Gezondheid alle pijlers

Contactbloeding, ik baal

27-03-2023 17:47 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaterdag contactbloeding gehad. Voor de zekerheid even gebeld met de huisarts, omdat ik nog maar kort geleden een uitstrijkje heb gehad waarin geen HPV is gevonden. Het was het eerste uitstrijkje na mijn lisexcisie 5 jaar geleden, dus was net zo blij dat ik het achter de rug had.
De dokter wil me toch even zien dus opnieuw de onrust in. Ik maak me toch wat druk of dat het uitstrijkje wel goed gedaan is, aangezien ze me na de lisexcisie verteld hebben dat er veel littekenweefsel was.

Ergens kan ik ook heel rationeel denken, maar maak me toch ook veel zorgen. Mijn moeder is overleden aan kanker dus dat knaagt enorm aan me.
Nou ja, dus op zoek naar een luisterend oor, dat is alles. 🙂
Alle reacties Link kopieren Quote
Begrijp je onzekerheid. Hopelijk is alles in orde en was het een geknapt adertje
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je onbeschermde sex met een nieuwe partner gehad?
Littekenweefsel lijkt me geen extra risico op kanker opleveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
cosmopolitan22 schreef:
27-03-2023 18:22
Heb je onbeschermde sex met een nieuwe partner gehad?
Littekenweefsel lijkt me geen extra risico op kanker opleveren.
Nee, gewoon mijn man waar ik al +10 jaar bij ben. 🙂 We doen het ook met condoom (hij moet nog een knipje laten zetten).
De angst met het littekenweefsel zit ‘em er bij mij in (wellicht irrationeel) dat het weefsel stugger is en moeilijker om daar een goede swab van te pakken. Maar dat is gevoelsmatig hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herken je zorgen .

Heb het zelf ook gehad na een lisexcisie en een goed uitstrijkje zonder hpv .

Uit voorzorg doorgestuurd en opnieuw uitstrijkje en inwendige echo .
Er was niets aan de hand gelukkig .
Heb het erna nooit weer gehad .

Hoop voor jou ook dat het zo goed uitpakt .
Succes !
Alle reacties Link kopieren Quote
Lief Miepje, dat stelt gerust! 🙂
Alle reacties Link kopieren Quote
Blossom schreef:
27-03-2023 18:16
Begrijp je onzekerheid. Hopelijk is alles in orde en was het een geknapt adertje
Ja, daar gaat mijn rationele gedachte ook wel naartoe. Maar ja, die angst neemt het soms even over. Bedankt voor je lieve bericht!
Alle reacties Link kopieren Quote
StevieNicks schreef:
27-03-2023 17:47
Zaterdag contactbloeding gehad. Voor de zekerheid even gebeld met de huisarts, omdat ik nog maar kort geleden een uitstrijkje heb gehad waarin geen HPV is gevonden. Het was het eerste uitstrijkje na mijn lisexcisie 5 jaar geleden, dus was net zo blij dat ik het achter de rug had.
De dokter wil me toch even zien dus opnieuw de onrust in. Ik maak me toch wat druk of dat het uitstrijkje wel goed gedaan is, aangezien ze me na de lisexcisie verteld hebben dat er veel littekenweefsel was.

Ik snap je zorgen, maar de zorgen of het uitstrijkje wel of niet goed afgenomen is kun je loslaten.
In een uitstrijkje wordt namelijk gekeken of er zowel cellen van de buitenkant van de baarmoedermond als van de binnenkant aanwezig zijn en of die goed beoordeelbaar zijn. Als dat niet zo is, is de uitslag pap 0, oftewel niet te beoordelen en dan had ie dus al opnieuw gemoeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien was het een eisprong? Sommigen bloeden daarbij.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik snap je zorgen . Sterkte met afwachten.
Ik heb mijn hele leven al contactbloedingen. En heb 6 maanden geleden een lisexcisie gehad i.v.m. pap huppeldepup. Maar ik wist niet dat er een verband zou kunnen zijn tussen HPV en bloedingen. Ik moet binnenkort terug voor controle. Ik ga het eens navragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
27-03-2023 20:38
Ik heb mijn hele leven al contactbloedingen. En heb 6 maanden geleden een lisexcisie gehad i.v.m. pap huppeldepup. Maar ik wist niet dat er een verband zou kunnen zijn tussen HPV en bloedingen. Ik moet binnenkort terug voor controle. Ik ga het eens navragen.
Niet per se verband met het virus, maar kan een van de eerste symptomen van baarmoederhalskanker zijn. Vandaar de paniek bij to
shala91 schreef:
27-03-2023 21:31
Niet per se verband met het virus, maar kan een van de eerste symptomen van baarmoederhalskanker zijn. Vandaar de paniek bij to
Ah, dank voor je uitleg.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
27-03-2023 19:23
Misschien was het een eisprong? Sommigen bloeden daarbij.
dat idd, ik had dat ook, nog nooit een contact bloeding gehad, ook nog nooit een slechte uitslag uitstrijkje. Toen opeens contact bloeding. Bleek gewoon eisprong te zijn geweest achteraf. Dus TO: gewoon naar de huisarts gaan en checken, maar nu niet stressen want er is een reële kans dat er niets aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blegh, zie net in mijn dossier pap3a2 staan. Morgen dus even bellen met de huisarts hoe nu verder. 😮‍💨
Alle reacties Link kopieren Quote
StevieNicks schreef:
23-04-2023 12:00
Blegh, zie net in mijn dossier pap3a2 staan. Morgen dus even bellen met de huisarts hoe nu verder. 😮‍💨
Jakkie, sterkte.

Weet je al iets meer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Alcedo schreef:
25-04-2023 11:46
Jakkie, sterkte.

Weet je al iets meer?
Lief Alcedo, maar het bleek een misverstand. Blijkbaar doen ze in het dossier de foute pap bovenaan zetten, mocht het in de toekomst nog eens voorkomen dan zien ze meteen hoe en wat er in het verleden heeft gespeeld. Blijkbaar is bij mijn uitstrijkje 5 jaar geleden pap2 gevonden, maar aangepast naar pap3 na de lisexcisie. Dat wist ik niet en gaf dus bovenop het dossier misverstand de verwarring.
Het huidige uitstrijkje bleek toch gewoon pap1.
Grote opluchting dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig maar!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn !!
Wat een opluchting

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven