Verschillend over kinderwens

02-12-2021 19:11 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben sinds 5 jaar een relatie, waarbij vanaf het begin het wel of niet krijgen van kinderen besproken is. Destijds had ik nog geen kinderwens, maar kon ik me voorstellen dat dit nog zou veranderen. Vriend had ook geen sterke kinderwens, maar als ik van mening zou veranderen zou hij met mij wel een gezin willen.

De afgelopen jaren heb ik wel een sterke kinderwens gekregen. Dit hebben we vorig jaar besproken, en de conclusie was dat vriend ook kinderen wil, mits we een geschikte woning hebben. Onze huidige woning is klein, en daarom zijn we het afgelopen jaar op zoek gegaan naar een grotere woning. En die hebben we nu gevonden.

Ongeveer twee maanden geleden heeft mn vriend echter aangeven toch geen kinderen te willen. En nu voel ik mij voor het blok gezet, aangezien we al snel moeten beslissen over het nieuwe huis. En ook wel een beetje aan het lijntje gehouden, want tot twee maanden geleden dacht ik nog dat we hetzelfde dachten over de toekomst. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

We zouden in praktisch opzicht nu nog makkelijk de relatie kunnen verbreken. De huidige woning is van mij, de nieuwe woning zou van ons samen worden.

Heeft iemand in een soortgelijke situatie gezeten? Aan de ene kant denk ik dat mn vriend wel weer van gedachten zal veranderen, dat het misschien een soort bindingsangst is. Hij praat niet gemakkelijk over gevoelens, want het extra lastig maakt. Aan de andere kant wil ik in deze situatie liever mijn onafhankelijkheid bewaren, dus niet verhuizen. Maar ondanks dat ik ontzettend veel van mijn vriend houd zou ik dan ook de relatie verbreken omdat we blijkbaar niet meer op 1 lijn zitten.

Wie kan mij verder helpen met mijn gedachten?
Alle reacties Link kopieren
Niet samen dat nieuwe huis kopen totdat jullie eruit zijn, zou ik zeggen. Het wordt pas echt een probleem als na een jaar blijkt dat hij het toch meent, en dan zit je met een koophuis samen..
Alle reacties Link kopieren
Misschien wilde je vriend graag voor jou kinderen. Is hij er voor jou in mee gegaan, hopende dat het gevoel nog zou komen. Maar nu het steeds concreter wordt met het kopen van het huis, merkt hij dat hij het gewoon echt niet wil. Gelukkig zegt hij het nog op tijd. Ik denk dat jullie dat huis maar aan je voorbij moeten laten gaan. Als jij wel echt kinderen wilt zul je hier conclusies aan moeten verbinden.
Maar je kunt nog van dat nieuwe huis af. Dan zou ik dat vooral doen. En dan samen rustig nadenken hoe jullie hier wel of niet samen uit gaan komen. Ook afhankelijk van je leeftijd natuurlijk hoe lang je daar samen nog de tijd voor neemt.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft de voorwaarde en goed huis gesteld om dan aan kinderen te beginnen.
Wanneer hij nu niet meer wil, dan zou ik samen geen huis kopen.

Waarom zou je het risico en de financiële verplichting aangaan?
Je hebt ook niet 1,2,3 een ander huis wanneer het mis gaat.

Daarnaast is je vriend niet stabiel in zijn doelen en verwachtingen binnen de relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet gaan verhuizen. Nu heb je een eigen huis, dat ga je over een jaar echt niet meer vinden.

Hij heeft bewezen niet erg betrouwbaar te zijn in zijn bedoelingen. Dan schiet het niet op om jezelf vast te zetten in een ander huis.
Waarom wil je vriend eigenlijk geen kinderen (meer)?
Alle reacties Link kopieren
Kan ook gewoon ‘cold feet’ zijn?
Een huis kopen samen is al een grote stap. Beslissen om voor kinderen te gaan, een nog grotere stap. Beiden samen is misschien overweldigend?
Dat huis dus echt niet samen gaan kopen.

Of je nog verder wil met hem, dat zal de tijd leren. Hij is helaas lekker laat, eindelijk eerlijk geweest en je kan ( en zou ook niet moeten willen) hem geen kinderen opdringen.

Dus ik zou sowieso geen huis meer gaan kopen en ik zou de hele relatie overwegen als ik echt een kinderwens zou hebben.
Winterland schreef:
03-12-2021 09:57
Kan ook gewoon ‘cold feet’ zijn?
Een huis kopen samen is al een grote stap. Beslissen om voor kinderen te gaan, een nog grotere stap. Beiden samen is misschien overweldigend?
Of hij wil ze gewoon niet, waarom dat niet serieus nemen??
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
03-12-2021 09:59
Dat huis dus echt niet samen gaan kopen.

Of je nog verder wil met hem, dat zal de tijd leren. Hij is helaas lekker laat, eindelijk eerlijk geweest en je kan ( en zou ook niet moeten willen) hem geen kinderen opdringen.

Dus ik zou sowieso geen huis meer gaan kopen en ik zou de hele relatie overwegen als ik echt een kinderwens zou hebben.
Dit is wat ik ook denk. Maar wat iemand zegt over cold feet, dat denk ik óók. Er echt over praten kan hij niet, en als ik een therapeut voorstel (alleen voor hem of samen) dan wordt daar ook niet echt op ingegaan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil hij gewoon echt niet.
Dat mag ook. En daar kun jij weer jouw beslissing op baseren. Maar een therapeut? Ik snap wel dat hij daar niet voor open staat. Nee is ook een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
CalaTheaatje schreef:
03-12-2021 10:09
Dit is wat ik ook denk. Maar wat iemand zegt over cold feet, dat denk ik óók. Er echt over praten kan hij niet, en als ik een therapeut voorstel (alleen voor hem of samen) dan wordt daar ook niet echt op ingegaan.
Is hem duidelijk dat dit kan betekenen dat jij de stekker eruit trekt?
Niet als dreigement, maar meer om hem de ernst van de situatie in te laten zien. Dat hij er in ieder geval wel over moet praten, zoals jij al voorstelt.

Waarom kan hij er niet over praten? Dat zou ik ook echt wel een afknapper vinden eigenlijk.
CalaTheaatje schreef:
03-12-2021 10:09
Dit is wat ik ook denk. Maar wat iemand zegt over cold feet, dat denk ik óók. Er echt over praten kan hij niet, en als ik een therapeut voorstel (alleen voor hem of samen) dan wordt daar ook niet echt op ingegaan.
Zelfs als cold feet en je denkt dat hij zelfs een therapeut nodig heeft om te praten, dan nog moet je dat huis niet gaan kopen en hopen op kinderen met hem.

Lijkt mij?
Alle reacties Link kopieren
CalaTheaatje schreef:
03-12-2021 10:09
Dit is wat ik ook denk. Maar wat iemand zegt over cold feet, dat denk ik óók. Er echt over praten kan hij niet, en als ik een therapeut voorstel (alleen voor hem of samen) dan wordt daar ook niet echt op ingegaan.
Hij zegt dat hij ze niet wil. Niet he liefde jeetje ik vind me dit toch spannend de twijfels slaat soms toe.
Waarom geloof je niet wat hij zegt?
Hij zegt hij wil toch geen kinderen best raar als jij dan gaat invullen dat hij vast wat anders bedoelt dan dat.
Wel verdrietig, maar neem hem serieus en wat hij zegt en verbindt daar conclusies aan
lorrelies wijzigde dit bericht op 03-12-2021 10:16
0.47% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Therapeut vanwege het niet kunnen of willen praten over gevoelens. Of is dat echt zo'n gek idee?
HennieHen schreef:
03-12-2021 10:11
Misschien wil hij gewoon echt niet.
Dat mag ook. En daar kun jij weer jouw beslissing op baseren. Maar een therapeut? Ik snap wel dat hij daar niet voor open staat. Nee is ook een antwoord.
Eens.
CalaTheaatje schreef:
03-12-2021 10:15
Therapeut vanwege het niet kunnen of willen praten over gevoelens. Of is dat echt zo'n gek idee?
Wel als jij dan de hoop hebt op wel kinderen.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
03-12-2021 10:11
Misschien wil hij gewoon echt niet.
Dat mag ook. En daar kun jij weer jouw beslissing op baseren. Maar een therapeut? Ik snap wel dat hij daar niet voor open staat. Nee is ook een antwoord.
Klopt, nee is ook een antwoord. Toch maakt vriend het TO wel erg lastig als hij eerst wel wil, nota bene samen een huis 'op de groei' wil gaan kopen. Dan is iets meer zeggen dan alleen 'nee' wel gerechtvaardigd lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem serieus nemen wat betreft gebrek aan kinderwens en het niet afschuiven op cold feet.
Het is veel aannemelijker dat hij zo lang gewacht heeft met het zeggen omdat hij er heel goed lang over nagedacht heeft; hij houdt van je en snapt zelf ook wel dat dit jullie relatie op losse schroeven zet.
-
CalaTheaatje schreef:
03-12-2021 10:09
Dit is wat ik ook denk. Maar wat iemand zegt over cold feet, dat denk ik óók. Er echt over praten kan hij niet, en als ik een therapeut voorstel (alleen voor hem of samen) dan wordt daar ook niet echt op ingegaan.
Maar je weet wel waarom hij het niet wil? Of is dat een beetje gissen. Want als je voor jezelf gewoon goede argumenten hebt om iets niet te willen dan heb je natuurlijk ook geen therapeut nodig. Maar hij kan er dus niet echt over praten. Is het misschien omdat hij zelf niet goed in zijn vel zit. Zijn in zijn ogen lastige karakter en bijkomende problemen niet wil opzadelen aan een toekomstig kind? Dus zijn kind niet belasten met zijn in zijn ogen ingewikkelde genen? Zelf lastige jeugd gehad en dat projecteert op een toekomstige baby?
Stokkie schreef:
03-12-2021 10:15
Klopt, nee is ook een antwoord. Toch maakt vriend het TO wel erg lastig als hij eerst wel wil, nota bene samen een huis 'op de groei' wil gaan kopen. Dan is iets meer zeggen dan alleen 'nee' wel gerechtvaardigd lijkt me.
Nee, ik wil ze toch niet, sorry. Ik wist het eerst niet echt ( zegt TO zelf) daarna wilde ik het voor jou...maar nu alles zo serieus wordt en jij wil ze wel echt, moet ik toegeven dat ik ze echt niet wil.


Is zoiets wel genoeg qua uitleg?
Alle reacties Link kopieren
CalaTheaatje schreef:
03-12-2021 10:15
Therapeut vanwege het niet kunnen of willen praten over gevoelens. Of is dat echt zo'n gek idee?
Het is een gek idee dat je een serieuze relatie inclusief kinderen wil met een man met wie je niet kunt praten
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
sneeuwwitje80 schreef:
03-12-2021 10:17
Maar je weet wel waarom hij het niet wil? Of is dat een beetje gissen. Want als je voor jezelf gewoon goede argumenten hebt om iets niet te willen dan heb je natuurlijk ook geen therapeut nodig. Maar hij kan er dus niet echt over praten. Is het misschien omdat hij zelf niet goed in zijn vel zit. Zijn in zijn ogen lastige karakter en bijkomende problemen niet wil opzadelen aan een toekomstig kind? Dus zijn kind niet belasten met zijn in zijn ogen ingewikkelde genen? Zelf lastige jeugd gehad en dat projecteert op een toekomstige baby?

Of je wil ze toch gewoon niet.
Lorrelies schreef:
03-12-2021 10:17
Het is een gek idee dat je een serieuze relatie inclusief kinderen wil met een man met wie je niet kunt praten
Precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven