Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tutjebelletje schreef:
17-01-2022 19:39
Hij betaalt mee aan jouw kinderen en ze staan in zijn testament maar je wil dat hij meer verantwoordelijkheid op zich neemt. Dus de manier dat de poet wordt verdeeld mag heus veranderen.... Als het maar niet in zijn voordeel is :twisted:
Hij wil nu in de schuld gaan staan bij haar ouders.
Ben benieuwd hoeveel er nog over is als dat wordt afgetrokken.
Als hij dat geld had voor die motor, dan had hij ook niet bij derden erom moeten vragen, dus lijkt me niet dat er dan veel te erven valt.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard heb ik met hem gesproken. Maar we staan hier gewoon anders in. Geld doet hem niets. Als er dan nog 2000 euro op de spaarrekening staat vindt hij dat genoeg, dan is hij al blij.
Maar ik ga het wel regelen dat wat hij 'neemt' van de gezamenlijke rekening ik dat ook krijg. Zo heb ik nog wel een beetje spaargeld. Zo kan ik af en toe met de kinderen nog eens op vakantie.
Maar ik vind het jammer dat we er niet hetzelfde in staan.
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 21:51
Uiteraard heb ik met hem gesproken. Maar we staan hier gewoon anders in. Geld doet hem niets. Als er dan nog 2000 euro op de spaarrekening staat vindt hij dat genoeg, dan is hij al blij.
Maar ik ga het wel regelen dat wat hij 'neemt' van de gezamenlijke rekening ik dat ook krijg. Zo heb ik nog wel een beetje spaargeld. Zo kan ik af en toe met de kinderen nog eens op vakantie.
Maar ik vind het jammer dat we er niet hetzelfde in staan.

???

Lijkt mij niet de meest constructieve oplossing
Alle reacties Link kopieren
Geld doet hem niks? Geld doet hem wel degelijk iets, hij kan het namelijk niet uitstaan als hij zich iets niet kan veroorloven. Als geld je niks doet accepteer je dat gewoon. Geld doet hem juist heel veel, hij geeft het alleen ook meteen weer uit. Sparen voor de toekomst doet hem niks, maar dat is wat anders.

Ik zou de financiën gewoon echt gescheiden gaan houden. Jij betaalt voor je kinderen, hij betaalt voor zijn hobby's, jullie betalen samen voor het huis en de vaste lasten. En niet toelaten dat hij van jou of je ouders leent als hij iets niet kan betalen, want dat zal hij zeer waarschijnlijk wel gaan proberen, zeker als hij merkt dat jij wel geld achter de hand hebt. Ik zou er ook alsnog een stokje voor steken dat hij dat geld voor die motor van mijn ouders leende. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen en van hem raar dat hij zich dat laat aanleunen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
In deze denk ik dat het verstandiger was geweest om de financiën in zijn geheel gescheiden te houden. Het gedrag van je vriend komt niet uit de lucht vallen, dit vertoonde hij al voordat jullie gingen samenwonen.

Draai het geheel eens om, stel dat jij ineens een zeer broodnodige dure uitgave moet doen die jij echt nodig hebt, gaat jouw vriend dan met zijn portefeuille openstaan om jou te helpen of moet je maar zien hoe je aan die centen komt?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
17-01-2022 21:57
Geld doet hem niks? Geld doet hem wel degelijk iets, hij kan het namelijk niet uitstaan als hij zich iets niet kan veroorloven. Als geld je niks doet accepteer je dat gewoon. Geld doet hem juist heel veel, hij geeft het alleen ook meteen weer uit. Sparen voor de toekomst doet hem niks, maar dat is wat anders.

Ik zou de financiën gewoon echt gescheiden gaan houden. Jij betaalt voor je kinderen, hij betaalt voor zijn hobby's, jullie betalen samen voor het huis en de vaste lasten. En niet toelaten dat hij van jou of je ouders leent als hij iets niet kan betalen, want dat zal hij zeer waarschijnlijk wel gaan proberen, zeker als hij merkt dat jij wel geld achter de hand hebt. Ik zou er ook alsnog een stokje voor steken dat hij dat geld voor die motor van mijn ouders leende. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen en van hem raar dat hij zich dat laat aanleunen.
Precies! Hoezo geld doet hem niets? Verantwoord met geld omgaan doet hem niets, dat zal hij eerder bedoeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
To alles js al gezegd maar zorg in godsnaam dat die lening bij je ouders zwart op wit hebt en dat je juridisch een poot hebt om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
De lening staat zwart op wit.
Maar jullie vinden op zich dat hij recht heeft op zijn dure hobby's en dat ik mijn kinderen bekostig. Dan is gescheiden financiën niet zo een slecht idee. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft recht op zijn dure hobby's als hij het zelf kan betalen, dat lijkt me logisch. Niet als jij ervoor opdraait, of je ouders. Want het komt nu over alsof hij vindt dat hij er recht op heeft omdat zijn vriend het ook heeft en jij vindt dat je het hem moet gunnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
1. grenzen stellen
2. financien scheiden
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 22:23
De lening staat zwart op wit.
Maar jullie vinden op zich dat hij recht heeft op zijn dure hobby's en dat ik mijn kinderen bekostig. Dan is gescheiden financiën niet zo een slecht idee. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Dan ben je inderdaad van het gezeik af en kunnen jullie allebei doen wat je wilt. Jij hebt dan wat meer kosten, maar gaat zo te horen gezien jouw leefstijl nu wel geld overhouden.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
17-01-2022 22:25
Hij heeft recht op zijn dure hobby's als hij het zelf kan betalen, dat lijkt me logisch. Niet als jij ervoor opdraait, of je ouders. Want het komt nu over alsof hij vindt dat hij er recht op heeft omdat zijn vriend het ook heeft en jij vindt dat je het hem moet gunnen.
Dat, eigen dure dingen zelf betalen van je zakgeld, niet van de zaken voor het gezamenlijk huishouden. Motor is privé, kosten voor de kinderen samen m.i. Eind van het liedje is dat hij het niet kan betalen en dat hij aan de slag moet met waarom hij zo nodig gelijk op moet met zijn vrienden. Schaamt hij zich ofzo?
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Het leefgeld op een gezamelijke rekening, en dan allebei hetzelfde 'zakgeld' waarvan je je hobbies bekostigt? Dat is dus vrij besteedbaar. Is dat wat?

En die gezamelijke rekening is dus niet voor persoonlijke uitgaven maar gezamelijk en als buffer?
En je streeft naar een stevige buffer, een aantal maandinkomens om te beginnen?

Is dat niets?
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Macarinata schreef:
17-01-2022 22:29
Dat, eigen dure dingen zelf betalen van je zakgeld, niet van de zaken voor het gezamenlijk huishouden. Motor is privé, kosten voor de kinderen samen m.i. Eind van het liedje is dat hij het niet kan betalen en dat hij aan de slag moet met waarom hij zo nodig gelijk op moet met zijn vrienden. Schaamt hij zich ofzo?

Deze vriend is niet de vader van de kinderen, dus hoezo moeten die kinderen door beiden worden betaald?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-01-2022 22:32
Deze vriend is niet de vader van de kinderen, dus hoezo moeten die kinderen door beiden worden betaald?
Eens. To is er nog een vader van de kinderen in beeld? Hebben jullie een kindrekening voor kosten van de kinderen zoals kleding, sportcontributie en dergelijke?
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 22:23
De lening staat zwart op wit.
Maar jullie vinden op zich dat hij recht heeft op zijn dure hobby's en dat ik mijn kinderen bekostig. Dan is gescheiden financiën niet zo een slecht idee. Bedankt allemaal voor het meedenken!

Hij heeft recht op zijn dure hobby, vind ik, nadat alle gezamenlijke lasten zijn betaald, er gezamenlijk een gezonde financiële buffer is etc.
Alle reacties Link kopieren
Gaat ie nu ook minder bijdragen aan de gezamenlijke rekening omdat ie een schuld heeft om af te betalen?

Gescheiden financiën... Sorry hoor, maar heb je daar nou echt zelf nooit aan gedacht?

Zat net even je andere topic te lezen, maar je hebt wel een rasechte profiteur zonder verantwoordelijkheidsgevoel aan de haak geslagen. En dan woon je er nog mee samen ook.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 19:12
Om nog wat te verduidelijken. Mijn vriend en ik verdienen ongeveer evenveel en geven onszelf iedere maand wat zakgeld. De rest gaat op de gezamenlijke rekening/ spaarrekening.
Van de gezamenlijke rekening betaalt hij dus mee aan mijn kinderen en ik betaal mee aan zijn dure hobby's (zoals voorheen zijn garage en nu een motor). Dat streept zo een beetje tegen elkaar weg.
Omdat hij zijn garage al jaren nauwelijks gebruikt (vanwege studie en nieuwe baan) en we dus reeds 8000 euro uitgegeven hebben aan iets wat weinig gebruikt werd heb ik voorgesteld om dat geld van de huur te gebruiken voor een lening voor een motor. Dan hebben we er nog iets voor zeg maar. En aangezien hij betaalt voor mijn kinderen vind ik het niet zo erg om dan mee te betalen aan zijn motor.
Maar ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat na wat jaartjes relatie hij zich wat meer verantwoordelijk zou voelen voor het gezin.
Dat is wat me teleurstelt. Of misschien wel mijn eigen blinde vlek die me teleurstelt.
En dan wordt het me tijdens een verjaardag van mijn schoonmoeder even medegedeeld dat hij meer geld van de gezamenlijke rekening nodig heeft dan eerst was afgesproken (ik wist wel dat hij iets zou lenen).

Mijn kinderen staan in zijn testament en hij helpt financieel mee. Dus hij is echt geen slecht mens.
Ik was alleen zo blij met dat geld wat er eindelijk op de rekening stond😔.
En wat laat hij hun dan na? Een hoop schulden in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 18-01-2022 10:17
99.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb co ouderschap en we hebben inderdaad een kinderrekening waar kleding, sport en school van betaald wordt. Het bedrag van de kinderrekening, eten en cadeaus voor de kinderen strepen ongeveer weg tegen zijn dure hobby's.
Op zich ging dat goed tot ik zelf die motor voorgesteld heb. Ik vond het zo zonde om iedere maand tegen de 200 euro uit te geven aan een garagebox die niet gebruikt werd.
Ik ben zwaar tegen leningen maar in dit geval kon ik het met mijn moeder regelen waardoor het maandelijks niets meer gaat kosten dan de garage kostte. En na 3 jaar afbetalen zijn we van de kosten af. Hoop ik tenminste. Anders had ik het nooit gedaan.
Maar hij wordt hebberig. Het moet de motor zijn met een optie pakket van 2000 euro. En er moeten allemaal accessoires op. Ik had gewoon nooit gedacht dat hij zover zou gaan. Hij gaat er blindelings voor zonder nadenken. En dat baart me grote zorgen. Ik vertrouwde hem volledig.
Ik kan het dan ook niet zo goed laten hem een speech te geven waarbij ik duidelijk mijn teleurstelling laat merken. Dat irriteer hem dan weer.
Alle reacties Link kopieren
Doordat iemand het had over jouw andere topic heb ik even naar je topics gekeken. Je schrijft al twee jaar topics mbt jouw man die liever motor rijdt en daar geld aan uitgeeft dan bij het gezin is. Jouw man is getrouwd met zijn motor, en niet met jou. Wat moet je hier nou nog over vragen? Hij wil een vrijgezellenleven en als jij je volledig aanpast mag je er af en toe bij. En dat doe je. Maar waarom accepteer je dit? Wat is er nou eigenlijk zo leuk aan hem? Want dat heb ik nergens kunnen vinden in jouw topics.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 19:12
Mijn kinderen staan in zijn testament en hij helpt financieel mee. Dus hij is echt geen slecht mens.
Zou hij vandaag komen te overlijden, wat hebben je kinderen daar dan aan? Die man van jou heeft alleen maar schulden!
En hoe weet je dat ze in zijn testament staan. Roept hij dat? Klinkt misschien lullig, maar ik heb ooit met iemand gedate die ook riep dat ik in zijn testament stond. Mensen doen soms interessant. Maar het is gewoon drama.

Ik zou als ik jou was alles scheiden. Jij hebt namelijk meer te verliezen dan jouw partner en je hebt kinderen die van jou afhankelijk zijn. In het meest gunstige geval zit je jaar in jaar uit met dit gezeik dat je vent skeer is en geld vraagt/leent/graait. In het ergste geval gaat hij dingen achter je rug om doen en zit jij in de schuldsanering je kinderen uit te leggen dat 'er geen centjes zijn'. Ik denk dat je beide scenario's niet trekt.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 22:48
Ik heb co ouderschap en we hebben inderdaad een kinderrekening waar kleding, sport en school van betaald wordt. Het bedrag van de kinderrekening, eten en cadeaus voor de kinderen strepen ongeveer weg tegen zijn dure hobby's.
Ik neem aan dat je hier de vader van jouw kinderen en jijzelf bedoelt met we. Klopt dit? Bedoel je met het bedrag van de kinderrekening het bedrag dat je vriend daarop heeft gestort of bedoel je het totaal bedrag waar jij en de vader van jouw kinderen ook aan heeft bijgedragen? Het lijkt mij dat er 2 mensen zijn die geld moeten storten op de kinderrekening namelijk de ouders van de kinderen. De extra kosten in het huishouden die worden veroorzaakt door de kinderen zoals hogere gas- en electrarekening kun je wat mij betreft wel gewoon verdelen met je vriend maar ik vind het heel bijzonder om je vriend te laten bijdragen aan de kinderrekening. Heeft je ex een nieuwe partner en betaalt zij ook mee aan de kinderrekening?
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
17-01-2022 22:48
Ik heb co ouderschap en we hebben inderdaad een kinderrekening waar kleding, sport en school van betaald wordt. Het bedrag van de kinderrekening, eten en cadeaus voor de kinderen strepen ongeveer weg tegen zijn dure hobby's.
Op zich ging dat goed tot ik zelf die motor voorgesteld heb. Ik vond het zo zonde om iedere maand tegen de 200 euro uit te geven aan een garagebox die niet gebruikt werd.
Ik ben zwaar tegen leningen maar in dit geval kon ik het met mijn moeder regelen waardoor het maandelijks niets meer gaat kosten dan de garage kostte. En na 3 jaar afbetalen zijn we van de kosten af. Hoop ik tenminste. Anders had ik het nooit gedaan.
Maar hij wordt hebberig. Het moet de motor zijn met een optie pakket van 2000 euro. En er moeten allemaal accessoires op. Ik had gewoon nooit gedacht dat hij zover zou gaan. Hij gaat er blindelings voor zonder nadenken. En dat baart me grote zorgen. Ik vertrouwde hem volledig.
Ik kan het dan ook niet zo goed laten hem een speech te geven waarbij ik duidelijk mijn teleurstelling laat merken. Dat irriteer hem dan weer.
Als je 3 jaar lang 200 euro per maand betaalt (en volgens mij betaalde je nog meer) dan heb je dus 7200 euro geleend en dan haalt ie ook nog eens geld van de spaarrekening??? Kom op dat is toch te bizar voor woorden. Je gaat je ouders daar toch niet mee belasten...

En je kinderen wegstrepen tegen zijn leegstaande garagebox en dure vakanties dat is toch bizar? Wil jij nooit op vakantie?

Waarom snap jij zelf niet dat dit niet klopt? Waarom sta je niet op je strepen? Waarom moest er in godsnaam een dure motor komen op een leegstaande garagebox te compenseren? Je had die garage gewoon op moeten zeggen. Hadden jullie 200 euro per maand extra kunnen sparen. Dan had hij misschien over een paar jaar een motor kunnen kopen. Of jij een andere auto. Of een gezamenlijke vakantie.

Die dure motor had er bij mij sowieso niet gekomen als hij al eens in de problemen is geraakt door 66 kilometer te hard te rijden. Waar wil hij zo een boete dan weer van betalen?

Hij wil leven alsof ie single is maar hij wil ook een gezinsleven. Dat gaat niet.

Als ik jou was zal ik eens heel rap op je strepen gaan staan. Is die motor er al? Zo nee dan gaat het niet door. Zeg tegen je ouders dat je er vanaf ziet. En zo ja, kijk of je hem nog doorverkopen (of is je nieuw?) Zeg die garagebox op. En zeg dat je het niet wil hebben. Punt.

Je zegt dat je het hem gunt maar wat gun je jezelf? Denk je dat je niet meer waard bent? Dat je blij mag zijn met hem omdat hij lief is voor je kinderen? Meid je verdient echt beter dan zo een egotripper.
Alle reacties Link kopieren
P80 schreef:
17-01-2022 18:24
Wacht even, hij leent geld van JOUW ouders voor ZIJN motor? Wat....
Dit dus. Echt, ben je wel helemaal lekker! Laat hem volwassen worden, of vrijgezel. Kan hij doen wat hij wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven