Mode & Beauty alle pijlers

Wat voor blouse begrafenis

15-01-2023 21:20 198 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vrijdag een begrafenis van een collega en ik vind het zo lastig wat ik aan moet doen.
Ik ben type spijkerbroek en sneaker. Ik heb wel een nette zwarte jeans en nette schoenen maar wat doe ik daar dan boven? Ik heb wel een zwarte blouse maar dat wordt wel heel zwart allemaal?

En ja, ik weet dat sommigen zwarte jeans al te informeel vinden maar ook mijn collega was maar heel gewoon en ik wil eigenlijk ook gewoon gaan als mezelf, het is allemaal al moeilijk genoeg zonder dat ik me daar een partij verkleed voel zitten zijn.

Tips?
Heb je geen nette trui? Dat kan tegenwoordig ook prima
Wat heb je normaal boven die spijkerbroek? Ik heb überhaupt niets zwarts, dus naar uitvaarten ga ik in het grijs, blauw of donkergroen.
Zwart is toch juist altijd goed voor een begrafenis? En anders een andere, nette blouse/trui in gedempte kleur.
Ik zou inderdaad ook een nette trui kiezen. Gewoon effen is prima. Je bent geen naaste familie dus zal niet vooraan zitten en je hoeft neem ik aan ook niks te zeggen. Dan zullen mensen niet zo naar je kijken en kun je het best iets neutraals dragen waar jij je oké in voelt.

Sterkte!
Je kunt er wel iets donkers op doen. Aan de andere kant: het is een begrafenis. Dan is 'wel heel zwart' niet gek.
Heb je een donkere blazer? Of trui?
Alleszins iets zonder opvallende print of figuurtjes en donkere kleur.

Niets mis met zwart op zwart. Dat zal minstens de helft aan hebben.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik zou dragen wat ik normaal ook draag. Kan me niet voorstellen dat mensen echt zitten te wachten op al die sombere 'kleuren'.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Zwarte blouse met een nette blauwe of zwarte spijkerbroek helemaal prima toch.

Als je het te zwart vindt met die zwarte spijkerbroek gewoon een blauwe aan.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Ik doe donkere broek, donkere jas en ´gewone´ blouse, wit ofzo.
Staat net en het geheel is sober.
Solomio schreef:
15-01-2023 21:27
Ik zou dragen wat ik normaal ook draag. Kan me niet voorstellen dat mensen echt zitten te wachten op al die sombere 'kleuren'.

Precies. Het is 2022, niet 1950.
aliva schreef:
15-01-2023 21:30
Ik doe donkere broek, donkere jas en ´gewone´ blouse, wit ofzo.
Staat net en het geheel is sober.
Als ik nu 1 kleur niet zou dragen op een begrafenis is het wel wit.

Tenzij je koningin Fabiola bent op de begrafenis van haar eigen man, koning Boudewijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
eva_luna schreef:
15-01-2023 21:31

Naja, het is 2023.

Maar ook in 2023 mag zwart. Ik vind het mooi.
poesmetlaarzen wijzigde dit bericht op 15-01-2023 21:34
1.14% gewijzigd
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
Witte blouse op een donkere broek kan prima volgens mij.
eva_luna schreef:
15-01-2023 21:31

Het is zelfs al 2023. ;)
Verder eens.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Serengeti schreef:
15-01-2023 21:34
Het is zelfs al 2023. ;)
Verder eens.

Kak, ja! ;-D
Ik draag veel felle kleuren, dat staat me goed maar is niks voor een begrafenis vind ik.
Iets donkerblauws erboven kan ook wel toch?
Ben zo slecht in dit soort dingen 😖
Donkerblauw is niet zo’n mooie combinatie met zwart.
Geen donkergroen, grijs?
Zwarte blouse is prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Een collega, dus iemand (relatief) jong nog?
Heftig 😞
Ik zou gewoon die zwarte blouse doen. Te zwart kan niet voor een begrafenis. (Tenzij er een dresscode is die iets anders vraagt.) Een beetje netjes is ook niet verkeerd. En omdat je er een spijkerbroek onder draagt is het ook weer niet té formeel. Klinkt perfect eigenlijk.
De laatste diensten die ik bijwoonde was er veel variatie. Eigenlijk alleen de naasten echt op net. Als je alles zwart te veel vind, doe je die zwarte blouse op een gewone spijkerbroek. Tenzij je in een rood jurkje gaat, zul je niet snel uit te toon vallen gok ik.
Ik hoop trouwens dat mensen later bij mijn afscheid gewoon komen zoals ze zijn.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Echt alles wat je normaal ook zou dragen kan. Er is niemand van de naasten die later tegen elkaar zullen zeggen:”nou heb je gezien wat fryskefaam aan had?? Dat kan echt niet hoor!”
Gewoon die zwarte blouse doen. Of anders inderdaad een nette, gedempte kleur trui. Ja, het is 2023, maar dat heeft in mijn ogen niets te maken met het kleden naar gelegenheid. Daarmee toon je je betrokkenheid, je rouw en je respect. Er is echt niets mis met iets anders aandoen dan je dagelijkse kloffie, dat hoeft echt niet meteen een verkleedpartij te worden.
Zelf draag ik zeer zelden zwart. Maar ik vind het wel gepast om dat op een uitvaart wel te doen. Kleine moeite ook. En zwart kun je dan lezen als: zwart of wat lijkt op zwart, dus donkergrijs, donkerblauw of iets dergelijks.
Sterkte.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven