Heb jij wel eens te maken gehad met seksueel wangedrag?

17-01-2022 20:48 1245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de beerput opengetrokken is bij TVOH en er zich inmiddels meer dan 40 vrouwen hebben gemeld met deze ervaring vroeg ik me af of je ook weleens seksueel wangedrag hebben meegemaakt op werk, sport of elders?

Uiteraard trapt TO af.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
17-02-2022 12:25
Ik kreeg van de week op kantoor de vraag of ik, vanuit mijn positie, een memo kon opstellen met daarin de afgebakende grenzen. Want , zo stelde de medewerker, voor de mannen werd het wel heel ingewikkeld gemaakt met wat wel en niet mocht. Hoe moesten zij nou weten wat grens overschrijdend was… ik zei; nou alles waarvan je denkt; als iemand dit tegen mijn dochter zegt of bij mijn dochter doet trek ik zijn kop van zijn romp, die dingen zeg je zelf dus ook niet en doe je ook niet.

En daarbij; nee is nee.. misschien is nee.. geen antwoord is nee… en een; nu ophouden is ook een nee.

Het dochter verhaal ging niet op want: “vrouwen vinden het echt wel leuk als er naar hun borsten wordt gekeken, meisjes nog niet”

Serieus?!?!
Ongelofelijk.
Alle reacties Link kopieren
En dit zijn serieus mannen met een respectabele baan hè.. van wie je toch zou mogen verwachten dat ze echt wel kunnen nadenken.

Als je met ze praat dan zeggen ze; ja maar die grens is toch onduidelijk? Ehh née… jij maakt hem onduidelijk.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Dat is dus ook precies het probleem hè. Ze snappen het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-02-2022 14:45
Dat is dus ook precies het probleem hè. Ze snappen het echt niet.
De grens van aanraken/opmerkingen snappen mannen vaak nog wel, maar waarom vrouwen ervoor kiezen het niet te melden, is blijkbaar heel erg lastig te begrijpen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de meeste mannen het wel snappen maar een deel gewoon schijt heeft. Met net doen alsof je het niet snapt komen een boel mannen ermee weg. Net zoiets als niet snappen hoe de wasmachine werkt.
Alle reacties Link kopieren
dana299 schreef:
17-02-2022 16:25
Ik denk dat de meeste mannen het wel snappen maar een deel gewoon schijt heeft. Met net doen alsof je het niet snapt komen een boel mannen ermee weg. Net zoiets als niet snappen hoe de wasmachine werkt.
en, net als met pestgedrag, ik denk dat een deel van de mannen het wel best vindt, die hebben er geen last van. En hebben geen zin, om op te staan tegen de etterbakken, omdat zij dan het 'zeikwijf' zijn
dana299 schreef:
17-02-2022 16:25
Ik denk dat de meeste mannen het wel snappen maar een deel gewoon schijt heeft. Met net doen alsof je het niet snapt komen een boel mannen ermee weg. Net zoiets als niet snappen hoe de wasmachine werkt.
Ik weet niet of ze echt snappen wat er speelt. Ik denk dat als de meeste mannen dit topic lezen ze echt geen flauw idee hebben. Toen ik door dit topic ging was ik eerlijk gezegd gewoon ook best geschokt. Ik heb zelf ook best wel wat meegemaakt en heb van vriendinnen heus wel het een en ander gehoord, maar toch. En als ik dit als vrouw niet eens weet, hoe kan de gemiddelde man dit dan snappen?
anoniem_410602 wijzigde dit bericht op 17-02-2022 18:38
0.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-02-2022 14:59
De grens van aanraken/opmerkingen snappen mannen vaak nog wel, maar waarom vrouwen ervoor kiezen het niet te melden, is blijkbaar heel erg lastig te begrijpen
Die leidinggevende bij Biol dus niet...
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Erizabesu schreef:
17-02-2022 18:25
Ik weet niet of ze echt snappen wat er speelt. Ik denk dat als de meeste mannen dit topic lezen ze echt geen flauw idee hebben. Toen ik door dit topic ging was ik eerlijk gezegd gewoon ook best geschokt. Ik heb zelf ook best wel wat meegemaakt en heb van vriendinnen heus wel het een en ander gehoord, maar toch. En als ik dit als vrouw niet eens weet, hoe kan de gemiddelde man dit dan snappen?
De gemiddelde man snapt echt wel dat het gedrag wat hier beschreven wordt niet ok is. Het onverwachte is dat het vaker voorkomt dan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt hier heel erg ingevuld hoe mannen denken. Dat is niet wetenschappelijk.

Het is ook verwarrend. Aan de ene kant willen we gelijke gehandeling en aan de andere kant zijn vrouwen ontzettend kwetsbaar vanwege hun lichaam.

In een droomwereld gedragen alle mannen zich keurig, maar in deze wereld lustigen veel mannen naar seks en gaan massaal over grenzen heen.

Vooral met een machtspositie gaan bij een deel van de mannen de remmen helemaal los. De machtspositie zorgt ervoor dat mannen er vaak mee wegkomen.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren
Rispenser schreef:
17-02-2022 19:05
Er wordt hier heel erg ingevuld hoe mannen denken. Dat is niet wetenschappelijk.

Wat fijn dat je de vrouwen hier komt helpen met hun onwetenschappelijke manier van denken naar aanleiding van hun aanrandingen en verkrachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Rispenser schreef:
17-02-2022 19:05
Er wordt hier heel erg ingevuld hoe mannen denken. Dat is niet wetenschappelijk.

Het is ook verwarrend. Aan de ene kant willen we gelijke gehandeling en aan de andere kant zijn vrouwen ontzettend kwetsbaar vanwege hun lichaam.

In een droomwereld gedragen alle mannen zich keurig, maar in deze wereld lustigen veel mannen naar seks en gaan massaal over grenzen heen.

Vooral met een machtspositie gaan bij een deel van de mannen de remmen helemaal los. De machtspositie zorgt ervoor dat mannen er vaak mee wegkomen.
Wanneer komt het verwarrende deel van je verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is wetenschappelijk bewezen dat meisjes het niet leuk vinden dat er naar hun borsten gekeken wordt en vrouwen wel
Alle reacties Link kopieren
Rispenser schreef:
17-02-2022 19:05
Er wordt hier heel erg ingevuld hoe mannen denken. Dat is niet wetenschappelijk.

dit is dan ook geen wetenschappelijk forum en er is voor ons vrouwen niks verwarrends aan hoor
rosanna08 wijzigde dit bericht op 17-02-2022 19:22
11.40% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dana299 schreef:
17-02-2022 18:50
De gemiddelde man snapt echt wel dat het gedrag wat hier beschreven wordt niet ok is. Het onverwachte is dat het vaker voorkomt dan gedacht.
Idd. De mannen die ik ken weten precies wat wel en niet toelaatbaar is.
Zijn overigens meestal wel heel verbaasd over hoeveel last je als vrouw kunt hebben van opdringerige mannen.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
17-02-2022 19:12
Wat fijn dat je de vrouwen hier komt helpen met hun onwetenschappelijke manier van denken naar aanleiding van hun aanrandingen en verkrachtingen.
slachtofferschap maakt niet dat je gedachten kunt lezen. Invullen wat de ander denkt is gevaarlijk.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren
Rispenser schreef:
17-02-2022 19:31
slachtofferschap maakt niet dat je gedachten kunt lezen. Invullen wat de ander denkt is gevaarlijk.

Djiez man, kijk nou eens wat voor mensplaining bullshit je aan het verkondigen bent. Dit is een plek waar vrouwen hun verschrikkelijke ervaringen met het seksueel wangedrag van mannen delen en jij meent als man met je vingertje te moeten zwaaien dat het gevaarlijk is als vrouwen niet op een wetenschappelijke manier tot interpretaties komen? Gevaarlijk? En dan komen met grammaticaal incorrecte bullshit dat mannen 'nu eenmaal lustigen aan vrouwen'. Echt, ga toch weg met je onzin.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
17-02-2022 19:46
Djiez man, kijk nou eens wat voor mensplaining bullshit je aan het verkondigen bent. Dit is een plek waar vrouwen hun verschrikkelijke ervaringen met het seksueel wangedrag van mannen delen en jij meent als man met je vingertje te moeten zwaaien dat het gevaarlijk is als vrouwen niet op een wetenschappelijke manier tot interpretaties komen? Gevaarlijk? En dan komen met grammaticaal incorrecte bullshit dat mannen 'nu eenmaal lustigen aan vrouwen'. Echt, ga toch weg met je onzin.
Dit is inderdaad een topic waar vrouwen hun persoonlijke verschrikkelijke ervaringen delen. Erg belangrijk dat dat hier kan.

Ik vind mijn vorige post nu niet meer zo gepast hier. Sorry.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren
Je maakt het onnodig gecompliceerd, want wat heeft gelijke behandeling met seksueel grensoverschrijdend gedrag te maken? Is seksueel grensoverschrijdend gedrag de prijs die vrouwen moeten betalen voor o.a. gelijke rechten op de arbeidsmarkt?

Als mannen massaal grenzen overschrijden, wat is dan de juiste invulling van hun gedachten?
dana299 schreef:
17-02-2022 18:50
De gemiddelde man snapt echt wel dat het gedrag wat hier beschreven wordt niet ok is. Het onverwachte is dat het vaker voorkomt dan gedacht.
Blijkbaar praten we langs elkaar heen. Ik denk inderdaad ook wel dat de gemiddelde man snapt dat verkrachting niet okay is. Mijn punt was dat ik denk dat mannen het hele probleem van sexueel wangedrag misschien iets serieuzer zouden nemen, als ze de rest van de ijsberg zouden zien.
Alle reacties Link kopieren
Erizabesu schreef:
17-02-2022 20:44
Blijkbaar praten we langs elkaar heen. Ik denk inderdaad ook wel dat de gemiddelde man snapt dat verkrachting niet okay is. Mijn punt was dat ik denk dat mannen het hele probleem van sexueel wangedrag misschien iets serieuzer zouden nemen, als ze de rest van de ijsberg zouden zien.
Ik snap het, ik hoop dat je gelijk hebt. Ik merk jammer genoeg bij mijn eigen man dat hij er moeite mee heeft om te geloven dat grensoverschrijdend gedrag zo vaak voorkomt.
Ja, dat zie ik bij mannen in mijn omgeving ook. Nu zijn dit soort dingen dingen die alleen bij TVOH gebeuren, en bij Ajax, en bij de Telegraaf, en bij... en bij... maar niet bij ons. Mannen hebben gewoon geen idee hoe normaal sexueel wangedrag is voor veel vrouwen. Misschien ben ik naïef, maar ik denk dan dat als ze de schaal zien waarop dit gebeurt, dat ze het misschien wel serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
Erizabesu schreef:
17-02-2022 21:14
Ja, dat zie ik bij mannen in mijn omgeving ook. Nu zijn dit soort dingen dingen die alleen bij TVOH gebeuren, en bij Ajax, en bij de Telegraaf, en bij... en bij... maar niet bij ons. Mannen hebben gewoon geen idee hoe normaal sexueel wangedrag is voor veel vrouwen. Misschien ben ik naïef, maar ik denk dan dat als ze de schaal zien waarop dit gebeurt, dat ze het misschien wel serieus nemen.
Weten dat het gebeurt is 1. Het tot je laten doordringen is moeilijker. Pijnlijk en het kan veel gevoelens van ongemak teweegbrengen. Er is net een onderzoeksrapport over onze wandaden in Nederland Indië uitgekomen. Dat heeft dus meer dan 70 jaar geduurd!

Pijnlijke dingen stoppen we vaak weg.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Alle reacties Link kopieren
Rispenser schreef:
17-02-2022 19:05
Er wordt hier heel erg ingevuld hoe mannen denken. Dat is niet wetenschappelijk.

Het is ook verwarrend. Aan de ene kant willen we gelijke gehandeling en aan de andere kant zijn vrouwen ontzettend kwetsbaar vanwege hun lichaam.

In een droomwereld gedragen alle mannen zich keurig, maar in deze wereld lustigen veel mannen naar seks en gaan massaal over grenzen heen.

Vooral met een machtspositie gaan bij een deel van de mannen de remmen helemaal los. De machtspositie zorgt ervoor dat mannen er vaak mee wegkomen.
Ja, wij vrouwen willen idd gelijke behandeling tov mannen. Dat betekent dat we beoordeeld willen worden op onze kennis en kunde. Niet op onze cupmaat of strakke billen.
We willen een salaris dat vergelijkbaar is met een man in dezelfde positie/met de zelfde ervaring, en dit salaris niet krijgen na een handeling te moeten uitvoeren of het voorstel daartoe te krijgen alvorens dat salaris te krijgen .

Daarnaast kijken vrouwen niet standaard naar de kruizen van mannen om vast te stellen hoe hij er voor hangt..

De kwetsbaarheid van vrouwen door hun lichamen is niet door de lichamen van vrouwen maar door de denkwijze van die mannen die denken dat zij A) Gods gift to women zijn en B )overal mee weg komen. En nee, dat zijn niet alle mannen.. maar de mannen die wel zo zijn maken veel kapot
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
17-02-2022 22:26
......................n.. maar de mannen die wel zo zijn maken veel kapot
Daar zijn we het helemaal eens! Ook voor mij maakt dat veel kapot. Het leidt tot minder vertrouwen tussen man en vrouw. 's Nachts op straat wordt ik gezien als potentiele verkrachter, puur en alleen omdat ik een man ben.

Een kleine groep kan het voor een grote groep verpesten. Denk aan als bijvoorbeeld 1% van de populatie inbreker is. Dan heeft iedereen een slot op de deur nodig.

Maar dit soort mannen zijn moeilijk aan te pakken en te vervolgen, daarom denk ik dat we er nooit vanaf komen. Wel is er winst te halen dat het veiliger kan.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven