Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja nou, ze is wel een beetje vunzig. Ze gaat gelijk op haar rug en doet dan aan een ‘full disclosure’’ :-D
lemoos2 wijzigde dit bericht op 11-06-2022 01:58
1.80% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
10-06-2022 20:44
Ja nou, ze is wel een beetje vunzig. Ze gaat gelijk op haar rug en doet dan aan een ‘full diclosure’ :-D

Nou, dat is toch niet vunzig? Dat is “ik vertrouw je dus ik laat mijn buik zien” Degene die naar andere dingen kijkt is de vunz in dit verhaal! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Haha, werd dat bedoeld met vunzig, dat is wel een beetje gek ja om dat vunzig te noemen. Ik ben teefjes gewend en die kan je zo heerlijk met twee handen tegelijk kroelen. Als er dan een reu is die zo gaat liggen moet ik altijd even nadenken.

Mijn hond wil niet springen met de poten van de grond. Ze kan het prima, soms doet ze het per ongeluk over een boomstam of een hekje. Het lijkt niet iets lichamelijks te zijn, het koppie blokkeert gewoon. Omdat ik haar niet onzeker wil maken en geen blessures wil, gaan we er lekker de zomer voor uit trekken om haar een beetje te leren springen. Haar leukste dingen om te apporteren verstop ik nu steeds hoger en op gekke plekken zodat ze zich moet uitrekken of wat moet klauteren. Haar hoofd draait dan op volle kracht als ze probeert het te pakken. En lukt het niet, dan is het maar niet zo!
Blijerd ligt graag op een manier waarop ik uitzicht heb op het volledige zaakje. Ik zie het ook als teken van veilig voelen. Ik kroel dan alles wat ik tegen kom. Kind zegt soms….mamaaaaaaa, zit je nou alweer aan zijn pieliewielie??? Ik doe het niet bewust, soms gebeurd dat gewoon.

Blijerd springt enorm hoog juist. En die springt ook met alle 4 zijn poten tegelijk de lucht in. Is leuk om te zien, indrukwekkend ook.

Ik ga dat gedrag irt castratie idd bespreken met DA.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
11-06-2022 09:21
Omdat ik haar niet onzeker wil maken en geen blessures wil, gaan we er lekker de zomer voor uit trekken om haar een beetje te leren springen. Haar leukste dingen om te apporteren verstop ik nu steeds hoger en op gekke plekken zodat ze zich moet uitrekken of wat moet klauteren. Haar hoofd draait dan op volle kracht als ze probeert het te pakken. En lukt het niet, dan is het maar niet zo!

Weet je wel zeker dat jij jouw hond wil leren om hoog te springen en dingen vanaf hoogte te pakken?

Mijn vorige hond maakte deuren open en kon bij het aanrecht. En dat was niet altijd handig! Just saying…. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
11-06-2022 09:55
Blijerd ligt graag op een manier waarop ik uitzicht heb op het volledige zaakje.

Hier ook zo’n portret. ‘s Avonds hebben we een speciale knuffel. Dan komt hij naast me zitten en laat hij zich achterover tegen me aanvallen. Dan zit hij dus echt op zijn billen, achterover hangend, buik omhoog en benen wijd, en met zijn koppie tegen mijn gezicht aangedrukt. Het is dan de bedoeling dat ik over zijn buikje en benen kroel.

Ik kan daarbij zijn pieliewielie trouwens wel makkelijk altijd ontwijken, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Boef laat ook graag z'n pipi zien (ok, hij ligt gewoon graag op z'n rug).

Vanmorgen een "avontuur". M'n moeder en ik waren Boef aan het uitlaten en ik zie ineens een vogel verdrinken in de singel. Wanhopig fladderend, maar hij kwam er niet meer uit. Ik erheen, eruit geschelpt.
Dierenambulance gebeld, doosje gehaald, vogel (jong kauwtje, zo bleek) erin en mee naar huis.

Boef begreep er niks van (M'n moeder wilde graag wel de ronde afmaken, want 't was Boefs eerste.) Dus zij wilde doorlopen, maar daar dacht hij anders over. Hij bleef omkijken en ging om de haverklap op z'n kont zitten. :rofl:

Helaas wel 4 uur moeten wachten voordat de vogel opgehaald werd. Op 't laatst wilde hij toch wel heel graag het doosje uit.
Nummer*Zoveel schreef:
12-06-2022 15:17
Hier ook zo’n portret. ‘s Avonds hebben we een speciale knuffel. Dan komt hij naast me zitten en laat hij zich achterover tegen me aanvallen. Dan zit hij dus echt op zijn billen, achterover hangend, buik omhoog en benen wijd, en met zijn koppie tegen mijn gezicht aangedrukt. Het is dan de bedoeling dat ik over zijn buikje en benen kroel.

Ik kan daarbij zijn pieliewielie trouwens wel makkelijk altijd ontwijken, gelukkig.
Ik ga niet bewust moedwillig express pieliewielie’s kriebelen. Al doet kind het heel graag zo overkomen. :hihi:
Je hebt een leven gered Lexeflex!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
12-06-2022 16:23
Ik ga niet bewust moedwillig express pieliewielie’s kriebelen. Al doet kind het heel graag zo overkomen. :hihi:
Dat begreep ik al, hoor :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lexeflex schreef:
12-06-2022 16:21
Dus zij wilde doorlopen, maar daar dacht hij anders over. Hij bleef omkijken en ging om de haverklap op z'n kont zitten. :rofl:

Ach, wat een brave borst! Natuurlijk kon hij de mama niet zomaar alleen laten terwijl zij allemaal ongewone dingen deed en er vast nog bezorgd bij keek ook!
Alle reacties Link kopieren
Tis m'n moeders hond, maar ik ben zo vaak pleegbaas, dat hij idd zich leek af te vragen waarom ik niet meeging.

Lemoos2, ik denk het wel ja.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-06-2022 15:12
Weet je wel zeker dat jij jouw hond wil leren om hoog te springen en dingen vanaf hoogte te pakken?

Mijn vorige hond maakte deuren open en kon bij het aanrecht. En dat was niet altijd handig! Just saying…. :proud:
Echt hé, wat een slimmerd!

Ja, ze moet voor het apporteren over een hek kunnen springen. Of een greppeltje over springen ipv erdoor banjeren. En ze moet ook iets van een redelijke hoogte kunnen pakken of juist opduiken, dat lukt al aardig.
Nu staat er overal wel 'moet' maar ik ga zeker niks forceren en als het niet lukt dan is het zo. Ik zag laatst een herder die moest leren zwemmen, die werd aan een touw het kanaal over getrokken, dat gaat mij echt te ver
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
12-06-2022 19:23

Ik zag laatst een herder die moest leren zwemmen, die werd aan een touw het kanaal over getrokken, dat gaat mij echt te ver

Oh, dat soort methodes word ik ook woest om: verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
12-06-2022 19:23
Echt hé, wat een slimmerd!

Ja, ze moet voor het apporteren over een hek kunnen springen. Of een greppeltje over springen ipv erdoor banjeren. En ze moet ook iets van een redelijke hoogte kunnen pakken of juist opduiken, dat lukt al aardig.
Nu staat er overal wel 'moet' maar ik ga zeker niks forceren en als het niet lukt dan is het zo. Ik zag laatst een herder die moest leren zwemmen, die werd aan een touw het kanaal over getrokken, dat gaat mij echt te ver
Gadverdamme wat een manier! Training voor politiehond of zo, die hebben ook allemaal van die ‘manieren’ :hamer:

Soms grappig. Van die Afcent-figuren (Amerikaanse beroepssoldaten en gezinsleden) die dan vol bewondering toekijken hoe zo onooglijk klein hondje luistert naar ‘voet’, ‘hier’, ‘blijf’ en ‘los’. “She’s been trained as a police dog?! OMG how cute!”. En dan de teleurstelling als je vertelt dat de meeste politiehonden gewoon in Nederland getraind worden en dus naar ordinaire Nederlandse commando’s luisteren zoals alle Nederlandse honden. Dat jongedame hooguit cupcakes en muffins kan opsporen.

Ik hoop dat het goed gaat komen met dat kleine kauwtje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja was inderdaad politiehondentraining. Mijn hond haalde dan die perfect getrainde maar niet zwemmende hond in om te kijken wat er toch aan de overkant aan de hand was. Arme trainers, het ego aangevreten door zo'n clown van een lab.
Bij ons op training mag dit soort dingen echt niet. Als er honden niet willen zwemmen worden er zelfs verwarmde hondenzwembaden gehuurd of de baas gaat in een pak mee het water in.
Vader van mijn BFF vroeger trainde politiehonden. Ik ging regelmatig mee naar het opleidingsterrein. Als je als kind zo’n gevaarte ziet hangen aan iemands arm (persoon draagt wel een speciaal pak), dan schrik je je te blubber. Geen prettig beeld hoor.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
12-06-2022 22:15
Ja was inderdaad politiehondentraining. Mijn hond haalde dan die perfect getrainde maar niet zwemmende hond in om te kijken wat er toch aan de overkant aan de hand was. Arme trainers, het ego aangevreten door zo'n clown van een lab.
Bij ons op training mag dit soort dingen echt niet. Als er honden niet willen zwemmen worden er zelfs verwarmde hondenzwembaden gehuurd of de baas gaat in een pak mee het water in.
Hahaha, die labjes zijn ook echte waterratten.
Jongedame zwemt niet graag. Alleen als zoon in het water zit (maar dan is het meer frustratie dat zoon ‘weg’ is, dan rent ze eerst op en neer langs de kant van frustratie totdat ze besluit dat hij echt terug moet komen en dan springt ze erin). In de kajak is geen probleem en op een supboard gaat ze ook zitten. Maar je moet haar wel oppakken om terug naar de kant te komen want ze springt echt niet in het water.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vorige hond liep ik vaak langs een politiehondenschool. De meeste trainers waren wel OK en hanteerden fatsoenlijke trainingsmethoden, maar er zat 1 echte hufter tussen. Die hufter pakte op een slechte dag een bange puber keihard aan terwijl wij er net langs liepen. Mijn hond, die los liep en de mannen normaal altijd even vriendelijk begroette, zag op een afstandje wat er gebeurde, draaide zich om en liep resoluut het terrein af. En vanaf die dag vertikte hij het om die trainer ooit nog te begroeten. Hij negeerde hem strak, en als die hufter dan zelf eens probeerde om op hem af te stappen, dan liep hij weer resoluut weg. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niet één trainer van exclusief politiehonden die deugt. M.u.v. trainers van speurhonden. En ik ken er best wel wat dankzij de herderverzamelwoede van mijn moeder. Vroeger moest je lid zijn van een kynologenclub om met je trainingsclubje ‘het natte neusje’ gebruik te kunnen maken van het enige trainingsterrein in de wijde omtrek. God wat had ik een t-woord hekel aan die lui. En dat gore scouten, beetje geld bieden voor je hond of ‘fokvoorstellen’. Bah. Een van die vieze smerige beulen heeft eens een bouvier letterlijk kreupel geslagen. Hij heeft toen zelf ook een paar tanden verloren want de bouvier was niet van hem en de baas had toch een heel ander idee gehad bij ‘de hond trainbaar maken’. Maar goed, die was ook niet heel zuiver op de graat die baas (je gaat niet van een huishond een wapen maken denk ik dan).

Mijn vader kon er ook zo goed op los gaan altijd. ‘Mafkees! Wat denk je?? Dat ik mijn honden ga verkopen om ze door jou kreupel te laten slaan of een vergiftiging op te laten lopen door dat krapuul waar ze in moeten bijten?! Blijf met je vieze gezicht uit de buurt van mijn honden!’. Geen enkele herder heeft mijn pa ooit serieus genomen als baas maar goed dat mocht de pret (en ego) van pa niet drukken. En dan liep pa weg, voortgesleurd door twee herders die helemaal vol adrenaline zaten na een training gevolgd door twee dribbelende onherleidbare bastaardjes.
Mijn moeder deed dat eleganter. ‘Ga weg’ zei ze dan, kijkend naar de herders, hand in de lucht en een ‘waak’. Kwam helemaal niemand meer in de buurt (behalve wij kinderen).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
13-06-2022 15:57
Ik ken niet één trainer van exclusief politiehonden die deugt. M.u.v. trainers van speurhonden.

Mijn eigen hond was altijd een geweldige “judge of character”: Hij rook op een kilometer afstand al wat voor vlees hij in de kuip had. Er was 1 trainer waar hij stapeldol op was, en dat was ook echt een hele fijne man. Als hij die zag, dan trok hij altijd een sprintje voor een uitgebreide knuffelsessie. De foute trainer zei hij slechts beleefd gedag, maar hij ging er vast niet bij zitten of mee staan knuffelen. En die beleefdheid was na dat incident dus ook over.

Wat dat betreft kon ik echt blind op die hond vertrouwen; als hij iemand niet vertrouwde dan nam ik dat klakkeloos van hem aan. En dat gebeurde niet zo vaak hoor, want hij was juist echt een mensenhond, maar als het wel gebeurde dan was ik een gewaarschuwd mens.
Mooi is dat, dat onze honden dat kunnen. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat ze daar een sensor voor hebben.
Blijerd is heel duidelijk is zijn non-verbale communicatie wanneer hij iemand niet ziet zitten. Komt niet heel vaak voor, maar het komt voor. Hij is een hondenras dat waakt en beschermt zodanig dat hij signaleert, kenbaar maakt wat hij signaleert en dan de baas het laat oplossen. Dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer voor l*l gelegen in een stoffig veldje.

Zoals jullie misschien nog weten train ik met jongedame bij de Oosterburen omdat ze daar wat minder spastisch doen over ‘beperkte’ baasjes. Zoon wilde ook graag hondentraining doen maar jongedame wil alleen met hem werken als ik uit het zicht ben. Dus mijn moeder kwam met het idee dat zoon dan met Sjakie (de ietwat geschifte Jack Russel) kon trainen. Sjakie was wel toe aan een opfriscursus en vindt agility leuker dan meetrainen met de herdertwins. En dat ging eigenlijk heel erg goed, zoon en Sjakie zijn derde geworden bij een verenigingstoernooi. Soms komt mijn moeder als trotse oma/baasje dan even kijken en vanavond had ze de herdertwins meegenomen.

Sjakie is een beetje hieperdepiep en dat uit zich soms in ‘drijven’ van de honden in zijn groepje (hinderlijk rondjes rennen en blaffen) totdat zoon hem bij zich roept en iets te doen geeft. Niet iedere hond is daarvan gecharmeerd en Sjakie krijgt ook wel eens een hondencorrectie. Nooit drama of iets over geweest want Sjakie is wel vaker gecorrigeerd door de herdertwins. Totdat oma/moeder vanavond ten tonele verscheen aan de zijlijn met de herdertwins. En besloot dat ze in de ‘lig’ en ‘blijf’ konden terwijl ze even een kopje koffie ging halen in de kantine. Wat ze in eerste instantie ook braaf deden.

Totdat Sjakie een correctie kreeg van een retriever die zich niet liet opdrijven en hoppa, daar vlogen twee Duitse herders over de trainingsvelden. Ik hoorde zoon blèren ‘Oma!!!’ en zag die twee op de retriever afgaan. Jongedame van het klimrekje in een vloeiende beweging eraf geplukt en onder de arm en op een drafje naar het andere veldje: ‘AF! VLAK!’. Dat deden de twins dan wel maar ze zaten nog echt in de seek-kill-maim-destroy modus richting die retriever. Twee Duitse herders verspreid over dat veld onder hoogspanning. De baas van de retriever in versnelde pas richting zijn hond, zoon met Sjakie onder de arm richting kantine om oma te halen en toen kon ik met jongedame in mijn nek twee herders van het veld gaan plukken. Ik heb herder 1 bij zijn tuigje en loop met twee honden op/aan mijn lijf naar herder 2 als mijn moeder eindelijk eens aan komt zeilen. ‘Voet!’. En herders gonna be herders en vlogen dus braaf naar mijn moeder aan de voet. Waardoor ik vol op mijn smoel gestrekt ging met jongedame piepend bovenop mij want ik had Cas bij zijn tuigje.

Het ergste vond ik nog wel de welwillendheid van de trainers die het gebeuren aangrepen om het belang van ‘onder appèl staan’ van honden nog eens te onderstrepen. Dat de Schäferhunde toch wel sehr gut waren afgericht door frau oma :facepalm:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nou Lemoos, het is gelukkig goed afgelopen, maar kan me voorstellen dat je stijf stond van de schrik.
Moet trouwens wel lachen om hoe je het beschrijft hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb mijn moeder ook gezegd dat ze dus echt niet meer die twee alleen kan laten in het bijzijn van zoveel honden. Ik heb geen ogen in mijn rug. En ik durf er ook geen hand voor in het vuur te steken dat ze altijd naar mij luisteren want ik ben maar een soort secundair baasje, niet HET baasje.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven