Gezondheid alle pijlers

Evaring Skinvision

05-08-2022 18:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb op mijn bovenbeen een rood bultje wat ik wilde controleren. Als ik de camera 15-20 cm van het bultje houdt geeft de app aan: laag risico. Maar als ik van dichtbij een foto maak krijg ik de melding: ga binnen 4 weken naar de dokter.
Uiteraard wil ik het laten controleren maar wat is een juiste afstand?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier staat het uitgelegd:

Afbeelding

En dat heb ik hier gevonden:

https://content.skinvision.com/website/ ... 6-0-20.pdf
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel!! Ik denk dat ik de camera te dicht bij hield (4-5 cm). Maar ik ga toch maar langs de dokter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Happyplant schreef:
05-08-2022 19:00
Dank je wel!! Ik denk dat ik de camera te dicht bij hield (4-5 cm). Maar ik ga toch maar langs de dokter.
Hoe lang zit het bultje er al dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
@happyplant je kunt ook een foto sturen naar de huisarts. Assistente bellen en even overleggen of dit mogelijk is.
Dan kost het jou geen bezoek aan de huisarts en de huisarts minder tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mika2022 schreef:
05-08-2022 20:00
Hoe lang zit het bultje er al dan?
Ik denk ruim een jaar. Het is een klein rood-roze bultje van 5 mm. Het ziet er niet verdacht uit maar ik zag foto's van kleurloze melanomen en die zien er ook niet verdacht uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
kaartje1 schreef:
05-08-2022 20:03
@happyplant je kunt ook een foto sturen naar de huisarts. Assistente bellen en even overleggen of dit mogelijk is.
Dan kost het jou geen bezoek aan de huisarts en de huisarts minder tijd.
Dat is idd ook mogelijkheid!
Alle reacties Link kopieren Quote
Happyplant schreef:
05-08-2022 20:08
Dat is idd ook mogelijkheid!
En als de huisarts twijfelt laat hij/zij je zeker langs komen.
Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Ik stuur regelmatig foto's van verdachte plekjes bij cliënten naar de huisarts. (Of van uitslag, wondjes enz)
Alle reacties Link kopieren Quote
De grootte van het plekje speelt een grote rol bij de beoordeling: hoe groter des te hoger het risico dat de app eraan geeft. Als je dan de foto van te dichtbij maakt dan denkt hij dat het een hele grote plek is en krijg je misschien een te hoge beoordeling. Maar bij een hoog risico gaat vervolgens een arts ernaar kijken en dan heb je kans dat de beoordeling wordt bijgesteld. Zo ging het bij mij in ieder geval bij 1 van de 2 plekjes. Bij de ander kreeg ik het advies om direct naar de arts te gaan maar dat was gelukkig niks.

Als je twijfelt zou ik even langs de huisarts gaan/een foto sturen naar de huisarts.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven