Entertainment alle pijlers

Wat zijn leuke spelletjes voor twee personen?

27-03-2023 22:19 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op vakantie of soms in het weekend doen mijn man en ik graag een spelletje. We hebben er al best veel maar zijn daar een beetje op uitgekeken.

Ik ben op zoek naar spelletjes die leuk en afwisselend zijn, maar niet te ingewikkeld. Dus ook goed te spelen als je een beetje moe bent, en dat je niet steeds opnieuw de uitleg erbij hoeft te pakken. Het liefst kleine spelletjes die je makkelijk mee kan nemen.

Ook al vind ik ‘het stenen tijdperk’ ook super. Een spel voor twee personen met heel veel mogelijkheden.

Welke tips hebben jullie voor kleine makkelijke spelletjes, of spelletjes a la het stenen tijdperk?

Een paar voorbeelden wat we al hebben: qwixx, regenwormen, konijnenhokken, keer op keer, lost cities, beverbende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Carcasonne, de basis en dan de meeste uitbreidingen maken het nog leuker.

Ons favoriete spel op vakantie.
Jaja.
Hitster is een leuk spel om samen te spelen. Met allerlei muziek. Wel handig om spotify premium te hebben maar echt heel leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Schaken

Zucht, dat lijkt me nou zo leuk, samen op een balkonnetje met elkaar schaken tijdens de vakantie. Dáár zou ik nog wel een vriend voor willen aanschaffen.
henk-und-roelie wijzigde dit bericht op 27-03-2023 22:27
91.81% gewijzigd
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.bol.com/nl/p/white-goblin-g ... androidapp


Qwixx
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wingspan en Mysterium, zo fijn.

En Catan, het duel. Is voor 2 personen, daar hebben ze ook een uitbreiding op net.

Qwixx, simpel maar erg leuk dobbelspel, ook met verschillende varianten.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Patchwork, Hive, Jaipur, Schottentotten zijn hier favoriet.
Alle reacties Link kopieren Quote

Oh niet goed gelezen. Die heb je al.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ook niet goed gelezen :lol:

Heb je al wat van die andere spelbladen TO?
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Qwirkle, wij hebben de gewone versie, maar is er ook in t klein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Shit happens, zorgt voor hilarische gesprekken omdat je soms allebei een hele andere inschattingen hebt van hoe ‘erg’ de kaarten zijn. Doet het altijd goed bij vrienden hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dobble
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
27-03-2023 22:27
Ik ook niet goed gelezen :lol:

Heb je al wat van die andere spelbladen TO?
Spelbladen? Wat bedoel je?
Ik heb al wat tips opgeschreven. En zie ook spellen langs komen die ik al heb.

Shit happens heb ik met collega’s gedaan, en voor mijn verjaardag gevraagd en gekregen :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
27-03-2023 22:34
Spelbladen? Wat bedoel je?
Ik heb al wat tips opgeschreven. En zie ook spellen langs komen die ik al heb.

Shit happens heb ik met collega’s gedaan, en voor mijn verjaardag gevraagd en gekregen :-D
Je hebt nog wat varianten op Qwixx:

https://www.bol.com/nl/nl/p/white-gobli ... 036315285/
https://www.bol.com/nl/nl/p/qwixx-dubbe ... oductImage

https://www.bol.com/nl/nl/p/white-gobli ... oductImage
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Clever, red 7, ligretto, exploding kittens, catan kaartspel, keer op keer 2, ouderwets yatzee, catan dobbelspel
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, die eerste heb ik ook voor mijn verjaardag gekregen. En net dus gespeeld. En ontdekt dat ik het echt geen leuke aanvulling vindt…. Het duurt alleen langer om het te vinden maar maakt het niet leuker. De standaard versie is leuker (maar vind ik eigenlijk ook een beetje saai)

Zijn die andere aanvullingen leuk?

Die van keer op keer vind ik trouwens wel leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, zo. Ik vind wel leuk, maar moet zeggen dat ik vaak met kinderen speel.
Man en ik spelen liefst Carcasonne met een bulk uitbreidingen en andere echte bordspellen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond Epidemic Pandemic en dan vooral de WoW editie leuk. Bij de gewone Epidemic Pandemic vecht je samen tegen een virus die de wereld over neemt. Bij de WoW versie vecht je tegen de Lich King en zijn aanhangers, maar die aanhangers komen je de hele tijd achterna om je te klappen dus is wat meer interactief.

Ook A Battle Through History vond ik leuk. Dan moet je tegen elkaar spelen en steeds om de beurt tegen een event of persoon van vroeger spelen (de Bismarck bijvoorbeeld). Je hebt bepaalde manschappen die je strategisch in moet zetten omdat je anders in elkaar getimmerd wordt en je wie je verslaat voeg je toe aan je manschappen dus je kunt steeds sterkere events/personen klappen.
ugli wijzigde dit bericht op 28-03-2023 10:24
2.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
27-03-2023 22:43
Ik vond Epidemic en dan vooral de WoW editie leuk. Bij de gewone Epidemic vecht je samen tegen een virus die de wereld over neemt. Bij de WoW versie vecht je tegen de Lich King en zijn aanhangers, maar die aanhangers komen je de hele tijd achterna om je te klappen dus is wat meer interactief.

Ook A Battle Through History vond ik leuk. Dan moet je tegen elkaar spelen en steeds om de beurt tegen een event of persoon van vroeger spelen (de Bismarck bijvoorbeeld). Je hebt bepaalde manschappen die je strategisch in moet zetten omdat je anders in elkaar getimmerd wordt en je wie je verslaat voeg je toe aan je manschappen dus je kunt steeds sterkere events/personen klappen.
Ja, ook leuk!
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Clever, seven wonders duel, patchwork, hanabi, sushi go party.
Misschien kom ik zo op meer kleine spellen
Vind je cooperatieve spellen zoals het verboden eiland ook leuk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zijn "geven en nemen" en "dobbelland" favoriet. Gewoon heerlijke niet-nadenken-spelletjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Claim is ook een leuk vlot slagenspel. Genius dobbelspel.
Alle reacties Link kopieren Quote
mscoco schreef:
27-03-2023 22:45
Vind je cooperatieve spellen zoals het verboden eiland ook leuk?
Dat ken ik niet. We hebben wel code names. Dat vind ik ook wel leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedoelen jullie niet Pandemic ipv Epidemic? Pandemic is in elk geval ook leuk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven