Lat relatie omdat je beide kinderen hebt. Herkenbaar?

22-09-2022 17:01 52 berichten
Hoi,

Ik zoek niet zo zeer een oplossing meer herkenbaarheid van de situatie.

Ik ben inmiddels al 5 jaar uit elkaar met mijn ex de vader van mijn kinderen. Sinds 5 maandn heb ik een nieuwe relatie. Hij heeft ook 1 kind.
Het gaat heel goed samen en we vinden elkaar erg leuk. Wat ik vooral heel lastig vind is dat we elkaar maar om het weekend kunnen zien. De kinderen hebben we er nog niet bij betrokken.
Ik baal ervan dat we elkaar niet vaker kunnen zien. Is dit herkenbaar?

Omdat de kinderen momenteel niet naar hun vader kunnen gaan wordt dit overigens nog lastiger. Plan is wel om hem aan mijn kinderen voor te stellen maar dit wel langzaam op te bouwen.

Groetjes Elisa
Alle reacties Link kopieren Quote
Stel 'm gewoon voor aan je kinderen, misschien vinden die dat wel heel erg leuk. Niet alle kinderen lopen direct een trauma op natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
humanista schreef:
22-09-2022 19:51
Stel 'm gewoon voor aan je kinderen
Misschien kan dat nog niet? Dat soort dingen staan vaak in een ouderschapsplan...
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een lat-relatie, en zou niet anders willen.

We kiezen voor elkaar, en willen samen zijn zonder de kinderen.
Heel bewust al ruim 2 jaar.

Ik ben gek op die man, als man, mijn vriend, niet als vader van. ( hij is een goede vader hoor, maar ik kies niet voor hem in de vader-modus)
En dat geldt andersom ook.

Nu zijn mijn kinderen wel wat ouder dan zijn kinderen.
Dat is voor mij vooral een reden.

Ik heb ook en dat klinkt lulliger dan ik het bedoel, geen zin in zijn kinderen, als in een bepaalde zorg rol, die ontstaat wanneer je wel samenwoont.
Een dagje uit is leuk hoor, maar ik ben uit de jonge kinderen en geniet juist van mijn vrijheid.
Die ga ik niet voor zijn kinderen opgeven, hij begrijpt dat ook.
Staat er ook hetzelfde in.

Dus dat houdt inderdaad in, dat wij elkaar niet veel zien, ja van donderdagavond tot maandagochtend. Om de week.
Maar omdat hij onregelmatig werkt, zijn de weekenden samen ook zijn werkweekenden (op de zondag na) want hij heeft de andere weekenden vrij omdat hij zijn kinderen heeft. (zijn co-ouderschapweek)
En die donderdag en vrijdag heeft hij avonddiensten, dus ja ook beperkt, maar dat vind ik dan weer niet zo erg, ik ga op vrijdag dan lekker de stad in en doe mijn ding.

Is zijn jongste wat ouder dan gaat hij zijn woensdag vrij, ruilen met de vrijdag. Maar goed ook dat is voorlopig nog niet.
Ruk? zeker, maar samenwonen is geen optie, want je ziet elkaar wel vaker, maar de kwaliteit wordt er niet beter op.

Nu is het fijn om samen te zijn, geen kinderen om je heen, alleen elkaar.

Ook al waren mijn kinderen jonger zou ik ook voor deze constructie gekozen hebben.

Of en wanneer wij ooit gaan samenwonen geen idee. Voorlopig de komende jaren niet.
Zijn jongste is 8, zijn oudste 12.

Ik begrijp dat het voor jou erg lastig is, jij hebt je kinderen altijd.
ladylola2022 wijzigde dit bericht op 22-09-2022 20:16
Reden: aanvulling
11.17% gewijzigd
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud zijn je kinderen?
Door omstandigheden hebben mijn kinderen mijn partner eerder ontmoet dan ik van plan was en dat ging prima. Maar wel gewoon als mijn vriend, niet als een potentiële stiefvader. We spraken daarna nog steeds voornamelijk af als de kinderen op school of sport waren, of hij kwam 's avonds laat nog langs. Ze wisten dus van zijn bestaan en zagen hem maar we deden weinig gezamenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, een lat relatie is herkenbaar. Onze schema's komen grotendeels wel overeen, dus wij zien elkaar veel vaker. En dat is perfect. In jouw geval zou ik het ook lastig vinden om elkaar zo weinig te zien. Zeker als je ook steeds de kinderen bij je hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het ook lastig vinden om elkaar zo weinig te zien. Ik heb wel bewust altijd gedate met mannen zonder kinderen en een enkele keer een met jongvolwassen kinderen.
Je kan hem toch stilaan kennis laten maken met de jouwe?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel herkenning in de zin van tig jaar uit elkaar, kinderen veel bij mij en een maand of 4 een relatie.
Ik heb met 3 maanden hem wel voorgesteld aan de kinderen, omdat het anders wel erg ingewikkeld werd. Bovendien hij is de eerste in al die jaren, dus dat moet wel kunnen vind ik.

Toch blijft het wel puzzelen hoor. Hij werkt onregelmatig. Soms geeft dat juist ruimte om samen te zijn, maar soms ook niet.
Om de week elkaar zien lijkt me wel erg weinig hoor, geloof niet dat ik het daarop zou vol houden.
Is er niet iets te bedenken?
In ieder geval voorstellen aan je kids, verder eens oppas regelen bijvoorbeeld?
Zijn je ouders op de hoogte? Passen die weleens op, misschien logeren?

Je noemt het latten... Met 5 maanden is latten /afspreken verder wel normaal heb ik het idee. Zou je meer willen?
Attraverso schreef:
22-09-2022 20:50
Ik zou het ook lastig vinden om elkaar zo weinig te zien. Ik heb wel bewust altijd gedate met mannen zonder kinderen en een enkele keer een met jongvolwassen kinderen.
Je kan hem toch stilaan kennis laten maken met de jouwe?
Dat zegt verder toch niets over het latten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Appeltaartmetrozijn schreef:
22-09-2022 20:58
Wel herkenning in de zin van tig jaar uit elkaar, kinderen veel bij mij en een maand of 4 een relatie.
Ik heb met 3 maanden hem wel voorgesteld aan de kinderen, omdat het anders wel erg ingewikkeld werd. Bovendien hij is de eerste in al die jaren, dus dat moet wel kunnen vind ik.

Toch blijft het wel puzzelen hoor. Hij werkt onregelmatig. Soms geeft dat juist ruimte om samen te zijn, maar soms ook niet.
Om de week elkaar zien lijkt me wel erg weinig hoor, geloof niet dat ik het daarop zou vol houden.
Is er niet iets te bedenken?
In ieder geval voorstellen aan je kids, verder eens oppas regelen bijvoorbeeld?
Zijn je ouders op de hoogte? Passen die weleens op, misschien logeren?

Je noemt het latten... Met 5 maanden is latten /afspreken verder wel normaal heb ik het idee. Zou je meer willen?
Ik vind het na 5 latten noemen eigenlijk best raar.
Alsof je onder andere omstandigheden al zou gaan samenwonen.

Je hebt een relatie, je woont niet samen, dus in theorie heb je een lat-relatie, dat klopt.

Maar eigenlijk ken ik niemand die zijn prille relatie " latten " noemt. Ik benoemde het indertijd ook niet zo.
Ik had een relatie maar gaf daar geen bepaalde status aan, niemand vraagt er naar " oh en wonen jullie al samen of latten jullie " Nee omdat het niet de meest logische vraag is omdat mensen daar in die fase ook niet mee bezig zijn.

Waarom noem jij het latten?
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Dat ook, je hebt een prille relatie.

En straks kennen de kinderen hem en de zijne en de kinderen elkaar en dan hoef je ook niet meteen te gaan samenwonen.
Lekker blijven latten totdat je kinderen het huis uit zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp niet waarom zoveel mensen beginnen aan een samengesteld gezin. Een scheiding is al heftig genoeg voor kinderen. Die kiezen er niet voor opeens een nieuw gezin te moeten vormen met een andere man of vrouw. En een onbekend kind als sibling te moeten zien.

Geef je kinderen een eigen stabiele plek. Daar kan prima ruimte zijn voor een nieuwe partner. Maar ga niet samenwonen. Dat is vaak erg complex. Dit geeft voor jou en de kinderen rust en veiligheid.
Ik lat ook omdat ik niet aan een samengesteld gezin moet denken. Ik heb het door de week en soms in het weekend heel fijn samen met mijn dochter. Mijn vriend zie ik sowieso om het weekend en soms ook een avond/nacht door de week. Ik kijk er altijd erg naar uit om hem te zien, maar voor nu vind ik dit helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
evelien2010 schreef:
22-09-2022 21:57
Ik begrijp niet waarom zoveel mensen beginnen aan een samengesteld gezin. Een scheiding is al heftig genoeg voor kinderen. Die kiezen er niet voor opeens een nieuw gezin te moeten vormen met een andere man of vrouw. En een onbekend kind als sibling te moeten zien.

Geef je kinderen een eigen stabiele plek. Daar kan prima ruimte zijn voor een nieuwe partner. Maar ga niet samenwonen. Dat is vaak erg complex. Dit geeft voor jou en de kinderen rust en veiligheid.
En dat inderdaad, de meest belangrijke reden om gewoon te blijven latten.
Ik denk oprecht dat het de kwaliteit van je relatie niet ten goede komt. ( ik spreek ook echt vanuit mezelf)

Je vervalt hoe dan ook in een bepaalde sleur, of denk je dat je net als nu lekker samen kan genieten en doen en laten wat je wil, wat nu kan wanneer je je kinderen niet hebt (oké tijdelijk heb je ze ft)

De momenten dat wij samen met de kinderen op pad zijn, komen we amper aan elkaar toe.
De momenten dat we echt samen zijn, zijn echt samen, met niemand rekening houden doen en laten samen wat je wil.
Dan maar wat minder vaak, maar wel goed, dan vaak en alsnog ieder bezig zijn met de eigen kinderen.

Kinderen met je eigen partner geeft al vaak gedoe, beiden hebben vaak toch een andere manier van opvoeden, andere ideeën.
Laat staan als je de boel gaat mengen. Over en weer neem je toch zorgtaken over.

Ik ben ik he, ik ben gewoon echt geen voorstander van samenwonen met kinderen.

Bedenk wat de reden was dat jij en je ex uit elkaar gingen, of je buren, je collega.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Dank voor jullie reacties.

Lat relatie is misschien inderdaad niet helemaal goed gekozen omdat inderdaad na 5 maanden samenwonen ook geen optie is.

Het is ook niet de bedoeling om binnen een korte tijd te gaan samenwonen dat is gewoon geen optie ook met de scholen van de kinderen.

Ik vroeg mij meer af hoe anderen hiermee omgaan of dit ervaren of mee om gaan.
humanista schreef:
22-09-2022 19:51
Stel 'm gewoon voor aan je kinderen, misschien vinden die dat wel heel erg leuk. Niet alle kinderen lopen direct een trauma op natuurlijk.
Dat is ook wel de bedoeling maar vind ik niet iets wat je zomaar ff doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lat al 10 haar vanwege de kinderen. Wel vrij snel de kinderen betrokken in de relatie.

Zijn kinderen zijn inmiddels volwassen maar wonen nog thuis. Die van mij heeft nog wel een paar jaar te gaan. Als mijn kind volwassen is wil ik wel graag samenwonen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook voorlopig nog latten vanwege kids en werk, aan één kant fijn om een beetje mijn eigen leventje te blijven behouden maar wel een groot nadeel dat je elkaar alleen op de "vastgelegde" momenten kan zien, soms op een ander moment gewoon zin om elkaar te zien en het kan ook wel voorkomen dat je op de momenten die je samenhebt natuurlijk niet altijd 100% in topvorm bent en soms mis ik toch gewoon de gezins- en samenwoon dynamiek om iemand om je heen te hebben en om voor iemand te zorgen zoals tijdens mijn lange huwelijk, maar goed het is niet anders en we hebben het toch leuk zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij latten nu 6,5jr. En blijven dat waarschijnlijk ook nog wel zolang doen.
Onze jongsten zijn beide 10.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
kes49240 schreef:
22-09-2022 23:20
Hier ook voorlopig nog latten vanwege kids en werk, aan één kant fijn om een beetje mijn eigen leventje te blijven behouden maar wel een groot nadeel dat je elkaar alleen op de "vastgelegde" momenten kan zien, soms op een ander moment gewoon zin om elkaar te zien en het kan ook wel voorkomen dat je op de momenten die je samenhebt natuurlijk niet altijd 100% in topvorm bent en soms mis ik toch gewoon de gezins- en samenwoon dynamiek om iemand om je heen te hebben en om voor iemand te zorgen zoals tijdens mijn lange huwelijk, maar goed het is niet anders en we hebben het toch leuk zo.
Dat mis ik soms ook wel, wij zien elkaar in de zomervakantie 3 weken wanneer zijn kinderen bij zijn ex zijn. De mijne zijn 18/21 en zijn die weken alleen thuis, tussendoor ga ik wel naar huis hoor, maar echt nodig is dat niet.

En dat zijn heerlijke weken, zo zou het eruit zien wanneer we samen zouden wonen, zonder kinderen inderdaad. Want zouden die er wel zijn, is de dynamiek natuurlijk 100% anders.

Dat het nog heel lang gaat duren, steekt me soms wel, immers zijn kinderen zijn nog heel jong.
Dat we laveren om zijn kinderen én ook zijn werk, daar baal ik soms stevig van. Ik moet het echt hebben van de momenten dat zijn kinderen bij zijn ex zijn.
En hij heeft een co-ouderschap, maar geen week op week af regeling, hij heeft iedere week enkele dagen zijn kinderen, waarvan hij 2 weekenden geen kinderen heeft.
Dit heeft met zijn werk te maken, maar maakt het nog ingewikkelder om elkaar te zien, het komt er op neer dat hij op de zondag na de andere kindvrije dagen moet werken.

Vakanties samen, zo goed als niet, want al zijn verlof gaat naar de kinderen (ik ga dus soms alleen op reis of met een vriendin of met mijn eigen kinderen. Feestdagen moet hij werken of heeft hij zijn kinderen. Daar baal ik van, je doet er niks aan, maar een relatie met kinderen vice versa maakt dingen en zeker in onze situatie behoorlijk complex.

Ben zelf heel lang alleen geweest met mijn kinderen, 8 jaar, omdat ik gewoon geen zin had in de complexiteit. Nu had ik mijn kinderen ft op twee weekenden per maand na. Naast een drukke baan, ook geen energie om een relatie te onderhoduen.

Mijn voornemen was ook eigenlijk geen man te daten met kinderen jonger dan de mijne, maar ik werd hopeloos verliefd.

Maar het zorgt wel voor complexiteit en in mijn geval dat ik, terwijl mijn kinderen volwassen zijn, ik alsnog moet dealen met zijn kinderen, en ik dus de momenten met hem tussen zijn werk én zijn kinderen moet verdelen.

Wat ik eerder zei, we zijn op een uitzondering na niet eens een vol weekend samen als we samen zijn, alleen de zondagen, en dan nog komt hij uit een nachtdienst.

Dat breekt me weleens op ja, zeker omdat ik zelf wel aan een volgende stap toe zou zijn, maar als we inderdaad wachten tot ook zijn kinderen volwassen zijn, dan heb ik nog 10 jaar. Ben ik eind 50, hij overigens ook.

In die optiek is het in ons geval, als we het halen, maximaal 10 jaar op deze manier, oké het zal makkelijker worden wanneer zijn kinderen ouder worden, maar samenwonen zal een ding blijven, wat niet op korte termijn zal zijn.

Voor nu is latten oké, ook al is het elkaar zien altijd minimaal, en het vooruitzicht op meer, is ook niet in de buurt.
Maar ik wil me ook niet over een paar jaar storten in zijn gezin, ik heb dan zelf al zoveel zorgjaren op mijn conto staan dat ik daar gewoon helemaal geen zin in heb.

Geniet van de momenten samen, kijk naar hoe ik laveer tussen zijn werk en kinderen, dan ben je spekkoper dat je samen twee volle weekenden hebt ;-)
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je dit topic geopend hebt! Ik ken verder niemand in mijn omgeving die ook latten, dus was ook benieuwd hoe andere dit doen.

Ik heb nu een jaar een relatie, en wij latten ook. Hebben allebei 1 kind.
Wij hebben na 3 maanden de kinderen erbij betrokken. Zijn gewoon naar een binnen- en buiten speeltuin geweest, zodat het lekker luchtig zou zijn. Moet zeggen dat wij het rustig aan gedaan hebben met de kinderen. In het begin zagen zij elkaar 1x per maand een middagje bijv.

Wij hebben beide co ouderschap, mijn partner met een week-week regeling, en ik vaste dagen elke week en om weekend. In de week dat hij zijn kindje niet heeft, en ik wel, komt hij 2 dgn naar mij. In de week dat hij zijn kindje heeft zien we elkaar die week bijna niet. Deze weken duren voor mij wel altijd erg lang, moet ik eerlijk zeggen. Ik mis dan toch die verbinding.. we appen wel regelmatig, maar toch.
Nu voorgesteld om in die week elkaar te bellen in de avond als kids op bed liggen. Ik kon er niet tegen om bijna niets van elkaar te horen een hele week.

De weekenden nu na een jaar, is dat als we de kinderen hebben, we elkaar 1 dag zien zodat we ook nog allebei een dag met ons eigen kind hebben. Weekenden zonder kinderen zijn we het hele weekend bij elkaar. Ene keer bij hem, andere keer bij mij (ligt eraan wat er op de planning staat).

Ja het is erg wennen, maar ik zou niet anders meer willen. Lekker beide eigen woning, kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving. En als we elkaar niet zien, lekker quality time met zoonlief, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier 👈 maar k lat relatie ik heb 2 kinderen van 17&13 hij 1 van 14, wel op dezelfde dagen, wel uur afstand .
Zien elkaar morgen m de week en dan een hele week.
Door uur afstand kunnen we samen n andere week niet ff snel langs als kids op school/sport zijn, dat vind ik soms ook moeilijk.
Komende 4 jaa beide gebonden aan ex ivm co ouderschap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lovelylady89 schreef:
23-09-2022 11:21
Wat fijn dat je dit topic geopend hebt! Ik ken verder niemand in mijn omgeving die ook latten, dus was ook benieuwd hoe andere dit doen.

Ik heb nu een jaar een relatie, en wij latten ook. Hebben allebei 1 kind.
Wij hebben na 3 maanden de kinderen erbij betrokken. Zijn gewoon naar een binnen- en buiten speeltuin geweest, zodat het lekker luchtig zou zijn. Moet zeggen dat wij het rustig aan gedaan hebben met de kinderen. In het begin zagen zij elkaar 1x per maand een middagje bijv.

Wij hebben beide co ouderschap, mijn partner met een week-week regeling, en ik vaste dagen elke week en om weekend. In de week dat hij zijn kindje niet heeft, en ik wel, komt hij 2 dgn naar mij. In de week dat hij zijn kindje heeft zien we elkaar die week bijna niet. Deze weken duren voor mij wel altijd erg lang, moet ik eerlijk zeggen. Ik mis dan toch die verbinding.. we appen wel regelmatig, maar toch.
Nu voorgesteld om in die week elkaar te bellen in de avond als kids op bed liggen. Ik kon er niet tegen om bijna niets van elkaar te horen een hele week.

De weekenden nu na een jaar, is dat als we de kinderen hebben, we elkaar 1 dag zien zodat we ook nog allebei een dag met ons eigen kind hebben. Weekenden zonder kinderen zijn we het hele weekend bij elkaar. Ene keer bij hem, andere keer bij mij (ligt eraan wat er op de planning staat).

Ja het is erg wennen, maar ik zou niet anders meer willen. Lekker beide eigen woning, kinderen in hun eigen vertrouwde omgeving. En als we elkaar niet zien, lekker quality time met zoonlief, heerlijk!
Wij hebben in week apart wel hele dag app contact en face time n y altijd als kids in bed liggen
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie ook die twijfel in de dagen apart ?
Wil ik fit wel nog jaren is dit genoeg voor mij ?
Maar dan weer samen is twijfel weg

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven