Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3
donderdag 10 april 2025 om 20:35
Paar weken geleden was alle zonnebrand 60% korting bij Kruidvat. Heb toen Vision gekocht.
Die aanbiedingen komen inderdaad minder vaak maar zijn er wel.
donderdag 10 april 2025 om 20:37
Hebben we het al gehad over de zakjes paaseitjes? Dan heb ik het niet eens over de praliné versie, maar gewoon melkchocolade paaseitjes. Een klein zakje bij de AH kost nu bijna 4 euro ofzo?! Ik vind het vooral gezellig staan in een schaaltje op tafel en pak er dan af en toe eentje, maar voor zoveel geld sla ik ze wel over. Bi-zar.
Every step forward begins with the decision to not stand still
donderdag 10 april 2025 om 23:24
Praline is nu vaak goedkoper omdat daar minder chocola in zit en dat duur is.Roxxeanne schreef: ↑10-04-2025 20:37Hebben we het al gehad over de zakjes paaseitjes? Dan heb ik het niet eens over de praliné versie, maar gewoon melkchocolade paaseitjes. Een klein zakje bij de AH kost nu bijna 4 euro ofzo?! Ik vind het vooral gezellig staan in een schaaltje op tafel en pak er dan af en toe eentje, maar voor zoveel geld sla ik ze wel over. Bi-zar.
vrijdag 11 april 2025 om 08:04
Als we het over te duur hebben....
Ik woon dicht bij de grens met duitsland.
Ik koop in duitsland mijn meeste boodschappen.
Deze zijn echt wel goedkoper.
1 fles haarlak, van een merk wat hier 7,50 kost, betaal ik daar nog geen 3,00.
Zonnecreme, hier 20,00, daar 7,00. Lippenstift hier 14 00 daar 4,00.
Deo, wasmiddel, wasverzachter enz.
Het scheelt euro's.
Meeste etenswaren zijn er ook goedkoper (behalve koffie).
Hoe kan het dat de winkelketens nu op bezoek zijn bij onze ministers en zeggen dat het niet waar is? Ze zeggen gewoon dat nederland zelfs goedkoper is!
Hoe dan?
Ik woon dicht bij de grens met duitsland.
Ik koop in duitsland mijn meeste boodschappen.
Deze zijn echt wel goedkoper.
1 fles haarlak, van een merk wat hier 7,50 kost, betaal ik daar nog geen 3,00.
Zonnecreme, hier 20,00, daar 7,00. Lippenstift hier 14 00 daar 4,00.
Deo, wasmiddel, wasverzachter enz.
Het scheelt euro's.
Meeste etenswaren zijn er ook goedkoper (behalve koffie).
Hoe kan het dat de winkelketens nu op bezoek zijn bij onze ministers en zeggen dat het niet waar is? Ze zeggen gewoon dat nederland zelfs goedkoper is!
Hoe dan?
de wereld wacht om ontdekt te worden
vrijdag 11 april 2025 om 08:11
vrijdag 11 april 2025 om 08:53
Daar gok ik ook op

vrijdag 11 april 2025 om 08:54
Dat geeft wel precies aan wat ik bedoel, 60% korting is natuurlijk een idiote aanbieding. Betekend dat de standaard prijs eigenlijk veel te hoog is.
vrijdag 11 april 2025 om 09:07
Ja, eens. Als ik dicht bij de Duitse grens had gewoond was ik daar heel vaak heengeweest. Het is hier in NL met heel veel dingen dat de standaard prijs echt veel te hoog is en de aanbiedingsprijs eigenlijk de echte prijs.
vrijdag 11 april 2025 om 09:15
Ja precies, de standaard prijs is te hoog en ik vind het vervelend dat ik, om niet die veel te hoge prijs te moeten betalen, steeds dubbele of meer hoeveelheden moet kopen als alleenwonende, mijn kasten puilen uit van dat spul, en het gaat minder snel op dan bij een gezin. Heb nu ook bijv 3 of 4 bussen haarlak hier liggen enz..
vrijdag 11 april 2025 om 09:33
Ik heb de mazzel letterlijk naast de grens te wonen

Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 11 april 2025 om 11:09
Wat is nu echt veel duurder in Duitsland, naast koffie?GroenTuintje schreef: ↑11-04-2025 09:33Ik heb de mazzel letterlijk naast de grens te wonenen niet alles is overigens goedkoper in Duitsland. Maar daar kom je alleen achter als je en in NL en in DL winkelt
vrijdag 11 april 2025 om 14:03
Wc papier is niet altijd voordeliger, normale chocolade repen ook niet momenteel. Bepaald fruit is ook niet voordeliger. Biologische eieren zijn er duurder momenteel. Vleeswaren ook niet allemaal. En jam schijnt er ook duurder te zijn.
vrijdag 11 april 2025 om 14:17
Oh en paracetamol bijv. Sowieso ga je hier bij de drogist geen medicijnen vinden, alles via de apotheek en bij veel dingen die je in nl zo kunt kopen heb je hier een recept nodig (melatonine schiet me zo als vb te binnen en volgens mij heb je voor neusspray ook een recept nodig (behalve voor de wateroplossing) maar dat laatste weet ik niet zeker..
vrijdag 11 april 2025 om 16:32
GroenTuintje schreef: ↑11-04-2025 14:03Wc papier is niet altijd voordeliger, normale chocolade repen ook niet momenteel. Bepaald fruit is ook niet voordeliger. Biologische eieren zijn er duurder momenteel. Vleeswaren ook niet allemaal. En jam schijnt er ook duurder te zijn.
20 rollen met elk 200 velletjes 3 laags wc-papier zijn €7,15 bij de Rossmann. Enigszins vergelijkbaar met Kruidvat.
Een Rittersport reep is deze week €1,11 bij de Edeka. €1,85 bij de AH.
10 biologische eieren zijn €3,39 bij de Edeka. €4,49 bij de AH.
300 gram biologische jam bij de Rossmann is €1,89. €2,60 voor 250 gram bij de AH.
Vleeswaren weet ik niet, want eet ik niet.
Ik vergelijk met de AH omdat ik simpelweg geen andere winkels in de buurt heb.
Ook een mooie vergelijking. Ledlampen voor in een douche-lamp. Bij de AH €10,00. Bij de Edeka €4,00.
Twee dingen die in mijn beleving duurder zijn: vlees (maar wel lekkerder) en paddestoelen
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
vrijdag 11 april 2025 om 19:07
haha, daar ga ik op inzetten, goeie!
Ik kocht vandaag weer een pak vlokken (vlokfeest) van De Ruyter. Die is van 375 gram naar 220 gram gegaan. In verhouding is de prijs nagenoeg gelijk (nu 4 cent duurder). Het zou me alleen niets verbazen als ze dan over een paar maanden de verpakking weer terugvergroten naar 375 gram en dan reclame maken met 'nu extra veel vlokken' en dan de prijs een flink stuk omhoog duwen. Dit gebeurde vroeger ook veel bij shampoos toen ik nog een bijbaan bij de drogist had.
Every step forward begins with the decision to not stand still
vrijdag 11 april 2025 om 19:27
Nou dat.
Ik gebruik zelf geen zonnebrand (en even een disclaimer voordat ik een ban krijg: ik raad iedereen aan om WEL zonnebrand te gebruiken), maar was wel even heel nieuwsgierig wat de prijzen in DL doen in vergelijking met bijvoorbeeld de 1+1 van de AH. Dan nog ben je daar goedkoper uit.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi
vrijdag 11 april 2025 om 19:41
Ik ben met zonnebrandcreme zo bang voor die datums. Heb je de aanbiedingen van nu met de flessen van vorige jaar of misschien wel nog ouder of loopt dat snel door en heb je van recente productie?
Ik ga deze zomer over op een natuurlijke variant. Want heb al jaren wissel tussen merken. Qua gevoel op de huid merkte ik verschillen. En ook qua verbranden ondanks smeren, dus denk de bescherming minder sterk door te oud. Moet alleen even kiezen welk merk. Want ze zeggen wel geen zooi erin maar blijft goed opletten en lezen.
Ik ga deze zomer over op een natuurlijke variant. Want heb al jaren wissel tussen merken. Qua gevoel op de huid merkte ik verschillen. En ook qua verbranden ondanks smeren, dus denk de bescherming minder sterk door te oud. Moet alleen even kiezen welk merk. Want ze zeggen wel geen zooi erin maar blijft goed opletten en lezen.
vrijdag 11 april 2025 om 19:43
Ze willen die dingen natuurlijk bij voorkeur wel graag zo veel mogelijk kwijt voor Pasen.
Als ze na Pasen nog schappen vol weg moeten krijgen zijn het serieuze "vijgen na Pasen"

Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 11 april 2025 om 20:03

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in