Mode & Beauty alle pijlers

Terugkeer van size zero?

20-03-2023 21:39 82 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las net dit artikel:

https://www.elle.com/nl/lifestyle/lifes ... ns-opinie/
En ik vind het nogal zorgelijk. Alweer zo'n trend die via TikTok de jongere meiden bereikt.

Tja waarom deel ik dit, ik vind het jammer. En ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk zo is onder de jeugd. Herkennen jullie dit bij jullie dochters of in de omgeving?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, maar mijn kinderen en de puberkinderen die ik ken laten zich sowieso niet beïnvloeden door social media.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaag artikel. Dat heroin chic was midden in de nineties met Kate Moss als boegbeeld
Afbeelding

Wat ik zie onder de jeugd: meer acceptatie in het algemeen van verschillende idealen en lichaamstypen en niet meer één uniform ideaal zoals in de nineties (keuze uit Kate Moss of Pamela A). Kardashians zijn allang passé, hoor ze daar nooit meer over.

Hoop wel met je mee dat er geen wederopstanding komt van dat pro-ana gedoe.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Die vrouw op de foto in de link van de OP heeft juist een redelijk stevige bilpartij en gezonde wangen. Dat is toch geen site zero?
Helaas houden mijn kinderen zich er wel mee bezig. Hoewel, een van hen dwangmatig niet omdat ze er geen waarde aan wil hechten. Ze is wat aan de lichte kant, maar ik doe mijn best om er niets over te zeggen. Overigens geeft zij mij de schuld van haar gevoel erbij, omdat ze is opgegroeid met een moeder die zichzelf altijd dik vond.
Wat een hypocriet gelul van zo’n blad. Het schoonheidsideaal promoten is hun businessmodel en nu moeten meisjes ineens beschermd worden? Wat een bullshit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het wel bijzonder dat de Kardashians nu aangevallen worden omdat ze hun BBL hebben verwijderd. Prima als zo'n ingreep niet meer populair is.

Verder is het in de mode altijd zo dat het een beetje schommelt tussen "size zero" en iets meer rondingen. Dus heel onverwacht is het niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
20-03-2023 21:55
Vaag artikel. Dat heroin chic was midden in de nineties met Kate Moss als boegbeeld
Afbeelding

Wat ik zie onder de jeugd: meer acceptatie in het algemeen van verschillende idealen en lichaamstypen en niet meer één uniform ideaal zoals in de nineties (keuze uit Kate Moss of Pamela A). Kardashians zijn allang passé, hoor ze daar nooit meer over.

Hoop wel met je mee dat er geen wederopstanding komt van dat pro-ana gedoe.
Ik was puber/twintiger in de periode waar het artikel over gaat en ik herken het wel. Broodmagere Paris Hilton en Nicole Richie en van die super lage jeans zodat je de botten goed zien. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het valt mij op Tiktok wel op dat er een bepaalde groep meiden is die de typische nullties Bratz body shape prefereert (extreem smalle middel), al dan niet zwaar geedit. Die cargo pants hype bedoel ik met een blote buik top erboven. Grote broek (die het liefst ook net te los zit) met grote schoenen zodat je middel smaller lijkt en het liefste dan nog die middel even een stuk dunner gemaakt en benen een stuk langer zodat je nóg slanker qua properties lijkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wist niet dat je bilimplantaten weer weg kon laten halen. Ik ben er persoonlijk wel blij mee als die hele dikbiltrend verdwijnt, ziet er niet uit.

En mode verandert nou eenmaal, wat mij betreft liever sneller dan langzamer. Trek gewoon je eigen plan als het je niet bevalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herken het wel van wat ik op social media zie, gelukkig niet in het echt. Hopelijk blijft dat zo.
Ik dacht dat een BBL nooit blijvend was omdat het meestal met je eigen lichaamsvet is. Nu die trend blijkbaar uit is vraag ik me wel eens af wat die mensen gaan doen die Kim K als voorbeeld hadden van een perfect lichaam. Alles weer laten verwijderen omdat het uit is en wachten op de nieuwe trend?

En ik hoop toch niet dat size zero terug komt. Weet nog goed dat ik me als puber best wel onzeker voelde en mezelf dik vond door die trend, terwijl ik in die tijd gewoon een normaal gezond gewicht had. Maar dat had ik niet door omdat ik bij Coolcat of Wonder Woman wat toen je van het was ik de grootste maat moest hebben. Kom nu bij de kringloop wel eens broeken enzo tegen uit die tijd en denk, daar past nu toch niemand meer in?! Staat er maat 36 in maar het is zo klein dat je er met een maat 36 van nu net met 1 been in past bij wijze van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Size zero uit de jaren 90. Wat heeft dat voor een hoop onzekerheid gezorgd zeg.. en eerlijk gezegd is dat gevoel altijd bij me blijven hangen besef ik me nu eigenlijk.
Ik heb een dochter en hoop niet dat ik mijn gevoel over m'n lijf op haar overbreng, ook niet op m'n zoontje trouwens. Ik ben me er wel bewust van iig.
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Ik had het er laatst met mijn zus en nichtjes over. Zij hebben allemaal maat 34 en zien er superslank uit, en werden juist onzeker van het voor veel mensen onhaalbare ideaalbeeld dat tegenwoordig heerste. Mijn jongste nichtje is ook echt gepest met haar "platte kont" en "geen tieten" (lees: gewoon een nette cup B ) en wordt op school standaard "plank" genoemd. Echt heel verdrietig.

Ik denk dan ook dat het ideaalbeeld dat nu heerst (cup D, smalle taille en platte buik en enorme heupen en billen) meer onhaalbaar is dan size zero. Als mensen aankomen, krijgen ze nu eenmaal ook dikkere armen, benen en een buikje.
konwalia schreef:
20-03-2023 23:22
Wist niet dat je bilimplantaten weer weg kon laten halen. Ik ben er persoonlijk wel blij mee als die hele dikbiltrend verdwijnt, ziet er niet uit.

En mode verandert nou eenmaal, wat mij betreft liever sneller dan langzamer. Trek gewoon je eigen plan als het je niet bevalt.
Ja maar het is toch van de zotte dat zelfs onze lijven aan trends onderhevig zijn? Dat is voor mannen veel minder. Als een shirt uit de mode is laat je het als je wilt gewoon lekker op de plank liggen. Als je lijf uit de mode is heb je pech en wordt je daar als het tegenzit ook nog eens mee gepest. Brrr denk aan wat de tijdschriften destijds schreven over alle vrouwen met maar een grammetje meer dan size zero.
Je leest in dit topic wat voor schadelijke effecten zulke trends hebben op jonge meiden.
SimpeleZiel schreef:
21-03-2023 06:26
Ja maar het is toch van de zotte dat zelfs onze lijven aan trends onderhevig zijn? Dat is voor mannen veel minder. Als een shirt uit de mode is laat je het als je wilt gewoon lekker op de plank liggen. Als je lijf uit de mode is heb je pech en wordt je daar als het tegenzit ook nog eens mee gepest. Brrr denk aan wat de tijdschriften destijds schreven over alle vrouwen met maar een grammetje meer dan size zero.
Je leest in dit topic wat voor schadelijke effecten zulke trends hebben op jonge meiden.
Nu is de trend omgekeerd en wat mij betreft net zo toxic.

Het zou inderdaad mooi zijn als onze lijven gewoon helemaal niet meer aan trends onderhevig waren. Ik ben als tiener gepest met mijn grote borsten en billen, terwijl het figuur dat ik toen had nu trendy zou zijn. Mijn jonge nichtjes worden nu juist gepest met hun superslanke lijf. Het is echt bizar hoe trendgevoelig we zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas alle kinderen (basisschool en voortgezet) die ik ken en die hier over de vloer komen bij eigen kinderen zijn hier wel mee bezig. Zelfs een vriendinnetje van 11 die soms bijna flauw gaat omdat ze zo'n honger heeft en weigert iets te eten want dan wordt ze dik. Ben er nooit zo blij mee al die invloeden op de kinderen rondom uiterlijk.
Jodelodiehoho schreef:
21-03-2023 06:53
Helaas alle kinderen (basisschool en voortgezet) die ik ken en die hier over de vloer komen bij eigen kinderen zijn hier wel mee bezig. Zelfs een vriendinnetje van 11 die soms bijna flauw gaat omdat ze zo'n honger heeft en weigert iets te eten want dan wordt ze dik. Ben er nooit zo blij mee al die invloeden op de kinderen rondom uiterlijk.
Dat klinkt alsof het ook een eetstoornis zou kunnen zijn. Een eetstoornis komt eigenlijk (vrijwel) nooit alleen door een heersend ideaalbeeld. Daar gaat zo veel meer achter schuil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verbaas me er wel over hoeveel er weer klaarstaan om mee te doen. De Kardashians hebben namelijk niet alleen de BBL verwijderd maar zijn echt vermagerd. Kylie ook.
Het viel me de laatste jaren op dat veel modellen op webshops een normale maat 36 hadden, niet meer een 32/34. Ben benieuwd of dat ook weer zal veranderen.
vaniteifear schreef:
21-03-2023 06:17
Ik had het er laatst met mijn zus en nichtjes over. Zij hebben allemaal maat 34 en zien er superslank uit, en werden juist onzeker van het voor veel mensen onhaalbare ideaalbeeld dat tegenwoordig heerste. Mijn jongste nichtje is ook echt gepest met haar "platte kont" en "geen tieten" (lees: gewoon een nette cup B ) en wordt op school standaard "plank" genoemd. Echt heel verdrietig.

Ik denk dan ook dat het ideaalbeeld dat nu heerst (cup D, smalle taille en platte buik en enorme heupen en billen) meer onhaalbaar is dan size zero. Als mensen aankomen, krijgen ze nu eenmaal ook dikkere armen, benen en een buikje.
Dit had over mij in mijn tienerjaren kunnen gaan. Dun/plat zijn en mensen die daar wat negatiefs over roepen is óók heel naar.

Ik ben dus ook voor het accepteren van álle lichaamsvormen.
Afbeelding

Ik vind dit trouwens prachtig, kan me Paris nog helemaal herinneren zo :heart:
Als tiener was ik megafan. Paris was (samen met Ivanka Trump) mijn stijlicoon. En ondanks dat ik niet het lijf van Paris had, liet ik me zeker inspireren door haar.

Zelf heb ik dan ook geen moeite met de size zero trend, maar ik kan me voorstellen dat het voor gevoelige tieners heel anders is.
kittyfantastico schreef:
21-03-2023 07:12
Dit had over mij in mijn tienerjaren kunnen gaan. Dun/plat zijn en mensen die daar wat negatiefs over roepen is óók heel naar.

Ik ben dus ook voor het accepteren van álle lichaamsvormen.
Wat verdrietig voor je.

Ik ben inderdaad ook voor het accepteren van alle lichaamsvormen. Het zou nooit in me opkomen iets lelijks te zeggen over iemands figuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
21-03-2023 06:17
Ik had het er laatst met mijn zus en nichtjes over. Zij hebben allemaal maat 34 en zien er superslank uit, en werden juist onzeker van het voor veel mensen onhaalbare ideaalbeeld dat tegenwoordig heerste. Mijn jongste nichtje is ook echt gepest met haar "platte kont" en "geen tieten" (lees: gewoon een nette cup B ) en wordt op school standaard "plank" genoemd. Echt heel verdrietig.

Ik denk dan ook dat het ideaalbeeld dat nu heerst (cup D, smalle taille en platte buik en enorme heupen en billen) meer onhaalbaar is dan size zero. Als mensen aankomen, krijgen ze nu eenmaal ook dikkere armen, benen en een buikje.
[...] zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-03-2023 22:26
Reden: Bodyshamen
26.06% gewijzigd
anura schreef:
21-03-2023 07:32
Size zero is gebaseerd op een meer jongensachtig lichaam ie weinig tot geen heupen en andere rondingen. Als je met die bouw aankomt, krijg je niet ineens wel heupen.

Het ideaalbeeld van de laatste jaren is juist gebaseerd op een meer typisch vrouwelijk lichaam, met brede heupen en de juiste rondingen. Als je met die bouw afvalt wordt je geen heuploze size zero.

Beide idealen zijn dus net zo onhaalbaar. Ik hoop dat in deze tijd vooral alle soorten lichamen er mogen zijn, zolang ze maar gezond zijn.
Ik vind het lichaam van Paris Hilton op de foto hierboven anders supervrouwelijk. Een lichaam met smallere heupen en kleine borsten kan ook typisch vrouwelijk zijn.

Fijn trouwens dat alle lichamen er van jou mogen zijn, zolang ze maar gezond zijn! :roll:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de persoon op de foto in de OP niet ziekelijk mager maar wel raar met onnatuurlijke proporties.

Ik vind ook catwalkmodellen vaak raar maar ook wat sneu. Maar een keus.

Willen ze liever vakken vullen dan model zijn of naar de chirurg dan kan dat nú.

Volgende keer is er weer een andere hype. Ik volg dat niet.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Als puber in de 90's voelde ik mij wel 'dik' vergeleken met de supermodellen van toen. Het was niet voor niets de tijd van de Stackers. Ik had een BMI van rond de 19, sportte heel veel en had een Britney Spears figuur. Ook prima :P Maar in m'n hoofd bleef wel het stemmetje dat ik liever nog 5kg wilde afvallen, maar dat lukte niet. Keek ook graag naar pro ana sites. Vraag me af of het schoonheidideaal daar de oorzaak van was hoor!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven