Wat voor blouse begrafenis
zondag 15 januari 2023 om 21:20
Ik heb vrijdag een begrafenis van een collega en ik vind het zo lastig wat ik aan moet doen.
Ik ben type spijkerbroek en sneaker. Ik heb wel een nette zwarte jeans en nette schoenen maar wat doe ik daar dan boven? Ik heb wel een zwarte blouse maar dat wordt wel heel zwart allemaal?
En ja, ik weet dat sommigen zwarte jeans al te informeel vinden maar ook mijn collega was maar heel gewoon en ik wil eigenlijk ook gewoon gaan als mezelf, het is allemaal al moeilijk genoeg zonder dat ik me daar een partij verkleed voel zitten zijn.
Tips?
Ik ben type spijkerbroek en sneaker. Ik heb wel een nette zwarte jeans en nette schoenen maar wat doe ik daar dan boven? Ik heb wel een zwarte blouse maar dat wordt wel heel zwart allemaal?
En ja, ik weet dat sommigen zwarte jeans al te informeel vinden maar ook mijn collega was maar heel gewoon en ik wil eigenlijk ook gewoon gaan als mezelf, het is allemaal al moeilijk genoeg zonder dat ik me daar een partij verkleed voel zitten zijn.
Tips?
zondag 15 januari 2023 om 21:23

zondag 15 januari 2023 om 21:32
Als ik nu 1 kleur niet zou dragen op een begrafenis is het wel wit.
Tenzij je koningin Fabiola bent op de begrafenis van haar eigen man, koning Boudewijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 15 januari 2023 om 21:33

zondag 15 januari 2023 om 21:51
zondag 15 januari 2023 om 21:55
De laatste diensten die ik bijwoonde was er veel variatie. Eigenlijk alleen de naasten echt op net. Als je alles zwart te veel vind, doe je die zwarte blouse op een gewone spijkerbroek. Tenzij je in een rood jurkje gaat, zul je niet snel uit te toon vallen gok ik.
Ik hoop trouwens dat mensen later bij mijn afscheid gewoon komen zoals ze zijn.
Ik hoop trouwens dat mensen later bij mijn afscheid gewoon komen zoals ze zijn.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~

zondag 15 januari 2023 om 21:56
Gewoon die zwarte blouse doen. Of anders inderdaad een nette, gedempte kleur trui. Ja, het is 2023, maar dat heeft in mijn ogen niets te maken met het kleden naar gelegenheid. Daarmee toon je je betrokkenheid, je rouw en je respect. Er is echt niets mis met iets anders aandoen dan je dagelijkse kloffie, dat hoeft echt niet meteen een verkleedpartij te worden.
Zelf draag ik zeer zelden zwart. Maar ik vind het wel gepast om dat op een uitvaart wel te doen. Kleine moeite ook. En zwart kun je dan lezen als: zwart of wat lijkt op zwart, dus donkergrijs, donkerblauw of iets dergelijks.
Sterkte.
Zelf draag ik zeer zelden zwart. Maar ik vind het wel gepast om dat op een uitvaart wel te doen. Kleine moeite ook. En zwart kun je dan lezen als: zwart of wat lijkt op zwart, dus donkergrijs, donkerblauw of iets dergelijks.
Sterkte.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in