Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1272 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Ik dacht dat Jan, Dorien en Karina gingen lunchen bij een lunchroom, eetcafé, eettentje ofzoiets. Zo klonk het met de voice over. Toen een advertentiebord met allemaal burgers in beeld kwam grapte ik nog dat ze naar de KFC gaan! Nou, dat scheelde niet veel :)
Haha dacht ik ook.
Pelle schreef:
27-04-2025 23:36
Ja,

Janine en Sander
Steffi en Roel
Michelle en Maarten

Geen slechte score aangezien er veel minder boerinnen meedoen
En Bertie en Rosita.

Rosita stapte op tijdens de dagdate omdat ze tussen het schrijven van de brief en de dagdate een relatie met iemand anders had gekregen.

Jaren later zijn ze alsnog bij elkaar gekomen en alweer een tijdje getrouwd.

De relatie begon dus iets later maar ze hebben elkaar wel via BZV leren kennen en toen was er al een klik.
lavi wijzigde dit bericht op 28-04-2025 00:36
Reden: Typfout
0.19% gewijzigd
Flashy schreef:
27-04-2025 22:59
Steffi wel.
In hetzelfde seizoen ook nog Michelle
Claudia en Paul (Frankrijk) zijn ook nog steeds samen weliswaar niet samenwonend.
Pelle schreef:
27-04-2025 23:36
Ja,

Janine en Sander
Steffi en Roel
Michelle en Maarten

Geen slechte score aangezien er veel minder boerinnen meedoen
Dat bedoelde ik ook niet.
Bij de vrouwen gaat het allemaal vreselijk moeizaam en is alles moeilijk moeilijk.
.
Anaïs schreef:
28-04-2025 07:22
Dat bedoelde ik ook niet.
Bij de vrouwen gaat het allemaal vreselijk moeizaam en is alles moeilijk moeilijk.
Je zei geen succes. En bij de mannen gaat het over het algemeen ook niet van een leien dakje.
Ik zie het wel tussen Deedry en Roy.
Ben benieuwd hoe het zal lopen.
Pelle schreef:
28-04-2025 07:27
Je zei geen succes. En bij de mannen gaat het over het algemeen ook niet van een leien dakje.
Ja, dat kun je op meerdere manieren interpreteren he? Maar goed, ik houd me alweer stil. Kennelijk mag het niet gezegd worden.
Pelle schreef:
28-04-2025 07:27
Ja, dat kun je op meerdere manieren interpreteren he? Maar goed, ik houd me alweer stil. Kennelijk mag het niet gezegd worden.
Ja heel edgy /s
Kennelijk komt ons idee dat het moeizaam is met vrouwelijke boeren in dit programma vooral voort uit drie gevallen: Annemarie en die geitenboerin op Bonaire en dat meisje in Zweden
Koffieleut123 schreef:
28-04-2025 07:58
Kennelijk komt ons idee dat het moeizaam is met vrouwelijke boeren in dit programma vooral voort uit drie gevallen: Annemarie en die geitenboerin op Bonaire en dat meisje in Zweden

Henrieke met haar dierenarts, Agnes (de eerste boerin)...
Coffee is never my cup of tea
Ik vind het voor alle boeren m/v en hun logees zo jammer dat ze bijna altijd heel ver vooruit willen kunnen kijken. Heel vaak vragen ze zichzelf af of ze zichzelf met de ander over enkele jaren samen zien wonen op de boerderij.

Ik denk dan vaak: kijk niet verder dan de citytrip. Kies degene waarvan je nú denkt dat het contact leuk genoeg is voor die trip. Vandaaruit ga je verder kijken.

Andere mensen die daten, gaan in het begin ook van date naar date. Die vragen zich ook af of ze deze date en de persoon leuk genoeg vonden voor een volgende date.
Ik denk dat het ook vaak een manier is om het hoofd te bieden aan gevoelens die ze nu hebben. Dat vinden ze vaak zo ingewikkeld, lijkt het, dat ze makkelijk verzanden in piekeren. En dan ga je inderdaad van die eindeloze hersenweggetjes af als: goh, zie ik mezelf hier ooit wonen? Althans, ik zie betrekkelijk weinig mensen in dit programma die zich openstellen om te voelen wat ze nu voelen.
Speculaastaart schreef:
28-04-2025 08:22
Ik vind het voor alle boeren m/v en hun logees zo jammer dat ze bijna altijd heel ver vooruit willen kunnen kijken. Heel vaak vragen ze zichzelf af of ze zichzelf met de ander over enkele jaren samen zien wonen op de boerderij.

Ik denk dan vaak: kijk niet verder dan de citytrip. Kies degene waarvan je nú denkt dat het contact leuk genoeg is voor die trip. Vandaaruit ga je verder kijken.

Andere mensen die daten, gaan in het begin ook van date naar date. Die vragen zich ook af of ze deze date en de persoon leuk genoeg vonden voor een volgende date.
Eens. Daarom vond ik het ook zo goed dat Karin dat min of meer tegen John zei.
De boeren gaan vaak zo praktisch te werk. Dan vragen ze: wil je hier wonen? Heb je ervaring met het boerenleven?

Je zoekt een relatie, geen collega. Dus kijk eerst wat je voelt, of je elkaar leuk vindt. Heel bijzonder dat ze daar niet bij stil lijken te (durven) staan.

Ik vind het apart hoe vaak de boeren (en de vrouwen soms ook) zeggen: ik durf niet te vragen wat hij/zij van mij vindt. Hoe ga je dan ontdekken of het wat kan worden?
MargjeM schreef:
28-04-2025 08:33
Eens. Daarom vond ik het ook zo goed dat Karin dat min of meer tegen John zei.
Ja wat Karin zei: Kies de kandidaat die jij leuk vindt en niet die waarvan jij denkt dat zij jou leuk vindt.
joppie wijzigde dit bericht op 28-04-2025 08:56
0.38% gewijzigd
Maar mensen gaan voorbij
meisje85 schreef:
28-04-2025 08:26
Ik denk dat het ook vaak een manier is om het hoofd te bieden aan gevoelens die ze nu hebben. Dat vinden ze vaak zo ingewikkeld, lijkt het, dat ze makkelijk verzanden in piekeren. En dan ga je inderdaad van die eindeloze hersenweggetjes af als: goh, zie ik mezelf hier ooit wonen? Althans, ik zie betrekkelijk weinig mensen in dit programma die zich openstellen om te voelen wat ze nu voelen.

Het is natuurlijk ook wat Yvon altijd vraagt. Dus ook zijn (en de rest van de crew) zouden er iets aan kunnen doen om het voor de deelnemers makkelijker te maken, en voor de tv-kijkers leuker om naar te kijken.

Waarbij ik dan wel denk dat logees die zich helemaal niet kunnen vinden in de manier van boeren van de betreffende boer zich dat wel moeten afvragen. Ik denk namelijk dat je al vegetariër of veganist niet gelukkig gaat worden op een boerderij met slachtvee/melkvee/legbatterij.
Hoe snel na het logeren moeten ze eigenlijk op citytrip? Als ik die doodvermoeide koppies allemaal zie, hoop ik dat ze minstens een week (of twee) pauze krijgen om een beetje tot zichzelf te komen, voordat ze 'leuk' samen ergens de toerist moeten gaan uithangen.
Speculaastaart schreef:
28-04-2025 08:42
Het is natuurlijk ook wat Yvon altijd vraagt. Dus ook zijn (en de rest van de crew) zouden er iets aan kunnen doen om het voor de deelnemers makkelijker te maken, en voor de tv-kijkers leuker om naar te kijken.

Waarbij ik dan wel denk dat logees die zich helemaal niet kunnen vinden in de manier van boeren van de betreffende boer zich dat wel moeten afvragen. Ik denk namelijk dat je al vegetariër of veganist niet gelukkig gaat worden op een boerderij met slachtvee/melkvee/legbatterij.
Ik ben vegetariër geworden op een melkveebedrijf (maar goed, ik was een kind). En mijn stiefmoeder is ook een vegetariër. Zo zwartwit is dat niet.
MargjeM schreef:
28-04-2025 09:29
Ik ben vegetariër geworden op een melkveebedrijf (maar goed, ik was een kind). En mijn stiefmoeder is ook een vegetariër. Zo zwartwit is dat niet.

Dat kan natuurlijk ook, maar als je die hele manier van produceren van voedsel afkeurt, dan valt het niet mee om daar te leven. Ik zou, indien nodig voor inkomen, in elke winkel willen werken, behalve in een tabacspeciaalzaak. En dus ook niet kunnen samenleven met de eigenaar.
SunShine35 schreef:
28-04-2025 08:34
De boeren gaan vaak zo praktisch te werk. Dan vragen ze: wil je hier wonen? Heb je ervaring met het boerenleven?

Je zoekt een relatie, geen collega. Dus kijk eerst wat je voelt, of je elkaar leuk vindt. Heel bijzonder dat ze daar niet bij stil lijken te (durven) staan.

Ik vind het apart hoe vaak de boeren (en de vrouwen soms ook) zeggen: ik durf niet te vragen wat hij/zij van mij vindt. Hoe ga je dan ontdekken of het wat kan worden?
Zou het niet zo zijn dat boeren vaak er tegenaan zijn gelopen dat relaties niet werken vanwege hun bedrijf? Dus dat ze willen voorkomen dat dat nu ook weer gebeurt?
Is Dorien niet ook vegetarisch? Inderdaad triest voor haar, die opmerking van Jan. Die arme man is echt wereldvreemd…

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven