Man geeft graag geld uit

17-01-2022 18:11 457 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zal niet zo gauw veranderen.
boobie77 wijzigde dit bericht op 18-09-2022 13:05
97.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
19-01-2022 17:40
Ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie met 2 inkomens a 4000 = 8000 per maand moeten beknibbelen, geen spaargeld lijken op te bouwen etc. Het probleem bij dat inkomen kan niet alleen die motor zijn toch? Of is dat inkomen bruto?

Overigens eens met de meesten; dat jij van de 200 allerlei dingen voor de kinderen betaald en hij die 200 het echt vrij te besteden heeft voor hobby en vakanties + nog 200 voor de stalling is niet eerlijk.
Nee, we hebben 4000 euro gezamenlijk zei ik. Het is 4300 euro trouwens. We hebben het niet slecht en doen best veel voor dat geld. Maar ons klushuis heeft veel gekost. En er moeten nog steeds dure dingen bekostigd worden.
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:27
Omdat ik houd van mijn koophuis. De droomplek gevonden en die kan ik niet alleen betalen.
Meen je dit nou serieus?

Dat je je vriendje nodig hebt, omdat je anders je droomplek niet kan betalen?

Overigens wel knap dat je hier eerlijk over bent. Genoeg vrouwen die in een relatie zitten mede omwille van financiële redenen.
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:41

Maar ik ben blij te lezen dat jullie het ook niet helemaal eerlijk vinden dat hij 400 euro heeft voor alle leuke dingen en ik 200 euro voor mezelf en wat dingetjes voor de kinderen.
Daar ga ik eens wat mee doen.
Goed zo!

Soms helpt het als je het moet uitspreken of in dit geval op papier moet zetten.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:42
Ik blijf bij hem omdat ik van hem houd ondanks zijn gat in zijn hand. Ik ga niet latten vanwege een huis waar ik de rest van mijn leven niet meer uit wil.

Fijn te lezen, verdedig je niet en heb het goed samen, ook al heeft die leuke man een gat in zijn hand.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:41
Maar ik ben blij te lezen dat jullie het ook niet helemaal eerlijk vinden dat hij 400 euro heeft voor alle leuke dingen en ik 200 euro voor mezelf en wat dingetjes voor de kinderen.
Daar ga ik eens wat mee doen.
Het is alleen geen argument dat men dat hier vindt. Ik zou het bij jezelf houden.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:42
Ik blijf bij hem omdat ik van hem houd ondanks zijn gat in zijn hand. Ik ga niet latten vanwege een huis waar ik de rest van mijn leven niet meer uit wil.
Als jij denkt dat dit het enige probleem is in je relatie dan zeg je hem dat hij met zijn hebberige klauwtjes van jullie spaargeld afblijft.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
19-01-2022 18:02
Als jij denkt dat dit het enige probleem is in je relatie dan zeg je hem dat hij met zijn hebberige klauwtjes van jullie spaargeld afblijft.
Heb ik zojuist gezegd :). Wij kopen nooit meer iets waar we geen geld voor hebben! Ik geloof dat ik overgekomen ben.
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 18:16
Heb ik zojuist gezegd :). Wij kopen nooit meer iets waar we geen geld voor hebben! Ik geloof dat ik overgekomen ben.
Ok mam.
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:24
Ik draai ieder dubbeltje om als het gaat om het huishouden en schoenen, fietsen enz. Alles in de aanbieding of tweedehands. Dus dat je zo over mij oordeelt kan ik niet waarderen.
De enige droom die ik had was een rust plekje in het bos. Ik ben begonnen met een caravan van 4000 euro en heb het verkocht voor 10000 euro een jaar later. Ik kocht voor dat geld een droomplekje op de Veluwe dat inmiddels 28000 euro waard is.
En ja, die houd ik. Het is mijn paradijs waar we met het hele gezin van genieten en het kost me 1500 euro per jaar. Waar een ander voor 1x per jaar van op vakantie kan kunnen wij het gehele jaar door.
Ieder zijn eigen visie maar ik vind absoluut niet dat ik niet zuinig ben.
Ik heb alleen een probleem met 'nee' zeggen helaas.

Ik zeg/vind helemaal niet dat je niet zuinig bent, zuinig zijn is geen doel op zich voor mij.

Ik kan alleen 'ieder dubbeltje omdraaien' niet rijmen met de aanschaf van een motor van geleend geld. Dat is voor mij toch wel een gebrek aan goede financiële planning/voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:24
Ik draai ieder dubbeltje om als het gaat om het huishouden en schoenen, fietsen enz. Alles in de aanbieding of tweedehands. Dus dat je zo over mij oordeelt kan ik niet waarderen.
De enige droom die ik had was een rust plekje in het bos. Ik ben begonnen met een caravan van 4000 euro en heb het verkocht voor 10000 euro een jaar later. Ik kocht voor dat geld een droomplekje op de Veluwe dat inmiddels 28000 euro waard is.
En ja, die houd ik. Het is mijn paradijs waar we met het hele gezin van genieten en het kost me 1500 euro per jaar. Waar een ander voor 1x per jaar van op vakantie kan kunnen wij het gehele jaar door.
Ieder zijn eigen visie maar ik vind absoluut niet dat ik niet zuinig ben.
Ik heb alleen een probleem met 'nee' zeggen helaas.
Nee hoor, je hebt helaas nog wat meer problemen. Het grootste probleem is je vriend, daarna is er het feit dat je je wentelt in het zielig zijn, dan is het nog het feit dat je weliswaar financieel volwassener bent dan je vriend, maar nog steeds niet snapt dat als je nauwelijks spaargeld hebt en hoge kosten in het vooruitzicht, je niet eens zou moeten nadenken over dure vakanties (of de aanschaf middels leningen van een motor).

Je roept steeds "oh goh wat fijn dat jullie het ook zo zien" en "dat neem ik mee" maar uiteindelijk doe je niks. Ja, je praat met hem en dan "kom je echt aan bij hem" naar eigen zeggen want dan gaat hij ineens wel een ander, eigen potje aanspreken voor een totaal onnodige uitgave. Waarom spreekt hij dat niet aan voor jullie kosten aan het huis?

Jij komt helemaal niet aan, hij speelt alleen even mee. Hij heeft veel, heel veel meer voordeel bij deze constructie dan jij en laat je je er nog schuldig over voelen ook, waarna jij in de vertrouwde ach-en-wee-mij-reflex schiet.

En voordat je denkt dat ik het zeg om gemeen te zijn: ik ben de boot in gegaan voor iets met vijf nullen als je alles bij elkaar optelt en aan het einde van het verhaal naaide mij ex er tussenuit en liet mij met schulden en alle zorg voor de kinderen zitten. Geen cent heeft hij ooit nog (terug)betaald. Ik probeerde ook altijd de zielig-kaart te trekken in de hoop op steun. Heeft me niks verder geholpen.

Je moet dit echt zelf gaan aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 17:42
Ik blijf bij hem omdat ik van hem houd ondanks zijn gat in zijn hand. Ik ga niet latten vanwege een huis waar ik de rest van mijn leven niet meer uit wil.
maar je weet, dat het misgaat he?
dit houden jullie niet vol

heb je een planB??
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 18:16
Heb ik zojuist gezegd :). Wij kopen nooit meer iets waar we geen geld voor hebben! Ik geloof dat ik overgekomen ben.
Maar ondertussen woon je nog steeds samen met een onvolwassen vent die je nog moet opvoeden en waar je niets meer gemeen mee hebt dan een woning en het delen van het bed wat daarin staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het te snappen maar begrijp er niks van eigenlijk.. jouw vriend betaalt mee aan alle gezinskosten waaronder de kosten voor jouw kinderen? En bij jouw ex komt niks vandaan? Jij hebt 200 euro voor jezelf en hij ook. Hij heeft daarnaast ook 200 euro voor huur garage en nu dus motor? En jij hebt naast jouw eigen 200 euro niks voor jezelf wat ook nog geld kost? Dus dan is het hele probleem die ene 200 euro verschil?
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
19-01-2022 20:04
Ik probeer het te snappen maar begrijp er niks van eigenlijk.. jouw vriend betaalt mee aan alle gezinskosten waaronder de kosten voor jouw kinderen? En bij jouw ex komt niks vandaan? Jij hebt 200 euro voor jezelf en hij ook. Hij heeft daarnaast ook 200 euro voor huur garage en nu dus motor? En jij hebt naast jouw eigen 200 euro niks voor jezelf wat ook nog geld kost? Dus dan is het hele probleem die ene 200 euro verschil?
Zo lees ik het ook die garage zou toch weggaan?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-01-2022 19:50
maar je weet, dat het misgaat he?
dit houden jullie niet vol

heb je een planB??
Hoezo weet jij dat het misgaat, wat een rare uitspraak en omdat jij dat denkt moet ze ook maar een plan B hebben? Ook binnen een relatie moeten mensen groeien en als je jong bent volwassen worden. TO heeft een antwoord op haar vraag en snapt nu dat je soms een standpunt kan innemen in een relatie waardoor een probleem opgelost wordt. Waarom doe je een voorspelling die TO misschien ongelukkig maakt of onzeker?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik liever gelukkig alleen zou blijven met de kinderen dan ongelukkig in mijn droomhuis wonen.
DingDong schreef:
19-01-2022 20:14
Hoezo weet jij dat het misgaat, wat een rare uitspraak en omdat jij dat denkt moet ze ook maar een plan B hebben? Ook binnen een relatie moeten mensen groeien en als je jong bent volwassen worden. TO heeft een antwoord op haar vraag en snapt nu dat je soms een standpunt kan innemen in een relatie waardoor een probleem opgelost wordt. Waarom doe je een voorspelling die TO misschien ongelukkig maakt of onzeker?
Niets gemeen hebben met elkaar, anders dan een paar keer per week van bil, kopjes thee brengen en wat liefdesverklaringen tussen de klusjes door vind jij geen teken aan de wand?
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
19-01-2022 20:15
Ik geloof dat ik liever gelukkig alleen zou blijven met de kinderen dan ongelukkig in mijn droomhuis wonen.
Ik ben helemaal niet ongelukkig met een man die de sterren van de hemel met me vrijdt, lange wandelingen met me met de hond maakt, lief is voor mijn kinderen en ervoor zorgt dat we er allemaal warmpjes bij zitten.
Hij is waardeloos met geld en dat is kut. Maar niet meteen alles is slecht.
Alle reacties Link kopieren
Hij zorgt toch juist niet dat jullie er warmpjes bij zitten? Er warmpjes bij zitten betekent dat je geen geldzorgen hebt en daar ook geen risico op loopt. Dat zie ik nou niet bij hem. Bedoel je niet eerder dat hij zorgt voor een warme sfeer in huis o.i.d.?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Lollypop04 schreef:
19-01-2022 20:04
Ik probeer het te snappen maar begrijp er niks van eigenlijk.. jouw vriend betaalt mee aan alle gezinskosten waaronder de kosten voor jouw kinderen? En bij jouw ex komt niks vandaan? Jij hebt 200 euro voor jezelf en hij ook. Hij heeft daarnaast ook 200 euro voor huur garage en nu dus motor? En jij hebt naast jouw eigen 200 euro niks voor jezelf wat ook nog geld kost? Dus dan is het hele probleem die ene 200 euro verschil?
Nee, het hele probleem was dat mijn vriend 3500 euro van de gezamenlijke rekening leent. Verder wordt er hier van alles bij gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
19-01-2022 20:38
Hij zorgt toch juist niet dat jullie er warmpjes bij zitten? Er warmpjes bij zitten betekent dat je geen geldzorgen hebt en daar ook geen risico op loopt. Dat zie ik nou niet bij hem. Bedoel je niet eerder dat hij zorgt voor een warme sfeer in huis o.i.d.?
Ik bedoel wat klussen betreft. Maar ook warme sfeer.
Geldzorgen is niet warmpjes inderdaad. Dit is ook wel de laatste kans die hij op het gebied van financiën krijgt.
Hij heeft zojuist zijn beste vriend gezegd dat hij geen snowboard abonnement neemt omdat hij een gezin heeft waarvoor hij verantwoordelijkheden voor heeft. Ik hoop dat dat zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
DingDong schreef:
19-01-2022 20:14
Hoezo weet jij dat het misgaat, wat een rare uitspraak en omdat jij dat denkt moet ze ook maar een plan B hebben? Ook binnen een relatie moeten mensen groeien en als je jong bent volwassen worden. TO heeft een antwoord op haar vraag en snapt nu dat je soms een standpunt kan innemen in een relatie waardoor een probleem opgelost wordt. Waarom doe je een voorspelling die TO misschien ongelukkig maakt of onzeker?
Dank je! X
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
19-01-2022 20:22
Niets gemeen hebben met elkaar, anders dan een paar keer per week van bil, kopjes thee brengen en wat liefdesverklaringen tussen de klusjes door vind jij geen teken aan de wand?
Je moest eens weten hoeveel vrouwen om me heen klagen over geen seks meer en een onattente man die nooit uit zichzelf een gebaar maakt. Stellen die gewoon als papa en mama van de kinderen langs elkaar heen leven.
Niet alles is perfect.
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 20:45
Je moest eens weten hoeveel vrouwen om me heen klagen over geen seks meer en een onattente man die nooit uit zichzelf een gebaar maakt. Stellen die gewoon als papa en mama van de kinderen langs elkaar heen leven.
Niet alles is perfect.
Waarschijnlijk zijn er net zo veel of meer vrouwen die het bed delen met een attente man die wel goed met geld kan omgaan ...
BOOBIE77 schreef:
19-01-2022 20:41
Ik bedoel wat klussen betreft. Maar ook warme sfeer.
Geldzorgen is niet warmpjes inderdaad. Dit is ook wel de laatste kans die hij op het gebied van financiën krijgt.
Hij heeft zojuist zijn beste vriend gezegd dat hij geen snowboard abonnement neemt omdat hij een gezin heeft waarvoor hij verantwoordelijkheden voor heeft. Ik hoop dat dat zo blijft.

Succes!
'De laatste kans', verandert in drie zinnen in hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven