Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 19

16-03-2023 16:17 3010 berichten
Hier praten we over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van", op social media laten zien.

Let op: Voor de mommyvloggers is er een apart topic, op de pijler kinderen.
Gatti schreef:
21-05-2023 09:38
Ik rijd alleen met mijn kinderen in 't buitenland ik zal wel moeten.
En ik heb een tent zoals AM liet zien, is inderdaad geen tipi tent. Wel een heel fijne tent.
Ik hoop vooral dat ze in de zomer niet met z'n allen naast mij staan. Het lijkt me een enorme drukte.
Wij kozen altijd voor hele kleine campings, max 10 plekjes lekker rustig. Moet je alleen ook niet zo’n gezin als dat van AM op zo’n mini camping krijgen, al die pubers, herrie schoppen, zuipen en blowen. Ik denk dat zij wel voor een grote camping kiezen ivm alle leeftijden die bezig gehouden moeten worden.
BettyBoop82 schreef:
21-05-2023 09:25
Dat is allemaal alleen maar om haar boek over het grote gezin straks in te kunnen zetten. Sinds het boek af is heeft ze deze afslag van ‘wat is het allemaal lastig’ genomen lijkt wel. Daarvoor was er weinig aan de hand.
Dit valt mij echt enorm op. Toen ik begon met volgen was alles makkelijk, leuk en easy. Nu is alles een enorm probleem, lastig, moeilijk blabla. Ik ben er alleen nog niet uit of dit specifiek zo bedoeld is voor het boek, Annemarie wat overwerkt is, of dat het de eerste tekenen van de overgang zijn.

Dat laatste herken ik dus wel van mijzelf. Ik kon een tijd enorm opzien tegen dingen, die ik daarvoor gedachteloos deed ;-D.
Maar is dat persé de overgang, of ook gewoon het ouder worden, het vele jaren zorgen voor kleine kinderen (in haar geval), waardoor je op een gegeven moment toch moe wordt van zoveel drukte om je heen? Want dat zou ik me best kunnen voorstellen. Hoe leuk ze het ook vindt.

Want alles is inderdaad veel meer gedoe tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Maretakje24 schreef:
21-05-2023 09:50
Dit dus. En dan 1 paar schoenen, slippers en laarzen tot de winter. Wat als ze stuk gaan, zie eruit gegroeid bent. Moet je dan maar je tenen krom houden want je krijgt geen nieuwe tot oktober?
Nee natuurlijk niet. Maar je hebt toch ook kinderen die in de zomer 2 paar slippers, 4 soorten sandalen, 3 hippe sneakers etc hebben.
Kijk naar de Bollens. Voor elke dag een andere Ralph Lauren zwembroek. Bij AM moeten ze het met 3 paar zomerschoeisel doen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Maretakje24 schreef:
21-05-2023 09:50
Dit dus. En dan 1 paar schoenen, slippers en laarzen tot de winter. Wat als ze stuk gaan, zie eruit gegroeid bent. Moet je dan maar je tenen krom houden want je krijgt geen nieuwe tot oktober?
Nee natuurlijk niet. Maar je hebt toch ook kinderen die in de zomer 2 paar slippers, 4 soorten sandalen, 3 hippe sneakers etc hebben.
Kijk naar de Bollens. Voor elke dag een andere Ralph Lauren zwembroek. Bij AM moeten ze het met 3 paar zomerschoeisel doen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Maretakje24 schreef:
21-05-2023 09:55
Wij kozen altijd voor hele kleine campings, max 10 plekjes lekker rustig. Moet je alleen ook niet zo’n gezin als dat van AM op zo’n mini camping krijgen, al die pubers, herrie schoppen, zuipen en blowen. Ik denk dat zij wel voor een grote camping kiezen ivm alle leeftijden die bezig gehouden moeten worden.
Ik kies ook redelijk kleine campings, wel iets groter dan jij.
Ik verwacht eigenlijk bij AM ook niet te grote campings.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Rosalind* schreef:
21-05-2023 10:04
Maar is dat persé de overgang, of ook gewoon het ouder worden, het vele jaren zorgen voor kleine kinderen (in haar geval), waardoor je op een gegeven moment toch moe wordt van zoveel drukte om je heen? Want dat zou ik me best kunnen voorstellen. Hoe leuk ze het ook vindt.

Want alles is inderdaad veel meer gedoe tegenwoordig.
Bij mij was het echt de overgang. Ik was ineens helemaal klaar met zorgen en zorgtaken, terwijl dat voorheen ook wel voldoening gaf. Wat dat betreft echt een slechte timing, omdat juist op die leeftijd mantelzorg voor ouders in the picture komt (en mij dat bij tijden ook best zwaar viel).
Alle reacties Link kopieren
Gique schreef:
21-05-2023 10:09
Bij mij was het echt de overgang. Ik was ineens helemaal klaar met zorgen en zorgtaken, terwijl dat voorheen ook wel voldoening gaf. Wat dat betreft echt een slechte timing, omdat juist op die leeftijd mantelzorg voor ouders in the picture komt (en mij dat bij tijden ook best zwaar viel).
Ik denk dat wij rond deze leeftijd zitten, alleen zijn mijn kinderen iets jonger.
Ik herken 't niet zo.
Ik ben wel, helaas, een stuk voorzichtiger geworden.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
De tablets voor de kleintjes mogen niet mee, blijven de telefoons van de groteren en natuurlijk Am dan ook thuis?
Je zag jet een cadeautje uitzoeken met oma nog voor haar verjaardag, was dit de moeder van Maarten, aangezien ze met haar moeder momenteel geen contact heeft?
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
21-05-2023 10:19
De tablets voor de kleintjes mogen niet mee, blijven de telefoons van de groteren en natuurlijk Am dan ook thuis?
Je zag jet een cadeautje uitzoeken met oma nog voor haar verjaardag, was dit de moeder van Maarten, aangezien ze met haar moeder momenteel geen contact heeft?
Ja dat is de moeder van Maarten.
rocky wijzigde dit bericht op 21-05-2023 10:28
2.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
21-05-2023 10:19
De tablets voor de kleintjes mogen niet mee, blijven de telefoons van de groteren en natuurlijk Am dan ook thuis?
Je zag jet een cadeautje uitzoeken met oma nog voor haar verjaardag, was dit de moeder van Maarten, aangezien ze met haar moeder momenteel geen contact heeft?
Ja, de moeder van Maarten.
Was volgens mij de eerste keer dat ik ze op een drukke kermis zag. Leuk voor de kinderen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
21-05-2023 10:19
De tablets voor de kleintjes mogen niet mee, blijven de telefoons van de groteren en natuurlijk Am dan ook thuis?
Je zag jet een cadeautje uitzoeken met oma nog voor haar verjaardag, was dit de moeder van Maarten, aangezien ze met haar moeder momenteel geen contact heeft?
Dat vroeg ik me ook af en tegelijkertijd wil ik dit soort extra info niet weten van hun. Gewoon leuk om wat te kijken, zonder al te veel inside info over de familieverhoudingen en waarom iets is of niet is. :$
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
21-05-2023 10:26
Dat vroeg ik me ook af en tegelijkertijd wil ik dit soort extra info niet weten van hun. Gewoon leuk om wat te kijken, zonder al te veel inside info over de familieverhoudingen en waarom iets is of niet is. :$
Op familiebezoek klinkt ook heel anders dan: lekker een dagje naar Oma.
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
21-05-2023 10:08
Nee natuurlijk niet. Maar je hebt toch ook kinderen die in de zomer 2 paar slippers, 4 soorten sandalen, 3 hippe sneakers etc hebben.
Kijk naar de Bollens. Voor elke dag een andere Ralph Lauren zwembroek. Bij AM moeten ze het met 3 paar zomerschoeisel doen.
Ik ben ook van het 1 paar gympen en 1 paar sandalen in de zomer. En niet idd 3 paar Veja's, 2 paar Adidasjes en ook nog Nikes (alles in wit ook) want die staan ook zo leuk, voor een tweejarige....

Laarzen vind ik dan geen zomerschoeisel. Die krijgen ze nieuw in de herfst hier en als ze nog passen gaan ze lekker de zomer door bij regendagen en anders maar niet.
NoPepsiPlease schreef:
21-05-2023 10:08
Nee natuurlijk niet. Maar je hebt toch ook kinderen die in de zomer 2 paar slippers, 4 soorten sandalen, 3 hippe sneakers etc hebben.
Kijk naar de Bollens. Voor elke dag een andere Ralph Lauren zwembroek. Bij AM moeten ze het met 3 paar zomerschoeisel doen.
Zoals het overkwam was het 1 paar slippers, 1 paar schoenen en 1 paar laarzen voor de zomer en daarmee basta.

Hier hadden de kinderen ook niet overdreven veel schoenen, ze groeiden namelijk heel snel en elke 3 maanden kon ik shoppen voor schoenen en kleding. Gelukkig is die tijd voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Gique schreef:
21-05-2023 07:52
Van het hele vakantieverhaal van Annemarie snap ik niets als ik hier lees. Naar zeggen van Annemarie hebben ze altijd gekampeerd (en rondgetrokken, dus elke 2-3 dagen naar een nieuwe plek, ze konden immers in een half uur of zo de boel inpakken).
Waarom dan nu op zoek naar een tent: die hebben ze dan toch nog gewoon? Sterker nog, ze hadden in Frankrijk vorig jaar gloednieuwe tenten van de Decathlon.
En als je twee plekken hebt geboekt zullen ze niet rond gaan reizen neem ik aan?

Enfin, het is 1 grote reclamespot en het zou mij niets verbazen als ze uiteindelijk al die heisa maken voor 1 weekje kamperen met de pubers erbij. Een beetje hetzelfde als de vakantie in mei van 2 nachtjes.

Ik vind dar tegengespreek echt heel irritant merk ik. Blijkbaar is zelf iets betalen echt geen optie meer in huize Geerts en worden er allemaal scenario's over bedacht. Het lijkt me voor jonge kinderen verwarrend om zo op te groeien.
Eens met jou. Alles draait om gratis dingen naar binnen graaien. Een moderne bedelaar zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Gique schreef:
21-05-2023 09:59
Dit valt mij echt enorm op. Toen ik begon met volgen was alles makkelijk, leuk en easy. Nu is alles een enorm probleem, lastig, moeilijk blabla. Ik ben er alleen nog niet uit of dit specifiek zo bedoeld is voor het boek, Annemarie wat overwerkt is, of dat het de eerste tekenen van de overgang zijn.

Dat laatste herken ik dus wel van mijzelf. Ik kon een tijd enorm opzien tegen dingen, die ik daarvoor gedachteloos deed ;-D.
Idd de overgang heeft als een van de kenmerken dit gevoel. Dingen die je vroeger moeiteloos deed worden zwaar en veel.

Zij is bovendien vanwege haar onzekerheid extreem gericht op waardering van de buitenwereld. Dat kost heel veel energie. Bovendien lukt dat nooit, want er blijven altijd mensen die je niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Maretakje24 schreef:
21-05-2023 10:57
Zoals het overkwam was het 1 paar slippers, 1 paar schoenen en 1 paar laarzen voor de zomer en daarmee basta.

Hier hadden de kinderen ook niet overdreven veel schoenen, ze groeiden namelijk heel snel en elke 3 maanden kon ik shoppen voor schoenen en kleding. Gelukkig is die tijd voorbij.
Eigenlijk hebben ze aan een paar klompen van Groenrijk genoeg natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
21-05-2023 10:26
Ja, de moeder van Maarten.
Was volgens mij de eerste keer dat ik ze op een drukke kermis zag. Leuk voor de kinderen.
En leuk voor de moeder van Maarten. En superleuk dat Jet zelf een ongesponsord cadeau mag uitzoeken en apart aandacht krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Snaky schreef:
21-05-2023 11:58
En leuk voor de moeder van Maarten. En superleuk dat Jet zelf een ongesponsord cadeau mag uitzoeken en apart aandacht krijgt.
Zeker
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Snaky schreef:
21-05-2023 11:55
Idd de overgang heeft als een van de kenmerken dit gevoel. Dingen die je vroeger moeiteloos deed worden zwaar en veel.

Zij is bovendien vanwege haar onzekerheid extreem gericht op waardering van de buitenwereld. Dat kost heel veel energie. Bovendien lukt dat nooit, want er blijven altijd mensen die je niet leuk vinden.
Is het ook niet gewoon saai en vermoeiend om dingen voor de 7e of 8e keer te doen in t moederschap? Jet fietsen en zwemles, Lot zindelijk maken. Ik zou er zo moedeloos van worden om oneindig in dezelfde fases te zitten, kind na kind.
En dan een aankomende kampeervakantie (vrijwillig verplicht ivm geen Frankrijk huis) waarbij je moet voorzien in entertainment voor 20+ jarigen met drankspelletjes tot een 2jarige en een emmertje/schepje.
Alle reacties Link kopieren
Van die schoenen vind ik niet zo gek hoor, doe ik ook. Ik betaalde laatst €130,- voor een paar gympen voor de oudste vanwege haar smalle voeten. Die kan echt geen paar aan van de Van Haren dus ja, per seizoen het gepaste schoeisel. Gelukkig redden beiden kinderen dat meestal.
Met 5 kinderen met nog groeiende voeten snap ik dat volledig!
Alle reacties Link kopieren
Holaa schreef:
21-05-2023 12:36
Is het ook niet gewoon saai en vermoeiend om dingen voor de 7e of 8e keer te doen in t moederschap? Jet fietsen en zwemles, Lot zindelijk maken. Ik zou er zo moedeloos van worden om oneindig in dezelfde fases te zitten, kind na kind.
En dan een aankomende kampeervakantie (vrijwillig verplicht ivm geen Frankrijk huis) waarbij je moet voorzien in entertainment voor 20+ jarigen met drankspelletjes tot een 2jarige en een emmertje/schepje.
Ik vind dat zij alleen verantwoordelijk zijn voor vakantie voor de jongste vijf. De oudste drie en aanhang kunnen prima zelf op vakantie. Zichzelf entertainen al helemaal.

Als het zoveel stress geeft kun je ook thuisblijven en dagjes weg gaan. Opties genoeg.
snaky wijzigde dit bericht op 21-05-2023 12:50
6.05% gewijzigd
Holaa schreef:
21-05-2023 12:36
Is het ook niet gewoon saai en vermoeiend om dingen voor de 7e of 8e keer te doen in t moederschap? Jet fietsen en zwemles, Lot zindelijk maken. Ik zou er zo moedeloos van worden om oneindig in dezelfde fases te zitten, kind na kind.
En dan een aankomende kampeervakantie (vrijwillig verplicht ivm geen Frankrijk huis) waarbij je moet voorzien in entertainment voor 20+ jarigen met drankspelletjes tot een 2jarige en een emmertje/schepje.
Ik zou er wel moe van worden en tegelijkertijd kun je dat niet laten merken aan je kinderen. Dat is ook de hoofdreden dat ik niet zo'n groot gezin heb.
Ik zou het ook gewoon mentaal niet aankunnen. Stel dat een kind om de een of andere manier extra aandacht nodig heeft. Is er dan nog ruimte om dat kind aandacht te geven en te helpen? Ik vind het echt wel zwaar op momenten dat een (ouder) kind worstelt met (mentale/psychische) problematiek, dat vreet energie.

Daar zou ik echt bang voor zijn. Dat je een aantal kinderen met problematiek in de puberteit hebt. Hoe handel je dat als ouder(s)? Ik vind het nu dus met perioden zwaar als een kind ongelukkig is en dan heb ik hele makkelijke, doorgaans opgewekte pubers thuis.
Alle reacties Link kopieren
Holaa schreef:
21-05-2023 12:36

En dan een aankomende kampeervakantie (vrijwillig verplicht ivm geen Frankrijk huis) waarbij je moet voorzien in entertainment voor 20+ jarigen met drankspelletjes tot een 2jarige en een emmertje/schepje.
Je zou natuurlijk ook alleen met de jongere kinderen kunnen gaan. De oudsten hebben toch de leeftijd dat ze alleen met vriendin kunnen gaan of een paar daagjes op bezoek komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven