Welke autostoel groep 2/3

23-01-2022 22:26 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste Viva's

Ik ben een moeder die het beste wil maar er soms niet meer uit komt. Ik kan het mijzelf best moeilijk maken en ben dan een echte twijfelaar.

Mijn dochtertje 2 jaar en 8 maanden is te groot voor haar britax romer stoel groep +0/1.

Ze is groter en zwaarder dan gemiddeld voor haar leeftijd.

Nu ben ik opzoek naar een goede autostoel maar nu valt het mij op dat er geen lig standen meer op de stoelen zitten. Dat vind ik erg jammer want mijn dochtertje slaapt geregeld in de auto. En er is zoveel aanbod dat ik het niet meer weet.

Ik heb de volgende stoelen gepast in de auto:

* Britax Römer kidfix 3 M (of S) zijn beide het zelfde alleen heeft 1 een extra bescherming stuk voor bij de borst het XP pad.
* Joie Traver en Joie i-Traver

Waar ik tegenaan loop is dat de stoelen schuin naar beneden lopen op de achterbank. Onder de knieën een stuk hoger dan achter je billen. De rugleuning is heel rechtop. De stoel word daardoor een beetje " in elkaar" gedrukt en mijn dochtertje zit daardoor best onprettig voor mijn gevoel.
Ze word met haar bovenlichaam naar voren gedwongen heb ik het idee.

Natuurlijk hebben we meer stoelen eerst in de winkel zelf bekeken met de verkoopster erbij. Babypark , Babydump en Prénatal.

Nu ben ik benieuwd welke hebben jullie en kunnen jullie aanraden.

Het liefst wil ik een stoel met Isofix , de Isofix bevestigings punten zitten behoorlijk diep tussen de kussens dat kan best lastig zijn. ANWB / ADAC goed bevonden. En 1 die wat achterover kan kantelen zodat mijn dochtertje wat comfortabeler kan zitten.

Ik heb geen top tether haak in mijn auto. Een autostoel met top tether kan dus helaas niet.

Bedankt alvast voor het meedenken en de tips.
05-2019 wijzigde dit bericht op 23-01-2022 23:03
5.46% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik dit Google kom ik verschillende autostoelen groep 2/3 met ligstand (verstelbaar) tegen. O.a. van het merk Maxi Cosi
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier bijvoorbeeld, bijna allemaal stoelen ligstand. Dus gewoon even zoeken op Google :)

https://mamasopinternet.nl/beste-autostoel-groep-2-3/
Alle reacties Link kopieren Quote
MaEve12 schreef:
23-01-2022 22:55
Hier bijvoorbeeld, bijna allemaal stoelen ligstand. Dus gewoon even zoeken op Google :)

https://mamasopinternet.nl/beste-autostoel-groep-2-3/
Ik google mij al weken helemaal suf.
Maar echt lig standen hebben de stoelen 2/3 niet. Alleen met een "base" maar die moeten vaak met top tether bevestigd worden en dat kan niet in mijn auto.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
Wellicht al achterhaald inmiddels maar ik had de Cybex. Die kan zowel met isofix als met gordels vastgezet worden (isofix beugels kun je inklappen). Dat was destijds de enige waarvan de hoofdsteun iets mee naar achteren kantelde bij een slapend kind en je kind veilig tussen de hoofdsteunen bleef i.p.v. met de kin op de borst half voorover in het stoeltje wegzakken zoals bij de maxicosi Rodifix air nog wat (die kon ietsjes naar voren op zijn eigen base die enkel met isofix vast zat maar dan hing zoon nog gebogen voorover te slapen).

Dus wellicht dat er bij Cybex iets tussen zit?

Edit: ik had de Cybex solution Z-fix
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb de MaxiCosi Isofix Rodi Air protect en die heeft een ligstand hoor. Geen base voor nodig.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook een Cybex. Zonder top tether. Hoofdsteun kan gekanteld om hoofd achterover te houden. Zitting kan juist iets naar voren voor kleine ligstand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hadden de Cybex Pallas. Die heeft een kussen waar mijn kinderen heerlijk op hebben liggen slapen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de nuna rebl basis, is wel met isofix.
Deze heeft 7 standen maar eerlijk gezegd valt het me alsnog tegen. De ligstand is echt niet zo plat als de maxicosi, ze valt geregeld nog met haar hoofdje naar voren in slaap.

Verder wel fijn stoeltje
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
23-01-2022 23:58
ik heb de MaxiCosi Isofix Rodi Air protect en die heeft een ligstand hoor. Geen base voor nodig.
Deze hebben wij ook. Maar ik snap niet hoe een kind van 2 hier fatsoenlijk en veilig op kan zitten. Mijn kinderen waren 4 of 5 toen ze naar deze stoel gingen. Ze hadden voor die tijd niet de lengte om de gordel goed over hun schouders te laten lopen. Mijn kinderen zijn heel gemiddeld qua lengte.
Alle reacties Link kopieren Quote
modus_ schreef:
24-01-2022 08:19
Deze hebben wij ook. Maar ik snap niet hoe een kind van 2 hier fatsoenlijk en veilig op kan zitten. Mijn kinderen waren 4 of 5 toen ze naar deze stoel gingen. Ze hadden voor die tijd niet de lengte om de gordel goed over hun schouders te laten lopen. Mijn kinderen zijn heel gemiddeld qua lengte.
To geeft al aan dat haar kind groter en zwaarder dan gemiddeld is ;-). Van wat ik van to eerder heb gelezen heeft haar kind het postuur van een kleuter dus dan is deze stoel logisch.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
23-01-2022 23:16
Wellicht al achterhaald inmiddels maar ik had de Cybex. Die kan zowel met isofix als met gordels vastgezet worden (isofix beugels kun je inklappen). Dat was destijds de enige waarvan de hoofdsteun iets mee naar achteren kantelde bij een slapend kind en je kind veilig tussen de hoofdsteunen bleef i.p.v. met de kin op de borst half voorover in het stoeltje wegzakken zoals bij de maxicosi Rodifix air nog wat (die kon ietsjes naar voren op zijn eigen base die enkel met isofix vast zat maar dan hing zoon nog gebogen voorover te slapen).

Dus wellicht dat er bij Cybex iets tussen zit?

Edit: ik had de Cybex solution Z-fix
Wij hebben ook de Cybex, maar dan de solutions S fix.
Heeft idd een minimale ligstand dat het hoofd naar achteren valt. Is met name voor de veiligheid erg belangrijk!
Mijn zoon ligt wel met hoofd naar achteren te slapen. Ligt ook aan hoe schuin je eigen achterbank al van zichzelf is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Due-scimmie schreef:
24-01-2022 08:31
To geeft al aan dat haar kind groter en zwaarder dan gemiddeld is ;-). Van wat ik van to eerder heb gelezen heeft haar kind het postuur van een kleuter dus dan is deze stoel logisch.
Dit klopt.
Dochtertje heeft nu maat 116 van kleding en is nu 101 cm.( Zelf gemeten) Maar weegt ook meer dan 19 kilo.
Ze past in principe in alle stoelen 2/3 die we hebben uitgeprobeerd. Ze is er groot genoeg voor.
05-2019 wijzigde dit bericht op 24-01-2022 15:08
1.61% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het meedenken.

De maxi cosi air protect zeiden ze in de winkel dat ze daar minder mooi in zat en dat de 'ligstand' minimaal is. Net zoveel als van de stoelen waar je de Isofix van kunt verlengen zodat je de stoel wat naar voren kunt trekken en dus ook de stoel iets meer achterover gaat liggen. Hebben we niet in de auto gepast maar misschien toch nog even doen om te kijken of het meer verschil uitmaakt als gedacht.

Maar de rugleuning van de bank is zo stijl. De gepaste stoelen blijven heel rechtop zodat ze alsnog naar voren word gedwongen met haar bovenlichaam.

Misschien dat ik toch weer eens naar een Cybex moet gaan kijken en kijken of alle kussens het zelfde vallen. En toch ook maar passen in de auto.
05-2019 wijzigde dit bericht op 13-02-2022 20:35
13.66% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
Lees even mee.
Zoon is van zelfde leeftijd en zelfde geboortemaand toevallig.

Word ook te groot voor zijn britax romer. Ik weet niet hoe lang hij precies is maar spijkerbroeken zijn maat 110 en shirts maat 110/116. Hij is wel rond de 105 cm denk ik. Omdat hij 3 maanden geleden 102 cm was.

Ik zat te kijken naar de maxi cosi rodi omdat in de auto geen isofix zit. Maar vraag me echt af of zo 'n kleintje een autogordel fijn vindt. Hoe dat langs de schouder loopt en niet in de hals snijdt etc. En hoe ik hem leer van de autogordel af te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lem86 schreef:
24-01-2022 15:01
Lees even mee.
Zoon is van zelfde leeftijd en zelfde geboortemaand toevallig.

Word ook te groot voor zijn britax romer. Ik weet niet hoe lang hij precies is maar spijkerbroeken zijn maat 110 en shirts maat 110/116. Hij is wel rond de 105 cm denk ik. Omdat hij 3 maanden geleden 102 cm was.

Ik zat te kijken naar de maxi cosi rodi omdat in de auto geen isofix zit. Maar vraag me echt af of zo 'n kleintje een autogordel fijn vindt. Hoe dat langs de schouder loopt en niet in de hals snijdt etc. En hoe ik hem leer van de autogordel af te blijven.
Bij mijn dochtertje viel de autogordel heel mooi over de schouder. Maar inderdaad blijven ze er af? En ik zie het niet gebeuren dat in een driftbui ze rustig blijft zitten. Nu is het succes want je zit goed vast en ik weet ze kan geen kant op.

Er zijn ook stoelen die wel Isofix hebben maar niet perse gebruikt hoeft te worden en alleen met een autogordel mag.

Volgens mij ook de britax Römer 3m (2019) en de joie traver.(2019 en versie 2021)
Ik had het in ieder geval gezien bij de test uitslag van de stoelen bij de ANWB.
Daar geven ze aan per stoel of het ook zonder Isofix geschikt is.

Dit zeggen ze:
Montage in de auto
In de rijrichting met 3-punts autogordel, eventueel met aanvullende Isofix bevestiging (alleen voor vrijgegeven auto’s)
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
Lem86 schreef:
24-01-2022 15:01
Lees even mee.
Zoon is van zelfde leeftijd en zelfde geboortemaand toevallig.

Word ook te groot voor zijn britax romer. Ik weet niet hoe lang hij precies is maar spijkerbroeken zijn maat 110 en shirts maat 110/116. Hij is wel rond de 105 cm denk ik. Omdat hij 3 maanden geleden 102 cm was.

Ik zat te kijken naar de maxi cosi rodi omdat in de auto geen isofix zit. Maar vraag me echt af of zo 'n kleintje een autogordel fijn vindt. Hoe dat langs de schouder loopt en niet in de hals snijdt etc. En hoe ik hem leer van de autogordel af te blijven.
Onze kinderen hebben zo'n kussenband om de gordel ivm dat snijden. Hebben ze in vakantieperiodes op bij de action.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook Maxi cosi Rodi air protect. Ik heb zelf zonder isofix, maar zeker ook met te krijgen.

Gordels zitten heel netjes bij de kids. Wordt door een geul geleid.
oscha_ wijzigde dit bericht op 29-01-2022 09:59
Reden: Toevoeging gordel
26.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
hier ook 2x de maxi cosi air XP protect (2 verschillende type auto's) een kleintje en een station.

Zit prima ook de gordel gaat goed. Hoofd/rug is kwa hoogte prima te verstellen en gordel heeft daardoor nooit vervelend gezeten.

Tja ligstand..dat is natuurlijk relatief want echt liggen doe je niet ea hangt ook samen met hoe stijl je eigen achter bank is. Ik vond het stoeltje iig een betere pasvorm hebben dan de cybex
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een update.

Ik had toch voor de Römer britax kidfix 3m gekozen. Ook omdat deze heel erg goed uit te ANWB en ADAC test kwam.
Maar na een paar dagen is de stoel toch terug gegaan naar de winkel.

Er zit een extra gordel houder tussen de beentjes die de gordel op zijn plaats houd. De gordel loopt daar doorheen.
Maar mijn dochtertje wilde het niet meer door de houder hebben omdat het pijn deed op haar benen. Ze deed zelf de gordel er steeds uit halen en dan gewoon voor haar buik.
Ze gaf aan een stoel te willen zonder iets tussen de benen omdat het pijn deed.

Ook bleef de gordel niet op zijn plek.
Er zit een kleine uitsteeksel waar de gordel onder moet blijven hangen maar de gordel schoot steeds naar boven. Het uitsteeksel is gewoon te kort. De schoudergordel kwam steeds vast te zitten tussen de zijkussen en het zitkussen.
Dat mocht niet gebeuren en stond ook in de handleiding.

Ik heb nu een maxi cosi rodifix airprotect besteld.
Daar word de gordel anders geleid en blijft beter op zijn plek.
Wel vind ik de stoel heel onstabiel aanvoelen en niet echt "veilig" ogen.

Het is niet zo "stabiel" als een Cybex of Römer voor mijn gevoel.

* Maxi cosi rodifix gaat ook terug. Heel smal en klein zitvlak. Stoel valt erg klein uit. Denk dat ik over een jaar weer een andere stoel kan aanschaffen.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap niet goed hoe de maxicosi Rodifix airprotect binnen een jaar te klein zal zijn. Wij hebben deze autostoel ook en mijn bijna 8-jarige zit daar nog steeds in. Stoel is ook bedoeld voor kinderen 4-12 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hannelore_ schreef:
07-02-2022 20:32
Ik snap niet goed hoe de maxicosi Rodifix airprotect binnen een jaar te klein zal zijn. Wij hebben deze autostoel ook en mijn bijna 8-jarige zit daar nog steeds in. Stoel is ook bedoeld voor kinderen 4-12 jaar.
Mijn net 3.5 jarige zit er sinds kort in. Hij is nu ongeveer 1.02 meter (dus goed vergelijkbaar qua lengte) en is tussen de 16.5 en 17 kg. Hij zit super goed in de stoel. De gordel is zeer goed af te stellen.

Mijn 5.5 jarige zit ook top in de stoel. Zij is iets breder qua bouw en heeft ook nog groeiruimte zat, in zowel de hoogte als in de breedte.

Dus ik snap ook niet hoe dat die stoel dan in zo'n korte periode alweer te klein zal zijn.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn net 4-jarige zit in een BeSafe izi flex fix. Gewoon met isofix. Kun je ook nog een beetje kantelen in slaapstand. Mijn 7 jarige zit in een zelf stoel, alleen met rugleuning omhoog. Wij zijn er blij mee, komt ook goed uit de testen van de ADAC
Alle reacties Link kopieren Quote
05-2019 schreef:
04-02-2022 09:48
Even een update.

Ik had toch voor de Römer britax kidfix 3m gekozen. Ook omdat deze heel erg goed uit te ANWB en ADAC test kwam.
Maar na een paar dagen is de stoel toch terug gegaan naar de winkel.

Er zit een extra gordel houder tussen de beentjes die de gordel op zijn plaats houd. De gordel loopt daar doorheen.
Maar mijn dochtertje wilde het niet meer door de houder hebben omdat het pijn deed op haar benen. Ze deed zelf de gordel er steeds uit halen en dan gewoon voor haar buik.
Ze gaf aan een stoel te willen zonder iets tussen de benen omdat het pijn deed.

Ook bleef de gordel niet op zijn plek.
Er zit een kleine uitsteeksel waar de gordel onder moet blijven hangen maar de gordel schoot steeds naar boven. Het uitsteeksel is gewoon te kort. De schoudergordel kwam steeds vast te zitten tussen de zijkussen en het zitkussen.
Dat mocht niet gebeuren en stond ook in de handleiding.

Ik heb nu een maxi cosi rodifix airprotect besteld.
Daar word de gordel anders geleid en blijft beter op zijn plek.
Wel vind ik de stoel heel onstabiel aanvoelen en niet echt "veilig" ogen.

Het is niet zo "stabiel" als een Cybex of Römer voor mijn gevoel.

* Maxi cosi rodifix gaat ook terug. Heel smal en klein zitvlak. Stoel valt erg klein uit. Denk dat ik over een jaar weer een andere stoel kan aanschaffen.
Ik zou een ander model van Cybex proberen. Was destijds het enige merk (verkrijgbaar op de Nederlandse markt) die bij uitschuiven om aan te passen voor de lengte ook groter werd in de breedte. Misschien dat andere forummers nog merken/modellen weten die dit ook hebben? Jouw dochter zal de komende jaren ook nog wel boven het gemiddelde ‘uitsteken’ om het zo te zeggen en dan is het wel prettig als je niet iedere 12 maanden op zoek moet naar een stoeltje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Hannelore_ schreef:
07-02-2022 20:32
Ik snap niet goed hoe de maxicosi Rodifix airprotect binnen een jaar te klein zal zijn. Wij hebben deze autostoel ook en mijn bijna 8-jarige zit daar nog steeds in. Stoel is ook bedoeld voor kinderen 4-12 jaar.
Het stoeltje verdwijnt behoorlijk als dochtertje erin zit. Verschillende reacties al gehad of het stoeltje niet krap is en of ze geen grotere moet.
Het zitvlak oogt heel erg klein als ze erin zit en haar billen/benen komen al bijna tegen de rand aan van het stoeltje waar de gordel langs gaat. Het ziet er gewoon niet uit alsof het stoeltje tot 12 jaar mee gaat. Ja de hoogte nog plek genoeg alleen is het de vraag of deze stoel gewoon niet te smal is. Bij de schouders valt het stoeltje ook smal. Personeel van Prénatal vonden dat ook.

Ik moet wat hebben en dit stoeltje kunnen we nog een week uitproberen. Mocht ik niets beters kunnen vinden dan houden we het alsnog maar ben dan heel benieuwd hoe lang het daadwerkelijk mee gaat.

Wel is de kleine ruststand ideaal. Ze kan er wel goed in slapen.
Blijf in jezelf geloven !

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven