Vriend en vrouwen

13-12-2021 11:52 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik plaats niet vaak wat maar wel een dagelijkse mee lezer dus ik weet dat ik hier terecht kan,.

We lopen hier tegen een soort van probleem aan, ik heb een hele lieve vriend al een tijd, echt een schat en binnen de relatie gaat alles super, mn vriend is van zichzelf heel sociaal, behandeld iedereen hetzelfde en praat ook tegen iedereen hetzelfde, man, vrouw, uiterlijk, maakt hem allemaal niks uit, hij doet even leuk en aardig tegen iedereen en kan ook goed interesse tonen in mensen.
Mede hierdoor heeft hij al meerdere malen vrouwen uit de omgeving ( die gewoon van mij afweten) achter zich aan gehad. Er hebben zich daardoor verschillende situaties voor gedaan vanuit die vrouwen met echt respectloos gedrag naar mij toe ook. Mijn vriend staat 100% achter mij hoor en bij zulke signalen of acties praat hij ook niet meer tegen ze. T zijn voornamelijk vrouwen die we dan via via kennen, zelfs een buurvrouw om de hoek, en 1 die met mij wou vechten terwijl mn vriend echt geen aanleiding had gegeven. Het lijkt wel of ik met een stel pubers te maken heb hier! Mijn vriend was al zover dat hij tegen me zei dat hij anders het vrouwelijke ras in vervolg gewoon zou ontwijken, maar ik wil juist dat hij gewoon kan blijven wie hij is, ik vind namelijk dat hij er totaal geen aanleiding toe heeft gegeven, hij is gewoon een heel sociaal mens die oprecht in anderen geïnteresseerd is en dat word verkeerd opgevat door het andere geslacht. Tussen onszelf is het geen issue hoor, maar ik vraag mij serieus af of dit nou normaal is? Ik heb dit in geen enkele andere relatie meegemaakt maar misschien kan dat ook komen omdat dat wat stillere types waren dan mijn vriend. Dus meer mijn vraag van is dit normaal? Herkent iemand dit soort gedrag?
Ik vind het namelijk echt niet leuk, en het is nu al meerdere malen gebeurd en dan gewoon recht voor mijn neus vaak.
En die buurvrouw op de hoek, wat doet die dan?
Doreia* schreef:
13-12-2021 12:01
Ja, dat vind ik echt.

Bull to the shit. Ik maak regelmatig het omgekeerde mee, dat ik denk gewoon een leuk, gezellig gesprek of contact met een man te hebben en die man ineens van alles met of van me wil. Werd er ook wel eens gezegd; misschien geef je aanleiding? Hoe dan? Doordat ik gewoon sociaal praat met iemand? Als ik hetzelfde doe tegen een vrouw is dat nooit aanleiding.

Ik pas er voor om mijn gedrag aan te passen.

OT; ik maak echter nooit van deze agressieve taferelen mee, dat vind ik wel bijzonder.
Vrouwelijke ras?
Wat wil je met dit topic? Je vriend doet niks verkeerd en moet zichzelf blijven. Tegelijkertijd vind jij het irritant en moet er iets veranderen?? Maar je begrijpt toch wel dat jullie geen invloed hebben op gedrag van andere mensen.
Er is ook een tussenweg tussen helemaal geen contact hebben met vrouwen en doorgaat met dit te amicale gedrag.
Eidde schreef:
13-12-2021 12:11
Bull to the shit. Ik maak regelmatig het omgekeerde mee, dat ik denk gewoon een leuk, gezellig gesprek of contact met een man te hebben en die man ineens van alles met of van me wil. Werd er ook wel eens gezegd; misschien geef je aanleiding? Hoe dan? Doordat ik gewoon sociaal praat met iemand? Als ik hetzelfde doe tegen een vrouw is dat nooit aanleiding.

OT; ik maak echter nooit van deze agressieve taferelen mee, dat vind ik wel bijzonder.
Eens. Als echt gaat om normaal en gezellig open gedrag en niet stiekem achter rug om vriendin toch van alles doen of zeggen met die dames, dan zeker niet veranderen.
FeeLucifer01 schreef:
13-12-2021 12:03
Jullie gaan om met tokkies. En daarnaast denk ik dat je vriend wel eens zich heel anders gedraagt als je er niet bij ben bij deze dames.

Niet gewoon sociaal, daar is namelijk geheel niets mis mee.
Dat was ook mijn eerste gedachte :-$
En wie weet text hij ze stiekem?
Hoe ziet zijn fb status eruit?
Doreia* schreef:
13-12-2021 11:56
Maar alle gedrag van die vrouwen komt voort uit hoe hij zich aan hen presenteert waardoor zij denken een kans bij hem te maken.

Wat een onzin. Het equivalent van "had ze maar geen kort rokje....".
Ik ken een man die altijd meteen vertelt dat hij samenwoont, maar die gewoon heel leuk, aardig, grappig, enthousiast en oprecht sympathiek is. En die heeft ook altijd vrouwen achter zich aan. Moet hij zich dan maar afwerender opstellen?

En als dat vrouwen zijn die gaan vechten, WTF, dan moet je andere kringen opzoeken. Dat zijn gewoon geen leuke mensen. Net zoals een kerel die aan je tieten gaat zitten geen leuke man is.
Harba lorifa
Ik begrijp wat jullie willen zeggen over achter mijn rug om, echt. Dat dacht ik namelijk de eerste 2 keer ook dat dat gebeurde, (nu 7 keer gebeurd) maar echt geen geheimen, hij ziet ze niet zonder mij, geen avonden weg, geen raar telefoon gedrag, amper op social media, geen leugens, niks van dat. En wat ik al zei ik was er in bijna alle gevallen bij en was het ook echt wel duidelijk dat wij samen zijn en was ik dus ook bij de gesprekken en( vind ikzelf) dat vriend niks raars zei of aanleiding tot iets had gegeven.

Ik las de vraag of hij dan expliciet tegen mensen praat, ja hij kan dus wel met 1 persoon meteen een uur zitten babbelen over echt vanalles en nog wat. Maargoed zulke gesprekken heb ik ook weleens gehad met mensen die ik weer eens ergens leer kennen en dan wil ik ook niks van diegene.

Verder las ik de vraag of het in een tokkie omgeving is haha, deels, wij zijn hier beland door de huidige woningcrisis. Al moet ik zeggen dat ze hier anders leven dan wij gewend zijn, al zijn de mensen die we hier dan spreken wel heel aardig en sociaal.
Jouw vriend heeft zijn sociale antenne niet zo goed afgesteld. Als dit vaker aan de hand is met meerdere vrouwen gedraagt hij zich dus te sociaal. Daarmee wekt hij de interesse bij andere vrouwen. Dat hij het wel over jou heeft zegt niets. Er gaan immers genoeg mannen vreemd en er zijn open relaties.

In sociale contacten met het andere geslacht moet je wat meer gereserveerd zijn. Niet onaardig. Maar dus ook niet veel te sociaal, geïnteresseerd of aanhankelijk. Hij moet dus echt beter opletten wat hij zegt maar ook hoe hij zich non verbaal gedraagd (dus veel of langdurig aankijken, lief lachen, dichtbij iemand zitten etc). Het is niet 1 ding maar een combinatie van zaken die maken dat hij dit iedere keer weer oproept bij anderen.

En sociaal zijn is leuk. Maar dit is niet respectvol naar jou. Hij zou niet eens hoeven zeggen "ik heb een relatie". Dat zou uit zijn gehele gedrag en taalgebruik al duidelijk moeten zijn. Hij moet zich dus echt wat anders leren gedragen. En zich op tijd terugtrekken bij situaties die te ver gaan. Maar waarschijnlijk voelt hij dit dus niet goed aan.
Speelt zich dit dan af in de buurtkroeg of hoezo is hij amicaal met de buurvrouw om de hoek?
Doreia* schreef:
13-12-2021 11:56
Vechten om een vent?
Dan zijn jullie nog niet zo oud denk ik.

Je vriend kan zich een tikje minder amicaal gedragen, zodat andere vrouwen het niet als flirten zien. Ook kan hij iets meer melden dat hij niet beschikbaar is, omdat hij al bezet is.

Maar alle gedrag van die vrouwen komt voort uit hoe hij zich aan hen presenteert waardoor zij denken een kans bij hem te maken.
Wat een onzin.
De meeste mannen en vrouwen weten zich gewoon te gedragen hoor en kunnen normaal vriendschappelijk met elkaar omgaan.

Als je gewoon vriendelijk in gesprek bent hoef je toch niet expliciet te vermelden dat je niet beschikbaar bent?
Wanna grow up to be
Be a debaser
evelien2010 schreef:
13-12-2021 12:20
Jouw vriend heeft zijn sociale antenne niet zo goed afgesteld. Als dit vaker aan de hand is met meerdere vrouwen gedraagt hij zich dus te sociaal. Daarmee wekt hij de interesse bij andere vrouwen. Dat hij het wel over jou heeft zegt niets. Er gaan immers genoeg mannen vreemd en er zijn open relaties.

In sociale contacten met het andere geslacht moet je wat meer gereserveerd zijn. Niet onaardig. Maar dus ook niet veel te sociaal, geïnteresseerd of aanhankelijk. Hij moet dus echt beter opletten wat hij zegt maar ook hoe hij zich non verbaal gedraagd (dus veel of langdurig aankijken, lief lachen, dichtbij iemand zitten etc). Het is niet 1 ding maar een combinatie van zaken die maken dat hij dit iedere keer weer oproept bij anderen.

En sociaal zijn is leuk. Maar dit is niet respectvol naar jou. Hij zou niet eens hoeven zeggen "ik heb een relatie". Dat zou uit zijn gehele gedrag en taalgebruik al duidelijk moeten zijn. Hij moet zich dus echt wat anders leren gedragen. En zich op tijd terugtrekken bij situaties die te ver gaan. Maar waarschijnlijk voelt hij dit dus niet goed aan.

Bizar zeg, de reacties in dit topic.

De dubbele standaard was nog nooit zo groot.
Mijn man en ik zijn beide best sociale vlindesr, maar ik ken dit gedrag totaal niet. Nouja, van 1 voormalige vriendin van hem aan het begin van onze relatie. Die had een paar rare acties dat ze af en toe wat dubbelzinnige opmerkingen maakte die net te ver gingen. En dat ze op 1 avond stuurde dat ze in de kroeg stond en hem helaas moest vertellen dat ik daar op dat moment ook was. En niet zo maar, nee ik was aan het zoenen met een andere jongen. Manlief stuurde daarop een foto van ons tweeen op de bank, terwijl we film aan het kijken waren. Ik was namelijk gewoon bij hem op dat moment. Later bleek dat ze gediagnosticeerd was met een één of andere persoonlijkheidsstoornis, maar daar weten we verder niet veel van omdat we het contact hebben afgekapt.

Dus ja, er bestaan rare mensen. Maar dat je meermaals (7 keer lees ik net) hebt dat vrouwen respectloos tegenover je doen is wel apart. Zeker op die leeftijd. Waarbij ik niet zeg dat het aan je vriend ligt hoor, eerder aan de groep mensen waarjullie mee omgaan. Ik vind het namelijk niet raar dat je sociaal en vriendelijk doet tegen mensen. Of het nu mannen of vrouwen zijn.
RikM schreef:
13-12-2021 12:23

Nou, inderdaad zeg.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Eidde schreef:

Als je dit vaker meemaakt (en je daar geen interesse in hebt) zou ik toch eens kijken hoe het komt. Dat is dan toch geen toeval meer?

En mannen (zeker als ze op zoek zijn) vatten zo'n gesprek wel anders op dan een vrouw (bij wie een seksuele/relationele context niet eens een optie is).
Bijzonder wel
Don't waste your time or time will waste you.
RikM schreef:
13-12-2021 12:02
En niet te uitdagend kleden.
:whip:

Niet zo consequent ja
LaCasa schreef:
13-12-2021 12:12
Vrouwelijke ras?
Vond ik ook een nadenkertje
Henk-and-Roelie schreef:
13-12-2021 12:16
Dat was ook mijn eerste gedachte :-$
En wie weet text hij ze stiekem?
Hoe ziet zijn fb status eruit?
Al aan gedacht omdat ik wel zo een ex heb die dat via die weg deed, maar helemaal niks van dat
Ik voel toch wel een addertje onder het gras.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
evelien2010 schreef:
13-12-2021 12:20
Je maakt een grapje met dit stukje toch? Hoe is sociaal zijn tegen mensen niet respectvol ten opzichte van je partner? Ik maak zo vaak een praatje met cursisten, niet naaste collega's of mede-cursisten als ik een cursus heb. Lang niet iedereen daarvan weet dat ik getrouwd ben. Ik zie ook niet in waarom dat zou moeten. En hoe uit je dat met je gedrag en taalgebruik? Mag je mannen maar maximaal 3 seconden aankijken. Niet meer dan 5x lachen in een gesprek. En armen en benen over elkaar zodat je je afsluit. Kom op zeg :lol:
Deze situatie heeft volgens mij niks te maken met normale man-vrouw vriendschappen en sociale omgang.
Als vriend zich normaal opstelt naar een vrouw en een gepaste sociale afstand bewaard, zou het betekenen, gebaseerd op dit topic, dat man-vrouw vriendschappen dus nooit zouden kunnen, want vriend doet niks verkeerd en alsnog krijgt hij rare dames achter zich aan.
RikM schreef:
13-12-2021 12:23

Gelukkig vind niet iedereen dit. Ik gok dat dit ook tegen dames zou worden gezegd, sterker nog heb het al vaak genoeg gelezen op Viva. Dus denk dat wel mee valt met die dubbele standaard. ;-)
Eidde schreef:

Dit dus een beetje, ook echt geen idee waarom die vrouw aggresief werd, we zijn toen maar weg gegaan want ik ga niet vechten als een kleuter om een vent, dat is niet mijn style.

En dit vind ik trouwens wel mooi wat je zegt, want ik wil ook niet dat mijn vriend hoeft te veranderen, maar zoals ik de andere reacties lees zouden veel het dus wel opvatten als flirten of teveel interesse, en dat is ook precies wat er mis gaat
evelien2010 schreef:
13-12-2021 12:27
Als je dit vaker meemaakt (en je daar geen interesse in hebt) zou ik toch eens kijken hoe het komt. Dat is dan toch geen toeval meer?

En mannen (zeker als ze op zoek zijn) vatten zo'n gesprek wel anders op dan een vrouw (bij wie een seksuele/relationele context niet eens een optie is).

Niet alle mannen hoor. En dan nog: omdat 1 man signalen verkeerd interpreteert moet je als vrouw (of in geval van TO omgekeerd) maar je gedrag aanpassen en ‘minder sociaal’ doen? Het ligt meestal niet aan de zender, maar aan de ontvanger.

Daarnaast heb ik dat ook wel eens meegemaakt, maar als je dan duidelijk maakt dat het niet anders dan vriendelijk bedoeld is, wordt dat meestal gewoon geaccepteerd en kun je op dezelfde voet verder.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven