Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 16

17-10-2022 19:23 3019 berichten
Hier praten we over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van", op social media laten zien.

Let op: Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Francientje schreef:
18-10-2022 10:44
Klopt. En als je dan de berichten ziet van iedereen die op vakantie wil naar Frankrijk en vragen waar ze kunnen tanken, dan denk ik alleen maar, niet nog iemand met een 2e huis hier die onze benzine inpikt.
We mogen ook geen jerrycans vullen om een noodvoorraad te hebben.
Dus ook grasmaaien, in ons bos verschillende dode bomen weghalen enz kan niet, de machines werken op benzine.
Maar helaas is het al heel lang dat mensen alleen denken aan ikke.

Ik ben benieuwd of AM eens aan anderen gaat denken ipv zichzelf. Als ze al eens de helft minder stories plaatst houdt ze genoeg tijd over en zal er minder behoefte aan vakantie zijn. Zij gaat 3x per jaar, dan gaat ze nu maar in NL even niets doen.
Ik hoop dat AM leest in wat voor een moeilijke toestand jullie je bevinden. Want in haar laatste stories bagatelliseert ze de situatie enorm.
Echt iets voor haar, het is wat je zegt, erg egoïstisch

Sterkte voor jullie!!!
AM en toeristen zijn niet verantwoordelijk voor brandstofellende in Frankrijk lijkt
me :D

Bijkbaar hebben Fransen zelf er geen moeite mee om de toevoer te blokkeren omdat ze weer eens moeten staken. Dat is ook wel een cultuurtje hoor, dat staken om elk dingetje. Als toerist kan je elk jaar wel wegblijven omdat er weer een of andere basisvoorziening is afgesneden in Frankrijk door stakingen.

Ik heb een Frans familielid en die heeft ook altijd zoo zwaar, dan is er weer dit met Macron, dan weer dat met immigranten, dan weer de strikte maatregelen tegen Covid die wij niet kunnen begrijpen want in Frankrijk is het allemaal heel anders blabla, dan weer dit. Ondertussen is het het enige Europese land waar ze nog met 62 met pensioen kunnen.

Lekker off topic, maar ik wil maar zeggen: AM is echt niet de reden dat de ambulances straks niet kunnen rijden hoor. Ook niet als ze een tankje bezine weten te bemachtigen. Net zoals AM geen destructie van de Franse economie veroorzaakt als ze haar eigen meelmix meeneemt voor de broodbakmachine. :biggrin: Dat was ook al zo erg afgelopen zomer. Dat ze geen Frans meel kocht. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Gique schreef:
18-10-2022 12:10

Ik zou gewoon thuis blijven, maar ik zie ook niet zo wat er in FR zo anders is als wat ze thuis hebben.
Ik snap dat wel. In Frankrijk kun je samen kastanjes zoeken. In Nederland moet je die bij de Hanos kopen.
Groot verschil.
nina-tje wijzigde dit bericht op 18-10-2022 12:19
29.98% gewijzigd
Forumneuzer schreef:
18-10-2022 12:10
Ik hoop dat AM leest in wat voor een moeilijke toestand jullie je bevinden. Want in haar laatste stories bagatelliseert ze de situatie enorm.
Echt iets voor haar, het is wat je zegt, erg egoïstisch

Sterkte voor jullie!!!
Dank je!
Nina-tje schreef:
18-10-2022 12:17
Ik snap dat wel. In Frankrijk kun je samen kastanjes zoeken. In Nederland moet je die bij de Hanos kopen.
Groot verschil.
:rofl:
Touché!

Ach, ik snap best dat ze balen. Maar wat niet kan, kan niet.
No way dat ik met jerrytanks benzine ging rijden in ieder geval.
Nina-tje schreef:
18-10-2022 12:17
Ik snap dat wel. In Frankrijk kun je samen kastanjes zoeken. In Nederland moet je die bij de Hanos kopen.
Groot verschil.
:rofl:
Rosalind* schreef:
18-10-2022 12:19
:rofl:
Touché!

Ach, ik snap best dat ze balen. Maar wat niet kan, kan niet.
No way dat ik met jerrytanks benzine ging rijden in ieder geval.
Je moet ze de kost geven die nu met jerrycans in de auto rijden.
Ik mag hopen voor al die mensen dat ze geen ongelukken krijgen.

Gelukkig is er dit jaar een overvloed aan kastanjes en eikels, zou zonde zijn als AM dat mist met de kinderen.
Francientje schreef:
18-10-2022 12:26
Je moet ze de kost geven die nu met jerrycans in de auto rijden.
Ik mag hopen voor al die mensen dat ze geen ongelukken krijgen.

Gelukkig is er dit jaar een overvloed aan kastanjes en eikels, zou zonde zijn als AM dat mist met de kinderen.
Maar juist daarvoor hoef je niet persé naar Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
Marianka schreef:
18-10-2022 09:27
Vind zelf drielingmoeder_tatiana ook leuk.
Zo opgewekt en relaxed ze als alleenstaande mama is. 1 Van de meiden een zorgenkindje. Alleen maar respect.
Ja, leuk mens en wat een prachtige drieling. Ze doet het toch maar in haar eentje en dan een met een hartafwijking. Alleen haar stem :shout: Alsof je met een krijtje over een schoolbord gaat :proud: Dus het geluid staat wel standaard uit maar dat heb ik sowieso bij de meeste vloggers.
Ga ik over nadenken.
Nina-tje schreef:
18-10-2022 12:17
Ik snap dat wel. In Frankrijk kun je samen kastanjes zoeken. In Nederland moet je die bij de Hanos kopen.
Groot verschil.
De familie Geerts mag bij mij volgende week kastanjes komen rapen. Ik vind ze niet bijzonder lekker en het werk van bereiden niet waard.
Rosalind* schreef:
18-10-2022 12:27
Maar juist daarvoor hoef je niet persé naar Frankrijk.
Natuurlijk niet. Ze gaan alleen naar Frankrijk omdat het zo lekker goedkoop is, omdat ze geen huisje hoeven te huren.
Alle reacties Link kopieren
Gique schreef:
18-10-2022 12:05
Dan heb je niet goed opgelet. Als kinderen klaar zijn met ontbijten gaan ze op de tablet, zodat Annemarie dan rustig met Maarten kan ontbijten en koffie drinken.
En elke dag om precies 17.00 uur! Geen minuut eerder want anders pikken ze er steeds meer tijd bij heeft ze ooit gezegd. Elke dag hetzelfde riedeltje: alles opgeruimd nu tijd voor de tablet.
Parella schreef:
18-10-2022 12:01
Kan zijn dat je dat uit haar dagplanning weet ofzo maar zie ik echt zelden of nooit?

Het is in ieder geval niet zo dat het steeds in beeld is alsof het een groot deel van de normale bezigheden is. AM zie ik voornamelijk onderweg van hot naar her.
Ik denk dat je haar dan nog niet lang volgt. Ze heeft een tijdje elke ochtend het ritueel gefilmd: Lot fles in bed, kinderen beneden ontbijt, kinderen op de bank met de iPad, AM aan het ontbijt op de andere bank.
Alle reacties Link kopieren
Gique schreef:
18-10-2022 12:34
De familie Geerts mag bij mij volgende week kastanjes komen rapen. Ik vind ze niet bijzonder lekker en het werk van bereiden niet waard.
Ik ook niet. Maar AM hangt in bepaalde nostalgie die zij aan Frankrijk verbindt terwijl je dat in Nederland ook hebt. Zoals het bramen plukken in de zomer en de herfstvakantie met kastanjes rapen.
Erg bijzonder voor iemand die zo prat gaat voor liefde voor natuur en buiten zijn dat ze dan kastanjes bij de Hanos koopt.
Alle reacties Link kopieren
Bah ik erger me aan hoe Wendy het beeld over thuisblijfmoeders neerzet :pukey: . Ik ben bewust thuis maar no way dat ik ‘shit van anderen’ op hoef te ruimen. Ze had er beter #wendy bij kunnen zetten want dit ligt toch echt aan haarzelf!
En omdat ze het normaal niet erg vindt, moeten de kinderen (!) maar kunnen ruiken wanneer hun wispelturige mama het niet kan :bonk:
Maar goed, ze kan weer naar de manueel en tot die tijd in de infrarood sauna…
Ze heeft in ieder geval een excuus om geen taarten te bakken.
Pfff zou ze zichzelf wel eens terug luisteren?? :facepalm:
Rosalind* schreef:
18-10-2022 11:58
Ik mag toch hopen dat AM niet echt met met benzine gevulde jerrycans in een auto vol kinderen naar Frankrijk gaat rijden?? :O
Living on the edge!

Is er toch nog iets spannends in haar leven, haha.
BettyBoop82 schreef:
18-10-2022 12:43
Bah ik erger me aan hoe Wendy het beeld over thuisblijfmoeders neerzet :pukey: . Ik ben bewust thuis maar no way dat ik ‘shit van anderen’ op hoef te ruimen. Ze had er beter #wendy bij kunnen zetten want dit ligt toch echt aan haarzelf!
En omdat ze het normaal niet erg vindt, moeten de kinderen (!) maar kunnen ruiken wanneer hun wispelturige mama het niet kan :bonk:
Maar goed, ze kan weer naar de manueel en tot die tijd in de infrarood sauna…
Ze heeft in ieder geval een excuus om geen taarten te bakken.
Pfff zou ze zichzelf wel eens terug luisteren?? :facepalm:
Ik kijk de stories niet altijd. Maar wat je zegt ben ik het mee eens.
Nina-tje schreef:
18-10-2022 12:17
Ik snap dat wel. In Frankrijk kun je samen kastanjes zoeken. In Nederland moet je die bij de Hanos kopen.
Groot verschil.
:rofl:
Oh ja, geen taarten kunnen bakken, omdat je naar de manueel moet. Kunnen die taarten overdag niet gebakken worden?
Wat betreft Wendy: het lijkt mij zalig als je zoveel keuzes open hebt liggen. Geld is geen probleem, dus ze kan iedere willekeurige vrijwilligersbaan oppakken. Een studie kan ook gewoon, want het geld is er gewoon.

Dat is toch pure luxe?
Ik zou het wel weten. Als ik tijd, geld en ruimte heb, ga ik vrijwilligerswerk doen in het hospice bij mij in de buurt. Het past nu niet in mijn leven, maar het lijkt mij mooi (en misschien ook wel droevig) werk. Of vrijwilliger voor de nachtzorg bij terminale mensen. Wij hebben hier ook zelf gebruik van gemaakt en het is zo fijn dat deze initiatieven bestaan (ik kon de vrijwilligers wel zoenen destijds).

Wendy kan ook gaan vrijwilligen bij de dierenopvang, ze kan gastvrouw in een ziekenhuis of verzorgingshuis gaan worden, ze kan een maatje van iemand met een beperking worden. Of dus gewoon gaan studeren.

Echt, ik zou het wel weten. Heerlijk, al die keuzes, die open staan en mogelijk zijn bij haar.
Opvallend dat studeren zo vaak genoemd wordt als optie als iemand niet weet wat te doen (niet alleen hier door Gique, ik lees het ook elders op het forum vaak).
Ik heb lang genoeg gestudeerd toen ik jong was en zou er niet aan moeten denken opnieuw de schoolbanken of -boeken in te moeten duiken.
Brokkel schreef:
18-10-2022 12:49
Oh ja, geen taarten kunnen bakken, omdat je naar de manueel moet. Kunnen die taarten overdag niet gebakken worden?
Wel opletten he? Ze heeft pijn en moet in de sauna.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
18-10-2022 12:01
Kan zijn dat je dat uit haar dagplanning weet ofzo maar zie ik echt zelden of nooit?

Het is in ieder geval niet zo dat het steeds in beeld is alsof het een groot deel van de normale bezigheden is. AM zie ik voornamelijk onderweg van hot naar her.
Dan let je idd niet goed op. Ze filmt dan vaak haar ontbijt, koffie en momentjes met lot en Julia oid maar saar, suus en Jet zie je dan bijna nooit omdat die aan de andere kant van het huis op de bank liggen.

Vind het ook raar dat het tijdstip van schermtijd bepalend is of je iemand leuk vind of niet. Vind de hoeveelheid schermtijd veel meer zeggen dan wanneer dat gebeurt.
Rosalind* schreef:
18-10-2022 13:02
Wel opletten he? Ze heeft pijn en moet in de sauna.
ALs je naar de sauna achterin je tuin kunt lopen, kun je ook een taart bakken.

Als er niks gebroken is, kun je het beste in beweging blijven. Niet over je grenzen heengaan, maar even wandelen, door de keuken banjeren op zoek naar bakjes, suiker en andere benodigdheden is geen zware belasting voor je rug.
Rosalind* schreef:
18-10-2022 12:58
Opvallend dat studeren zo vaak genoemd wordt als optie als iemand niet weet wat te doen (niet alleen hier door Gique, ik lees het ook elders op het forum vaak).
Ik heb lang genoeg gestudeerd toen ik jong was en zou er niet aan moeten denken opnieuw de schoolbanken of -boeken in te moeten duiken.
Het lijkt mij heerlijk. Maar ik vind studeren serieus leuk. Als het financieel kon (instellingsgeld is geen grapje) zou ik dolgraag nog een studie doen (en dan een compleet andere richting, dan ik vroeger deed, ik zit nu helaas een beetje vast aan mijn vakgebied).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven