Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1826 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
mittensz schreef:
16-11-2022 16:13
In principe is de gootsteen niet zo’n groot probleem, want makkelijk schoon te maken al.. maar heb toch liever dat ze het gewoon op de bank doet :-P)
Mijn vorige poes was een kieskeurige muts.
Als de bak naar haar zin niet schoon genoeg was dan ging zij in de gootsteen plassen.
Kwam gelukkig weinig voor maar als ik haar hoorde pingelen dan reageerde ik daar niet op.
Liever in de gootsteen dan ergens in een hoekje.
Sopje met heet water erdoor en dan was de gootsteen weer schoon.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Of ze reageren op chloor. Als je de gootsteen of de douche schoonmaakt met chloor is de kans groot dat ze daar gaan plassen. En een gootsteen heeft ook de vorm van de kattenbak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisa67 schreef:
26-11-2022 09:29
Even speciaal een nieuw account aangemaakt aangezien ik wat details deel. Ik overweeg een kat te nemen uit het asiel. Maar, twijfel ook zo. Ik woon in een nieuw huis met tuin. Maar ik wil een binnenkat, belangrijkste redenen: geen overlast buren, geen dode dieren voor de deur maar er kan ook geen kattenluikje in de deur (voornamelijk glas). Ik ben heel zuinig met m'n huis dus hoop op een kat die niet sloopt :fortune:. Kat mag hele huis door maar een speciale kattenkamer is dan weer niks voor mij. In de zomer met deur open mag de kat trouwens wel naar buiten hoor. Dussss....ik twijfel zo. Ik vind het spannend ofzo, vind ik het wel leuk of wordt m'n huis overgenomen? Gaat het klikken? Wordt het een leuke kat? Werkwijzen asiel zijn ook veranderd dus gaan met die banaan en ter plekke kijken wat klikt, kan niet meer. Heeft iemand de gouden tip/wijze raad hoe je dit :cat: meer duidelijk kan krijgen?
Mijn katten heb ik uit het asiel gehaald, twee zusjes van 7 jaar oud. Die vond ik op de site van de dierenbescherming zoek baas.
Ik woon op een flat dus ik wilde binnenkatten. Het was even zoeken en een stukje rijden maar het zijn absoluut lieverds en gedragen zich keurig.
Het asiel wilde dat zij bij elkaar zouden blijven maar het waren helemaal geen dikke vriendinnen. Er heerste een soort gedoogbeleid.
Een zusje is vorige jaar overleden en de ander neemt nu alle ruimte in.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
wat een super foto met die kat.
Vandaag is het vast wel ergens mooi weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
pokkewijf schreef:
28-11-2022 11:39
Mijn katten heb ik uit het asiel gehaald, twee zusjes van 7 jaar oud. Die vond ik op de site van de dierenbescherming zoek baas.
Ik woon op een flat dus ik wilde binnenkatten. Het was even zoeken en een stukje rijden maar het zijn absoluut lieverds en gedragen zich keurig.
Het asiel wilde dat zij bij elkaar zouden blijven maar het waren helemaal geen dikke vriendinnen. Er heerste een soort gedoogbeleid.
Een zusje is vorige jaar overleden en de ander neemt nu alle ruimte in.
Mijn poes is uit het asiel, ik mocht haar komen bekijken en als het klijte mocht ze voor 100 euro mee. Binnenkat en heel knuffelig dus ideaal
Alle reacties Link kopieren Quote
Dierenvriend97 schreef:
28-11-2022 10:13
Heb je nog tips voor speelgoed?
Hier ook een zeurende mainecoon die gelukkig minder sloopt dan eerst. Andere mainecoon is een stuk gemakkelijker.
Wat hier helpt is stinkend fretje.
Ze leven zich erop uit, zijn erna soort van high, dan paar tellen druk en daarna rustig. Elke kat zn eigen fret geven.
Ook spiraaltjes en gevriesdroogde snoepjes door de kamer gooien vinden ze leuk. Ik gooi de snoepjes de trap op, zodat ze moe worden.
Kan geen plaatjes plakken, weet niet of je direct mag linken:
https://www.bitiba.nl/shop/katten/speel ... gLPOPD_BwE
roekiezoekie wijzigde dit bericht op 28-11-2022 14:14
Reden: Link toegevoegd.
19.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Roekiezoekie schreef:
28-11-2022 14:12
Hier ook een zeurende mainecoon die gelukkig minder sloopt dan eerst. Andere mainecoon is een stuk gemakkelijker.
Wat hier helpt is stinkend fretje.
Ze leven zich erop uit, zijn erna soort van high, dan paar tellen druk en daarna rustig. Elke kat zn eigen fret geven.
Ook spiraaltjes en gevriesdroogde snoepjes door de kamer gooien vinden ze leuk. Ik gooi de snoepjes de trap op, zodat ze moe worden.
Kan geen plaatjes plakken, weet niet of je direct mag linken:
https://www.bitiba.nl/shop/katten/speel ... gLPOPD_BwE
Mijn kat is dol op zo'n torentje met plastic balletjes. Zijn er in veel soorten en relatief goedkoop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dierenvriend97 schreef:
28-11-2022 09:57
Advies gezocht!
Ik zit echt met de handen in het haar (alvast excuses voor het lange verhaal).

Sinds een paar weken werk ik door omstandigheden maar een paar uurtjes per dag en zit ik dus de middagen thuis.

We hebben een Maine Coon kater van 2,5 en een huis/tuin/keuken kat van 1 jaar.
De Maine Coon is altijd al een ontzettende draak geweest die nergens naar luistert (we hebben al zoveel geprobeerd!) maar nu ik zoveel thuis zit wordt ik helemaal gek van hem!

Ik moet continu achter hem aan omdat hij m'n halve huis afbreekt. Hij hangt met z'n poten in m'n gordijnen, staat op z'n achterpoten met z'n voorpoten tegen m'n tv aan te vegen, maakt keukenkastjes open.
We hebben genoeg speelgoed maar als ik met hem ga spelen is hij het binnen no time zat en zit hij zo weer in het gordijn.
Als ik hem naar buiten in de tuin doe zit hij binnen 5 minuten weer voor de deur...

Daarbij komt nog dat hij ons 's nachts wakker houdt...
De huis/tuin/keuken kat komt lekker op het voeteneind slapen, maar meneer de Maine Coon wil dat niet. Hij slaapt op z'n krabpaal. Tot ergens halverwege de nacht. Dan komt hij aandacht vragen, alleen hij komt hooguit 5 minuten knuffelen op bed, daarna begint hij de slaapkamer af te breken.
Lades van nachtkastjes op maken, op z'n achterpoten tegen onze spiegelkastdeur staan vegen en aan de gordijnen trekken, in zoverre dat deze gister ochtend met rails en al naar beneden kwam o_o

Het lijkt wel alsof hij alleen maar negatieve aandacht wil ofzo...

Ik vind het op deze manier echt niet leuk meer, terwijl hij ook echt heel lief kan zijn :cat:
Zou Feliway een oplossing kunnen zijn?
Of een kattengedrags-therapeut? Heeft iemand daar ervaring mee?
Verschillende gedachten van mij

Kan het zijn dat die het niet leuk vind dat je zoveel thuis ben? Toen ik in isolatie zat merkte ik ook aan oudste dat die mij spuugzat was. En dan echt klieren ook.

Andere gedachten wat doe je om de kat uit te dagen? Voerpuzzel? Catsmiauw?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle reacties :)

Ik had zo'n voer puzzel toren gekocht maar deze gooit hij gewoon in z'n geheel omver dus dat was geen succes.

De cats miauw hebben we ook geprobeerd maar was helaas ook geen succes. Hij ging er gewoon boven op liggen waardoor dat ding kapot ging.

Ik ga de andere tips ook bekijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dierenvriend97 schreef:
29-11-2022 16:28
Bedankt voor alle reacties :)

Ik had zo'n voer puzzel toren gekocht maar deze gooit hij gewoon in z'n geheel omver dus dat was geen succes.

De cats miauw hebben we ook geprobeerd maar was helaas ook geen succes. Hij ging er gewoon boven op liggen waardoor dat ding kapot ging.

Ik ga de andere tips ook bekijken.
Lidl heeft ook een leuke voerpuzzel niet altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dierenvriend97 schreef:
29-11-2022 16:28
Bedankt voor alle reacties :)

Ik had zo'n voer puzzel toren gekocht maar deze gooit hij gewoon in z'n geheel omver dus dat was geen succes.

De cats miauw hebben we ook geprobeerd maar was helaas ook geen succes. Hij ging er gewoon boven op liggen waardoor dat ding kapot ging.

Ik ga de andere tips ook bekijken.
Trixie heeft ook voerpuzzels.
En ik denk dat je kat zich verveelt. Als de mijne zich verveelt en niet genoeg uitgedaagd wordt, gaat hij ook dingen doen die ik niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet hier de katten ook elke dag uitdagen.

Had vandaag lege w.c rollen aan 1 kant dicht gemaakt en daar een brokje, speelgoed muis of propje papier in gedaan. Daar waren ze effe zoet mee.
Laserlampje geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
30-11-2022 16:39
Laserlampje geprobeerd?
Daar gaan ze hier van slopen omdat ze hem niet te pakken krijgen
derooiekater schreef:
30-11-2022 18:54
Daar gaan ze hier van slopen omdat ze hem niet te pakken krijgen
Daarom moeten ze hem af en toe wel “ vangen”.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
30-11-2022 18:58
Daarom moeten ze hem af en toe wel “ vangen”.
Dat maakt hier geen verschil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik kom toch nog even terug met een vraag. Ik heb nog eens kritisch naar mijn tuin gekeken en eigenlijk is deze rondom afgerasterd of er staat een schutting van 2 meter hoog. De rasters zijn 10x10 cm of 15x15 cm groot. Dat er een kat doorheen kan weet ik, ik heb weleens een kat in de tuin. Maar, volgens mij lukt ze dat alleen door het grotere raster. 10x10 is sowieso te klein..? Denk ik, hoop ik :kneel: .
Als ik het raster van 15x15 vervang door een kleinere maat ben ik er? De kat moet ik dan wel zelf binnenhalen/eruit laten maar dat vind niet zo'n probleem.
Lisa67 schreef:
01-12-2022 09:32
Hoi,

Ik kom toch nog even terug met een vraag. Ik heb nog eens kritisch naar mijn tuin gekeken en eigenlijk is deze rondom afgerasterd of er staat een schutting van 2 meter hoog. De rasters zijn 10x10 cm of 15x15 cm groot. Dat er een kat doorheen kan weet ik, ik heb weleens een kat in de tuin. Maar, volgens mij lukt ze dat alleen door het grotere raster. 10x10 is sowieso te klein..? Denk ik, hoop ik :kneel: .
Als ik het raster van 15x15 vervang door een kleinere maat ben ik er? De kat moet ik dan wel zelf binnenhalen/eruit laten maar dat vind niet zo'n probleem.
Je zou hem erg gelukkig maken. Ik zou het uitproberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisa67 schreef:
01-12-2022 09:32
Hoi,

Ik kom toch nog even terug met een vraag. Ik heb nog eens kritisch naar mijn tuin gekeken en eigenlijk is deze rondom afgerasterd of er staat een schutting van 2 meter hoog. De rasters zijn 10x10 cm of 15x15 cm groot. Dat er een kat doorheen kan weet ik, ik heb weleens een kat in de tuin. Maar, volgens mij lukt ze dat alleen door het grotere raster. 10x10 is sowieso te klein..? Denk ik, hoop ik :kneel: .
Als ik het raster van 15x15 vervang door een kleinere maat ben ik er? De kat moet ik dan wel zelf binnenhalen/eruit laten maar dat vind niet zo'n probleem.
Ik hen hier balkon afgezet met gaas. Dus zn raster kleiner maken kan goed de oplossing zijn.

Hier ben ik ook portier maar als het kouder word willen ze toch minder graag.
Alle reacties Link kopieren Quote
derooiekater schreef:
01-12-2022 16:17
Ik hen hier balkon afgezet met gaas. Dus zn raster kleiner maken kan goed de oplossing zijn.

Hier ben ik ook portier maar als het kouder word willen ze toch minder graag.
Wij hebben twee kattenrennen, vandaag zijn ze precies 10 minuten buiten geweest toen ze er alweer klaar mee waren en hebben er daarna ook niet meer om gezeurd 😂
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Roekiezoekie schreef:
28-11-2022 14:12
Hier ook een zeurende mainecoon die gelukkig minder sloopt dan eerst. Andere mainecoon is een stuk gemakkelijker.
Wat hier helpt is stinkend fretje.
Ze leven zich erop uit, zijn erna soort van high, dan paar tellen druk en daarna rustig. Elke kat zn eigen fret geven.
Ook spiraaltjes en gevriesdroogde snoepjes door de kamer gooien vinden ze leuk. Ik gooi de snoepjes de trap op, zodat ze moe worden.
Kan geen plaatjes plakken, weet niet of je direct mag linken:
https://www.bitiba.nl/shop/katten/speel ... gLPOPD_BwE

Ik moest toch nieuwe brokjes bestellen en heb dit stinkende fretje er bij besteld. Dikke hit :flirting:
Mijn kat heeft weinig met speeltjes maar deze wordt onderhand opgevroten...lol.
Goeie tip!
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Bij Kruidvat kun je ook valeriaandruppels kopen en een paar druppels op een speeltje doen ( zit ook op het speelgoedfretje). Worden ze hier helemaal high van.
Alle reacties Link kopieren Quote
pokkewijf schreef:
02-12-2022 15:24
Ik moest toch nieuwe brokjes bestellen en heb dit stinkende fretje er bij besteld. Dikke hit :flirting:
Mijn kat heeft weinig met speeltjes maar deze wordt onderhand opgevroten...lol.
Goeie tip!
Zo, die fret stinkt echt! Mja, als poesie maar gelukkig is :A:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben inmiddels een kattenluik geplaatst.
Hopelijk scheelt dit voor mij de deur 100 keer per dag open/dicht doen.
Ze moeten het alleen nog even leren, ze snappen er niks van :rolling:

Ook hebben we het activity fun board gekocht, om snoepjes/brokjes in te verstoppen. Maar ook deze vind onze rode druktemaker nog erg lastig :hyper:
Lijkt me heerlijk een kattenluik, ook voor de binnendeuren trouwens.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven