Hoe gaan jullie om met jullie schoonouders?
maandag 13 juli 2009 om 17:04
Ik heb ze helaas niet, ik had best willen weten hoe de moeder van mijn vriend was, ze moest zo'n lief mens zijn. Zijn vader was daarintegen een achterbakse kwal. Mijn vriend heeft een hele goede band met zijn schoonouders, (mijn ouders natuurlijk) Hij kan met ze huilen en lachen en hij voelt zich echt helemaal thuis in onze familie. Hij is na scheiding van van zijn ouders bij z'n vader opgegroeid en heeft daarom de moederliefde ontzettend gemist. Met 17 jaar is hij bij hem weggelopen en bij z'n moeder gaan leven. Helaas is zij enkele jaren daarna overleden, z'n vader overigens ook. Alle moederliefde die hij heeft gemist die krijgt hij alsnog van mijn moeder, ze knuffelen zelfs zoals ze dat doet met haar dochters, heerlijk gewoon. Ik vraag me af hoe jullie band is met met jullie schoonouders.

maandag 13 juli 2009 om 17:35
quote:Star schreef op 13 juli 2009 @ 17:30:
De mijne zitten in een hok in de achtertuin en krijgen 1 keer per week te eten. Hahaha
Ik kan het heel goed met de mijne vinden..
Komen er niet zo vaak maar tis wel gezellig,passen ook wel eens op de kids en dat gaat super (is niet de eigen kleinkinderen van hun) maar zo behandelen ze ze wel...
De mijne zitten in een hok in de achtertuin en krijgen 1 keer per week te eten. Hahaha
Ik kan het heel goed met de mijne vinden..
Komen er niet zo vaak maar tis wel gezellig,passen ook wel eens op de kids en dat gaat super (is niet de eigen kleinkinderen van hun) maar zo behandelen ze ze wel...

maandag 13 juli 2009 om 17:48
Mijn schoonouders zijn geweldig. Lief, hartelijk, altijd geïnteresseerd in ons, ze staan ons met raad en daad bij als er iets is, dringen zich daarentegen weer niet door te vaak te bellen of langs te komen. Toen ik zijn ouders leerde kennen, wist ik meteen waarom vriend zo leuk en sociaal is en zich zo goed kan inleven.
Kortom: ik heb ontzettend geboft (zowel met vriend als met zijn ouders)
Kortom: ik heb ontzettend geboft (zowel met vriend als met zijn ouders)
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
maandag 13 juli 2009 om 18:02
Van de ouders van mijn (overleden) man,leeft alleen zijn moeder(mijn schoonmoeder dus),nog,,en het is dat ik geen tuin heb,want anders deed ik hetzelfde met haar,als Star,met dien verstande,dat ik het hok dicht zou timmeren,en ging emigreren.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
maandag 13 juli 2009 om 18:04
Dat zegt mijn vriend ook! Ik geniet enorm van hun omgang met elkaar. Mijn vader en hij gaan graag biljarten samen, samen aan de boot van m'n vader werken, lachen. Hij had ook zo graag gewilt dat zijn vader net zo was als mijn vader, dan had hij een heel ander leven gehad. Hij wilde vroeger graag sportleraar worden maar van zijn vader moest hij op z'n 17e gaan werken bij de slager.

maandag 13 juli 2009 om 18:12
Jee, triest voor je vriend maar wat een geluk dat hij de schade een beetje kan inhalen bij jouw ouders! Heerlijk toch?
Mijn schoonouders zijn eh... anders. Ik heb geen hekel meer aan ze maar mijn grootste vrienden zullen het ook niet worden.
Jammer want bij mijn vorige vriendjes had ik ook een goede band met de 'schoonouders'.
Omdat jouw schoonouders er niet meer zijn is het nu eenmaal niet anders, maar wat je er zo over verteld heeft het je misschien veel ergernis gescheeld.
De schooonouders krijg je er ( soms helaas) gratis bij en je moet het er maar mee doen.
Star Waar heb je dat hok vandaan? Url? bouwplan?
Mijn schoonouders zijn eh... anders. Ik heb geen hekel meer aan ze maar mijn grootste vrienden zullen het ook niet worden.
Jammer want bij mijn vorige vriendjes had ik ook een goede band met de 'schoonouders'.
Omdat jouw schoonouders er niet meer zijn is het nu eenmaal niet anders, maar wat je er zo over verteld heeft het je misschien veel ergernis gescheeld.
De schooonouders krijg je er ( soms helaas) gratis bij en je moet het er maar mee doen.
Star Waar heb je dat hok vandaan? Url? bouwplan?
maandag 13 juli 2009 om 18:17
Lente, Wat vervelend dat het tussen jou en je schoonouders niet zo botert jammer hoor want het kan zo gezellig zijn. Het zal best soms vervelend zijn met de verplichte bezoekjes, verjaardagen enzo. Ik had graag mijn schoonmoeder willen leren kennen, ik laat soms ook een traantje gaan als hij over haar praat, ze moest zo'n lief mens zijn en door haar verleden met haar ex-man ook zo onzeker geworden. Ik denk ook dat als zijn vader nog had geleefd dat ik hem ook nooit had gekent hoor, hij had echt geen contact met hem blijven houden, of hij had wellicht zo z'n best moeten doen om het weer goed te praten allemaal...

maandag 13 juli 2009 om 18:23
Ik heb ook geen schoonouders (meer); de vader van mijn man heb ik nooit gekend. Zijn moeder wel, en dat ging wel redelijk. We hadden echter geen innige band o.i.d. Ik had de vader van mijn man graag wel een keer willen ontmoeten (mijn man had veel meer met zijn vader dan met zijn moeder), maar verder vind ik het wel prima zo.
maandag 13 juli 2009 om 18:32
Ik heb ook totaal geen band met mijn schoonouders. Dit is gekomen door een voorval op onze bruiloft. Dit is nooit uitgesproken en er word vervolgens gedaan of er niets aan de hand is.
Inmiddels is mijn man ook op een punt gekomen dat we voor de vorm af en toe bellen of langsgaan. Ze zijn hier al maanden niet geweest en wij hebben nu ook besloten die kant niet meer op te gaan totdat zij hier is zijn geweest. Is kijken wat er gebeurd.
Iedere keer als ik op een punt kom dat ik ze het voordeel van de twijfel wil geven, dan doen ze weer iets waardoor ik me afvraag waarom ik het eigenlijk weer doe. Vaak is dit voor mijn man, die dit absoluut niet van mij verwacht, en zelf ook niet belangrijk vind dat ik nog iets probeer. Hij vind het wel lief dat ik het doe, maar hij zou het zelf niet eens bedenken.
Met andere woorden, ik zou ze het liefste in het hok naast die van Star zetten.
Inmiddels is mijn man ook op een punt gekomen dat we voor de vorm af en toe bellen of langsgaan. Ze zijn hier al maanden niet geweest en wij hebben nu ook besloten die kant niet meer op te gaan totdat zij hier is zijn geweest. Is kijken wat er gebeurd.
Iedere keer als ik op een punt kom dat ik ze het voordeel van de twijfel wil geven, dan doen ze weer iets waardoor ik me afvraag waarom ik het eigenlijk weer doe. Vaak is dit voor mijn man, die dit absoluut niet van mij verwacht, en zelf ook niet belangrijk vind dat ik nog iets probeer. Hij vind het wel lief dat ik het doe, maar hij zou het zelf niet eens bedenken.
Met andere woorden, ik zou ze het liefste in het hok naast die van Star zetten.
"ik ben het, Barbabelladingdong"

maandag 13 juli 2009 om 18:36
Een schoonmoeder heb ik niet, ook nooit gekend. Maar als ik mijn vriend over haar hoor praten, zo liefdevol! Ik had haar graag gekend. Als we naar het graf van haar gaan zeg ik ook altijd mam tegen haar. Ze is aan kanker overleden en is heel lang ziek geweest.
Mijn schoonvader vind ik een schat! Hij heeft sinds 2 jaar weer een vriendin. Van 74..... Helemaal geweldig! Is ook een erg lieve vrouw. Maar ik zal haar toch nooit zien als schoonmoeder. Dan is zijn ex-schoonmoeder meer mijn schoonmoeder. We gaan nog heel goed om met de familie van zijn ex-vrouw. Geen kippenhokken in de tuin voor mij!
Mijn schoonvader vind ik een schat! Hij heeft sinds 2 jaar weer een vriendin. Van 74..... Helemaal geweldig! Is ook een erg lieve vrouw. Maar ik zal haar toch nooit zien als schoonmoeder. Dan is zijn ex-schoonmoeder meer mijn schoonmoeder. We gaan nog heel goed om met de familie van zijn ex-vrouw. Geen kippenhokken in de tuin voor mij!
maandag 13 juli 2009 om 18:46
Mijn schoonvader is helaas een paar jaar geleden overleden en liet zijn kinderen een afhankelijke vrouw achter die zelf nog niet kan bedenken wat ze vanavond eet ( bij wijze van dan) Ze bedoelt het allemaal niet kwaad, maar tegen al haar gezeur en geklaag kan ik echt niet. Ze is 69 maar gedraagt zich of ze 85 is. En nee, ze mag ook niet in m'n achtertuin in een hok.
maandag 13 juli 2009 om 18:59
Ik zie ze gemiddeld 1 keer per jaar... En dat vind ik erg jammer.
Baal er wel van dat ik niet echt een goede band met ze op kan bouwen want het zijn echt schatten van mensen. Ik sta dan ook meestal een potje met m'n schoonmoeder mee te janken als we weer naar huis gaan.
Ze wonen ruim 4 uur vliegen bij ons vandaan, en ik spreek hun taal niet, en zij die van mij niet. Met Engels, handen en voeten, wat frans etc. komen we wel een stukje, maar bij lange na niet voldoende om eens een leuk vlot gesprek te voeren...
Voel me door die taalbarriere ook zo machteloos dat ik ze niet aan de telefoon durf te spreken...
Baal er wel van dat ik niet echt een goede band met ze op kan bouwen want het zijn echt schatten van mensen. Ik sta dan ook meestal een potje met m'n schoonmoeder mee te janken als we weer naar huis gaan.
Ze wonen ruim 4 uur vliegen bij ons vandaan, en ik spreek hun taal niet, en zij die van mij niet. Met Engels, handen en voeten, wat frans etc. komen we wel een stukje, maar bij lange na niet voldoende om eens een leuk vlot gesprek te voeren...
Voel me door die taalbarriere ook zo machteloos dat ik ze niet aan de telefoon durf te spreken...
maandag 13 juli 2009 om 21:19
Ik heb een lieve, betrokken, warme, geestige, intelligente schoonmoeder. Ik kan merken dat ze om me geeft, en dat is een fantastisch gevoel. Ze heeft op allerlei plekken op aarde gewoond en ze heeft altijd mooie verhalen en advies voor mij als onzekere-opgroeiende-vrouw.
Goh... heb me eigenlijk nooit zo gerealiseerd dat ik zoveel geluk met haar heb.
Goh... heb me eigenlijk nooit zo gerealiseerd dat ik zoveel geluk met haar heb.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
dinsdag 14 juli 2009 om 01:58

dinsdag 14 juli 2009 om 07:39
quote:Magdalene010 schreef op 13 juli 2009 @ 17:41:
Ik heb geen respect voor iemand die z'n kinderen regelmatig slaat en zelf z'n zoon van 9 een gebroken neus slaat. Wat weet jij ervan of ik respect moet hebben voor hem of niet....in zo'n geval niet dus.Omdat je in je opening schreef: Ik ken ze helaas niet. Vandaar.
Ik heb geen respect voor iemand die z'n kinderen regelmatig slaat en zelf z'n zoon van 9 een gebroken neus slaat. Wat weet jij ervan of ik respect moet hebben voor hem of niet....in zo'n geval niet dus.Omdat je in je opening schreef: Ik ken ze helaas niet. Vandaar.