Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Binnenlandse vlucht / zonder PCR / risico's

03-12-2021 12:32 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet op korte termijn een binnenlandse vlucht te nemen die twee uur duurt. Dit is een stikt noodzakelijke reis. Zelf ben ik gevaccineerd en zal een PCR test vooraf doen. Echter, de vliegmaatschappij die deze vluchten uitvoeren, vragen bizar genoeg aan de reizigers geen PCR test. Je kunt 'zo' het vliegtuig in. Wel zijn ze heel strikt met mondkapjes (niet half onder je neus enzo) en desinfectie middel. Ik zoek nu op internet feiten hierover, want ik vind het doodeng, maar ik kan het niet echt vinden. Mijn vraag is: ik zoek een goed onderbouwd artikel over het risico een besmetting op te lopen zo'n situatie.
Alle reacties Link kopieren
Naar goede forumtraditie een reactie die totaal niet is wat je vraagt: is het niet mogelijk om met de trein te gaan? Dat is stukken beter voor het milieu en je bewegingsvrijheid en daarmee je mogelijkheid om anderen te ontwijken is groter.
Alle reacties Link kopieren
als jij het eng vindt, ga dan niet
Binnen Europa vraagt (voor zover ik weet) geen enkele vliegmaatschappij om een PCR test aan gevaccineerden.
Sowieso is testen/vaccinatiebewijs meestal een eis van het land van aankomst, niet van de vliegmaatschappij.

Maar ik weet niet of dit je zorgen vermindert.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er natuurlijk ook aan in welk land dit is. Hoe hoog is de vaccinatiegraad/ lopen besmetting op of af/ houden mensen zich aan maatregels etc.

En welke alternatieven heb je?
Alle reacties Link kopieren
FFP2 opdoen en gedurende hele vlucht niet meer af doen.
soliver schreef:
03-12-2021 12:44
FFP2 opdoen en gedurende hele vlucht niet meer af doen.
Ja precies! Dan zit je safe hoor als je hem goed gebruikt. Ik behandel Corona patiënten met een ffp2 masker en heb nog geen Corona opgelopen.
soliver schreef:
03-12-2021 12:44
FFP2 opdoen en gedurende hele vlucht niet meer af doen.
Dit zou ik doen. Dan zou je weinig risico moeten lopen.
Alle reacties Link kopieren
Dan vlieg je naar een ‘groen’ land, want anders (oranje gebied bijv) kom je niet eens het vliegtuig in.
Ik zou een andere maatschappij kiezen. Als je net naast iemand zit met corona heb je die virusdeeltjes eerder in je lichaam dan dat de HEPA filters de virusdeeltjes uit de lucht kan filteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen goed onderbouwd artikel, maar wel het drama van de olympische spelen als voorbeeld. Het is dus zeker mogelijk om het in vliegtuig besmet te raken.
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je met de auto.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
noglangnietjarig schreef:
03-12-2021 12:47
Dan vlieg je naar een ‘groen’ land, want anders (oranje gebied bijv) kom je niet eens het vliegtuig in.
Jawel hoor. Voor de meeste landen is gevaccineerd zijn genoeg.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
03-12-2021 12:47
Dan vlieg je naar een ‘groen’ land, want anders (oranje gebied bijv) kom je niet eens het vliegtuig in.

Het is een binnenlandse vlucht, dus waarschijnlijk niet in Nederland?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Strikt noodzakelijke reis hè, dat vindt natuurlijk iedereen van zijn eigen reis ;)
Una noche loca
Dreamer schreef:
03-12-2021 13:10
Het is een binnenlandse vlucht, dus waarschijnlijk niet in Nederland?
Ook dat.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-12-2021 13:10
Het is een binnenlandse vlucht, dus waarschijnlijk niet in Nederland?
Nou dat mag je idd toch hopen van niet!
Una noche loca
Binnen NL is er geen vlucht van 2 uur mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Binnen de EU vlieg je ook naar een heel aantal bestemmingen zonder test. Ik deed het vorige week nog (van A naar B, van B naar C en van C naar A). Ik heb er voor en er na zelf preventief getest.

Over de statistieken heb ik me geen zorgen gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
03-12-2021 13:09
Jawel hoor. Voor de meeste landen is gevaccineerd zijn genoeg.
Je hebt gelijk!
Sorryyyy
Alle reacties Link kopieren
Er zijn niet zoveel landen die naast volledige vaccinatie ook nog een PCR-test verlangen. Je zal dus naar de regels in je eigen land moeten kijken. Aangezien dit onmogelijk in NL kan zijn (gezien de vliegduur) gelden dus de regels van dit land. Als er geen negatieve PCR-test wordt verlangd, is het aan jou of je mee wilt vliegen of niet. Je kan een FFP2-mondkapje dragen eventueel maar dat is het dan ook wel.
soliver schreef:
03-12-2021 12:44
FFP2 opdoen en gedurende hele vlucht niet meer af doen.

Dit ja.

Hoe is de situatie in dat land met besmettingen? Als het Spanje is dan is in elk geval het aantal besmettingen en dus de kans op een besmet persoon aan boord een stuk kleiner dan hier… (Spanje 188 besmettingen op 100,000 tegen 868 in Nederland)
Alle reacties Link kopieren
dank allemaal. Het FFP2-mondkapje en beschermende bril ga ik bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Met het risico hier digitaal gelyncht te worden: ik ben vorige week van Athene naar Amsterdam gevlogen. Alleen een vaccinatiebewijs was voldoende. In Athene werd partner ziek (niet heel duidelijk COVID-klachten, meer griepachtig), maar de zelftest was negatief en dus zijn we wel teruggevlogen. Avond na de vlucht was de zelftest wel positief en dagen daarna beide een positieve pcr-test. Achteraf waren we beide dus besmettelijk in het vliegtuig (ik had helemaal geen klachten). Als we dit hadden geweten waren we vanzelfsprekend in Athene in quarantaine gegaan. Het is dus niet zonder risico.
sophiax schreef:
04-12-2021 01:39
Met het risico hier digitaal gelyncht te worden: ik ben vorige week van Athene naar Amsterdam gevlogen. Alleen een vaccinatiebewijs was voldoende. In Athene werd partner ziek (niet heel duidelijk COVID-klachten, meer griepachtig), maar de zelftest was negatief en dus zijn we wel teruggevlogen. Avond na de vlucht was de zelftest wel positief en dagen daarna beide een positieve pcr-test. Achteraf waren we beide dus besmettelijk in het vliegtuig (ik had helemaal geen klachten). Als we dit hadden geweten waren we vanzelfsprekend in Athene in quarantaine gegaan. Het is dus niet zonder risico.
Als ik dit lees is het inderdaad niet gek dat je bang bent. Griepachtige verschijnselen is JUIST bij Corona en dan een zelf test doen terwijl dat wordt afgeraden bij klachten.. ja ik snap TO wel als iedereen dit zo doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven