Welke kinderwagen, buggy, wandelwagen is fijn?

23-01-2022 21:56 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijdje verwachten wij ons 2 kind.

De eerste heb ik vervoerd in een Quinny apparaat.
Perfect toen de maxi cosi erop zat, perfect toen de bak erop zat. Kon de baby heerlijk in liggen.
Maar zodra het een kinderwagen, buggy, wandelwagen (wat is het juiste woord hiervoor? :facepalm: :biggrin: ) is, vind ik het een waardeloos ding. Kind zakt als een zoutzak onderuit en zit gewoon niet fijn.

Nu dus op zoek naar iets nieuws waar ik wel fijn mee kan gaan wandelen.

-Het lijkt mij ook wel erg gezellig als het kind eerst ook zo zit dat het mij aan kan kijken, en ik hem/ haar. En dat je de zitting later ook kunt draaien?
-Niet te duur zou leuk zijn. Ga marktplaats ook even afzoeken nadat ik super tips van jullie heb gehad :yes:
-Het hoeft dus geen 3 in 1 apparaat te zijn, aangezien ik de Quinny in het begin gewoon kan gebruiken in combi met maxi cosi en de bak.
-Fijn als ik ook wel in het bos kan wandelen.

-Aanvulling: misschien handig als er een meerijdplankje op kan, als de peuter moe is, kan die meeliften. Die is dan ruim 2,5 jaar.

Wie heeft er goede tips qua merken en types? En vooral ook wat zijn dikke afraders.
twilight84 wijzigde dit bericht op 23-01-2022 22:17
6.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter heeft een uppa baby vista gekocht. Daar kan een kinderwagen bak op en een zitje en ook 2 zitjes.. Ding is echt heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Nuna Demi Grow echt geweldig. Kan ook met 2 zitjes tegelijk, of ligbak en zitje. Wel prijzig, maar vind m echt geweldig na de Bugaboo chameleon 2 jarenlang te hebben gebruikt. Als je maar 1 zitje gebruikt dan kun je de boodschappenmand gebruiken die ruim is, en goed bereikbaar. Stuurt fijn, ook als wagen vol is met baby en peuter.
Alle reacties Link kopieren
Dubatti One Kinderwagen 2-in-1 Mix and Match, en dan ook met grote wielen aan de voorkant, een wereld wagen.

ook in hoogte verstelbaar en als wandelwagen kan kind 2 kanten op kijken...
Alle reacties Link kopieren
Kinderwagen Bugaboo Cameleon 3

De Bugaboo is wel een alles in 1.
De duwstang kan je veranderen en dan komen de grote wielen voor. Makkelijk om over het strand te wandelen of door de bossen. Ook als het sneeuwt is dat makkelijk.
En het zitje kan je ook draaien. Naar je toe of van je af het kan beide.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Mutsy! Mooi en degelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij met m'n Joolz
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de mutsy verschrikkelijk juist
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Noni90 schreef:
23-01-2022 22:08
Ik vind de Nuna Demi Grow echt geweldig. Kan ook met 2 zitjes tegelijk, of ligbak en zitje. Wel prijzig, maar vind m echt geweldig na de Bugaboo chameleon 2 jarenlang te hebben gebruikt. Als je maar 1 zitje gebruikt dan kun je de boodschappenmand gebruiken die ruim is, en goed bereikbaar. Stuurt fijn, ook als wagen vol is met baby en peuter.
Eens! Nuna Demi grow is stevig in het bos en helemaal volgeladen nog goed te duwen. Ik weet niet of jij of je man lang zijn maar hij kan ook lekker hoog. Wij hebben nu de reiswieg boven en het zitje beneden, als peuter moe is kruipt hij lekker onderin. Dit loopt veel lekkerder bij echte wandelingen dan een meerijplank. Zitje boven en bak onder kan ook, of twee zitjes.
Alles erop en eraf klikken gaat super makkelijk, wat ook een groot voordeel is vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Joolz Geo. Met zwenkwielen vooraan, die je ook vast kunt zetten. Echt een wagen die gemaakt is om (ook op ruiger terrein) te wandelen. En een grote mand onderin, waarin je veel kwijt kan.

Zit eraan te denken hem te verkopen, maar kan er eigenlijk geen afscheid van nemen 🙈 als je interesse hebt, zeg je het maar.
Alle reacties Link kopieren
MamaSuusberg schreef:
23-01-2022 22:43
Mutsy! Mooi en degelijk
Ik vind het mooie wagens, die heerlijk rijden. Maar juist het zitgedeelte, waar TO naar op zoek is, ben ik niet zo over te spreken. Kind gaat hier snel in hangen vind ik.
Maxi Cosi Lila CP. Klein op te vouwen, mooi en stevig. Heb er Buggy Board aanhangen waar mijn 5 jarige nog regelmatig op staat.

Echt een fantastische kinderwagen.
Alle reacties Link kopieren
MamaSuusberg schreef:
23-01-2022 22:43
Mutsy! Mooi en degelijk
Mutsy is failliet verklaard vorig jaar dus die wagens worden niet meer geleverd.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
23-01-2022 22:00
mijn dochter heeft een uppa baby vista gekocht. Daar kan een kinderwagen bak op en een zitje en ook 2 zitjes.. Ding is echt heel mooi.
Wij hebben idd ook de Uppababy Vista V2. Ze doen alles wat je vraagt, en het is echt een heel fijn ding. We zijn in de winkel wezen vergelijken, want gingen eigenlijk voor een Joolz, maar deze was met alles net wat handiger/makkelijker/beter ontworpen. Bovendien heeft het het grootste mandje van alle wagens en blijft die er ook op als je 2 zitjes of wiegen erop hebt. Bij andere wagens moest je die dan opofferen.
Enige nadeel is dat ze mega duur zijn, maar ik denk dat er wel een paar op marktplaats te vinden zijn.
-
Alle reacties Link kopieren
Joolz! Juist het zitje van de buggy-zit is heel goed gevormd met een mooie knik voor de knieën. Kan naar jou toegedraaid of van je af, kan in drie standen van plat naar helemaal rechtop. Dochter van 4 paste er zelfs nog in (oke, ze was geen reus van een kind, maar toch). En duwde ook heel fijn, en de stang is in hoogte verstelbaar.

De Joolz die wij destijds kochten had als nadeel dat het boodschappenbakje onderop niet zo groot was, maar ik zie bij de huidige Joolz dat die al groter is. Wat mij betreft heeft een Joolz dan ook geen nadelen. Behalve misschien de aanschafprijs, maar op Marktplaats staan er ook genoeg. Na 6 jaar en twee kinderen zag die van ons er nog heel goed uit.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3 schreef:
24-01-2022 06:15
Ik vind het mooie wagens, die heerlijk rijden. Maar juist het zitgedeelte, waar TO naar op zoek is, ben ik niet zo over te spreken. Kind gaat hier snel in hangen vind ik.
Het zit gemak voor het kindje staat wel echt voorop. Dus denk dat de mutsy dan afvalt.
Maar is natuurlijk zo persoonlijk wat iedereen wel of niet fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Helaas niet 1 type wat jullie adviseren :) ;-)

Maar ik zal de verschillende soorten eens even googlen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Twilight! We kennen elkaar nog van 't 6+ topic. Ik heb niet echt een goed advies, de buggy easywalker mini is wel prima. Zitten niet fantastisch, wel erg klein opvouwbaar en robuust.

Ps onze 2e komt ook bijna!
Alle reacties Link kopieren
Zitgemak vind ik wel voorop staan, dus dan ga ik maar niet voor deze buggy.

Ahhh wat leuk!! Alles ook goed met nummer 1?
Alle reacties Link kopieren
Phil and teds met eventueel extra zitje, bv de Dot. Er kan ook een step achter worden gehangen.
And anders een tweedehands Joolz day. Daar zit het buggy gedeelte super.
Op reis Mountain Buggy Nano, kan heel klein. Ik geloof dat joolz and Bugaboo tegenwoordig ook zo’n kleine hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de uppa baby Vista. Ideaal voor in het bos. We wandelen dagelijks in het bos met de wagen en de honden. Verder is de bak eronder lekker groot voor boodschappen. We hebben ook de autostoel van uppababy, het hoofdje zit goed tussen de kussen, wat het super veilig maakt. Dit vind ik bij bijvoorbeeld maxicosi er ruim waardoor het hoofdje alle kanten op kan.
Het zitje kan naar je toe en van je af. Hij is met zitje in te klappen en word een redelijk klein pakketje
Mama worden
De Joolz Geo hebben wij. Fijne wagen, ook op ruig terrein. De Joolz Geo 2 is volgens mij wel iets soepeler en lichter dan de 1. Het enige is dat hij groot inklapt waardoor je hele achterbak vol is terwijl we geen kleine auto hebben. Dat is vooral minder handig met boodschappen doen. Daardoor gebruiken we hem vooral voor wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Joolz geo, ben echt fan! Maxi cosi kan er op, zitje zowel vooruit als achteruit en inklappen in 1 deel vind ik ook heel fijn. Ik loop ermee over het strand en bos. Ook de grote boodschappenmand is ideaal. Er is ook een meerijdplankje verkrijgbaar. Het enige nadeel is inderdaad dat hij vrij groot is als hij ingeklapt is. Ik heb hem via MP gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Uppababy Vista V2 en ik herken de al eerder genoemde voordelen. Solide, stevige wagen met een grote boodschappenmand en de mogelijkheid om er zowel een reiswieg als een zitje op te plaatsen. We hebben in de winkel veel wagens vergeleken, o.a. met betrekking tot het makkelijk inklappen en deze kwam er voor ons als beste uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk voor een schijntje een hele nette Joolz Day gevonden op Marktplaats.
Dus ik ben voorzien :) :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven