Wat eet je op dit moment deel 22

24-01-2023 11:32 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ruim tien jaar geleden begonnen in telegramstijl; inmiddels zijn eten en drinken hier min of meer bijzaak geworden. De titel dekt de lading dan ook niet helemaal meer, maar tradities zijn er om in ere gehouden te worden! :cheer2:

Uiteraard is iedereen van harte welkom om mee te komen schrijven!

Hier komen we vandaan: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-21/l ... ges/483571
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me even😀
Thnxx voor het openen Cookie!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt cookie . Ik ben er weer ontbeten met admiraal brood brood met veel granen etc.wel lekker maar ik vind brood met allerlei granen lekker .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik zal hier nog even mijn post van vanochtend plaatsen:

Heb een druk, maar gezellig weekend gehad: ik deed met mijn wandelvriendin mee aan de Egmond Wandel Marathon.

Ik hoop dat je je echt rustig houdt, Coetje. Geef het vooral aan bij je baas als je het niet trekt met werken.

Ik houd ook niet zo van kou, Chris, maar heb dat (in combinatie met zon, welteverstaan) liever dan grijs en regen. Zo troosteloos vind ik dat!

Ben je een beetje opgeknapt, JoyAnna? Ik was het even vergeten, maar ik denk dat ik je vandaag even een pb doe.

Leuk om je weer te lezen, Lieveke.

Zwaai naar Viva en Liz.

Gisteren en vandaag lekker rustig thuis aan het werk. Het gereis vind ik best leuk, maar zo thuis is ook heerlijk; tussendoor even afwassen, boodschappen doen of een wandelingetje maken. Gisteravond moesten dochter en schoonzoon in Utrecht zijn en kwam kleindochter even bij mij. Meestal pas ik bij hen thuis op, dus het was wel makkelijk dat ze gebracht en gehaald werd. Vanochtend weer eens een eindje met de buurhond gelopen. Beest sprong zo enthousiast op me af dat ik er bijna van schrok :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gezellig cookie.dat kleine hummeltje .zal er weer flink gegroeid zijn ..
Ik vind onze nieuwe aanwinst ook zo schattig maar wil er natuurlijk niet dagelijks langsgaan . Er zijn meer mensen die haar willen zien . Het moet niet te druk worden ,
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig zo'n kleine logee Cookie😍

Ik heb rustig gewerkt en net een dutje gedaan,had heel slecht geslapen vannacht.
Schoondochter kookt straks,gebakken aardappels,salade en een gemarineerde contrafilet.
Wij gaan zo afscheid nemen van onze vriend,morgen al de uitvaart.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat komt er ook weer bij coetje .ga je morgen ook naar de uitvaart of is vandaag alles afgesloten als jullie afscheid genomen hebben ?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen wat zeggen tijdens de dienst Chris,net zijn vriend en ik samen geweest,morgen gaan de kinderen ook mee.
Ik ga zo lekker douchen en in mijn schone bedje liggen😍heb een beetje last van de medicijnen denk ik,misselijk,maagzuur en hoofdpijn.
Huisarts had me nog gebeld maar ik stond toen naast de kist dus kon niet opnemen.Ik bel haar morgen wel terug en overleg dan even.
Alle reacties Link kopieren
Vergeten de telefoon uitte zetten? Wordt hier duidelijk gevraagd op bordjes bij binnenkomst . en ook in de wachtruimte voor je de aula in gaat vragen ze het nog n keer.
Sterkte morgen coetje ❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Chris,mijn telefoon stond op stil dus ik zag pas later dat ik een oproep gemist had.😀

Ik ben aan het werk,ga zo tussendoor een soepje maken.Uitvaart is om 17u dus miss wel fijn om vantevoren iets te eten.
Ontbijt koffie en 2 crackers met kaas.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,
Oh dat is laat coetje 17:uur. Loop je er de hele dag tegen aan te kijken .
Nogmaals sterkte.❤️

Ik moet vanmiddag naar de kapper om 15:uur doe ik normaal ook nooit zo laat .zomers het liefst smorgens als eerste en nu met dit weer smiddags gelijk om 13:uur
Maar ze had weinig plek .
Ga zo ontbijten brood met lekkere franse worst ben even de naam kwijt en ik heb nog wat kaasjes aangebroken die gaan ook op vandaag ,schiet niet echt op want dan breek ik toch weer nieuwe aan ,
Wat heb ik Liz allang niet meer gezien .en ook JoyAnne mis ik al n tijdje weer .hoop dat ze niet ziek zijn .
Fijne dag :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
En weer n grijze grauwe dag .tenminste hier in het Oosten . :cheer2:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,

Een uitvaart laat op de dag heeft gevoelsmatig voor mij iets geks, maar ik heb er ook wel eens eentje gehad die om tien uur 's ochtends begon. Dat was de begrafenis van een vriendin die een enorm goed gevoel voor humor had, dus wij allemaal grappen dat dit tijdstip niet indachtig de overledene, een avondmens pur sang, was :biggrin:

Vandaag weer in Utrecht aan het werk, maar ik loop goed op schema, dus zit tussendoor ook even te forummen.

Ook weer begonnen in een nieuw boek: A History of Delusions: The Glass King, a Substitute Husband and a Walking Corpse van Victoria Shepherd.

Veel sterkte straks, Coetje :hug:

Ik drink water en eet een appel.
Alle reacties Link kopieren
Cookie weer druk in het werkzame leven .toch ook wel fijn je weet elke dag wat je doen moet .Lees jij die boeken om informatie op te slaan en te leren .en lees jij in het Engels ook wel ontspannen?
Maar jij bent ook nog jong en dat hoofd van jou zit nog niet zo vol als dat van mij .
Zo af en toe denk ik dat mijn hoofd even niks meer op moet slaan .dan even rustig aan en gaat het wel weer.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Het was een mooi afscheid,na afloop eerst daar koffie met broodjes op en daarna zijn wij met wat vrienden wat gaan eten en hebben we nog geproost op zijn leven.We zijn pas net thuis.
Morgen is vriend jarig,zometeen nog even slingers ophangen,wat een contrast,maar goed,life goes on..❤

Truste en tot morgen.
Alle reacties Link kopieren
Best gezellig zo, met z’n drietjes, maar de anderen mogen zich ook wel melden, haha.

Coetje :heart: :rose:

Chris, hoewel ik al aardig wat boeken verslind lees ik toch minder dan ik zou willen :biggrin:

Fictie lees ik ter ontspanning, Nederlands of Engels maakt niet uit. Ik heb Engelse taal- en letterkunde gestudeerd en lees al sinds mijn twaalfde in het Engels; het allereerste boek in die taal was Watership Down van Richard Adams.

Non-fictie lees ik soms voor werk, maar voornamelijk omdat ik zelf over bepaalde onderwerpen wil leren. Over van alles: opvoeding, kinder- en jeugdpsychiatrie, humanisme, politiek, geschiedenis, enzovoort. Als ik echt wil ontspannen ga ik lekker op de bank een paar afleveringen van First Dates ofzo kijken :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Oke cookie .dus ontspannen is voor jou niet n mooi boek .eigenlijk alleen n soort studie boeken .
Ik vind het wel interessant om nog iets nieuws te weten te komen ook op het gebied van computer etc, maar lezen is voor mij ontspanning .echt het gevoel met n boekje in n hoekje .
Zo jij hebt n mooie studie achter de rug .complimenten .
Mijn Engels is slecht jammer genoeg .ik leer wel eens n enkele keer bij maar zalnooit mijn taal worden .
Kleinzoon woont in Nederland en in Duitsland .spreekt natuurlijkNederlands en Duits . Zijn ze met meerdere vriendjes bij elkaar iis de voertaal Engels . de Duitse vrienden spreken geen Nederlands en de Nederlandse jongeren geen Duits .terwijl mijn generatie min of meer groot geworden is hier in de grensstreek met de Duitse taal. Zo kan het lopen per generatie verschillend .. al verbaas ik mij wel soms hoe vloeiend ze allemaal Engels spreken hoe jong ze ook zijn .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
25-01-2023 22:43
Het was een mooi afscheid,na afloop eerst daar koffie met broodjes op en daarna zijn wij met wat vrienden wat gaan eten en hebben we nog geproost op zijn leven.We zijn pas net thuis.
Morgen is vriend jarig,zometeen nog even slingers ophangen,wat een contrast,maar goed,life goes on..❤

Truste en tot morgen.
Gelukkig dat alles mooi gegaan is coetje en inderdaad het leven gaat door.
Het schiet mij nu pas weer te binnen omdat jij over koffie met broodjes schrijft.dat wij oudjaarsdag in de koffie kamer .koffie
en oliebollen kregen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik lig al n tijdje in bed .kan niet goed in slaap komen .,weinig last van maar vanavond lukt het slecht .
😴😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Chris,heb je nog wat kunnen slapen?

Cookie,ik vind idd ook dat de anderen zich wel mogen melden😀

Wij krijgen vanmiddag wat visite en schoonmoeder blijft eten.
Verder lekker rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,

Chris, dat heb ik dan denk ik niet duidelijk opgeschreven, want ik lees zeker ook mooie boeken om te ontspannen, hoor. Maar in periodes waarin ik al veel non-fictie lees wil ik soms ook even iets anders dan lezen, dus dan gaat de tv/Netflix aan. Ik houd van thrillers en kan dan zeker genieten van een geniaal plot. Liefst Scandinavische thrillers. Ben dol op literatuur: Wuthering Heights van Emily Brontë, boeken van Jane Austen, J.D. Salinger, John Steinbeck, maar ook zeker in het Nederlands: Renate Dorrestein, Rascha Peper, Herman Koch, Hanna Bervoets, Tommy Wieringa. De Rozen Trilogie van Jennifer Donnelly vond ik ook mooi. Kan nog wel uren doorgaan, haha.

Van harte gefeliciteerd met vriend, Coetje! 🥳🎈🎉

Ontbeten met een grote bak Griekse yoghurt met honing en walnoten, en nu koffie en een boterham met pindakaas.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Heb je de 18 delen van Sterre Caron ooit gelezen cookie met in de hoofdrol rechercheur Rani Diaz . Geweldige serie wel op volgorde lezen je komt nl veel te lezen over het prive leven van Rani Diaz .

Ja Jennifer Donnelly is zeker geweldig die trilogie .

Gefeliciteerd coetje :hug: maak er maar n gezellige dag van .lekker even ontspannen .

Ja Liz Lieveke en JoyAnna waar blijven jullie we missen jullie hier .en meelezers mogen ook mee schrijven hoor .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik! Zoon had ff een moeilijke week omdat ex deze maand minder in beeld was door zijn hobby, maar nu is het gewone ritme weer begonnen en is alles weer ok.
Coetje gefeliciteerd met je vriend, ik hoop dat het een leuke dag was ondanks het contract met gisteren? Ik las dat je in het zh bent geweest ivm hartklachten, pas je goed op jezelf?
Cookie was het gezellig met je kleine logee?
Alle reacties Link kopieren
Ach erg vervelend voor je Liz.heeft dan de volle aandacht nodig natuurlijk .
Nu de rest nog en dan zijn we weer compleet.en misschien nog n keer nieuwe aanwas.
Maar ja wat is er ook vertellen momenteel . Boodschappen doen is al n uitje nu met dit weer ..dus in huis wat doen .al is het niet mijn favoriete bezigheid .
Vandaag kip gegeten .groente soep .rollade .die had mijn man met de kerst gemaakt en in de vriezer gestopt .

Vanmiddag paar boodschappen gehaald jurkje aangepast in de stad .moest toch n maat groter besteld worden .over de borsten zat ie vrij strak .vroeger wenste ik grote borsten en nu heb ik ze en wil ik ze kwijt .
Zit iets n pofmouw in de jurk moet maar afwachten of de mouwen met n maatje meer wel zo mooi tot hun recht komen .
Maar kan als het tegenvalt m gewoon hier in de stad naar de winkel brengen ,en krijg dan het geld weer op mijn rekening gestort .dus afwachten maar ,
Fijne avond allen 😴😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik was jullie kwijt, maar gelukkig zijn jullie hier! Thanks Cookie voor het openen van een nieuw topic, ik had niet in de gaten dat we op het oude topic al over de 3 duizend berichten zaten.

Ik heb nog steeds een nasleep van het ziek zijn. Maar inmiddels wel weer aan het werk. Ik probeer zoveel mogelijk thuis te doen, want alles kost nog veel energie.

Met de meisjes gaat het goed. Al ben ik stom verbaasd dat zij niet ziek zijn geworden al die tijd. Nou ja, gelukkig maar natuurlijk!

Ook met man gaat het naar omstandigheden goed. We bellen elke dag met hem en zien elkaar 3x in de week.

Ontbijt waren krentenbollen met een beetje boter en kaas. De boodschappen kunnen nu elk moment bezorgd worden, dus daarna ga ik wat lekkers kiezen om mee te lunchen. Nu een cappuccino en cracker met kaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven