Het Grote Sport Topic

22-03-2023 10:58 947 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer: :cheer:

Welkom! Hier kunnen we van alles bespreken rondom sport! Denk aan:

- Elkaar motiveren & inspiratie opdoen
- Ervaringen/tips/tricks rondom bepaalde sporten/de sportschool


Tips om meer te sporten? Ruzie in de sportschool? Per ongeluk beland bij een proeflesje fierljeppen? Deel het hier, klets gezellig mee :-D


Misschien leuk als topic-opener: Hoe vaak sport je, wat voor sport doe je, en wat zou je nog wel eens willen proberen?
Alle reacties Link kopieren Quote
TO trapt af :idee:

Zelf vind ik dat ik véél te weinig sport. Ik ben lid van de sportschool maar ben er zeker niet vaker dan 1x per week, of zelfs 1x per twee weken te vinden. Ik wil het graag weer gaan opbouwen naar 2x per week en kan wel wat motivatie en steun gebruiken. Lijkt me leuk als dit topic daarin groeit. :-D

Ik doe graag yoga (niet yin, maar hatha/power of yoga-pilates mix) en HIIT lesjes van 30 minuten. De apparaten zelf gebruik ik echt nóóit. Ik wil wel even naar de balie lopen om te vragen of we misschien weer zo'n schema op kunnen stellen met welke apparaten e.d. en welke oefeningen handig voor mij zijn, zodat ik niet meer vast zit aan de vaste lestijden.

Iets wat ik nog wel graag een keer zou willen proberen waar ik vriendinnen wel eens over hoor is FloatFit. Dat is op een mat in het zwembad allerlei oefeningen doen. Schijnt heel zwaar maar toch heel leuk te zijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaren geleden 3 keer in de week bodypump gedaan, wat ik best leuk vond om te doen maar door verhuizing en het krijgen van een kind bleek het logistiek nogal een uitdaging om dit vol te blijven houden.
Hier in de buurt was destijds weinig aanbod en toen heb ik het wat laten versloffen.

Nu is er een nieuwe sportschool en sinds een jaar de smaak weer helemaal te pakken.
Vorig jaar eerst begonnen met boksen, 2 uur in de week.
Dit werden al gauw 3 uur en toen ging ik het combineren met een kettlebell workout/les.
Omdat kettlebell een full body workout is en ik toch ook wat meer gerichte spiergroepen wilde gaan trainen, ben ik ook nog krachttrainig gaan doen (benen/billen)

Doe nu:
Dinsdagavond: kettlebell en boksen
Woensdagmiddag: legday
Donderdagavond: kettlebell en boksen
Zaterdagmorgen: legday en boksen

Heb het geluk dat beide mijn vriend en ik overdag werken en geen wisselende diensten oid en dinsdag, donderdag en zaterdag is vriend thuis met dochter.
Woensdagmiddag ben ik vrij, werk tot 12 uur maar dochter gaat tot kwart over 2 naar school, dus kan ik nog mooi een anderhalf uur benen trainen.

Zo is het voor mij goed vol te houden, ik vind het best leuk om te doen maar nog leuker om sterker en fitter te worden en zien dat je lijf verandert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf ga ik regelmatig of best veel naar een gezellige sportschool. Verschillende groepslessen zoals pilates, cardio maar ook fitness. Daarnaast ook hardlopen. Hiervoor ook andere sporten gedaan.

Na veel jaar sportbeoefening is m.i. plezier in sporten het belangrijkste. Een sportschool of vereniging waar je graag naartoe gaat. Sporten met anderen. Beetje aanspraak. Zonder plezier wordt het een vervelende verplichting en dat houdt bijna niemand lang vol.

Het vinden van een leuke sportschool waar je graag naartoe gaat, is niet gemakkelijk. Soms zijn er geen leuke in je eigen omgeving. Verschillen tussen sportscholen zijn zo groot als dag en nacht. Aan de ene kant de Basis Fits die zijn ingericht als sfeerloze kantoorruimte met fitness apparatuur erin. Zeer onpersoonlijk. Wel goedkoop en dat trekt ook weer allerlei volk aan.

Aan de andere kant de zogenaamd elitaire sportscholen die gerust 120 euro per 4 weken vragen en meer. Een prijslijst heeft men vaak niet en dat zegt dan al genoeg.

Daar tussenin is de variatie ook heel groot. Bij nogal wat sportscholen is klantvriendelijkheid ver te zoeken. Ongeïnteresseerd personeel achter de balie, of er is vaak niemand achter de balie, trainers die hun lesje afdraaien zonder echt contact met de groep te maken, matige voorzieningen en pittige prijzen, kliekjes waar nieuwkomers moeilijk of niet tussen komen (vooral bij verenigingen) etc. etc..
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh goed topic! Vanavond ga ik voor het eerst in 4 jaar weer sporten! Bokszaktraining :) superveel zin in! Maar vind het ook eng, best een drempel. Ik wil graag 2x per week deze training gaan volgen. Ik was 'vroeger' heel sportief en strak. Nu nog steeds slank, maar wat minder strak in m'n vel. Zou leuk zijn als dat weer lukt
Alle reacties Link kopieren Quote
:cheer: hallo!
Leuk mede-sporters :yes:

Ik heb momenteel een sportschool abo maar daar niet genoeg gebruik.van gemaakt afgelopen maanden door diverse omstandigheden.

Nu herstellende van een stevige griep maar wel met t voornemen om weer fit t voorjaar in te gaan.

Ik wil 2 a 3x per week krachttraining doen in sportschool.
Volleybal op donderdag

En ik heb div mogelijkheden tot skaten en wielrennen in de schuur staan dus als t een beetje lekker weer is zijn dat ook opties.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog wat grappigs uit de sportschool laatst, er lopen veel van die jonge meiden rond die elke stap in de sportschool vastleggen voor op de social media (anders telt het blijkbaar niet)
Dan moet je jezelf natuurlijk iets beter voordoen dan je bent en er waren 3 meisjes bezig met squatten en daar foto's van maken.
Speciaal voor de foto werd er wat extra gewicht opgeladen en zo'n meisje kreeg er met veel pijn en moeite 1 squat uitgeperst.

Maar toen de foto op instagram geplaatst moest worden, was ze niet blij met hoe haar gezicht eruit zag en deze werd dus afgekeurd.
Ja shit, dan moet ie nog een keer maar dat zag ze niet zitten, toen hoorde ik haar iets zeggen in de trant van: ja nu heb ik voor niets staan squatten.
Want er was geen bewijs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik doe aan crossfit en volg ook weightlift lessen.
Ik ben een jaar geleden begonnen en inmiddels kan ik niet meer zonder! Ik sport 5x per week en baal ervan als ik een keertje niet kan!
Vroeger ging ik vaak met tegenzin sporten in de sportschool, ik wou dat ik crossfit en weightliften eerder ontdekt had.
Daarnaast is het ook super gezellig en doen we naast het crossfitten ook regelmatig andere activiteiten.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
rosepudding schreef:
22-03-2023 11:32

Ja shit, dan moet ie nog een keer maar dat zag ze niet zitten, toen hoorde ik haar iets zeggen in de trant van: ja nu heb ik voor niets staan squatten.
Want er was geen bewijs.
:rofl:

Best heel erg sneu. Hoop dat ik m'n dochter toch een andere instelling mee kan geven.
Been there, done that, got the T-shirt.
Leuk topic ik zelf sport drie keer in de week
Ik haat fitness dus dat doe ik niet meer
Ik doen body step en zumba
Morgen ga ik nog eens rebound proberen
Ik sport niet in een grote sportschool maar in een kleine dansschool heerlijk fitnis en grote sportscholen en mensen die zich overal mee bemoeien brrr kan daar zo slecht tegen je doet het niet goeddd blèren, mens bemoei je met jezelf ... blij dat bij de dans studie niet is
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig sportjunk meld zich:

Ik ben dol op sporten heb vroeger ook veel gedanst ; streetdance/hiphop, show ballet.

Sinds paar jaar doe een mix van kracht training/oefeningen en yoga.
Voor Corona was ik heel fanatiek ging soms 5x in de week.
Nu ben ik blij als ik 3-4 in de week haal.

Qua yoga doe ik ; yin-Yang mindfulness yin en hatha yoga.

Het fijne van yoga vind ik dat niks hoeft en luisteren naar je lichaam belangrijk is en dat je spieren traint die je normaal niet zo snel meepakt.
Is een soort kracht training maar dan zonder gewichten
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar ik sport is ook heel kleinschalig in een dorp waar iedereen dus uit de omringende dorpen komt.

Draagdrempelig en gezellig.

Ik sta wel altijd open voor tips, als ik iets niet goed doe of kan verbeteren hoor ik dat graag.
Is vaak goed bedoeld, een onjuist uitgevoerde oefening kan blessures veroorzaken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sport gemiddeld 3 tot 4 keer per week.
Krachttraining, en cardio.

Ik heb me opgegeven bij een andere sportschool voor een proefles Krav Maga, jaren geleden al eens bedacht dat me dat heel gaaf zou lijken.
Nu dus de stap gezet.

Ze hebben daar meer leuke groepslessen, boksen, fit/fightgirl/ Tai Chi.

Ik wil graag iets met meer mensen gaan doen.
De krachttraining doe ik alleen, of met mijn dochter of vriend, maar een avond in de week een groepsles lijkt me ook erg leuk.

Wanneer ik besluit Krav Maga te gaan doen, denk ik dat mijn krachttraining van 4 naar 3 zal gaan. Ik vind 4 dagen sporten wel genoeg.

Ik sport het liefst zo vroeg mogelijk in de ochtend, ik sta vaak rond 6:00/6:30 al in de sportschool, heerlijk voor werk en in het weekend wanneer de meeste mensen nog op een oor liggen.

Hier zie je ook veel jonge meisjes die vooral bezig met de billen zijn, enorme ballon billen en de rest van het lichaam wordt een beetje vergeten.
Het wordt er imo niet perse mooier op.

Toen ik jong was, sportte ik al veel, toen wel 5 dagen per week.

Ik doe het echt om in shape te blijven, fit te blijven en het " verval " tegen te gaan/voor te zijn.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Intotheunknown schreef:
22-03-2023 11:27
Oh goed topic! Vanavond ga ik voor het eerst in 4 jaar weer sporten! Bokszaktraining :) superveel zin in! Maar vind het ook eng, best een drempel. Ik wil graag 2x per week deze training gaan volgen. Ik was 'vroeger' heel sportief en strak. Nu nog steeds slank, maar wat minder strak in m'n vel. Zou leuk zijn als dat weer lukt
Dat gaat echt lukken hoor.

Hier een beetje hetzelfde verhaal, vroeger heel veel gesport.
Daar heb ik echt de vruchten van geplukt, en nu sinds een jaar weer terug opgepakt, en in no time weer strakker.
Ik hoefde geen kilo's kwijt te raken, het was meer dat het wat slapper werd op plekken waar je dat eigenlijk niet wil.

En ik voel me ook veel beter, fitter en het is gewoon lekker voor je lichaam en geest.

Ook gaaf, bokszak training.
Laat je weten hoe het is geweest?
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
rosepudding schreef:
22-03-2023 12:09
Waar ik sport is ook heel kleinschalig in een dorp waar iedereen dus uit de omringende dorpen komt.

Draagdrempelig en gezellig.
En
Ik sta wel altijd open voor tips, als ik iets niet goed doe of kan verbeteren hoor ik dat graag.
Is vaak goed bedoeld, een onjuist uitgevoerde oefening kan blessures veroorzaken
Ja kan maar Leg dan uit op een normale, manier hoe het dan wel moet
Maar ik deed doen bootcamp de lerares was steeds en echt keihard is niet goed en ik blijf het niet uitleggen terwijl ik het een keer vroeg dat is iemand voor schut zetten en onnodig
Tvp
rosepudding schreef:
22-03-2023 12:09
Waar ik sport is ook heel kleinschalig in een dorp waar iedereen dus uit de omringende dorpen komt.

Draagdrempelig en gezellig.

Ik sta wel altijd open voor tips, als ik iets niet goed doe of kan verbeteren hoor ik dat graag.
Is vaak goed bedoeld, een onjuist uitgevoerde oefening kan blessures veroorzaken
Ja oké ,maar daarom, fitness ik nu ook niet meer haha
Bij zumba kun Je eigenlijk niks
Fout doen plezier staat voorop
Intotheunknown schreef:
22-03-2023 11:27
Oh goed topic! Vanavond ga ik voor het eerst in 4 jaar weer sporten! Bokszaktraining :) superveel zin in! Maar vind het ook eng, best een drempel. Ik wil graag 2x per week deze training gaan volgen. Ik was 'vroeger' heel sportief en strak. Nu nog steeds slank, maar wat minder strak in m'n vel. Zou leuk zijn als dat weer lukt
Sukses je kan het
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sport zelf 5 keer per week,maandag,woensdag en vrijdag zit ik op de sportschool en dinsdag en donderdag thuis. Daarnaast wandel ik ook veel samen met mijn vriend en ik pak vaak mijn mobiel met oordoppen en dans dan met de muziek met bijbehorende oefeningen. Ik zit op 12-16 uur beweging per week en doe dit met veel plezier. Mijn sportschool is erg gezellig en er zitten daar allerlei soorten mensen. Ik doe 5 keer per week aan cardio en krachttraining. Qua cardio doe ik aan intervaltraining en qua krachttraining doe ik de ene keer meer herhalingen met minder gewicht en de andere keer minder herhalingen met meer gewicht. Ik sport omdat ik het leuk vind,het goed is voor mijn gezondheid en sociale leven en ook voor de esthetiek want mijn lichaam is er mooi strak en gespierd door geworden.

Een paar weken geleden ben ik vooruit gegaan met krachttraing en kan nu weer meer gewicht pakken. :cheer2:

Wat ik nu wil is weer extra vooruitgang met cardio door nog sneller te gaan. Bodypump lijkt me misschien ook interessant. Maar dat hangt ervan af hoeveel extra tijd ik nog erin kan investeren want ik doe al vrij veel.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic trouwens! Dankjewel! :)

Ik heb vaak films met cardio-en krachttrainingsoefeningen op de face-book-pagina van mijn sportschool bekeken en notities gemaakt en zo mijn eigen schema voor thuis gemaakt.

Maandag,woensdag en vrijdag zit ik op de sportschool en dinsdag en donderdag train ik thuis. Ik train gemiddeld 1,5-2 uur (cardio en krachttraining samen) en ga vaak ook lopend naar de sportschool. Dan zit ik al op 2,5 uur beweging per dag. Op de sportschool doe ik cardio met interval en wissel ook af met de snelheid. Wat krachttraining betreft zo doe ik de oefeningen de ene keer met meer herhalingen en minder gewicht en de volgende keer met minder herhalingen en meer gewicht,om en om.

Als ik moe ben dan neem ik gas terug tijdens de cardio en pak ook wat minder gewicht.

Thuis gebruik ik mijn hometrainer en doe ook een aantal cardio-oefeningen van de sportschool en krachttraining-oefeningen zonder gewichten en enkel de armen met dumbells van 1-2 kilo. Dat gaat prima zo en ik vind het leuk om te doen.
Je pense donc je suis
Ik boks bij een boksschool. Is soort boksbootcamples van een uur. Laagdrempelig en heerlijk. Doe dat momenteel 1x per week amar wil weer naar 2 keer.

Daarnaast hockey ik 2 keer, 1 x trainen, 1 x wedstrijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi ik schrijf graag mee. Al weet ik niet zeker of ik hier pas want ik sport echt heel weinig. Ik Powerwalk 1x per week. Ik zou graag meer willen doen maar krijg het gewoon niet in m’n dag gepropt.

Ik ben benieuwd wat voor topic dit gaat worden want m’n walvis in bikini topic gaat enkel door de titel de verkeerde kant op dus hopelijk wordt dit een leuk groepje om mee te kletsen.

Mogen we het ook hebben over eten? Eten jullie weleens lijnzaad en wat eten jullie qua eiwitten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligbedje85 schreef:
22-03-2023 19:56
Hoi ik schrijf graag mee. Al weet ik niet zeker of ik hier pas want ik sport echt heel weinig. Ik Powerwalk 1x per week. Ik zou graag meer willen doen maar krijg het gewoon niet in m’n dag gepropt.

Ik ben benieuwd wat voor topic dit gaat worden want m’n walvis in bikini topic gaat enkel door de titel de verkeerde kant op dus hopelijk wordt dit een leuk groepje om mee te kletsen.

Mogen we het ook hebben over eten? Eten jullie weleens lijnzaad en wat eten jullie qua eiwitten?
Kan je niet van te voren een planning maken zodat het wel lukt om meer te sporten?
Zit je weleens door de weeks op de bank? Die tijd kan je ook sporten!

Ik doe bestwel Pitt trainingen en ook aan gewichtheffen dus eet ik altijd veel eiwitten, lijnzaad eet ik niet.
Waar ik mijn eiwitten oa uit haal:
Kip, magere kwark, huttekase, kaas, eiwitshakes, proteinebars en eieren
#doeslief
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik let niet zo op m'n eten.
Hou meer van groente dan aardappels

Mijn valkuil is savonds snoepen en n glas wijn.

Ik heb komende weken even geen werk dus als ik weer fit ben wil ik eigenlijk iedere dag gaan sporten
Been there, done that, got the T-shirt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven