Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 16

17-10-2022 19:23 3019 berichten
Hier praten we over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van", op social media laten zien.

Let op: Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wendy…. ‘klagen’ over dat ze de zooi van de kinderen moet opruimen terwijl haar lijf niet wil.
Werkende ouders doen ook dat naast hun werk. Maar zij gaat zo lekker even in de sauna als ontspanning voor haar lijf.
Ik snap helemaal dat ze dat doet. Ik hoop wel dat ze inziet in wat voor luxepositie ze zich bevindt. Ik zit ook wel eens op mijn werk terwijl ik nauwelijks geslapen heb, mijn hele lijf pijn doet en vast zit.

En die zooi van de kinderen… je kan ook gewoon de deur achter je dicht trekken (of er over heen stappen) en ze het na school zelf laten opruimen.
Titatoverbal schreef:
18-10-2022 07:43
Mss omdat AM moet werken?
Ik denk eerder vanwege het feit dat je er niet kan tanken? Dat is toch nog niet opgelost?
Blubber schreef:
18-10-2022 08:55
Wendy…. ‘klagen’ over dat ze de zooi van de kinderen moet opruimen terwijl haar lijf niet wil.
Werkende ouders doen ook dat naast hun werk. Maar zij gaat zo lekker even in de sauna als ontspanning voor haar lijf.
Mijn eerste reactie was toch echt: waarom laat iedereen zoveel zooi achter? Je kinderen hun eigen spullen op leren ruimen lijkt me toch echt onderdeel van de opvoeding.
Ik vraag me idd af of Wendy zich realiseert hoe luxe het is dat ze bij pijn direct naar een manueel therapeut kan. De sauna in kan duiken. Ipv met een ibu gewoon aan de slag.
En als iets niet lukt: je hebt vier kinderen met handjes denk ik dan.
Of je nou werkt of niet, was op de grond laten liggen voor een ander, ik vind het zo respectloos.
Alle reacties Link kopieren
Blubber schreef:
18-10-2022 08:55
Wendy…. ‘klagen’ over dat ze de zooi van de kinderen moet opruimen terwijl haar lijf niet wil.
Werkende ouders doen ook dat naast hun werk. Maar zij gaat zo lekker even in de sauna als ontspanning voor haar lijf.
Ik snap helemaal dat ze dat doet. Ik hoop wel dat ze inziet in wat voor luxepositie ze zich bevindt. Ik zit ook wel eens op mijn werk terwijl ik nauwelijks geslapen heb, mijn hele lijf pijn doet en vast zit.

En die zooi van de kinderen… je kan ook gewoon de deur achter je dicht trekken (of er over heen stappen) en ze het na school zelf laten opruimen.
dit inderdaad, wat een onnodig gezeik. Wendy wil gezien worden, ze is constant daarmee bezig. Op insta, die beurzen, via huisjes, via anderen, via dieren, blablablabla. Dat is allemaal maar kortdurend bevredigend blijkbaar.

Dat moet je AM nageven, zij wordt wel gezien daar thuis. En ik denk toch echt omdat zij leuke dingen doet met de kids en zelf ook plezier heeft in het leven. Weinig klagen, schouders eronder en gaan. Ze zoekt nieuwe uitdagingen en eist die tijd op voor zichzelf. En zo zorgt ze gewoonweg goed voor zichzelf en dat ziet haar gezin.

Je hoeft namelijk niet alles alleen te doen in een gezin. Er is een man en er zijn 4 kinderen thuis bij Wendy. Iedereen kan zijn steentje bijdragen. Als ik Wendy was zou ik echt een goed gesprek met Vinnie hebben. Iedereen trekt zijn plan daar en Wendy trekt aan het kortste eind. Als je alles gaat plannen onder schooltijd, blijf je rennen. En een #thuisblijfmoeder vind ik echt zum kotsen, want ik als werkende moeder doe dit er allemaal nog naast. Maar let wel: samen met kinderen en man. Lekker makkelijk om te denken: mijn vrouw/mijn moeder is toch thuis, dus die doet dat wel. Dan stel je jezelf op als voetveeg, niets meer, niets minder dan dat.
Bij AM: Heb je 8 kinderen en dan kun je niet eens fatsoenlijk de kleding in een tasje doen? Dat geprop. Vreselijk. Handiger zou zijn om gewoon twee handen te gebruiken en den telefoon even weg te leggen. Het is ook zo nutteloos, behalve dan dat je het adpak en de adtas even kunt laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
18-10-2022 09:13
Bij AM: Heb je 8 kinderen en dan kun je niet eens fatsoenlijk de kleding in een tasje doen? Dat geprop. Vreselijk. Handiger zou zijn om gewoon twee handen te gebruiken en den telefoon even weg te leggen. Het is ook zo nutteloos, behalve dan dat je het adpak en de adtas even kunt laten zien.
Echt he.
Hoe dat regenpakje erin gepropt werd. Vouw dat gewoon even netjes op.
#thuisblijfmoeder: dit heet nou gewoon opvoeden. Je leert je kinderen het op te ruimen door het ze zelf te laten doen. Ik ga die shit niet opruimen, dan ligt het er maar een dag langer. Iedereen met meer dan 1 hersencel kan de vieze kleding gewoon in een wasmand gooien.
Het grootste struikelblok zit niet dat Wendy moet aangeven dat ze het niet kan: ze moet haar kinderen opvoeden in hoe je met je eigen was/kleding omgaat. Als ik het niet kan, dan geef ik opdrachten aan mijn man. Dan wacht ik niet tot kinderen het zelf zien. Het zijn kinderen, die zien dat niet. En dat hoeven ze ook niet te zien.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
18-10-2022 09:18
#thuisblijfmoeder: dit heet nou gewoon opvoeden. Je leert je kinderen het op te ruimen door het ze zelf te laten doen. Ik ga die shit niet opruimen, dan ligt het er maar een dag langer. Iedereen met meer dan 1 hersencel kan de vieze kleding gewoon in een wasmand gooien.
Vind ik ook.
Ik was ook zo als Wendy. Deed alles voor iedereen hier in huis.
Heb schematherapie gehad en toen kwam ik er echt wel achter dat ik zelf het probleem was.
Onze taak als ouder is ook dat ze straks zelfstandig volwassen zijn.
Hier het roer om. Was voor alle partijen wennen, maar heeft zoveel opgeleverd.
Rust in mijn hoofd, waardering van mijn gezin maar vooral zelfstandige kinderen.
Ik deed het uit liefde, maar eigenlijk was het geen liefde en beperkte ik hun in het zelfstandig worden.
Ach, net de laatste story gekeken. Wendy voelt zich soms eenzaam. Dat geloof ik ook wel. Werken levert meer op dan alleen geld. Soms ook shit, maar ook veel mooie dingen. En domme gesprekjes bij het koffiezetapparaat.

En vaak denk ik ook: het is maar werk. Of: Aan deze werkdag komt ook wel weer een einde. Ook dan het niet altijd pies en vree.
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
17-10-2022 22:27
Ik zag bij Lubach ook andere familievloggers. Jeetje, wat een ramptoerisme joh. Had wel van de Bellingas gehoord, maar kon me niet voorstellen dat dat echt zo erg was. Hoe die andere 2 families heten weet ik niet meer, die vond ik helemaal sneu.

Zijn er naast Wendy en AM nog vloggers die leuk zijn? En dan niet van het hysterische niveau als hierboven?
Vind zelf drielingmoeder_tatiana ook leuk.
Zo opgewekt en relaxed ze als alleenstaande mama is. 1 Van de meiden een zorgenkindje. Alleen maar respect.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
18-10-2022 09:21
Het grootste struikelblok zit niet dat Wendy moet aangeven dat ze het niet kan: ze moet haar kinderen opvoeden in hoe je met je eigen was/kleding omgaat. Als ik het niet kan, dan geef ik opdrachten aan mijn man. Dan wacht ik niet tot kinderen het zelf zien. Het zijn kinderen, die zien dat niet. En dat hoeven ze ook niet te zien.
Maar daar zit een probleem: vinnie is amper thuis.
Marianka schreef:
18-10-2022 09:22
Vind ik ook.
Ik was ook zo als Wendy. Deed alles voor iedereen hier in huis.
Heb schematherapie gehad en toen kwam ik er echt wel achter dat ik zelf het probleem was.
Onze taak als ouder is ook dat ze straks zelfstandig volwassen zijn.
Hier het roer om. Was voor alle partijen wennen, maar heeft zoveel opgeleverd.
Rust in mijn hoofd, waardering van mijn gezin maar vooral zelfstandige kinderen.
Ik deed het uit liefde, maar eigenlijk was het geen liefde en beperkte ik hun in het zelfstandig worden.
Dat is het. Wendy wil voor haar kinderen een leuke, liefdevolle jeugd. Ze moet zich alleen nog realiseren dat dat ook kan als je kinderen dingen stomme dingen laat doen.
Ouder1980-2de schreef:
18-10-2022 09:29
Maar daar zit een probleem: vinnie is amper thuis.
Wendy is elke dag thuis, de kasten puilen uit van de kleding. Als Vin de was niet kan doen, dan wacht ze 3 dagen tot ze het wel weer zelf kan. Klinkt trouwens ook alsof ze nog met een wasbordje de was moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
18-10-2022 09:32
Dat is het. Wendy wil voor haar kinderen een leuke, liefdevolle jeugd. Ze moet zich alleen nog realiseren dat dat ook kan als je kinderen dingen stomme dingen laat doen.
Ze benoemt nu dat ze de was die niet in de wasmand ligt, niet wast. Niemand heeft daar last van als die handdoek niet in de wasmand ligt. Ik vind het niet meer dan normaal dat je de badkamer netjes achterlaat als je daar bent geweest. Het is respectloos naar iedereen in huis als je dat niet doet.
Het tij keren is super lastig en dan is het een paar weken heel ongezellig thuis. Maar dat gesloof van Wendy in dat huis, ik zou er klaar mee zijn.
Ouder1980-2de schreef:
18-10-2022 09:42
Ze benoemt nu dat ze de was die niet in de wasmand ligt, niet wast. Niemand heeft daar last van als die handdoek niet in de wasmand ligt. Ik vind het niet meer dan normaal dat je de badkamer netjes achterlaat als je daar bent geweest. Het is respectloos naar iedereen in huis als je dat niet doet.
Het tij keren is super lastig en dan is het een paar weken heel ongezellig thuis. Maar dat gesloof van Wendy in dat huis, ik zou er klaar mee zijn.
Ik denk dat dat wel meevalt. Je roept je kinderen, zegt dat ze het even in de wasmand moeten doen en klaar. Daar wordt niemand boos of chagrijnig van.
Alle reacties Link kopieren
Alle zooi van je kinderen (en kan?) opruimen is geen norm voor een liefdevolle opvoeding. En met puber(s) in huis moet je echt dingen dagelijks herhalen.
Maar dan nog groeien ze liefdevol op. Echt! Want dat zie ik bij Wendy (en Vin) wel, echt een huis vol liefde waar ze zichzelf mogen zijn.
Ouder1980-2de schreef:
18-10-2022 09:42
Ze benoemt nu dat ze de was die niet in de wasmand ligt, niet wast. Niemand heeft daar last van als die handdoek niet in de wasmand ligt. Ik vind het niet meer dan normaal dat je de badkamer netjes achterlaat als je daar bent geweest. Het is respectloos naar iedereen in huis als je dat niet doet.
Het tij keren is super lastig en dan is het een paar weken heel ongezellig thuis. Maar dat gesloof van Wendy in dat huis, ik zou er klaar mee zijn.
Maar dat moet je de kinderen wel expliciet vertellen. Dat zit niet automatisch in het DNA of zo. Dit is trouwens ook maar een norm. Ik vind het niet zozeer respectloos, maar gewoon vervelend dat ik in de was van een ander mijn tanden sta te poetsen.
Marianka schreef:
18-10-2022 07:15
Elke dag beginnen met Lot en Jet begint ook super saai te worden.
Ben benieuwd waarom niet naar Frankrijk.
Omdat er in Frankrijk al weken gestaakt wordt bij oliedepots en het op het moment een drama is om te tanken.
Wij hebben in de wijde omgeving nog maar 1 tankstation waar we kunnen tanken, totdat die ook leeg is.
Sommige tankstations worden afgesloten of gedeeltelijk gesloten zodat er alleen getankt kan worden door politie, brandweer, ambulances, dokters, verpleegkundigen enz.
Wij werken thuis, doen alleen boodschappen icm iets anders, wandelen met de hond om huis ipv dat we verderop (met auto) een mooie wandeling gaan maken, wat wij nodig hebben voor ons werk.
Dus 1 x per week boodschappen en verder thuis, net als de corona lockdown periode, alleen nu vanwege de benzine.

En op het moment is de regering bezig personeel te vorderen bij de oliedepots, zodat de zwaarst getroffen gebieden (zonder brandstoffen) aangevuld kunnen worden. Maar er gaat wel een paar weken voorbij voor het weer enigszins normaal wordt.
anoniem_411226 wijzigde dit bericht op 18-10-2022 09:56
Reden: Aanvulling
12.28% gewijzigd
Blubber schreef:
18-10-2022 08:55
Wendy…. ‘klagen’ over dat ze de zooi van de kinderen moet opruimen terwijl haar lijf niet wil.
Werkende ouders doen ook dat naast hun werk. Maar zij gaat zo lekker even in de sauna als ontspanning voor haar lijf.
Ik snap helemaal dat ze dat doet. Ik hoop wel dat ze inziet in wat voor luxepositie ze zich bevindt. Ik zit ook wel eens op mijn werk terwijl ik nauwelijks geslapen heb, mijn hele lijf pijn doet en vast zit.

En die zooi van de kinderen… je kan ook gewoon de deur achter je dicht trekken (of er over heen stappen) en ze het na school zelf laten opruimen.

Ik denk echt dat een deel van haar echte probleem is dát ze alles kan kiezen. Daar wordt je heel lamlendig van, als je niets móet. Nooit op moet komen dagen. Niemand die je aanspreekt op wat je doet.

90% van wat zij doet hóeft ze niet te doen en maar heel weinig mensen liggen er wakker van als ze ze niet zou doen. En 'wakker liggen' is dan nog overdreven. Vincent lijkt ook niet veel van haar te verwachten zolang het huishouden maar draait. Mijn vriend had allang gezegd van: moet jij niet eens wat gaan doen met je leven.

Zij wordt nergens door gedwongen om zichzelf er doorheen te trekken, maar ze heeft daardoor ook weinig wat haar energie geeft. Ik benijd haar echt niet hoor. Het is echt niet alleen maar vervelend om in de ratrace te zitten van moeten werken voor de kost, moeten opdagen terwijl je een nacht niet geslapen hebt. Je baalt nu misschien maar uiteindelijk ben je wel aan het leven, aan het meedoen. Sterkte op je werk!
Alle reacties Link kopieren
Blubber schreef:
18-10-2022 09:46
Alle zooi van je kinderen (en kan?) opruimen is geen norm voor een liefdevolle opvoeding. En met puber(s) in huis moet je echt dingen dagelijks herhalen.
Maar dan nog groeien ze liefdevol op. Echt! Want dat zie ik bij Wendy (en Vin) wel, echt een huis vol liefde waar ze zichzelf mogen zijn.
Absoluut!
Ik was graag in hun gezin opgegroeid.
De liefde die zie je overal, de dieren, de ruimte.
Alle reacties Link kopieren
Marianka schreef:
17-10-2022 23:11
Bzzzonder vind ik ook echt leuk.
De droge humor, no nonsense.
Leuk!
Was zij op televisie toen met dat opvoedprogramma? Triest dat ze niet eens hulp kan krijgen om haar oudste zindelijk te maken, heeft ze verder wel wat hulp?
Alle reacties Link kopieren
Francientje schreef:
18-10-2022 09:48
Omdat er in Frankrijk al weken gestaakt wordt bij oliedepots en het op het moment een drama is om te tanken.
Wij hebben in de wijde omgeving nog maar 1 tankstation waar we kunnen tanken, totdat die ook leeg is.
Sommige tankstations worden afgesloten of gedeeltelijk gesloten zodat er alleen getankt kan worden door politie, brandweer, ambulances, dokters, verpleegkundigen enz.
Wij werken thuis, doen alleen boodschappen icm iets anders, wandelen met de hond om huis ipv dat we verderop (met auto) een mooie wandeling gaan maken, wat wij nodig hebben voor ons werk.
Dus 1 x per week boodschappen en verder thuis, net als de corona lockdown periode, alleen nu vanwege de benzine.

En op het moment is de regering bezig personeel te vorderen bij de oliedepots, zodat de zwaarst getroffen gebieden (zonder brandstoffen) aangevuld kunnen worden. Maar er gaat wel een paar weken voorbij voor het weer enigszins normaal wordt.
Wat een drama voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven