Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Lymfeklier na booster

17-01-2022 21:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

10 december heb ik mijn booster gehad, en sinds dien (denk ik) heb ik last van pijnlijk gezwollen klieren in mijn oksels.
Ik weet dat dit een bijwerking kan zijn, ik vraag me echter wel af of dit zolang aan kan houden.
Hebben meer mensen dit al enige tijd na de booster?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook, en meer mensen die ik ken, maar dat trok na 2 dagen weg, Ik zou denk ik even de huisarts bellen als het al ruim een maand duurt
Brie schreef:
17-01-2022 21:29
Ik had het ook, en meer mensen die ik ken, maar dat trok na 2 dagen weg, Ik zou denk ik even de huisarts bellen als het al ruim een maand duurt
Dit inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook overleggen met een arts. Na een weekje trok het bij mij weg. Waar ik nog wel last van heb, en mijn vrouw ook, is oorsuizen. Schijnt ook een bijwerking te zijn.

Al met al ben ik langer aan het tobben geweest na de booster dan na de tweede prik (Pfizer). Dat was kort maar krachtig. De booster-bijwerkingen waren iets milder maar bleven bij mij langer doorwerken.
fairway wijzigde dit bericht op 17-01-2022 21:36
39.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het een dag of 3. Mijn klieren in mijn oksel en nek waren er opgezet.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij duurde het ook een paar dagen en het kwam na 6 weken nog een keer terug. Ik had toen ook een verminderde weerstand, maar ben wel even bij de huisarts geweest. Hij zag niets bijzonders en na 2 dagen was het weer weg.
Fairway schreef:
17-01-2022 21:34
Ik zou ook overleggen met een arts. Na een weekje trok het bij mij weg. Waar ik nog wel last van heb, en mijn vrouw ook, is oorsuizen. Schijnt ook een bijwerking te zijn.

Al met al ben ik langer aan het tobben geweest na de booster dan na de tweede prik (Pfizer). Dat was kort maar krachtig. De booster-bijwerkingen waren iets milder maar bleven bij mij langer doorwerken.
Ik ook, dat suizen! Ik zou toch denken dat het nu wel mag stoppen. Gaat dit nog weg?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook in mijn oksel. Het is nu na dag of 10 bijna weg. Was wel heel groot ( tennisbal grootte)

heb wel een melding gedaan hiervan. Schijnen veel meldingen t]van te komen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad. Ben er 1 nacht heel erg beroerd van geweest. En omdat ik deze bijwerking nog niet gelezen had, hebben we bijna de huisartsenpost gebeld. Uiteindelijk toch in slaap gevallen.

Ik heb er wel echt een week goed last van gehad. Moest pijnstillers nemen om te kunnen slapen. Inmiddels bijna 2 weken na de booster en nu is het wel weg.

Ik lees het wel elke keer als bijwerking van Moderna, maar op papier zou het zo moeten zijn dat ik Pfizer heb gehad. Er werd wel beide geprikt op deze locatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het bij de 1e prik en bij de 2e ook weer. Had het hij mijn sleutelbeen wekenlang. Ik ben toen doorgestuurd voor n echo, maar er was gelukkig niets.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
love2dance schreef:
17-01-2022 22:16
Ik had het ook in mijn oksel. Het is nu na dag of 10 bijna weg. Was wel heel groot ( tennisbal grootte)

heb wel een melding gedaan hiervan. Schijnen veel meldingen t]van te komen
Huh? Dan kan je je arm toch alleen maar horizontaal houden? Ben je daarmee naar de arts geweest?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij komen de klieren en gaan weer. Was nu 1,5 week rustig, en nu zit er weer eentje. Ter grootte van een erwt.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring nog (moet de booster nog halen) maar een vraagje, hadden jullie dit na de booster met Moderna of Pfizer? Of komt dit bij allebei voor als bijwerking?
Alle reacties Link kopieren
Florisante schreef:
17-01-2022 21:56
Ik ook, dat suizen! Ik zou toch denken dat het nu wel mag stoppen. Gaat dit nog weg?
Ik ben werkzaam bij de GGD waarbij ik af en toe contact heb met burgers die ook aan de aandoening Titinus lijden. Dit is verergerd na het vaccineren en het blijkt dus na wat zelf onderzoek gedaan te hebben wel een algemeen bekend ding te zijn helaas.

Ik weet niet of jullie al daarvoor last hadden van oorsuizen en het luider is geworden net zoals bij Titinus patiënten, of dat het echt vanuit het niks is ontstaan. Even laten controleren bij de HA en als het toch nodig blijkt te zijn door een KNO arts na laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Florisante schreef:
17-01-2022 21:56
Ik ook, dat suizen! Ik zou toch denken dat het nu wel mag stoppen. Gaat dit nog weg?
Ik mag het hopen. Ik linkte het niet eens direct aan de booster, ook al kwam het suizen vrijwel direct daarna opzetten. Maar ik vertelde het laatst tussen neus en lippen door aan mijn vrouw die mij verbaasd vertelde dat ze precies hetzelfde heeft sinds de booster.

Het is hoogstens wat irritant maar wel opvallend aanwezig, nu al ruim drie weken.

Snoepgoed: bedankt voor de info! We zijn dus niet gek :)
Ik heb wel af en toe een piepje of een gevoelig oor gehad, maar het is nu elke dag sinds de booster. Niet erger maar vaker.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
17-01-2022 22:43
Huh? Dan kan je je arm toch alleen maar horizontaal houden? Ben je daarmee naar de arts geweest?
Ja klopt was een ellende kon ook mijn bh niet aan. Ik ben niet bij een arts geweest omdat ik na rondje googlen erachter kwam dat het van de booster was Dus had zoiets van kijk het weekend aan en als het niet minder word ga ik maandag tenzij ik het niet meer uithoud. SMaandag was het inderdaad al de helft minder. Dus ben ik niet naar arts gegaan. Had iverigens al gelezen ook dat ze er toch niks aan konden doen dus dan heeft naar dokter gaan ook niet veel zin
Alle reacties Link kopieren
Oh joh! Dat oorsuizen! Dat was meteen na de eerste vaccinatie al erger, en nu na de booster is het helemaal erg.
Ik had altijd al last van tinnitus, dus gelukkig was ik er al aardig aan gewend.
Zou dat ook weer minder moeten worden? Ik hoop het!
Alle reacties Link kopieren
Snoepgoed schreef:
18-01-2022 00:15
Ik ben werkzaam bij de GGD waarbij ik af en toe contact heb met burgers die ook aan de aandoening Titinus lijden. Dit is verergerd na het vaccineren en het blijkt dus na wat zelf onderzoek gedaan te hebben wel een algemeen bekend ding te zijn helaas.

Ik weet niet of jullie al daarvoor last hadden van oorsuizen en het luider is geworden net zoals bij Titinus patiënten, of dat het echt vanuit het niks is ontstaan. Even laten controleren bij de HA en als het toch nodig blijkt te zijn door een KNO arts na laten kijken.
Volgens mij heet het Tinnitus. Wel een heel schattig foutje :flirting:. Laatst, toen ik de ggd lijn belde nav een bijzondere bijwerking die ik had, had een hele lieve jongen een heel verhaal over zijn eigen ervaring met de booster, en toen begon hij ineens over “lijmfeklieren” :hihi: :D. Ook zo lief.
Echt, geen kwaad in mijn zin, bij het benoemen van deze schattige foutjes.
Ik ben alleen maar ontzettend blij met jullie, die zich zo hard inzetten voor het welzijn van de medemens.
Bedankt daarvoor!
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
18-01-2022 00:26
Volgens mij heet het Tinnitus. Wel een heel schattig foutje :flirting:. Laatst, toen ik de ggd lijn belde nav een bijzondere bijwerking die ik had, had een hele lieve jongen een heel verhaal over zijn eigen ervaring met de booster, en toen begon hij ineens over “lijmfeklieren” :hihi: :D. Ook zo lief.
Echt, geen kwaad in mijn zin, bij het benoemen van deze schattige foutjes.
Ik ben alleen maar ontzettend blij met jullie, die zich zo hard inzetten voor het welzijn van de medemens.
Bedankt daarvoor!
Haha oeps, blijkt dat mijn uitspraak ook fout is geweest kom ik er door jou net achter. Dat een man van laatst daar niks over had gezegd joh :bonk:

Geen dank, daar doen we het voor!!
Alle reacties Link kopieren
Malibu123 schreef:
18-01-2022 00:05
Geen ervaring nog (moet de booster nog halen) maar een vraagje, hadden jullie dit na de booster met Moderna of Pfizer? Of komt dit bij allebei voor als bijwerking?
Vlgs mij kan dit gebeuren na elke vaccinatie. Ik denk dat het komt door een (heftige) reactie van iemands lijf, nav een daadwerkelijke besmetting met corona zelf, of een immuunreactie die teweeg is gebracht door de vaccinatie. Bij de één zwellen de klieren nooit op, bij de ander al om elke poep of scheet, en blijven ze ook vrij lang van groter formaat.
Alle reacties Link kopieren
Snoepgoed schreef:
18-01-2022 00:31
Haha oeps, blijkt dat mijn uitspraak ook fout is geweest kom ik er door jou net achter. Dat een man van laatst daar niks over had gezegd joh :bonk:

Geen dank, daar doen we het voor!!
Hihi, hij zal wel hetzelfde gedacht hebben als ik. Ik vond het zelf een leuke ervaring. Ik heb die jongen ook niet verbeterd, al heeft hij het wel een stuk of 6 keren gezegd :P.
Alle reacties Link kopieren
Dat is de chip 2.0 (Update) die even zijn plekje zoekt, komt goed.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
17-01-2022 22:33

Ik lees het wel elke keer als bijwerking van Moderna, maar op papier zou het zo moeten zijn dat ik Pfizer heb gehad. Er werd wel beide geprikt op deze locatie.
Huh, je weet toch wel welke je hebt gehad? Je staat toch in de rij voor de een of voor de ander? En je kunt het ook nog nakijken in de Corona checkapp.
Na mijn booster (Pfizer) had ik opgezette lymfklieren in mijn nek en keelpijn (al kan dat laatste ook komen omdat ik nu meer luchtwegverwijderer gebruik).
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
18-01-2022 00:32
Vlgs mij kan dit gebeuren na elke vaccinatie. Ik denk dat het komt door een (heftige) reactie van iemands lijf, nav een daadwerkelijke besmetting met corona zelf, of een immuunreactie die teweeg is gebracht door de vaccinatie. Bij de één zwellen de klieren nooit op, bij de ander al om elke poep of scheet, en blijven ze ook vrij lang van groter formaat.
Klopt helemaal, alleen valt het op dat dit opzwellen bij de booster vaker gemeld wordt. Niet voor niets heeft het de aandacht van LAREB.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven