Thailand - Koh Samui

27-03-2023 15:26 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgend jaar zomer willen we met zijn vieren (man, ik, dochter van dan 18 en zoon van dan 14) naar Thailand, waarbij we willen afsluiten op Koh Samui voor een week. Nu zijn we ons vast aan het oriënteren op welk deel we het beste kunnen gaan zitten en zoeken we een resort of een fijn huis met zwembad.

Wat we in ieder geval willen is een zwembad en liefst in de buurt van wat restaurantjes en winkeltjes. Voorkeur heeft een huis/bungalow met minstens 2 slaapkamers, waarbij eentje met 2 eenpersoonsbedden en we buiten kunnen zitten bij het huis. Airco is redelijk vanzelfsprekend denk ik.

Heeft iemand tips voor welk deel van Koh Samui of een bepaald huis/resort?

Tips om te doen op Koh Samui met 2 pubers zijn ook welkom! Ik zag al ergens een zipline en een kartbaan, dat vinden ze allebei sowieso leuk. En man en ik willen een kookcursus gaan doen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Zippen en karten?
Ik zou juist daar gaan zwemmen en snorkelen!
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
tvp
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomer hier: regentijd Samui.

En bedenk ook dat vliegen van Bangkok (of van waaruit in TH) naar Samui heel duur is, omdat Thai Airways dat vliegveld in handen heeft.

Er zijn rustige plekken maar het is bovenal loeidruk met veel herrie.

Ik zou de andere hoek pakken, Koh Chang.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
reizen/thailand-topic-3/list_messages/366749
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga dan snorkelen en naar de watervallen : karten kun je thuis ook .

https://www.getyourguide.nl/-l898/-tc17 ... gIjWPD_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Watervallen zullen we zeker ook heen gaan, maar ik ken mijn kinderen, die worden gewoon blij van een keertje karten. Daar zijn we ook geen hele dag aan kwijt natuurlijk.

Regentijd weten we, maar vooralsnog ligt onze focus op Koh Samui, ook omdat we daarheen kunnen vliegen vanuit Chiang Mai. Een boot krijgen we dochter niet op waarschijnlijk (ziek, eng etc). Koh Chang lijkt geen vliegveld te hebben?

Niemand een tip welke kant van Koh Samui leuk is voor een accommodatie?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
O ja, we hebben ook dit gevonden over het regenseizoen in Thailand:
Waar naartoe tijdens het regenseizoen?
Uiteraard zit je niet te wachten op regenachtige dagen en verlang je naar een stralend zonnetje en strakblauwe lucht. Tijdens het regenseizoen kun je dan het beste naar de Zuidoostelijke Golf van Thailand gaan.

Dan hebben we het over Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao. Op deze eilanden schijnt vooral de zon en valt in de periode (juni t/m oktober) weinig regen. Het regenseizoen begint in dit gebied namelijk een paar maanden later.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk heeft Koh Chang een vliegveld!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
27-03-2023 19:16
Natuurlijk heeft Koh Chang een vliegveld!
Oke, dan kijk ik daar ook nog eens naar. Maar voor nu ligt de focus op Koh Samui.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
27-03-2023 19:16
Oke, dan kijk ik daar ook nog eens naar. Maar voor nu ligt de focus op Koh Samui.
Ik ben in de zomer hier een keer totaal verregend op Samui. Was er na een paar dagen zo klaar mee want de voorspellingen bleven regen, dat we zijn doorgevlogen naar Bali.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zou ik maar Bophut doen.
Bophut ligt aan de noordkust van Koh Samui. Er is een rustig strand, vele winkeltjes, bars, een bank en veel watersportfaciliteiten. Bophut is een ideale bestemming voor gezinnen en rugzaktoeristen. Vanaf Bophut vaart er dagelijks een veerboot naar Hat Ring, een strand op Koh Pah Ngan.

Chaweng is een verschrikkelijk drukke kant van Samui. Disco’s, herrie, dronken feestvierders, sekstoerisme etc. Dat laatste vind je natuurlijk op heel Samui. Het is één van de drukste eilanden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Koh Samui is een flink eiland heeft 1 hoofdweg, die helemaal rondom het eiland loopt. Locals lopen niet/weinig en rijden allemaal op een scooter of met de auto over deze weg. Het is er dus druk met herrie. Als je een locatie aan zee zoekt, let dan goed op dat die weg er niet tussendoor loopt. Fisherman's village is toeristisch met restaurantjes en winkeltjes.
Ze zeiden dat het niet kon. Toen kwam er iemand die dat niet wist en die deed het gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de kant af snorkelen is ook niet echt een opties als je wat wilt zien. Daar komen wel boten bij aan te pas.

https://www.getyourguide.nl/-l898/-tc57 ... gK85vD_BwE
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Fishermans Village is een touristtrap. Wat een hel.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, mijn keus zou het ook niet zijn. Maar TO wil restaurantjes en winkeltjes.
Ze zeiden dat het niet kon. Toen kwam er iemand die dat niet wist en die deed het gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is mijn favoriet op Samui. Maar 14 kamers en adults only. Heerlijke plek!
Alles klopt daar. Verbleef langer op Koh Phanang (heerlijk eiland) en alleen voor dit hotel een paar dagen Samui.

https://belugaboutiquehotel.thailandhotels.site/nl/

Meerdere keren geweest.
yasmijn wijzigde dit bericht op 27-03-2023 19:32
4.85% gewijzigd
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Feline schreef:
27-03-2023 19:29
Ja, mijn keus zou het ook niet zijn. Maar TO wil restaurantjes en winkeltjes.
Daar wemelt het van op Samui natuurlijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou Koh Samui laten waar het is en naar Koh Pagnang gaan. Dit laatste eiland is net zo toeristisch, maar veel leuker en relaxter. Niet alleen voor jullie, maar ook voor tieners.

Wij vonden Kioh Samui echt het minst leuke van onze reis naar Thailand. Kao Sok, Kanchanaburi, Koh Pangang vonden we vele, vele malen mooier en fijner.
Een poffertje is geen oliebol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mee eens. Als ik phangan niet zo fijn zou vinden, zou ik nooit meer op Samui komen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
27-03-2023 19:30
Dit is mijn favoriet op Samui. Maar 14 kamers en adults only. Heerlijke plek!
Alles klopt daar. Verbleef langer op Koh Phanang (heerlijk eiland) en alleen voor dit hotel een paar dagen Samui.

https://belugaboutiquehotel.thailandhotels.site/nl/

Meerdere keren geweest.
Dan doet ze de jongste van 14 gewoon even in een nabij gelegen hostelletje bedoel je? Hier heeft ze toch niets aan of ben ik nou gek?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hmm, nu worden we toch aan het denken gezet… Koh Phangan zijn we ooit geweest met zijn tweeën en vonden we nogal saai. Maar ik denk wel dat we daar op de verkeerde plek zaten voor ons.

Koh Chang zie ik dat je moet vliegen naar Trat en dan nog met de ferry, klopt dat?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
27-03-2023 20:48
Hmm, nu worden we toch aan het denken gezet… Koh Phangan zijn we ooit geweest met zijn tweeën en vonden we nogal saai. Maar ik denk wel dat we daar op de verkeerde plek zaten voor ons.

Koh Chang zie ik dat je moet vliegen naar Trat en dan nog met de ferry, klopt dat?
Dat klopt. In Thailand komen er veel boten bij aan te pas. Is maar een klein vaartochtje van Trat naar Chang. Heerlijk over die groene zee.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
BuzzieBee schreef:
27-03-2023 20:46
Dan doet ze de jongste van 14 gewoon even in een nabij gelegen hostelletje bedoel je? Hier heeft ze toch niets aan of ben ik nou gek?
Doe even kalm ja. Ik schreef dat die locatie mijn enige reden is om even te stoppen op Samui.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is Phuket een optie. Alles beter dan Samui.

Maar dat is mijn mening.

Ieder zijn smaak.
Alles komt goed, alleen de rest niet

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven