Mode & Beauty
alle pijlers
Doonails
donderdag 27 april 2023 19:06
Ik krijg op social media vaak advertenties van Doonails. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zelf dol op nagellak en heb altijd gelakte nagels (nooit naar een salon, altijd zelf) en Doonails spreekt mij erg aan, het resultaat lijkt erg mooi. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, want het is ook best wel prijzig en ben bang voor een miskoop.
donderdag 27 april 2023 19:30
Ja ik! Nu derde keer gebruikt en ik ben heel enthousiast. Het is even oefenen, maar ik vind dat het heel mooi wordt (en ik heb echt vrijwel geen nagellak-ervaring). Het blijft goed zitten en je nagels worden er heel stevig van. Het verwijderen is even een klusje (en vergt toch wel even weken in remover met aceton) maar mijn nagels komen er tot nu toe goed onder vandaan. Voor het plaatsen moet je wel even goed de tijd nemen (kost je zo een uur in het begin). Voor mij is het een soort van rustgevend momentje geworden. De kleuren zijn erg mooi (maar wijken soms wel een beetje af van wat je op de site ziet). Het is vrij prijzig, maar ik vind het het wel waard!
donderdag 27 april 2023 21:13
Dat snel loslaten is wel een dingetje waar ik wisselende ervaringen over lees. Bij mij zit het 2 weken goed. Bij anderen is die ervaring minder. Voor mij werkt dit goed omdat ik zo van mijn nagels en nagelriemen afblijf. Ze worden dus erg netjes erdoor. En dat eraf halen met aceton is natuurlijk niet ideaal maar eens in de zoveel tijd overleven mijn nagels dus wel. Er zijn ook mensen die het eraf halen met een nagelfrees. Dan zit je niet met de eventuele schade van aceton.
donderdag 27 april 2023 21:26
vrijdag 28 april 2023 08:11
Ik lees ook mee. Want ik wil ook naar die plek waar je zo goedkoop biab kan laten plaatsen. In elk geval niet waar ik woon.
Afgezien daarvan vind ik die UV lamp niet prettig meer na alle verhalen, en vind ik het altijd zo awkward in de nagelsalon. Ik heb die stylist niet heel veel te melden dus zit echt beetje de tijd uit.
Afgezien daarvan vind ik die UV lamp niet prettig meer na alle verhalen, en vind ik het altijd zo awkward in de nagelsalon. Ik heb die stylist niet heel veel te melden dus zit echt beetje de tijd uit.
vrijdag 28 april 2023 08:28
Tip: dan vraag je gewoon: “Vind je het OK als ik m’n oortjes in doe?”.Miss_Travel schreef: ↑28-04-2023 08:11Ik heb die stylist niet heel veel te melden dus zit echt beetje de tijd uit.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
vrijdag 28 april 2023 08:46
Ik lees even mee want ik krijg ook steeds insta-ads.
Ik vind het altijd heel opvallen dat in geen van die ads je het echte proces ziet. Altijd de nagel die in het potje gaat en daarna is hij ineens mooi en glanzend.
Geeft mij weinig vertrouwen eerlijk gezegd...
Mijn probleem met nagellak is altijd dat het nog de halve dag gevoelig is voor aanraking enz. Bij Doonails is de bovenste laag ook 'gewoon' een lak.
Daarom nu heel blij met Pink Gellac, kan meteen na aanbrengen weer gewoon mijn ding doen en het blijft bij mij 1-2 weken zitten afhankelijk van hoever ik mijn nagels ruw vijl. En ik gebruik altijd zonnebrandcreme voor de UV lamp.
Ik vind het altijd heel opvallen dat in geen van die ads je het echte proces ziet. Altijd de nagel die in het potje gaat en daarna is hij ineens mooi en glanzend.
Geeft mij weinig vertrouwen eerlijk gezegd...
Mijn probleem met nagellak is altijd dat het nog de halve dag gevoelig is voor aanraking enz. Bij Doonails is de bovenste laag ook 'gewoon' een lak.
Daarom nu heel blij met Pink Gellac, kan meteen na aanbrengen weer gewoon mijn ding doen en het blijft bij mij 1-2 weken zitten afhankelijk van hoever ik mijn nagels ruw vijl. En ik gebruik altijd zonnebrandcreme voor de UV lamp.
vrijdag 28 april 2023 09:05
Ja, maar je zit er zeker de helft korter onder met de handen omdat de lak veel sneller uit hard. Opgeteld met LED misschien 5 minuten per hand, terwijl het met UV wel kan oplopen tot 15 minuten.
vrijdag 28 april 2023 09:09
Ja oke, ik heb ook een LED lamp maar bescherm mijn handen liever nog steeds goed.
vrijdag 28 april 2023 09:19
De salon waar ik ga heeft Led-lamp en daar zit ik 2 keer 60 seconden met de hand in.
De biab die ze gebruikt is er eentje met direct kleur, er hoeft niet ook nog gel over, alleen een topcoat. Het blijft bij mij 4 weken zitten en dan moet het opnieuw vanwege uitgroei. Ik zit er gemiddeld een minuut of 50 tot een uurtje. Daar ga ik niet zelf voor klooien.
Goede nagelstylistes zijn zowiezo zeldzaam, de mijne heeft een giga wachtlijst.
Ze is ook altijd alert op de conditie van nagels.
De biab die ze gebruikt is er eentje met direct kleur, er hoeft niet ook nog gel over, alleen een topcoat. Het blijft bij mij 4 weken zitten en dan moet het opnieuw vanwege uitgroei. Ik zit er gemiddeld een minuut of 50 tot een uurtje. Daar ga ik niet zelf voor klooien.
Goede nagelstylistes zijn zowiezo zeldzaam, de mijne heeft een giga wachtlijst.
Ze is ook altijd alert op de conditie van nagels.
vrijdag 28 april 2023 09:21
vrijdag 28 april 2023 09:55
vrijdag 28 april 2023 10:45
Dat is absoluut niet asociaal. Je neemt een dienst af, en daar betaal je ook voor. Je bent niet verplicht om de hele tijd te kletsen met degene die het uitvoert als je dat niet wil.Miss_Travel schreef: ↑28-04-2023 09:55Doen mensen dit echt? Voelt voor mij wat asociaal ofzo. Maar misschien ben ik daar te gevoelig voor. Voel me ook altijd verplicht met de kapper te praten terwijl ik daar 0 zin in heb.
vrijdag 28 april 2023 11:03
Haha nou toch eens gaan proberen dan, want dat zou mijn weerzin om naar nagelsalon, kapper of pedicure te gaan wel aanzienlijk verminderen.
vrijdag 28 april 2023 11:09
Er zijn kappers die in hun salon een Silent Chair hebben. Speciaal voor mensen die niet willen kletsen tijdens het knippen. Geen idee of nagelsalons zoiets ook hebben, ik kom niet in nagelsalons. Maar ook zonder Silent Chair ben je niemand chit chat verschuldigd.Miss_Travel schreef: ↑28-04-2023 11:03Haha nou toch eens gaan proberen dan, want dat zou mijn weerzin om naar nagelsalon, kapper of pedicure te gaan wel aanzienlijk verminderen.
vrijdag 28 april 2023 11:10
Dankje Bbubbels!Bbubbels schreef: ↑27-04-2023 19:30Ja ik! Nu derde keer gebruikt en ik ben heel enthousiast. Het is even oefenen, maar ik vind dat het heel mooi wordt (en ik heb echt vrijwel geen nagellak-ervaring). Het blijft goed zitten en je nagels worden er heel stevig van. Het verwijderen is even een klusje (en vergt toch wel even weken in remover met aceton) maar mijn nagels komen er tot nu toe goed onder vandaan. Voor het plaatsen moet je wel even goed de tijd nemen (kost je zo een uur in het begin). Voor mij is het een soort van rustgevend momentje geworden. De kleuren zijn erg mooi (maar wijken soms wel een beetje af van wat je op de site ziet). Het is vrij prijzig, maar ik vind het het wel waard!
Meer mensen met ervaring hiermee? En zie ook dat ze remover vloeistof verkopen, werkt dat misschien wel goed?
vrijdag 28 april 2023 18:31
Die heb ik zelf nog niet geprobeerd. Er is trouwens een Facebookgroep waarin echte ervaringen worden gedeeld (Doonails Nederland). Wellicht leuk om te joinen? Daar zie je dus ook probeersels die echt mislukken en mooie resultaten. Wellicht dat het je overtuigt om het juist wel of niet te proberenMuurbloempje115 schreef: ↑28-04-2023 11:10Dankje Bbubbels!
Meer mensen met ervaring hiermee? En zie ook dat ze remover vloeistof verkopen, werkt dat misschien wel goed?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in