Wat als het niet goed komt?

13-04-2024 21:47 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben alleen - bijna altijd alleen geweest op een paar korte niet noemenswaardige relaties gehad.

Bij mensen die weten dat ik alleen staand ben krijg ik vaak de opmerking:

-het komt wel goed, de liefde vind je wel
-niet zoeken hij vindt jou wel.
-zo leuke meid hoe ben je vrijgezel.

Alllemaal lief bedoeld, maar de focus lijkt erop te liggen dat mijn leven wel goed komt als er een man komt.

Ik alle eerlijkheid houd ik er rekening mee dat het niet meer goed komt. Dat ik altijd alleen zou blijven. Realistisch gezien is dat wel zo eerlijk.

Ik wil namelijk niet in iets geloven of mezelf een droom voorhouden waar geen zekerheid voor is.

Mijn focus is om ook alleenstaand gewoon een gelukkig bestaan te kunnen leiden, dan is een eventuele partner een toevoeging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien is het al goed?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Of je leven goed is hangt niet af van het hebben van een relatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
13-04-2024 21:49
Misschien is het al goed?
Ik wilde net hetzelfde posten.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt mazzel dat je niet aan een man bent blijven hangen.

Je bent de dans ontsprongen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind eigenlijk dat je een heel gezonde houding hebt: lekker gelukkig kunnen zijn alleen en als je iemand vindt die erbij past is dat leuk. Maar zo niet, dan is het leven ook leuk! Laat je niet anders aanpraten. Je doet het goed volgens mij. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
13-04-2024 21:54
Je hebt mazzel dat je niet aan een man bent blijven hangen.

Je bent de dans ontsprongen.
:HA:
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat nou als het al goed is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
13-04-2024 21:54
Je hebt mazzel dat je niet aan een man bent blijven hangen.

Je bent de dans ontsprongen.
:cheer:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar relaties gehad, maar inmiddels al ruim 20 jaar niks langdurigs meer. Er waren/zijn wel mannen die willen/wilden, maar ik hield de boot af. Over paar jaar is zoon (hopelijk ;-D ) het huis uit en wellicht verandert mijn kijk op mannen/relaties dan wel, maar vooralsnog heb ik er geen problemen mee als ik alleen blijf.
Relaties zijn zeker niet zaligmakend. Laat je vooral niks aanpraten door anderen in je omgeving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
13-04-2024 21:54
Je hebt mazzel dat je niet aan een man bent blijven hangen.

Je bent de dans ontsprongen.
Dat is het eerste wat ik ook dacht. Zou zo met to willen ruilen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ook prettig is: Morgen op zondag dus staat de WC poetsen op mijn lijstje. :-D 1x per week :proud:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is al goed, en mensen die zeggen zoiets uit beleefdheid. Je kan wel terug zeggen "Ik ben helemaal gelukkig zonder relatie, voor mij hoeft het niet. Het is al goed"

En je kan ook terug zeggen "waarom denk je dat ik een relatie nodig heb? Want ik vind het prima zo. Hangt iemands geluk per se af van een partner? Is dat voor jezelf belangrijk?"
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
13-04-2024 22:19
Dat is het eerste wat ik ook dacht. Zou zo met to willen ruilen
Same here! :couple:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gelukkig ben je nu nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je houding is verstandig To. Ervoor zorgen dat je leven sowieso leuk is, is slim. Een relatie moet een toevoeging zijn, geen invulling.

Kijk voir de lol ook eens in het vooroordelen tov singles topic;
relaties/welke-vooroordelen-over-single ... ges/504866
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
debuurvrouw schreef:
13-04-2024 22:49
Hoe gelukkig ben je nu nu?
60:40

60% helemaal gelukkig en doe ik mijn eigen dingen.
40% baal ik er van dat een partner mij niet gegund is. Voordat bij dingen waar je verwacht met zijn 2 te komen opdagen. Zoals kerstfeest op werk, bruiloften en feestdagen. Ook thuis heb ik dat wel eens - dat ik denk kom thuis in een leeg huis.

Ook vind ik dat alleen thuis komen chill- doen en laten wat ik wil. Zeker als ik verrot ben van een lange werkdag
Alle reacties Link kopieren Quote
Niets mis met jouw instelling, niks aan doen verder.
En nog wat, stel het zou goed gekomen zijn in de ogen van die mensen, dan komt de volgende vraag of toespeling: wanneer komt dat kind nu eens, of het 2de . Dus ze hebben altijd wel iets om zich met jou te bemoeien.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
ladywhy schreef:
13-04-2024 22:54
60:40

60% helemaal gelukkig en doe ik mijn eigen dingen.
40% baal ik er van dat een partner mij niet gegund is. Voordat bij dingen waar je verwacht met zijn 2 te komen opdagen. Zoals kerstfeest op werk, bruiloften en feestdagen. Ook thuis heb ik dat wel eens - dat ik denk kom thuis in een leeg huis.

Ook vind ik dat alleen thuis komen chill- doen en laten wat ik wil. Zeker als ik verrot ben van een lange werkdag
Dus heb je eigenlijk last van je omgeving?
Alle reacties Link kopieren Quote
ladywhy schreef:
13-04-2024 22:54
60:40

60% helemaal gelukkig en doe ik mijn eigen dingen.
40% baal ik er van dat een partner mij niet gegund is. Voordat bij dingen waar je verwacht met zijn 2 te komen opdagen. Zoals kerstfeest op werk, bruiloften en feestdagen. Ook thuis heb ik dat wel eens - dat ik denk kom thuis in een leeg huis.

Ook vind ik dat alleen thuis komen chill- doen en laten wat ik wil. Zeker als ik verrot ben van een lange werkdag

Twee katten en een hond :-D dat is alles wat je meestal nodig hebt ....soms
muselet wijzigde dit bericht op 13-04-2024 23:06
Reden: typo
0.18% gewijzigd
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
En toch vind ik dit soort reacties ook wel eens lastig.

Ja, ik ben heus niet diep ongelukkig in mijn eentje, maar in mijn eentje wordt het wel véél lastiger om wensen zoals een fijn huis en kinderen in vervulling te laten gaan.

En dan kan er wel degelijk sprake zijn van 'de boot missen', en dan? Dat zijn best zware gevoelens om dan een plekje te moeten geven.

En inderdaad, altijd overal alleen voor staan en voor moeten komen opdagen. Soms is dat ook gewoon ronduit kut. Dat gevoel kan volgens mij best bestaan náást een vervuld en fijn leven als single.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
13-04-2024 23:06
En toch vind ik dit soort reacties ook wel eens lastig.

Ja, ik ben heus niet diep ongelukkig in mijn eentje, maar in mijn eentje wordt het wel véél lastiger om wensen zoals een fijn huis en kinderen in vervulling te laten gaan.

En dan kan er wel degelijk sprake zijn van 'de boot missen', en dan? Dat zijn best zware gevoelens om dan een plekje te moeten geven.

En inderdaad, altijd overal alleen voor staan en voor moeten komen opdagen. Soms is dat ook gewoon ronduit kut. Dat gevoel kan volgens mij best bestaan náást een vervuld en fijn leven als single.

Dat is ook de andere kant :cat:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
calvijn1 schreef:
13-04-2024 22:19
Dat is het eerste wat ik ook dacht. Zou zo met to willen ruilen
Oprechte vraag: waarom ben jij nog bij je man? Je bent al zo lang ongelukkig.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hexopbezemsteel schreef:
13-04-2024 23:25
Oprechte vraag: waarom ben jij nog bij je man? Je bent al zo lang ongelukkig.
Dit vraag ik mij ook af. Het lijkt mij zo verdrietig als je je zo voelt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven