Creuset pan van gas naar inductie?

05-08-2022 20:26 23 berichten
In onze nieuwe keuken zit een inductiekookplaat. Ik heb de gelegenheid maar aangegrepen om mezelf op nieuwe (kook)pannen te trakteren. Daar was ik sowieso wel een keer aan toe.

Mijn oude Le Creuset pan is natuurlijk zo robuust als een huis. Volgens mij is die bodem nog perfect vlak. Ik schrob hem altijd wel schoon maar er zit wel een beetje aanslag op aan de onderzijde. Ik ben vooral bezorgd dat dat beschadigingen aan de kookplaat geeft.

Moet ik ook aan een nieuwe stoofpan of zou dat gewoon kunnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon proberen

Je merkt vanzelf of het wel of niet werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb m'n creuset ook weleens meegenomen naar iemand die inductie heeft. Werkte prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon uitproberen, bij mij werkte alle pannen nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn Creuset gaat prima op inductie, al 24 jaar, voorheen 17 jaar op gas
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon meenemen! Ik heb twintig jaar op had gekookt met dat ding en nu op inductie; geen probleem. Ik moet er wel bij zeggen dat die van mij niet beschadigd is aan de onderkant, ik zou even kijken hoe dat gaat.

Ik heb trouwens de meeste van mijn pannen gewoon mee kunnen nemen, alleen een paar deden het niet.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je hem aan mij moet overdoen. Er zit niets anders op.
Thalas schreef:
05-08-2022 21:53
Ik denk dat je hem aan mij moet overdoen. Er zit niets anders op.
:lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier werkt de Le Creuset ook gewoon nog steeds na een verhuizing en overstap van gas naar inductie zes jaar geleden. De rest van de pannen ook trouwens. Ik heb er een paar moeten wegdoen omdat ze gewoon niet geschikt waren voor inductie maar de andere hebben de overstap allemaal probleemloos gemaakt. Nooit iets gemerkt van het vermeende ‘niet helemaal recht’-probleem.
Nou ja, de kookpannen waren nog een beetje een allegaartje van oude pannen. Ik wilde al langer een keer een nieuwe set, heb gewoon gewacht op de nieuwe keuken. De Creuset is een ander verhaal.

Ik ga de onderkant nog eens te lijf met baking soda om die aanslag er goed af te krijgen. Zou het zo zonde vinden om krassen in m’n mooie nieuwe glimmende kookplaat te krijgen (waarschijnlijk de eerste en laatste keer dat ik zo’n gloednieuwe keuken heb 😅)
Mocht het niet lukken met die onderkant, koop dan een inductie tussenplaatje :).
Wat is dat? Heb je een link?
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze nieuwe inductieplaat heeft een functie waarmee je pannen kunt testen op geschiktheid. Wat bleek: we konden bijna al onze ‘oude’ pannen behouden. Inclusief de Creuset braadpan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt al checken met een magneet of je oude pannen magnetisch zijn. Een pan die helemaal niet aan een magneet plakt, kan weg. Of gewoon zodra de plaat er is proberen. De plaat reageert dan gewoon niet op de pan, terwijl een geschikte pan direct opwarmt.
Orchid2022 schreef:
06-08-2022 00:02
Wat is dat? Heb je een link?
Inductie adapter. In dit geval niet omdat je creuset niet zou werken, maar tegen eventuele krassen.

https://www.amazon.nl/Fiacvrs-Inductie- ... 8933&psc=1
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de Blokker heb ik siliconen matjes gekocht voor onder mijn gietijzeren pannen op mijn nieuwe inductieplaat.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Alle reacties Link kopieren Quote
K0koro schreef:
06-08-2022 07:01
Inductie adapter. In dit geval niet omdat je creuset niet zou werken, maar tegen eventuele krassen.

https://www.amazon.nl/Fiacvrs-Inductie- ... 8933&psc=1
Maar die adapter leg je in je pan, helpt dan niet tegen krassen.
Ja die adapter snap ik ook niet helemaal. En een siliconen matje verstoord toch de werking vd inductie?

Ik heb baking soda gehaald om de aanslag eraf te halen en dan zou het geen problemen moeten geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Orchid2022 schreef:
06-08-2022 13:41
Ja die adapter snap ik ook niet helemaal. En een siliconen matje verstoord toch de werking vd inductie?

Ik heb baking soda gehaald om de aanslag eraf te halen en dan zou het geen problemen moeten geven.

Nee hoor, de pannen worden met een matje gewoon heel heet. Een theedoek heeft hetzelfde effect, blijft je plaat ook mooi schoon.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)
Klinkt goed! Ik moet toch nog naar de Blokker voor ander keukenspul, dan ga ik eens kijken of ze ze hebben.
Oh dan heb ik de verkeerde adapter geplaatst sorry. Je hebt ze ook voor eronder.
Ik zag deze op de site van de Blokker:
https://www.blokker.nl/the-original-ind ... 18073.html

Ook hoop goede reviews
Alle reacties Link kopieren Quote
Orchid2022 schreef:
07-08-2022 10:11
Ik zag deze op de site van de Blokker:
https://www.blokker.nl/the-original-ind ... 18073.html

Ook hoop goede reviews

Die ja.
Als onwetendheid schreeuwt, dan zwijgt intelligentie ~ Unknown

(Het gras is blauw, het verhaal van de ezel en de tijger)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven