Last minute kraamcadeau

26-05-2023 08:38 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanavond op kraamvisite bij een vriendin. Het is al haar 3e kindje. Nu moet ik nog last minute een kraamcadeau regelen. Ik dacht aan bon van Hema. Misschien wat onpersoonlijk maar ik zou het anders echt niet weten. Het is al haar 3e, ze heeft al veel. En ik weet het anders ook niet.
Wat denken jullie ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Prima toch
Of een goed boekje, die kun je nooit genoeg hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n bon is altijd goed!

Drinkt ze alcohol? Ik geef vaak een verwenpakket voor de moeder/ouders bij een 2e en volgende kindje. Met name positieve reacties gehad op een fles Hertog Jan Grand Prestige uit het geboortejaar van de baby. Die gist na op de fles en kun/moet je dus een tijd bewaren voor je hem opdrinkt (ook handig ivm borstvoeding als ze dat geeft). :)

Of, als je vandaag nog tijd hebt, stuur haar een appje met de vraag of ze al avondeten hebben voor vanavond/morgen. Niet hoeven koken vond ik zelf het fijnste cadeau. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind een bon wel erg onpersoonlijk inderdaad. Ik had zelf eerder een gepersonaliseerd voorleesboekje gedaan ofzo. Of een mooi sprookjesboek bijvoorbeeld. En dan voor de moeder inderdaad een verwenpakket met eventueel ook een boek, wat lekkers qua eten en drinken (zo’n fles hertog Jan zou ik dan weer niet hoeven, lust geen bier :mrgreen: Doe maar Hugo dan). Ik was zelf in de afgelopen weken al wat gaan uitzoeken, de bevalling is geen verrassing neem ik aan :biggrin: Maar als het zo last minute moet, zou ik zelf denk ik ook op een bon uit komen. Al vind ik de Hema dan weer geen leuke winkel zelf. Liever dan de H&M of C&A bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er uit. Ik haal een Primera bon. En een goede fles wijn voor haar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een bon vind ik zelf wel onpersoonlijk maar als je het leuk inpakt met een boekje of een fles wijn voor mama ziet dat er al heel anders uit en lijkt het alsof je er nog enige moeite voor gedaan hebt.
Zelf had ik voor iets persoonlijkers gegaan maar dat heeft meer tijd nodog en is niet in 1 dag geregeld.

Ik snap dat nooit zo, vriendin is 9 maanden zwanger geweest neem ik aan. Hoe kan het dan dat je lastminute een kadootje nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren Quote
muts87 schreef:
26-05-2023 08:51
Ik ben er uit. Ik haal een Primera bon. En een goede fles wijn voor haar.
als je bij de Primera bent, koop gewoon een kinderboek
Alle reacties Link kopieren Quote
Een Primera bon zou ik dan weer niet zo snel doen. Daar kan je niet echt wat halen voor een baby.

ik zou een lief knuffetje doen, met tijdschrift mama erbij en een fles wijn. En als het kindje een speen gebruikt kan je ook nog een speendoekje erbij doen. of een cadeaubon van Hema/Prenatal/C&A/H&M.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als moeder ben ik heel blij met een Hema-bon (en een flesje bubbels voor mezelf ;-) )
Of zoek bij de hema/of waar je ook bent een leuk pakje of rompertje uit.
She was brave and strong and broken, all at once.
Alle reacties Link kopieren Quote
Armbandje met naam
Misschien zo'n Tiny Rituals cadeausetje voor baby's? Alles dat erin zit is hypoallergeen. Een leuke verpakking eromheen en een lief rompertje erbij en klaar ben je.

Hoewel voorleesboekjes ook altijd een goed idee zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je een bon doet, zou ik je een bon voor de babyspa aanraden. Vinden de meeste baby’s echt heerlijk en als mama is het fantastisch om je kindje te zien genieten (en zelf kom je ook lekker tot rust).

Vaak kan je het online bestellen en printen, stuk persoonlijker als “hier heb je een bon zoek zelf maar wat” :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Noekie-Noek schreef:
26-05-2023 08:57
Ik snap dat nooit zo, vriendin is 9 maanden zwanger geweest neem ik aan. Hoe kan het dan dat je lastminute een kadootje nodig hebt?
Veel mensen kopen toch ook last-minute verjaardagscadeaus? Daar weet je nog veel langer vantevoren wanneer je het cadeau nodig hebt. ;-)

Bij kraambezoek koop ik het cadeau liever pas als de baby al geboren is (stukje bijgeloof van mij, laat het kindje eerst maar levend geboren worden). Bovendien weet je nooit hoeveel tijd je dan hebt. Laatst ook een vriendin die met 38 weken beviel en na 3 dagen al vroeg of ik de dag erop even langskwam. Ik ging ervan uit dat ze de eerste week/weken nog geen bezoek anders dan naaste familie zou willen. Dat werd dus ook een haastklus. :lol: (ik had al wel wat bedacht, dat scheelde)
Ik zou blijer worden van een Hemabon dan een Primerabon als nieuwbakken moeder (ook al is het 'al' de derde).

Misschien een bon voor een babyspa als er eentje bij haar in de buurt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een primerabon? Die snap ik even niet.
Met een Hemabon zou ik heel blij zijn, met het 33e knuffeldoekje wat minder, maar als vriendin weet je vast wat ze al veel heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is Primerabon niet zo'n bon die je bij Primera kan omwisselen voor elke andere bon (in hun assortiment)?
Honderd keer liever een hema-bon dan diverse suggesties hierboven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ging trouwens pas weer drinken, na een jaar BV
Ben bang dat alcohol hier in meneer-Lila was verdwenen
Alle reacties Link kopieren Quote
Hema bon is uitstekend. En zou ik veel leuker vinden dan alle andere voorstellen hier

Zeker bon voor een baby spa dag dat is alleen handig als je aanbiedt op de oudste twee te passen als het de derde is

Boekjes daar krijg je er altijd zoveel van. En ja daar kan je meer dan genoeg van hebben

Een fles verzorgingsproduct voor moeder is prima

Je kan ook een bon voor de baby doen en voor de oudere 2 een kadootje meenemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Liever een bon van de Hema dan het zoveelste kinderboekje of knuffeldoekje. Daar heb je na twee kinderen wel genoeg van liggen in huis.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
26-05-2023 09:42
Liever een bon van de Hema dan het zoveelste kinderboekje of knuffeldoekje. Daar heb je na twee kinderen wel genoeg van liggen in huis.
Van boeken heb ik echt nog nooit genoeg gehad

(moet wel zeggen, dat ik ze, als ze uit zijn, en niet herlezen worden, naar de kringloop doe)
Alle reacties Link kopieren Quote
Met kinderen is het wellicht weer anders, maar een bon voor de Hema is net zoiets als een bon voor Albert Heijn. Komt wel op, maar leuk is anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een recent prentenboek. Dat vinden bijna alle ouders leuk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Noekie-Noek schreef:
26-05-2023 08:57
(…)

Ik snap dat nooit zo, vriendin is 9 maanden zwanger geweest neem ik aan. Hoe kan het dan dat je lastminute een kadootje nodig hebt?
Ik koop echt niet maanden/weken van tevoren cadeaus, nee. Misschien is er in de tussentijd wel de apocalyps en is het voor niets.

Nee, ben 1) niet zo’n planner en 2) heb weleens gehad dat ik sneller dan verwacht op kraamvisite kon. Dat bevallen moeder meteen zei; kom anders morgen! Dus zo gaat dat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven