Pannen die roest en of zwart afgeven.

04-12-2021 18:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
De meeste pannen die ik heb zijn van Tefal of BK en qua koken vind ik ze prima. Maar de hapjespannen en enkele koekenpannen geven zwart af als ze uit de vaatwasser komen met als gevolg theedoeken met zwarte vegen. Ook zijn de bouten waarmee de steel vastzit roestig en ook dat geeft bruin af. Iemand die een goede hapjespan of koekenpan heeft en daar geen last van heeft?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik heb er eentje van greenchef, bevalt heel goed
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
04-12-2021 18:39
Ik heb er eentje van greenchef, bevalt heel goed
https://www.blokker.nl/greenchef-diamon ... 1gQAvD_BwE

Deze?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ja, Inderdaad

Ik heb alleen die met een langer handvat, vind ik fijner.
Het is overigens wel een wat zwaardere pan.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alleen de kookpannen, voor de aardappels en groenten in de vaatwasser. En de steelpannen.

Alle andere pannen, koekenpan, wok, hapjespan etc was ik met de hand af.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dat altijd met de rijstkoker. Zo irritant. Ik doe het nu vaak met de hand.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een met keramische coating nemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd: direct van het vuur spoel je hem af onder de kraan, veeg veeg veeg met je afwasborstel, klaar. Je zet hem omgekeerd in de spoelbak en na 15 seconden is hij ook helemaal droog.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dat gebeurt doorgaans wanneer pannen niet geschikt zijn voor de vaatwas.
Dus even voor je nieuwe koopt daarop checken.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
04-12-2021 19:15
Ik doe alleen de kookpannen, voor de aardappels en groenten in de vaatwasser. En de steelpannen.

Alle andere pannen, koekenpan, wok, hapjespan etc was ik met de hand af.
Tsja, daar heb ik dus geen zin in. Alles gaat bij mij in de vaatwasser.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Dan gaan je pannen minder lang mee. Take it or leave it.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Hier een creuset koekenpan, die mag ook niet in de vaatwasser. Even over de warme kraan, drupje olie erop en de kast weer in. Enige nadeel is toch echt het gewicht...maar alle tefal-laag pannen gaan vroeg of laat toch loslaten bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Ze bakken nog prima, en ik begrijp dat de roestige bout door de vaatwasser komt, maar ik wil dus graag een hapjespan en koekenpan die niet gaat roesten.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
05-12-2021 11:20
Ze bakken nog prima, en ik begrijp dat de roestige bout door de vaatwasser komt, maar ik wil dus graag een hapjespan en koekenpan die niet gaat roesten.
Gewoon vaatwasbestendige potten en pannen kopen dan.
Alle reacties Link kopieren
Zoals word aangegeven, deze pannen zijn daar niet geschikt voor. En nee, ook de duurdere niet. Er zit zout in je vaatwasmachine. Zout + water + metaal = corosie. En duurdere pannen gaat dit niet oplossen omdat standaard niet in de vaatwasser mogen (tenzij je je garantie wil verspelen natuurlijk).

Dus als je je pannen langer wil gebruiken moet je dus minder lui zijn. Echt...'ik heb daar geen zin in'. Hoe oud ben je?
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven