Vriend heeft commentaar op dat ik alleen aan mezelf denk

23-03-2023 14:04 101 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
hoi allemaal,

Mijn vriend is maanden geleden bij mij ingetrokken. Dat leek hem fijn en leuk en mij uiteraard ook!
Alleen, van zijn kant gaat dat nu gepaard met een paar rare dingen.
Hij zegt nu de laatste weken heel vaak dat hij “heeft geïnvesteerd” door bij mij in te trekken en dat hij nu niet zo goed weet en voelt waar hij dan blijft in onze relatie. Dat doet me pijn want het is nog precies zoals het was voorheen, en volgens mij was en is het ook gewoon heel gebalanceerd en ik probeer op allerlei manieren te laten merken dat ik van hem hou en rekening met hem houdt.
Als voorbeeld: Als ik iets eet in de auto (wegens mijn diabetes) en ik vraag niet of hij ook iets wil, dan vindt hij dat asociaal en egoïstisch. Voor mij is dat eten even een moetje, terwijl als we thuis eten voor de gezelligheid, ik altijd aan hem vraag of hij iets wil eten, ik haal wat drinken voor hem als ik ook drinken haal etc. Als ik zijn telefoonlader heb gebruikt en hij vraagt waar die is en ik zeg “Ik denk ergens boven”, dan wordt hij chagrijnig omdat ik hem niet zelf voor hem ga zoeken en hij hem zelf moet vinden en pakken. Ik heb nu een paar keer muziek geluisterd tijdens het koken. Hij leest dan altijd, voor de ontspanning. Nu zegt hij van “Je luistert gewoon keihard muziek terwijl ik probeer te lezen, je houdt helemaal geen rekening met me”. Maar ik was me er oprecht niet bewust van was dat hij dat niet wilde. Hij heeft juist zelf vaak muziek opstaan tijdens het werken en ik had verwacht dat als hij er last van had, hij het wel zou zeggen.
Waar het op neer komt is dat hij vindt dat hij veel voor ons gedaan heeft door bij mij in te trekken en hij vindt andersom dat ik weinig rekening met hem houdt. Ik heb het gevoel dat hij opzoek is naar bepaalde dingen waarop hij een soort slachtoffer wil spelen of wil dat ik erken of hem wat schuldig ben omdat hij “helemaal bij mij ingetrokken” is en dat voelt heel vervelend. Wat zouden jullie doen?
splendid wijzigde dit bericht op 23-03-2023 14:07
12.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg het gevoel dat hij het een erg grote beslissing vond om bij je in te trekken, nog niet helemaal gewend is of misschien soms wel twijfelt of hij niet liever in zijn oude omgeving was gebleven en die onvrede afreageert op jou. Zijn klachten vind ik in elk geval vrij zeikerig. Je kunt ook gewoon vragen of de muziek zachter mag, je kunt ook gewoon vragen of je ook wat mag eten. Ik vind het ook nogal wat dat hij je op basis van dit soort incidentjes eigenlijk bestempelt als een egoïst, en ik vraag me af of hij in alle situaties ook zoveel rekening met jou houdt, of dat hij vindt dat hij al genoeg heeft gedaan door bij je in te trekken en nu als een soort prinsje bediend moet worden.

Ik vind hem in elk geval erg vermoeiend klinken, dus tenzij er eigenlijk meer speelt, zou ik me eerlijk gezegd zelf gaan afvragen of samenwonen wel zo'n goed idee was.

Overigens vraag ik me ook meteen af of hij over al deze dingen ook al zeurde toen jullie nog apart woonden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt alsof zijn onvrede ergens anders in zit en hij dat niet zo goed kan uiten. Ga gewoon eens met elkaar in gesprek als er even geen irritatie is en bespreek met elkaar hoe je het voor elkaar en jezelf zo gezellig mogelijk kunt maken.

Dat hij heeft "geïnvesteerd" en jij hem nu een soort van dankbaar moet zijn is een vorm van chantage, daar moet je niet in meegaan hoor. Als hij ontevreden is, moet hij daar iets aan doen, door er normaal over te praten.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het niet zo zeikerig van je vriend. Mijn (inmiddels) man moest ook enorm wennen aan het samenwonen, hij had het idee dat hij zijn eigen ding niet meer kon doen. Dat verweet hij mij overigens niet. Zelf erger ik me kapot als iemand mijn spullen gebruikt en ze niet teruglegt, waardoor ik kan gaan zoeken. Mijn man ook. Als ik zijn wanten leen zorg ik dat ik ze terugleg op de juiste plek, en niet in de bak waar ik zelf mijn zooi in kieper. Kleine moeite toch. In jouw geval zou ik dus zelf een telefoonoplader kopen, als je niet bereid bent om zuinig met die van je vriend om te gaan.

Is het verder nog wel leuk tussen jullie? Want je kunt natuurlijk ook tot de conclusie komen dat je toch niet zo goed bij elkaar past.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn reactie dat jij egoïstisch bent lijkt me snel op basis van wat je schrijft. Bleven jullie wel eens een weekend of een paar dagen samen voor het samenwonen?
Hij kan niet zelf wat eten pakken als jij wat eet in de auto?
Heb jij geen eigen lader?
Hij kan toch op een andere verdieping lezen als jij kookt (er is een "boven")?
De verklaringen die je geeft voor wat er gebeurt (eten ivm diabetes bijv.) geef je die aan hem?
madamzonderm wijzigde dit bericht op 23-03-2023 17:24
Reden: verkeerd gelezen, zij had *zijn* lader gebruikt
0.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
oneenietweer schreef:
23-03-2023 14:13
Ik vind het niet zo zeikerig van je vriend. Mijn (inmiddels) man moest ook enorm wennen aan het samenwonen, hij had het idee dat hij zijn eigen ding niet meer kon doen. Dat verweet hij mij overigens niet. Zelf erger ik me kapot als iemand mijn spullen gebruikt en ze niet teruglegt, waardoor ik kan gaan zoeken. Mijn man ook. Als ik zijn wanten leen zorg ik dat ik ze terugleg op de juiste plek, en niet in de bak waar ik zelf mijn zooi in kieper. Kleine moeite toch. In jouw geval zou ik dus zelf een telefoonoplader kopen, als je niet bereid bent om zuinig met die van je vriend om te gaan.

Is het verder nog wel leuk tussen jullie? Want je kunt natuurlijk ook tot de conclusie komen dat je toch niet zo goed bij elkaar past.
Dat hij moet wennen is niet zeikerig, zijn voorbeelden vind ik zeikerig. Jij zegt ook niet voor niks dat jouw man het jou niet verweet. Deze vriend doet dat dus wel.

Wat betreft die telefoonlader, ik lees nergens dat ze daar niet zuinig mee om is gegaan, alleen dat die lader boven lag op het moment dat hij beneden was. Misschien lag die lader al wel boven voor zij hem gebruikte, en heeft zij hem verder niet verplaatst. Ik zou in dit geval ook alleen nog mijn eigen lader gebruiken om dit soort gedoe te vermijden, maar ik vermoed dat hij dan wel weer iets anders vindt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eerlijk ik snap bij veel dingen jou vriend wel, wat ik dan weer niet snap is dat hij het gelijk gooit op ik investeer zoveel of meer.

Als ik aan het lezen zou zijn en mijn vriend zet opeens uit niets de muziek op zou ik ook wel daar iets van zeggen. En dan of verplaatsen of vragen of hij muziek zacht zet of eventueel koptelefoon.
Met sommige dingen moet je gewoon rekening met elkaar houden.

Dat gezegd te hebben denk ik dat er meer speelt bij hem, want anders reageer je niet zo heftig op dingen die anders normaal bespreekbaar zijn.
Misschien ook met hem bespreken hoe je het huis zo kan inrichten dat het ook meer als zijn plek voelt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik zou doen vraag je?

De relatie nogeens opnieuw overwegen, want ik denk namelijk dat jullie erg aan elkaar gewaagd zijn vwb zeuren en zeiken. Ja, ik heb je geloept en zie duidelijke overeenkomsten qua gedrag.

Ps ga je deze openingspost ook weer verwijderen?
Geef hem goede oordoppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh God, die parel weer.
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
6 weken geleden woonden jullie nog niet samen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is dit nog diezelfde vriend als van die andere topics?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ergens begrijp ik je vriend wel een beetje. Als ik iets eet, bied ik mijn partner ook altijd wat aan. Wanneer ik iets leen van partner, dan leg ik het terug waar het lag. Ben ik dat vergeten te doen en partner vraagt ernaar, dan vind ik dat ik degene ben die het geleende product moet ophalen.

Maar eerlijk gezegd, denk ik dat dit alles symbolisch is voor een dieper liggend probleem. Jullie ergeren je aan elkaar. Misschien passen jullie toch niet zo goed bij elkaar.
You know I'm a lady, I buy lady stuff and do lady things - Little Britain
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat veel van context afhangt. Dat iemand moet eten ivm diabetes ligt iets anders dan gewoon wat te eten pakken. Ik zal zelf nooit wat eten of drinken nemen zonder degene in mijn bijzijn ook wat aan te bieden. Vroeger thuis werd daar ook op gehamerd, dat je wel even rondvraagt aan anderen in de kamer of iemand ook thee of een koekje wil. Om maar even iets uit je voorbeeld aan te halen. Dat ligt qua context iets anders als je eet ivm je diabetes.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 23-03-2023 14:36
13.72% gewijzigd
CharlotteTilburg schreef:
23-03-2023 14:34
Ergens begrijp ik je vriend wel een beetje. Als ik iets eet, bied ik mijn partner ook altijd wat aan. Wanneer ik iets leen van partner, dan leg ik het terug waar het lag. Ben ik dat vergeten te doen en partner vraagt ernaar, dan vind ik dat ik degene ben die het geleende product moet ophalen.
Als je even iets moet eten om je suikerspiegel te stabiliseren vind ik het wel wat anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
23-03-2023 14:35
Als je even iets moet eten om je suikerspiegel te stabiliseren vind ik het wel wat anders.
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat in een harmonieuze relatie, dit ook niet tot problemen zou leiden. Dan weet je van elkaar wat de situatie is. Indien dit bij mijn man en mij zou spelen, dan zou man gewoon vragen als ik iets moest eten om mijn suikerspiegel te stabiliseren en hij had ook honger of hij ook iets kon krijgen. Maar bij de relatie van TO overheerst de ergernis kennelijk en pruilt de vriend van TO liever.
charlottetilburg wijzigde dit bericht op 23-03-2023 14:39
1.29% gewijzigd
You know I'm a lady, I buy lady stuff and do lady things - Little Britain
Alle reacties Link kopieren Quote
waarom ga je samenwonen, met iemand waar je al zoveel gedonder mee hebt

stop daar onmiddellijk mee, stop met deze relatie
en open geen topics meer, voor je hem gedumpt hebt
Alle reacties Link kopieren Quote
Moiren schreef:
23-03-2023 14:35
Als je even iets moet eten om je suikerspiegel te stabiliseren vind ik het wel wat anders.
Mwah, ik niet, maar ook bij mij zit het er vanuit vroeger ingebakken altijd een ander te vragen of zij ook iets willen ongeacht de reden daarvan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, je kan ook gewoon een leuke normale emotioneel stabiele partner zoeken.

Hoeveel topics ga je nog over deze topper openen?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
23-03-2023 14:38
waarom ga je samenwonen, met iemand waar je al zoveel gedonder mee hebt

stop daar onmiddellijk mee, stop met deze relatie
en open geen topics meer, voor je hem gedumpt hebt
…….en je toch niet terugkomt om te reageren, wat doet overkomen alsof het je toch niet interesseert dat andere mensen hier wél moeite instoppen door te reageren. Oeps en zo is jouw topictitel volledig toepasbaar op jezelf en heeft je vriend wellicht toch een punt!! :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
23-03-2023 14:40
Tja, je kan ook gewoon een leuke normale emotioneel stabiele partner zoeken.

Hoeveel topics ga je nog over deze topper openen?
Ik vind hen beide emotioneel onstabiel.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeweldigWeer schreef:
23-03-2023 14:40
Mwah, ik niet, maar ook bij mij zit het er vanuit vroeger ingebakken altijd een ander te vragen of zij ook iets willen ongeacht de reden daarvan.
je hebt eten, als sociaal moment, of als honger-stillen
En als medicijn. Als ik even iets eten Moet (ik heb altijd emergency-eten bij me) dan eet ik die mini-mars toch echt zelf op. Het is soms geen keus hoor, en mijn partner snapt dat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij heeft toch ook geïnvesteerd? Toen jullie nog apart woonden (kortgeleden) hadden jullie afgesproken dat jij op jouw kinderloze dagen naar hem toe zou gaan, maar dat wilde je uiteindelijk toch niet want dan miste je jouw harp en jouw boeken. Blijkbaar is hij nu bij jou ingetrokken. Dus hij heeft zijn woning opgegeven? (Hopelijk niet)

En als de oplader normaal gesproken beneden ligt en jij hebt hem boven gebruikt en laten liggen, vind ik het ook wel normaal dat jij hem even pakt. Want anders moet hij gaan zoeken waar jij hem gelaten hebt. "ik denk ergens boven" is niet erg specifiek, dus ik vind het niet raar dat hij verwacht dat jij mee gaat zoeken,
Alle reacties Link kopieren Quote
De topics van deze TO zijn gegarandeerd :popcorn:
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien dat vriend zijn plekje nog een beetje moet vinden/veroveren, maar het klinkt als een redelijke zeikstraal. Het is geven en nemen en het gaat lang niet altijd zoals je het zelf wilt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven