Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1421 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
15-03-2023 10:43
Qua tweeling: ik zie die speculatie zoveel online dat iemand dan inmiddels toch wel naar buiten moet zijn gekomen met de informatie of een van de 9 onderdeel is van een tweeling?
Daar heb ik nog niks over gelezen.
Misschien dat er van de tweeling maar 1 tegelijk in het spel zit? Dus het ? is een tweeling: kandidaten 10a en 10b.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay ja dat is natuurlijk ook zo - zodra de kandidaten bekend worden, kan natuurlijk heel het dorp al weten dat kandidaat X de helft van een tweeling is - of het moet al een ouder iemand zijn die ver weg is verhuisd van zijn of haar geboortedorp (en dan nog weet er vast wel iemand het nog).
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
15-03-2023 15:35
AnAppleADay ja dat is natuurlijk ook zo - zodra de kandidaten bekend worden, kan natuurlijk heel het dorp al weten dat kandidaat X de helft van een tweeling is - of het moet al een ouder iemand zijn die ver weg is verhuisd van zijn of haar geboortedorp (en dan nog weet er vast wel iemand het nog).
Ja of de vrienden van de tweelingbroer/zus die denken: hey, Toos is wel echt een exacte kopie van onze Jan, zouden ze tweeling zijn?
Het zou inderdaad kunnen dat het 2 mensen zijn die samen 1 kandidaat spelen, maar dan heb je juist een nadeel omdat je alles steeds moet delen, tenzij je samen de test mag maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een tweeling zou inderdaad inmiddels wel uitgekomen zijn, denk ik. Ik zou inderdaad denken aan een oud-mol of iemand die iets met het programma te maken heeft. Ik hoop vooral niet op een bekende Belg, want ik vind het juist zo leuk dat het geen bekende/beroemde types zijn zoals bij de Nederlandse... Een oud-kandidaat zal het niet worden, want dat was Jens.

Ze maken het best groot trouwens, dus hopelijk maken ze die verwachting waar! Al twijfel ik er niet aan, de Belgische mol stelt nooit teleur :)
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
15-03-2023 10:43
Qua tweeling: ik zie die speculatie zoveel online dat iemand dan inmiddels toch wel naar buiten moet zijn gekomen met de informatie of een van de 9 onderdeel is van een tweeling?
Daar heb ik nog niks over gelezen.
Volgens wat ik las, heeft Lancelot inderdaad een tweelingbroer. Lohengrin dacht ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
15-03-2023 18:59
Volgens wat ik las, heeft Lancelot inderdaad een tweelingbroer. Lohengrin dacht ik.
Eeneiig ook? Dan zou het wel leuk zijn!

En qua bekende Vlamingen mag van mij betreft alleen Willy Sommers meedoen :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er ook weer zin in! Seizoen 9 en 10 had ik al gezien en de afgelopen weken heb ik 7 en 8 ook bekeken via GoPlay. Jammer dat seizoen 4 en 5 er niet opstaan, ik had gelezen dat vooral sieizoen 5 erg goed was!
Alle reacties Link kopieren Quote
KirstenJ schreef:
15-03-2023 19:14
Ik heb er ook weer zin in! Seizoen 9 en 10 had ik al gezien en de afgelopen weken heb ik 7 en 8 ook bekeken via GoPlay. Jammer dat seizoen 4 en 5 er niet opstaan, ik had gelezen dat vooral sieizoen 5 erg goed was!
5 was een heel leuk seizoen qua kandidaten en opdrachten, maar was niet zo’n leuke mol.
4 was wel een hele leuke mol.

6 zou ik ook zeker nog kijken, leuk seizoen en leuke mol!
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
15-03-2023 19:07
Eeneiig ook? Dan zou het wel leuk zijn!

En qua bekende Vlamingen mag van mij betreft alleen Willy Sommers meedoen :proud:
Geen idee. Ik zag een screenshot van een geboortekaartje uit een fragment van man bijt hond over bijzondere voornamen.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
15-03-2023 19:35
5 was een heel leuk seizoen qua kandidaten en opdrachten, maar was niet zo’n leuke mol.
4 was wel een hele leuke mol.

6 zou ik ook zeker nog kijken, leuk seizoen en leuke mol!

Oeps foutje, seizoen 6 heb ik inderdaad ook gekeken. Inderdaad een leuke mol! Mollen van seizoen 7 en 8 vind ik minder, vooral van seizoen 7.

Ik zal na dit seizoen eens kijken of seizoenen 4 en 5 nog ergens te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ooit eens een oud seizoen (Argentinië) teruggekeken via een Telegram kanaal waar alle oude seizoenen op te vinden zijn. Volgens mij kun je ze alleen daar nog terugkijken...
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
15-03-2023 20:01
Geen idee. Ik zag een screenshot van een geboortekaartje uit een fragment van man bijt hond over bijzondere voornamen.
Ja! Lancelot heeft een tweelingbroer: Lohengrin.
Gehoord in de podcast van Trust Nobody: https://trustnobody.nl/aflevering-0-kan ... moanalyse/

https://newsmonkey.be/de-mol-fans-wie-tiende-kandidaat/
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh je bent er snel bij met Trust Nobody :proud:

Ik zag het inmiddels ook op het wieisdemol.com forum. Maar ze zijn dan weer niet eeneiig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even off-topic, maar een tip voor Nederlanders die de Vlaamse Mol leuk vinden: Bestemming X op VTM is ook best te pruimen.
Niet op het niveau Mol, maar entertaining en leuk concept. Je bent niet op zoek naar WIE (de Mol) maar naar WAAR (zijn we).
Aangezien ik met heel veel plezier altijd guoguessr speel, past dit ook wel in mijn straatje.
Maar dit volledig ter zijde.

Verder wint Gilles het natuurlijk x miljoen keer van Kevin Janssens :heart:
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk!
En ik hoop toch dat de mol vooraf iets beter gescreend is. Hoe begrijpelijk en goed ze het ook hebben opgepakt vorig jaar, 1 mol is toch leuker.
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
16-03-2023 14:39
Even off-topic, maar een tip voor Nederlanders die de Vlaamse Mol leuk vinden: Bestemming X op VTM is ook best te pruimen.
Niet op het niveau Mol, maar entertaining en leuk concept. Je bent niet op zoek naar WIE (de Mol) maar naar WAAR (zijn we).
Aangezien ik met heel veel plezier altijd guoguessr speel, past dit ook wel in mijn straatje.
Maar dit volledig ter zijde.

Verder wint Gilles het natuurlijk x miljoen keer van Kevin Janssens :heart:
Weet jij waar we dit als Nederlanders kunnen kijken?
Op de instagram van Gilles staat een hint naar mogelijk kandidaat 10.

Tenminste, hij noemt mogelijke scenarios op die hij heeft gelezen. Terwijl hij dat doet veranderen er cijfers op zijn laptop. Dat kan een telefoonnummer zijn. Als je dat belt schijn je de voice mail van Steve te krijgen.

Niet dat we dan meer weten.... 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
hikikomori schreef:
13-03-2023 14:50
Seizoen 11 (2023) Arizona.

In Café De Mol zijn 9 kandidaten voorgesteld:
https://www.goplay.be/video/cafedemol/c ... levering-1

O help, ik kan hem niet meer afspelen :cry:

Edit: gelukt!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Dumptiedum schreef:
17-03-2023 20:12
Op de instagram van Gilles staat een hint naar mogelijk kandidaat 10.

Tenminste, hij noemt mogelijke scenarios op die hij heeft gelezen. Terwijl hij dat doet veranderen er cijfers op zijn laptop. Dat kan een telefoonnummer zijn. Als je dat belt schijn je de voice mail van Steve te krijgen.

Niet dat we dan meer weten.... 🙈
Nou ja, we weten in ieder geval dat het dus niet de tweelingbroer van Lancelot is.
AnAppleADay schreef:
19-03-2023 12:54
Nou ja, we weten in ieder geval dat het dus niet de tweelingbroer van Lancelot is.

Of niet.. Het is een blijft Demol, dus Steve kan natuurlijk ook gewoon een cameraman of chauffeur zijn.
Al klinkt dat ook niet heel logisch, geef ik toe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heerlijke aflevering weer! Blijft zo'n fantastisch programma!
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Mooie aflevering inderdaad!
Nog geen idee wie de mol is, maar ook nog geen idee wie wie is, dat scheelt 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Dumptiedum schreef:
19-03-2023 23:37
Mooie aflevering inderdaad!
Nog geen idee wie de mol is, maar ook nog geen idee wie wie is, dat scheelt 🙈
En dan net de ene wiens naam 100x genoemd is gaat weer weg :proud:

Voor ons als Nederlanders is de twist wel een beetje een deceptie maar dat maakt me niet uit, het seizoen wordt vast weer mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
En we zijn op weg! Wat is het toch een heerlijk programma. Ook al was de tiende kandidaat precies waar ik niet op hoopte, vond ik het uiteindelijk totaal niet storend.

Leuke opdrachten, prachtige beelden en een leuke groep. Tijdens de opdracht met de slackline had ik klamme handjes :)

Ik vond de straf voor de verliezende kandidaat van het duel trouwens wel erg zwaar, ondanks dat ze zelf voor een risico had gekozen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond trouwens dat er één kandidaat erg verdacht is gemaakt, dus die zal het dan wel niet zijn. Mijn ervaring is dat de mol de eerste paar afleveringen juist heel onopvallend in beeld wordt gebracht. Met die theorie heb ik al wel een andere verdachte...

Mag je in dit topic namen noemen of valt dat onder spoilen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven