Too good to go

04-04-2022 19:53 322 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dat ik hier al een keer een topic over had gezien maar kan het niet vinden.
Ik heb de app aangemaakt en wil het eens uitproberen.
Wat zijn jullie ervaringen met met name de broodboxen en de groente en fruitboxen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog niet eerder een fruit- of groentebox besteld. Wel verschillende keren de broodbox waar ik over het algemeen erg tevreden over ben, op die van de bakker na. Daar krijg je relatief weinig voor net iets meer geld (wat ook logisch is). Als ik een broodbox bestel, haal ik deze het liefst bij de Albert Heijn of de PLUS. Ik heb bij de Albert Heijn eens 3 kratten aan brood meegekregen. Erg fijn.
celine29 wijzigde dit bericht op 04-04-2022 19:55
10.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog geen ervaring, omdat ik altijd te laat ben. De bakker waarop ik aas heeft steeds andere tijden. Is er een trucje om een melding te krijgen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rilena schreef:
04-04-2022 19:55
Ik heb nog geen ervaring, omdat ik altijd te laat ben. De bakker waarop ik aas heeft steeds andere tijden. Is er een trucje om een melding te krijgen?
Ik heb de betreffende supermarkt als favoriet gemarkeerd en de pushmeldingen aangezet, maar ik heb het idee dat dit niet altijd werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog niet vaak besteld, maar wel al eens een groente- en fruitbox. Ik had een groot pakket met veel variatie. Absoluut de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rilena schreef:
04-04-2022 19:55
Ik heb nog geen ervaring, omdat ik altijd te laat ben. De bakker waarop ik aas heeft steeds andere tijden. Is er een trucje om een melding te krijgen?
De truc is dat een kwartier nadat je het op kon halen, de box voor de nieuwe dag weer vrijkomt.
Dus stel je kon de box vandaag van 17.30 uur tot 18.00 uur ophalen, dan kun je de box voor morgen vanaf 18.15 uur weer kopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
eten/wie-heeft-er-al-ervaring-met-too-g ... ges/425288
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oww en hier erg goede ervaringen met de broodboxen van de bakker en de groente- en fruitbox van de Lidl.
Alle reacties Link kopieren Quote
eenhoornn schreef:
04-04-2022 19:59
De truc is dat een kwartier nadat je het op kon halen, de box voor de nieuwe dag weer vrijkomt.
Dus stel je kon de box vandaag van 17.30 uur tot 18.00 uur ophalen, dan kun je de box voor morgen vanaf 18.15 uur weer kopen.
Het staat ook gewoon in de app als je op de aanbieder klikt. Kom morgen terug om 19.15 (bijvoorbeeld).
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een broodbox van de Vomar en één van een bakker tot nu toe opgehaald. Daar kreeg ik eigenlijk te veel brood/bolletjes voor de ruimte die mijn vriezer heeft, dus ik deel met mijn moeder ;-D

Ik heb om deze reden nog geen 'gewoon' pakket genomen, zoals een groenten/fruit box. Het is op de datum en kan best veel zijn. Dat krijg ik niet op, zonde om alsnog weg te gooien.

Voordeel dus dat het goed betaalbaar is, nadeel dat je niet kunt kiezen wat er op zo een dag over blijft, in een pakket terecht komt em hoeveel dat dan is.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren Quote
Groeten en fruit van de Lidl. 4 kilo bonen 3 kilo paddestoel 1 zakje radijs. Nog niet weer gedaan. Voor de paddestoelen en 3 kilo bonen een goed huis gezocht.

Broodbox van de Coop. Meerdere malen. Meestal wel 20 euro aan vloerbroden en volkoren broden.
1 keer van de de bakker..lekker 3 taarten met z'n 2 opgegeten in een weekend.
petra123456 wijzigde dit bericht op 05-04-2022 00:16
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
2x een box bij de Lidl gehaald, de ene keer weet ik hoeveel champignons en de andere keer bijna alleen manderijnen. Dat doe ik niet meer.

Ook ooit een keer een box opgehaald bij een Spar omdat ik in die plaats voor mijn werk moest zijn; dat was ook niet veel bijzonders.

Er doet hier ook een bakker mee, maar daar kun je niet kiezen tussen brood (en)/of gebak. Heb een keer een vlaai en 3 puddingbroodjes gekregen, maar ook een keer een paar broden.
Zij hebben alles in kratjes klaarstaan en delen van boven af aan uit en je mag niet kiezen.
Overigens kom je daar ook bijna nooit tussen.

Hier doet bijna niks mee aan Tgtg, in een stad heb je allicht meer keuze.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ervaring met een broodbox. Erg fijn . Zit meestal wel twv 30 euro in . Voor een box van 4,99 euro. Echt de moeite waard voor ons gezin.

Lidl box lijkt me ook wel leuk met groente en fruit.

Wie heeft er ervaring met AH of Jumbo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oppositina schreef:
04-04-2022 20:04
Het staat ook gewoon in de app als je op de aanbieder klikt. Kom morgen terug om 19.15 (bijvoorbeeld).
Oww, haha, ik dacht echt de tip van de dag te hebben :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
eenhoornn schreef:
04-04-2022 19:59
De truc is dat een kwartier nadat je het op kon halen, de box voor de nieuwe dag weer vrijkomt.
Dus stel je kon de box vandaag van 17.30 uur tot 18.00 uur ophalen, dan kun je de box voor morgen vanaf 18.15 uur weer kopen.
Dat is verschillend per aanbieder. De aanbieder bepaalt dat. Onze bakker heeft dagelijks 5 pakketten en zet dat ook half zes online voor de volgende dag. Onze vorige bakker alleen als er ook wat over was en zette het dan pas online. Dat is volgens mij eigenlijk ook de bedoeling van de app: Wat niet opgaat online aanbieden. Dus niet zoals onze huidige bakker bij voorbaat verkopen en vast spullen reserveren.

Groenten van de supermarkt zijn veelal zakjes gemengde, voorgesneden Groenten. Dat vind ik echt vies dus koop ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe ook regelmatig een broodbox van de bakker, goed gevuld hoor. Laatste keer 1 brood, 2 halve broden, zak kadetten, 11 grote koeken, 3 croissantjes, 1 vruchtenbroodje en 2 Italiaanse bollen.

Ook weleens een halve vlaai erbij gehad maar ook weleens vrijwel alleen brood maar dat was dan aan het begin van de week.
Zonder regen geen bloemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Oppositina schreef:
04-04-2022 20:04
Het staat ook gewoon in de app als je op de aanbieder klikt. Kom morgen terug om 19.15 (bijvoorbeeld).
Dit is pas sinds de laatste update zo



Hier wisselende ervaringen, de ene keer zijn de boxen van de lidl super goed, de keer erna krijg je een bak met uien, een prei en een paar losse grapefruits. Je weet het nooit van te voren.

Bakker is vaak wel goed, afhankelijk van de dag / bakker kun je een beetje inschatten wat je krijgt. Vaak stokbrood, harde bolletjes, kaasstengels. Als je gelukt hebt een paar broden en gebak.

Supermarkt doe ik niet meer, ik eet zelf geen vlees, en partner is niet zo van de salades, en er zat vaak een salade in met vlees / vis die dezelfde dag nog op moet (ik ben geen fan van kant en klare salades na de houdbaarheidsdatum eten), of yogurtjes met gelatine, of schnitzels / boom stammetjes of ander vlees wat partner niet eet.


Maar bij de meeste moet je echt super snel zijn. Lidl is hier binnen seconden op, dus vaak lukt het niet, en sommige bakkers gaan ook heel snel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb toevallig afgelopen week voor het eerst gebruik gemaakt van de app. Kreeg bij Bakker Bart 2 hele broden, 2 pizzabroodjes en een hele hoop afgebakken broodjes. Dat laatste is wat onhandig aangezien je de box 's avonds ophaalt en dan eigenlijk geen verse broodjes meer gaat eten. Uiteindelijk ervoor gekozen om het geplande avondeten te vervangen met deze broodjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas doen de bekende supermarkten hier in mijn buurt niet mee. De dischtsbijzijnde is 10 km verderop en ligt uit mijn route.
Ik heb in het verleden wel eens meegedaan en het was op zich prima wat er werd aangeboden. Maar ik merk dat ik toch wel vrij kritisch ben en veel zoetigheid niet fijn vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
onmymind schreef:
04-04-2022 21:28
Ik heb toevallig afgelopen week voor het eerst gebruik gemaakt van de app. Kreeg bij Bakker Bart 2 hele broden, 2 pizzabroodjes en een hele hoop afgebakken broodjes. Dat laatste is wat onhandig aangezien je de box 's avonds ophaalt en dan eigenlijk geen verse broodjes meer gaat eten. Uiteindelijk ervoor gekozen om het geplande avondeten te vervangen met deze broodjes.
Voor een eventuele volgende keer: broodjes invriezen en dan afbakken in de oven/airfryer als je ze wilt eten. Dan zijn ze weer vers en knapperig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is alleen de broodbox de moeite waard, dat vries ik in en kunnen we een week of twee van eten.

De boodschappenboxen van de supermarkt heb ik twee keer gekocht maar dan heb je hier echt de producten die niemand koopt. Geitenkaas/bietenspread, vega boterhamworst, 1 persoons magnetronbami... En dan alles houdbaar tot vandaag. Die koop ik dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
AH heeft hier zijn tgtg vervangen door overblijvers, een app van hunzelf.
Ik was daar niet zo happy mee: je mag het na 17u pas ophalen en ik had 4 maaltijdsalades met kip en 2 zakjes voorgesneden sla. Alles houdbaar tot die dag. Dat is het concept, dat weet ik, maar zorg dan in ieder geval voor variatie.

Lidl: moeilijk om te bemachtigen inderdaad maar de moeite waard. Soms ook als extraatje een bosje bloemen en pas een “boerderijdier” van de spaaractie.

Jumbo/Hoogvliet: zolang ze geen vegetarische pakketten aanbieden doe ik daar niet meer mee.

Hema: erg wisselend

Bakker: leuke gevarieerde pakketten

Henri Willig: leuke pakketten met kaas en chocolade (verschillende opties mogelijk)

En een topper wat mij betreft: de Bijenkorf. Heerlijke luxe gebakjes/koeken etc die ik anders niet snel zou halen.

Kortom: fan van de app !
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier verschillende keren een broodbox gedaan bij diverse bakkers in verschillende plaatsen. Maar er zitten altijd maar gewone normale broden in. Een keer hebben we een zak met droge bolletjes gehad en 1x een koffiecake. Maar verder is het altijd gewoon brood geweest. Ik had ook de hoop op luxe broodjes en gebak, omdat ik die zelf niet zo zou kopen, maar echt bijzonder was het dus niet. Dus we laten hem nu schieten want alleen voor gewoon brood hoeft het niet.

1x een magic box gedaan, daar zat een doos cakemix in van een maand over datum, wat fruit en koekjes. Dat was wel prima. En 1x bij een pompstation gedaan, daar zat een vers broodje in wat aan het einde van de dag was overgebleven, een zak dropjes en gevulde koeken.

We wonen helaas in een omgeving waar niet veel supermarkten en bakkers mee doen, dus we moeten er minimaal 15 km voor reizen. Probeer het vaak te combineren met wat anders dat in de buurt is of wat we in die buurt moeten doen. Maar sommige zaken hebben dat je alleen tussen 17:30 en 17:45 moet komen afhalen en dat is soms te krap voor ons. Dus dan kan ik het pakket wel claimen, maar red ik het qua ophaal tijd niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
@nienkejj: jij hebt echt veel keuze. Helaas hier niet het geval, net zoals bij Boarn is er wel meer keus in een stad zo'n 15 kilometer verderop, maar als ik er minstens 30 km voor moet rijden heeft het niet zoveel zin.
Alle reacties Link kopieren Quote
La place gaat hier niet meer zo hard, zo te zien moeten ze van hun oude voorraad af. Nu bijvoorbeeld Pluck Vitamine boost, 5x ijskoffie in blik en 3 dadel noten kokos cashew repen (4,99) Staat er echt elke dag bij, en nog veel beschikbaar. En laatst hadden ze thee pakketten. Ik heb het 1x geprobeerd maar toen had ik 3 pakjes thee, waarvan ik er twee niet lekker vind, dat was dus geen succes.

Nu staan er nog veel supermarkt pakketten op, zowel brood als de gewone magic box.

Ik denk dat ik rond Pasen nog een paas magic box ga proberen. Heb ze nu nog niet beschikbaar gezien.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven