Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoi, op FB komt in mijn tijdlijn de hele tijd foundation van Il Makiage voorbij. Iemand bekend met dat spul? Ze hebben een vrij uitgebreid kleurenpalet, op het filmpje met voorbeelden zie ik enkele vrouwen bij wie het idd heel mooi matcht maar ook een aantal dat ik denk, ahum, je bent nu echt te geel of oranje ineens.
Ik dacht, ik vraagt het hier eens of iemand zich al heeft laten verleiden....

Hier de link naar de advertentie die dus steeds oppopt: https://fb.watch/dy_TGtdbJX/
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
10-06-2022 15:06
Hoi, op FB komt in mijn tijdlijn de hele tijd foundation van Il Makiage voorbij. Iemand bekend met dat spul? Ze hebben een vrij uitgebreid kleurenpalet, op het filmpje met voorbeelden zie ik enkele vrouwen bij wie het idd heel mooi matcht maar ook een aantal dat ik denk, ahum, je bent nu echt te geel of oranje ineens.
Ik dacht, ik vraagt het hier eens of iemand zich al heeft laten verleiden....

Hier de link naar de advertentie die dus steeds oppopt: https://fb.watch/dy_TGtdbJX/
Nee, nooit geprobeerd. Wel filmpjes over gezien. Met wisselende reviews. Wel in 50 kleuren verkrijgbaar, dat vind ik wel indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
02-06-2022 13:51
Ik vind de butter bronzer van Physicians Formula fijn. Voldoet wat mij betreft aan je eisen. Zit wel een opvallende geur aan die je niet meer ruikt als je het eenmaal draagt, maar die wel in je kwast blijft hangen.

Verder krijgt de nieuwe cream bronzer van Charlotte Tilbury goede recensies, maar die heb ik zelf niet geprobeerd. Wel duurder dan de eerste suggestie.
Het is deze bronzer geworden. Die geur is kokos en laat ik nou helemaal daarop verzot zijn, dus ik vind het heerlijk ruiken! Ik moet nog wel een beetje wennen aan de kleur want hij is anders dan de guerlain die ik had, maar zeker met dit mooie weer geeft hij echt zo'n "sunkissed" effect.

ik zag de Too Faced ook in een travel size, dat lijkt me ook handig en goed betaalbaar, maar die is niet op voorraad bij Douglas, dus die komt misschien nog een keer. Voor nu ben ik helemaal blij.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

De maybelline vinyl ink, bijzonder product. Brengt makkelijk aan, goede pigmentatie. En blijft werkelijk waar de hele dag zitten. Zelfs na lunch en avondeten zit het er (weliswaar vervaagd) nog steeds op. Trekt niet in fijne lijntjes en geeft niet af. Het enige nadeel van dit product is de plakkerigheid. Dat is gek, want het geeft niet af maar je blijft het voelen. Lange dag voor de boeg en geen tijd om naar je lippen om te kijken, dan is dit misschien een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
15-06-2022 19:57
Afbeelding

De maybelline vinyl ink, bijzonder product. Brengt makkelijk aan, goede pigmentatie. En blijft werkelijk waar de hele dag zitten. Zelfs na lunch en avondeten zit het er (weliswaar vervaagd) nog steeds op. Trekt niet in fijne lijntjes en geeft niet af. Het enige nadeel van dit product is de plakkerigheid. Dat is gek, want het geeft niet af maar je blijft het voelen. Lange dag voor de boeg en geen tijd om naar je lippen om te kijken, dan is dit misschien een goed idee!
Oh, hier ben ik ook voor gezwicht! Ik heb een mooie neutrale, iets perzik achtige kleur, heet volgens mij ook peach. Ik ben er erg blij mee. Wel dun opbrengen! Maar het blijft lang zitten, het blijft ook lang zijn glans houden en het laat zich makkelijk bijwerken als dat toch nodig is. Het ruikt en voelt nagenoeg hetzelfde als zijn matte zusje, en ik vind het inderdaad wat plakkerig aanvoelen de hele dag. Maar dat went wel en echt vervelend is het niet. Maar je blijft het inderdaad voelen.
Ik neem dat voor lief omdat ik het verder echt een top product vind.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
15-06-2022 20:05
Oh, hier ben ik ook voor gezwicht! Ik heb een mooie neutrale, iets perzik achtige kleur, heet volgens mij ook peach. Ik ben er erg blij mee. Wel dun opbrengen! Maar het blijft lang zitten, het blijft ook lang zijn glans houden en het laat zich makkelijk bijwerken als dat toch nodig is. Het ruikt en voelt nagenoeg hetzelfde als zijn matte zusje, en ik vind het inderdaad wat plakkerig aanvoelen de hele dag. Maar dat went wel en echt vervelend is het niet. Maar je blijft het inderdaad voelen.
Ik neem dat voor lief omdat ik het verder echt een top product vind.
Juf! Wat fijn om te horen! Jouw eeuwige zoektocht naar een fijn lipproduct en juiste kleur heeft een pareltje opgeleverd. Niet dat we ooit uitgezocht zijn, maar top dit!
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
15-06-2022 19:57
Afbeelding

De maybelline vinyl ink, bijzonder product. Brengt makkelijk aan, goede pigmentatie. En blijft werkelijk waar de hele dag zitten. Zelfs na lunch en avondeten zit het er (weliswaar vervaagd) nog steeds op. Trekt niet in fijne lijntjes en geeft niet af. Het enige nadeel van dit product is de plakkerigheid. Dat is gek, want het geeft niet af maar je blijft het voelen. Lange dag voor de boeg en geen tijd om naar je lippen om te kijken, dan is dit misschien een goed idee!
Ah interessant. Mijn favo Maybelline lippenstift is op. Zal hier volgende week eens naar zoeken. Ik hen mezelf pas tax free getrakteerd op een Guerlain lippenstift. Mooie kleur maar ik ben gewoon zo gewend aan lippenstiften die de hele dag blijven zitten en dat doet deze niet.
Alle reacties Link kopieren
Maybelline Superstay is ook hier favoriet. Inderdaad, 's ochtends doe ik het op, en 's avonds haal ik het er af. Het enige nadeel vind ik dat het enigszins uitdrogend is, dus daarna wel lipbalm op.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
10-06-2022 15:06
Hoi, op FB komt in mijn tijdlijn de hele tijd foundation van Il Makiage voorbij. Iemand bekend met dat spul? Ze hebben een vrij uitgebreid kleurenpalet, op het filmpje met voorbeelden zie ik enkele vrouwen bij wie het idd heel mooi matcht maar ook een aantal dat ik denk, ahum, je bent nu echt te geel of oranje ineens.
Ik dacht, ik vraagt het hier eens of iemand zich al heeft laten verleiden....

Hier de link naar de advertentie die dus steeds oppopt: https://fb.watch/dy_TGtdbJX/

Ja, ik heb me laten verleiden! Het is best aardige foundation, maar niks bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
Babette25 schreef:
09-06-2022 08:28
Oh.. die foundation van Sensai van Ladytramp, blijft door mijn hoofd spoken. Ben benieuwd hoe lang ik weerstand kan bieden..
Weet alleen noiit precies welk kleur ondertoon mijn huid heeft, heb ook al verschillende meningen gehoord in de douglas winkels etc. Ms ga ik toch maar weer eens live paar parfumerieën bezoeken. Kan ik de kleuren ook zien.
Ben zelf trouwens fan van de cc cream van Chanel, gebruik ik al jaren met wat uitstappers tussendoor. Blijft tot nu toe mijn nr 1.


Nou, da's toevallig, want ik was/ben ook groot fan van Chanel CC cream, maar die Sensai is echt veel beterderder. Wat ik in mijn vorige post vergat te vermelden: die Sensai is ook echt zuinig. Had ik al gezegd dat dit naar mijn mening echt de mooiste foundation ever is? :-)
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
15-06-2022 20:07
Juf! Wat fijn om te horen! Jouw eeuwige zoektocht naar een fijn lipproduct en juiste kleur heeft een pareltje opgeleverd. Niet dat we ooit uitgezocht zijn, maar top dit!
Hahaha! Ja, gevonden, maar we blijven zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-06-2022 20:25
Maybelline Superstay is ook hier favoriet. Inderdaad, 's ochtends doe ik het op, en 's avonds haal ik het er af. Het enige nadeel vind ik dat het enigszins uitdrogend is, dus daarna wel lipbalm op.
Dit is een nieuwe, Lady. Een glanzende versie van de Superstay.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
16-06-2022 15:22
Dit is een nieuwe, Lady. Een glanzende versie van de Superstay.
Ja, dat glanzende moet ik dan weer niet hebben maar wel het superstay gedeelte ;)
Dames welke foundation hebben jullie van Sensai ?
Alle reacties Link kopieren
Twee goedkope foundations in mijn iets te uitgebreide assortiment, waar ik de laatste tijd erg tevreden over ben:
Maybelline matte & poreless en Wet 'n Wild tinted hydrator. Die laatste heeft iets minder dekking, maar is wel op te bouwen en heeft een heel mooie natuurlijke uitstraling. Die eerste is iets matter, maar niet tè mat, medium dekking en ook nog steeds mooi natuurlijk. Allebei blijven ze erg lang mooi zitten met hooguit een piepklein waasje extra poeder halverwege de dag.
Blij mee. En fijne prijsjes.
Dus ik laat de Sensai even aan me voorbij gaan (hoewel ik ook dol ben op mijn Chanel nr 1 foundation)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag heerlijk mijn make-up stash uitgezocht. Even flink en rigoureus er doorheen. Alle oude meuk weggedaan, goedkope shizzle gedumpt en lege verpakkingen weg. Bij de action had metalen potjes gekocht en daar mijn kwasten ingezet. En ik zag weer dingen waarvan ik het bestaan vergeten was, da’s ook leuk! Ik had even het plan om alles wat ik het meest gebruik in 1 bakje te doen, maar toch niet gedaan. Want ik ken mezelf, dan ga ik alleen maar dat gebruiken.
Ik moet alleen eens een goede kwastenreiniger kopen, iemand tips?
Anastasia heeft trouwens een nieuw palet, mooie kleuren. Maar er zitten 3 kleuren in die je schijnbaar niet op je oogleden kan dragen? Dat vind ik ingewikkeld… Iemand er al bekend mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn kwasten altijd met de gezichtsreiniger van Cerave. De foaming die ook makeup er af haalt. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
15-06-2022 19:57
Afbeelding

De maybelline vinyl ink, bijzonder product. Brengt makkelijk aan, goede pigmentatie. En blijft werkelijk waar de hele dag zitten. Zelfs na lunch en avondeten zit het er (weliswaar vervaagd) nog steeds op. Trekt niet in fijne lijntjes en geeft niet af. Het enige nadeel van dit product is de plakkerigheid. Dat is gek, want het geeft niet af maar je blijft het voelen. Lange dag voor de boeg en geen tijd om naar je lippen om te kijken, dan is dit misschien een goed idee!
Oeh ga gelijk kijken! Al heb ik veel fijne lipproducten op het moment. Ik ben tevreden met mijn lethal cosmetics lipsticks, stila ook, en colourpop maar niet alle kleuren/soorten gek genoeg.
En mijn kaleidos lip clay stash word ook veel gebruikt.
Jufjoke schreef:
18-06-2022 18:50
Twee goedkope foundations in mijn iets te uitgebreide assortiment, waar ik de laatste tijd erg tevreden over ben:
Maybelline matte & poreless en Wet 'n Wild tinted hydrator. Die laatste heeft iets minder dekking, maar is wel op te bouwen en heeft een heel mooie natuurlijke uitstraling. Die eerste is iets matter, maar niet tè mat, medium dekking en ook nog steeds mooi natuurlijk. Allebei blijven ze erg lang mooi zitten met hooguit een piepklein waasje extra poeder halverwege de dag.
Blij mee. En fijne prijsjes.
Dus ik laat de Sensai even aan me voorbij gaan (hoewel ik ook dol ben op mijn Chanel nr 1 foundation)
Dankjewel, ik gebruik het maar zelden maar zelf heb ik de Chanel les beiges.
Ik vind het wel erg mooi met die glow maar het geeft wel af op de kraag van mijn jas en dat vind ik maar niks.
Van die witte vegen op je kleding.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
19-06-2022 10:32
Oeh ga gelijk kijken! Al heb ik veel fijne lipproducten op het moment. Ik ben tevreden met mijn lethal cosmetics lipsticks, stila ook, en colourpop maar niet alle kleuren/soorten gek genoeg.
En mijn kaleidos lip clay stash word ook veel gebruikt.
Oh ja, de kaleidos, daar ben ik ook nog steeds nieuwsgierig naar. Al een paar keer een liptin gevuld met 4 kleuren maar nooit afgerekend….
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
18-06-2022 18:37
Dames welke foundation hebben jullie van Sensai ?

De luminous sheer foundation.
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
16-06-2022 14:17
Ja, ik heb me laten verleiden! Het is best aardige foundation, maar niks bijzonders.
Ah, ok dank je.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Eerste keer dat ik in dit topic lees. Ik zoek een fijne concealer voor onder mijn ogen. Goed dekkend, en liefst een die niet in de fijne lijntjes ophoopt. Ik gebruik geen foundation, dus de concealer moet zonder ook toonbaar zijn.

Deze vraag is vast al vaak gesteld (en beantwoord) maar dit topic heeft zooo veel pagina’s! Hoop dat jullie dit niet erg vinden ;)
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
15-06-2022 19:57
Afbeelding

De maybelline vinyl ink, bijzonder product. Brengt makkelijk aan, goede pigmentatie. En blijft werkelijk waar de hele dag zitten. Zelfs na lunch en avondeten zit het er (weliswaar vervaagd) nog steeds op. Trekt niet in fijne lijntjes en geeft niet af. Het enige nadeel van dit product is de plakkerigheid. Dat is gek, want het geeft niet af maar je blijft het voelen. Lange dag voor de boeg en geen tijd om naar je lippen om te kijken, dan is dit misschien een goed idee!
Ik kon hem niet vinden bij etos en kruidvat, heb je hem online gekocht?
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
23-06-2022 13:21
Ik kon hem niet vinden bij etos en kruidvat, heb je hem online gekocht?
Ik toevallig in Londen, daar ligt het wel gewoon in de schappen. In Nederland kun je hem volgens mij alleen online bestellen. Ik heb hem gezien op meerdere sites. Lycko.com vind ik zelf een fijne maar Zalando heeft hem volgens mij ook. Allie Glines heeft een YouTube video waarin ze alle kleuren swatcht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven