Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Heb ik een booster nodig om aan 2G te voldoen?

08-01-2022 10:59 1516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de uitnodiging voor de booster staan maar ik twijfel. Ik heb van de eerste 2 prikken geen last gehad maar hoor nu steeds meer mensen om mij heen die erg veel last hebben van de booster. Onlangs ben ik gestopt met werken waardoor mijn kring veel kleiner is geworden. Voor mijn gevoel zit ik met de twee vaccinaties eigenlijk wel goed.. Nu zit de kans er in dat er binnenkort 2G ingevoerd gaat worden. Weet iemand of mijn QR geldig blijft met enkel de twee eerste vaccinaties of komt deze te vervallen als ik besluit de booster af te zeggen?

**update**
Ik heb de booster genomen. Jullie reacties hielpen mij te relativeren over de bijwerkingen. De dag na de booster iets een pijnlijke arm en ik had twee uurtjes koorts. Daarna voelde ik me ineens opknappen en voelde ik me weer fit.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-01-2022 22:06
Reden: Titel aangepast
18.14% gewijzigd
Volgens mij blijft ie 9 maanden geldig. Dus afhankelijk van wanneer je je vaccinaties hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ja je hebt een booster nodig voor je QR code als 2G wordt ingevoerd.
Ik heb ook 2 vaccinaties gehad en daar stond ik achter, nu nog steeds. Maar booster ga ik niet nemen. 2G wordt ook steeds meer uitgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou erger, een dagje een stijve arm van de booster, of ziek van een besmetting?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ook heel veel mensen die nergens last van hadden (behalve een pijnlijke arm), inclusief ikzelf. Op dit forum zie ik ook veel verhalen over last na de booster, in real life ken ik maar 1 iemand die een nacht grieperig was.
Quincy2 schreef:
08-01-2022 11:02
Wat is nou erger, een dagje een stijve arm van de booster, of ziek van een besmetting?
De omikron is veel minder schadelijk. Ik vind het dus verschillen per persoon: als iemand in de risicogroep zou ik voor optie 1 gaan, een jong gezond persoon zou eerder voor optie 2 gaan. Want het blijft niet bij een booster he, maar bij minimaal 3.
Alle reacties Link kopieren
eefje677 schreef:
08-01-2022 11:02
Ik hoor ook heel veel mensen die nergens last van hadden (behalve een pijnlijke arm), inclusief ikzelf. Op dit forum zie ik ook veel verhalen over last na de booster, in real life ken ik maar 1 iemand die een nacht grieperig was.
Misschien is het een beetje als dat je bijna moet bevallen je ineens word overspoelt door verhalen over dramabevallingen ;)
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
08-01-2022 11:05
De omikron is veel minder schadelijk. Ik vind het dus verschillen per persoon: als iemand in de risicogroep zou ik voor optie 1 gaan, een jong gezond persoon zou eerder voor optie 2 gaan. Want het blijft niet bij een booster he, maar bij minimaal 3.
Het beschermt ook tegen besmetting (en dus tegen dagenlang thuis moeten zitten).
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
08-01-2022 11:02
Wat is nou erger, een dagje een stijve arm van de booster, of ziek van een besmetting?
Als het bij een dagje een stijve arm blijft dan zou ik het helemaal prima vinden. De vraag stel ik omdat ik ineens veel verhalen hoor over een week migraine, torenhoge hartslagen enzo. De kans op de bijwerking van de booster is in mijn geval op het moment groter dan de kans op een besmetting waar ik ziek van zou worden.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
08-01-2022 11:05
De omikron is veel minder schadelijk. Ik vind het dus verschillen per persoon: als iemand in de risicogroep zou ik voor optie 1 gaan, een jong gezond persoon zou eerder voor optie 2 gaan. Want het blijft niet bij een booster he, maar bij minimaal 3.

Deze theorie zou misschien ergens op slaan als alleen Omikron rond zou waren, maar vooralsnog kun je ook nog steeds dood gaan aan de eerdere varianten en neemt die kans toe naarmate het langer geleden is dat je gevaccineerd was.
Vlivlovla schreef:
08-01-2022 11:07
Misschien is het een beetje als dat je bijna moet bevallen je ineens word overspoelt door verhalen over dramabevallingen ;)
Klopt, en mensen met slechte ervaring laten dat natuurlijk eerder weten. Ik zou zeggen maak die keuze voor jezelf. Als je twijfelt zou je ook nog even kunnen afwachten. Als je bijv in augustus 2e vaccinatie had, verloopt je QR pas in mei. Dus dan heb je nog even de tijd en miss is 2G dan al wel van de baan (of niet)
Alle reacties Link kopieren
De qr gaat waarschijnlijk vanaf 01-02 vervallen op de datum dat jouw laatste vaccinatie zeven of negen maanden geleden was. Hangt nog van Europa af, volgens mij.

Ik ga ook geen booster meer halen. Hopelijk is het snel gedaan. Het Deense RIVM verwachtte er met twee maanden uit te zijn. Ben benieuwd!
Nummer*Zoveel schreef:
08-01-2022 11:10
Deze theorie zou misschien ergens op slaan als alleen Omikron rond zou waren, maar vooralsnog kun je ook nog steeds dood gaan aan de eerdere varianten en neemt die kans toe naarmate het langer geleden is dat je gevaccineerd was.
Omikron is dominant, dus de kans is het grootst dat je daarmee besmet wordt. Tuurlijk kan je nog altijd besmet worden met een andere variant. Maar als je wel de eerste 2 vaccins hebt gehad dan ben je gewoon beschermd in meer of mindere mate. Ik vind dat iedereen voor zichzelf die afweging moet maken. Voor mij is de kans nu erg klein dat ik nog heel ziek ga worden van corona, dus kies ik ervoor om het bij 2 prikken te laten en dan vind ik 5> prikken wat absurd.
Alle reacties Link kopieren
Vlivlovla schreef:
08-01-2022 11:09
Als het bij een dagje een stijve arm blijft dan zou ik het helemaal prima vinden. De vraag stel ik omdat ik ineens veel verhalen hoor over een week migraine, torenhoge hartslagen enzo. De kans op de bijwerking van de booster is in mijn geval op het moment groter dan de kans op een besmetting waar ik ziek van zou worden.
Hier in het gezin 6 man booster gehad niemand klachten . 4 collega’s geen klachten . Moeders beiden hoogbejaard geen klachten . Verder broers zussen etc 1 iemand hoofdpijn maar dat kan ook aan de dagelijkse drankinname liggen gok ik :) ik ken niemand die serieuze klachten heeft gehad . Zoals zo vaak hoor je de negatieve verhalen vaker dan de positieve .
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel ook over de booster. Enerzijds omdat ik het nut er niet zo van in zie; waarschijnlijk is er over een maand of drie wéér een nieuwe cocktail en moeten we die écht allemaal weer nemen (en dan neem ik liever díe) en anderzijds geloof ik het zo wel, inmiddels. Want waar stopt het? Iedereen drie/vier keer per jaar een cocktail?

(en zolang je als gevaccineerde net zo goed Corona kunt krijgen en doorgeven, lijkt het me voornamelijk belangrijk als de mensen met een zwakkere gezondheid (de "griepprikgroep" zeg maar) de boosters halen, en de overige mensen hun eigen immuunsysteem aan het werk laten gaan, zéker met de Omnikron).
Gisteren moderna gehad; nergens last van, zelfs geen pijnlijke arm!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van de booster alleen maar een zere arm gehad. Van de andere 2 prikken had ik hoofdpijn. Het stelt echt niks voor. Voor 2G heb je wel booster nodig.
ExodusRedux schreef:
08-01-2022 11:31
Ik heb van de booster alleen maar een zere arm gehad. Van de andere 2 prikken had ik hoofdpijn. Het stelt echt niks voor. Voor 2G heb je wel booster nodig.
Is toch bizar dat mensen een booster moeten nemen voor 2G. Dat is gewoon dwingen/omkoperij. Met 3G heb je in elk geval nog de keuze om je te laten testen..
Mensen zouden een booster moeten nemen omdat ze er zelf achter staan, niet omdat ze anders geen qr meer hebben.
Alle reacties Link kopieren
2g is toch volledig zinloos met een milde maar zeer besmettelijke variant? Ik snap het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had geneens last van een stijve arm. Nul klachten of bijwerkingen gehad.
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
08-01-2022 11:28
Gisteren moderna gehad; nergens last van, zelfs geen pijnlijke arm!
Same here! Nou ja, soort blauwe plek gevoel bij de plek van de prik. Maar vele malen minder dan bij de eerste 2 prikken.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
08-01-2022 11:13
Omikron is dominant, dus de kans is het grootst dat je daarmee besmet wordt. Tuurlijk kan je nog altijd besmet worden met een andere variant. Maar als je wel de eerste 2 vaccins hebt gehad dan ben je gewoon beschermd in meer of mindere mate. Ik vind dat iedereen voor zichzelf die afweging moet maken. Voor mij is de kans nu erg klein dat ik nog heel ziek ga worden van corona, dus kies ik ervoor om het bij 2 prikken te laten en dan vind ik 5> prikken wat absurd.
Die verdere boosters zijn nog helemaal niet aan de orde. Voor de zekerheid wordt het voorbereid, zodat de Nederlandse bevolking niet gaat klagen dat we weer achter lopen op de rest, mocht het nodig blijken.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
08-01-2022 11:20
Ik twijfel ook over de booster. Enerzijds omdat ik het nut er niet zo van in zie; waarschijnlijk is er over een maand of drie wéér een nieuwe cocktail en moeten we die écht allemaal weer nemen (en dan neem ik liever díe) en anderzijds geloof ik het zo wel, inmiddels. Want waar stopt het? Iedereen drie/vier keer per jaar een cocktail?

(en zolang je als gevaccineerde net zo goed Corona kunt krijgen en doorgeven, lijkt het me voornamelijk belangrijk als de mensen met een zwakkere gezondheid (de "griepprikgroep" zeg maar) de boosters halen, en de overige mensen hun eigen immuunsysteem aan het werk laten gaan, zéker met de Omnikron).
Als gevaccineerde kun je niet net zo goed Corona krijgen als een ongevaccineerde. Ja, je kunt het nog krijgen, maar de kans is wel kleiner. En de kans dat je het doorgeeft, is ook weer kleiner dan bij een ongevaccineerde.
Pelle schreef:
08-01-2022 11:39
Die verdere boosters zijn nog helemaal niet aan de orde. Voor de zekerheid wordt het voorbereid, zodat de Nederlandse bevolking niet gaat klagen dat we weer achter lopen op de rest, mocht het nodig blijken.
De 4e en 5e prik gaan nog wel komen. De booster is neemt zoals de eerste 2 prikken qua werking af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven