Mode & Beauty alle pijlers

Wenkbrauwverf vervagen, tips?

05-03-2022 13:59 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ik doe ook eens mee… wenkbrauwen laten verven. Het is verdorie geen gezicht!!! Ik heb thuis gauw alle verf van de huid geboend, dat scheelt maar mijn wenkbrauwen zijn echt heel donker. Terwijl ik aangaf dat ik dat niet wilde.
Enfin het leed is geschied. Zijn er middeltjes die de verf eruit halen of sneller doen vervagen? Ik heb ze al gewassen met head and shoulders.
Ik doe dat normaal gesproken ongeveer eens in de drie á vier weken. Dan valt me op dat er weer een hoop grijs tussen zit en dan pak ik het er weer bij. Nooit echt op gelet eigenlijk per hoe snel het echt weg is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Niet gaan scrubben, en al helemaal niet met een lichaam scrub. Zo ontzettend slecht voor de huid. En dat gaat je gegarandeerd wenkbrauw haartjes kosten.
Ceylon schreef:
06-03-2022 09:24
Welnee. Gewoon zelf doen. Maar dan met die van syoss en als je van jezelf niet heel donker bent neem je de donkerblond.
Ik verf die van mij al een aantal jaar, aangezien er nogal wat grijze tussen zitten. Zo moeilijk is het niet.
Door jouw post heb ik nu Syoss donkerblond online besteld.
Ik heb een paar jaar terug de lichtbruin gebruikt. Kruidvat had toen alleen lichtbruin en donkerbruin. Ik vond zelfs de lichtbruin te donker. Het vervaagt inderdaad wel, na 2 dagen vond ik het prima. Maar toch zonde dat het de eerste dagen dan niet naar je zin is. Ik vond het wel een fijne verf in gebruik. Dus even gegoogeld en de donkerblond gevonden. Thanks! Ik ben benieuwd.
TO hoe is het nu?

Ik moet zo lachen om jouw OP 😂 want het is zo grappig hoe jij het omschrijft. En alleen omdat ik weet dat het goed komt natuurlijk. Waarschijnlijk vandaag al minder heftig dan gisteren.
Juliette schreef:
06-03-2022 10:02
Hoelang blijft deze zitten? Ik koop mijn verf altijd bij de Wibra en blijft ruim een week zitten. Af en toe wat wenkbrauwpoeder erover heen in de 2e week en dan weer opnieuw verven. Idd klusje van niets.
Laatst in een salon laten doen en bleef een goede 2 weken zitten.
Ik gebruik Refectocil. Die houdt een week of 3 á 4.
Heb eerder ook andere merken gehad die makkelijker te krijgen zijn, maar die pakten echt minder goed. Het slechts was die van het Kruidvat. Wibra niet geprobeerd.
.
Ik heb dus heel lichte wenkbrauwen. Dacht altijd dat ik totaal geen wenkbrauwen had. Tótdat ik ze voor het eerst liet verven.

Ik was net Bert van Ernie.

Dus toen werd mijn eerste keer wenkbrauwen verven ook maar meteen mijn eerste keer wenkbrauwen epileren.

Ik probeer het altijd op dagen te plannen dat ik verder geen sociale contacten heb, het moet echt even vervagen.
MadameJean schreef:
05-03-2022 14:19
Ja, het vervaagt bij mij enorm. 1 dag genant, 1 dag streng, erna prima.
Echt dit hoor, bij mij precies hetzelfde!!
Kaascracker schreef:
06-03-2022 22:11
Ik heb dus heel lichte wenkbrauwen. Dacht altijd dat ik totaal geen wenkbrauwen had. Tótdat ik ze voor het eerst liet verven.

Ik was net Bert van Ernie.

Dus toen werd mijn eerste keer wenkbrauwen verven ook maar meteen mijn eerste keer wenkbrauwen epileren.

Ik probeer het altijd op dagen te plannen dat ik verder geen sociale contacten heb, het moet echt even vervagen.
Verven ziet er bij mij direct goed uit, als ik het zelf doe althans.
Epileren daarentegen, daarna kan ik me écht niet meer vertonen die dag. Mijn huid reageert daar enorm op.
.
impala schreef:
06-03-2022 22:01
Ik gebruik Refectocil. Die houdt een week of 3 á 4.
Heb eerder ook andere merken gehad die makkelijker te krijgen zijn, maar die pakten echt minder goed. Het slechts was die van het Kruidvat. Wibra niet geprobeerd.

Rondje Google en YT en daar komt die van Kruidvat echt het meest slecht eruit. Die van mij was op en ik dacht ook ik haal even gauw bij Kruidvat (bij mij om de hoek).Ik ga altijd eerst op zoek naar reviews maar heb deze overgeslagen en de fiets gepakt naar het centrum voor Delia.

Die rectofill is wel wat duurder want de oxidant moet je apart kopen toch maar als het zo lang houdt is het het geld wel waard. Misschien dat ik die de volgende keer ook eens ga proberen.
Pak de dikste creme die je hebt, bijv nivea blauwe blik, smeer dat op je wenkbrauwen, 10 min laten zitten en het is weg. Succes gegarandeerd, niet slecht voor je huid.

(De verf trekt in de creme. Makkelijkste en snelste oplossing.)
Juliette schreef:
07-03-2022 09:04
Rondje Google en YT en daar komt die van Kruidvat echt het meest slecht eruit. Die van mij was op en ik dacht ook ik haal even gauw bij Kruidvat (bij mij om de hoek).Ik ga altijd eerst op zoek naar reviews maar heb deze overgeslagen en de fiets gepakt naar het centrum voor Delia.

Die rectofill is wel wat duurder want de oxidant moet je apart kopen toch maar als het zo lang houdt is het het geld wel waard. Misschien dat ik die de volgende keer ook eens ga proberen.
Het is misschien iets duurder doordat je die waterstofperoxide apart moet kopen. De gel is het handigst. Maar je doet er zo ontzettend lang mee dat dat weinig uitmaakt. En je hoeft het dus minder vaak te gebruiken. Ik heb zelf kleur 3 (bruin) en die is behoorlijk donker. Als je niet echt donkerbruin wil, moet je daar iets onder gaan zitten.
.
Hoe is het nu met de wenkbrauwen?
Het is wel iets vervaagt en ik ben van de ergste schrik bekomen. Maar mijn haartjes waren bruin en nu zijn ze heel donkerbruin ( lijken zwart). Het maakt het zo hard. Het is wel zo dat ze voller lijken dus dat lichtere of donshaartjes mee geverfd zijn. Dat vind ik een leuk idee maar dan is dit gewoon niet mijn kleur.

Ik ga nog eens terug en vertellen dat ik deze ronde niet zo geslaagd vond en of ze een andere kleur hebben.
Ik heb het ook een keer laten doen, ook precies Bert van Sesamstraat..

Kreeg toen als tip om met de as van een sigaret erover heen te gaan..
Supergoor, maar ben serieus bij de buren een sigaret gaan halen en gaan boenen
Het hielp nog ook...

Sindsdien doe ik het zelf, ook met refectocil, alleen epileren kan ik helaas zelf niet
Dan inderdaad veel lichtere verf vragen. Maar als je van jezelf al bruine wenkbrauwen hebt, zou je ook heel goed een gekleurde wenkbrauwgel/mascara kunnen gebruiken. Ik heb er een van Anastasia Beverly Hills, bij de Douglas aangeschaft nadat de verkoopster de kleur had ingeschat en aangebracht. Zo wist ik meteen dat het goed stond. Net een tikje donkerder dan mijn eigen wenkbrauwen, ziet er heel natuurlijk uit en de grijze haartjes zijn gekleurd. En wat fijn is: elke dag in 2 seconden gepiept.
impala schreef:
07-03-2022 12:34
Het is misschien iets duurder doordat je die waterstofperoxide apart moet kopen. De gel is het handigst. Maar je doet er zo ontzettend lang mee dat dat weinig uitmaakt. En je hoeft het dus minder vaak te gebruiken. Ik heb zelf kleur 3 (bruin) en die is behoorlijk donker. Als je niet echt donkerbruin wil, moet je daar iets onder gaan zitten.

Ik heb vandaag Color gekocht, volgens de verkoopster nieuwe verpakking en naam van Rectocil.... Weet niet of het zo is want ik zie nog wel rectocil via google.

Toen ik de verf eruit haalde leek het wel licht blond, gelig. Zelf ben ik donker, warme rood/koperkleur dus ik dacht een misser, totaal niet mijn kleur.
Ze verkocht alleen natuurbruin (meest donkerbruin van dit merk en heb ik dus nu) en zwart. Dus vond het wel apart dat de meest donkerbruine verf zo licht was.
Ik heb het gemengd met de waterstofperoxide en opgedaan met een wenkbrauwkwast en de kleur veranderde al gauw in de kleur van mijn haar. Heel apart. Net of het mijn eigen kleur is. Echt heel mooi.
Geen geknoei en de huid wordt niet mee geverfd wat wel gebeurd met het merk dat ik eerst had Delia. Dus dank je voor deze tip.
Nu voel ik me oud haha, ik gebruik heel ouderwets nog steeds het simpele potloodje wat ik op de middelbare school gebruikte. Elke ochtend even licht kleuren en het is goed. Waarom heeft verf meerwaarde als het de eerste dagen zo intens is?

Ik krijg trouwens kippenvel van het woord wenkies..
cookie84 schreef:
06-04-2022 20:47
Nu voel ik me oud haha, ik gebruik heel ouderwets nog steeds het simpele potloodje wat ik op de middelbare school gebruikte. Elke ochtend even licht kleuren en het is goed. Waarom heeft verf meerwaarde als het de eerste dagen zo intens is?

Dat merk Color is wel echt heel mooi hoor. Niet te donker. Had ik wel de eerste dagen met Delia maar vervaagde al met een dag of 2 tot een betere kleur.

Ik gebruik ook wenkbrauwpoeder maar vind het fijn dat in ieder geval er in de ochtend al wat kleur op zit.

Heb ooit eens pmu wenkbrauwen gehad maar ik vind dat niet mooi. Te hard ofzo. En duur want het vervaagt binnen 2 jaar en dan weer opnieuw een behandeling.
cookie84 schreef:
06-04-2022 20:47

Omdat elk haartje dan gekleurd is, ze zijn duidelijk/voller en dan hoef je ook minder bij te werken.

En ik heb bijvoorbeeld blonde wenkbrauwen als ik ze niet verf, maar mijn haar is bruin. Je krijgt geen strakke wenkbrauwen als je blonde wenkbrauwen bruin kleurt met een potloodje.
Juliette schreef:
06-04-2022 20:52
Dat merk Color is wel echt heel mooi hoor. Niet te donker. Had ik wel de eerste dagen met Delia maar vervaagde al met een dag of 2 tot een betere kleur.

Ik gebruik ook wenkbrauwpoeder maar vind het fijn dat in ieder geval er in de ochtend al wat kleur op zit.

Heb ooit eens pmu wenkbrauwen gehad maar ik vind dat niet mooi. Te hard ofzo. En duur want het vervaagt binnen 2 jaar en dan weer opnieuw een behandeling.

Het is een beetje teleurstellend.
De eerste keer was de kleur echt heel mooi maar de 2e keer al een stuk minder.
Ik heb het idee dat het niet goed gemengd is. De kleur die er de 2e keer uit kwam was donkerder maar het pakt gewoon niet. Ik meng het met ca 5 - 6 druppels oxidant 3%.

Ik heb het in een week al 3x moeten bijwerken want het houdt hooguit 2 dagen.
Een afrader dus.

Volgende keer maar de RectoCil en dan de originele.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven