Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)
maandag 19 augustus 2024 om 14:56
Seizoen 14
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.
Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”

makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
maandag 28 april 2025 om 00:11
maandag 28 april 2025 om 00:35
En Bertie en Rosita.
Rosita stapte op tijdens de dagdate omdat ze tussen het schrijven van de brief en de dagdate een relatie met iemand anders had gekregen.
Jaren later zijn ze alsnog bij elkaar gekomen en alweer een tijdje getrouwd.
De relatie begon dus iets later maar ze hebben elkaar wel via BZV leren kennen en toen was er al een klik.
lavi wijzigde dit bericht op 28-04-2025 00:36
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.19% gewijzigd
maandag 28 april 2025 om 07:22
maandag 28 april 2025 om 07:27
maandag 28 april 2025 om 07:38
maandag 28 april 2025 om 07:38
maandag 28 april 2025 om 08:05
Koffieleut123 schreef: ↑28-04-2025 07:58Kennelijk komt ons idee dat het moeizaam is met vrouwelijke boeren in dit programma vooral voort uit drie gevallen: Annemarie en die geitenboerin op Bonaire en dat meisje in Zweden
Henrieke met haar dierenarts, Agnes (de eerste boerin)...
Coffee is never my cup of tea
maandag 28 april 2025 om 08:22
Ik vind het voor alle boeren m/v en hun logees zo jammer dat ze bijna altijd heel ver vooruit willen kunnen kijken. Heel vaak vragen ze zichzelf af of ze zichzelf met de ander over enkele jaren samen zien wonen op de boerderij.
Ik denk dan vaak: kijk niet verder dan de citytrip. Kies degene waarvan je nú denkt dat het contact leuk genoeg is voor die trip. Vandaaruit ga je verder kijken.
Andere mensen die daten, gaan in het begin ook van date naar date. Die vragen zich ook af of ze deze date en de persoon leuk genoeg vonden voor een volgende date.
Ik denk dan vaak: kijk niet verder dan de citytrip. Kies degene waarvan je nú denkt dat het contact leuk genoeg is voor die trip. Vandaaruit ga je verder kijken.
Andere mensen die daten, gaan in het begin ook van date naar date. Die vragen zich ook af of ze deze date en de persoon leuk genoeg vonden voor een volgende date.
maandag 28 april 2025 om 08:26
Ik denk dat het ook vaak een manier is om het hoofd te bieden aan gevoelens die ze nu hebben. Dat vinden ze vaak zo ingewikkeld, lijkt het, dat ze makkelijk verzanden in piekeren. En dan ga je inderdaad van die eindeloze hersenweggetjes af als: goh, zie ik mezelf hier ooit wonen? Althans, ik zie betrekkelijk weinig mensen in dit programma die zich openstellen om te voelen wat ze nu voelen.
maandag 28 april 2025 om 08:33
Eens. Daarom vond ik het ook zo goed dat Karin dat min of meer tegen John zei.Speculaastaart schreef: ↑28-04-2025 08:22Ik vind het voor alle boeren m/v en hun logees zo jammer dat ze bijna altijd heel ver vooruit willen kunnen kijken. Heel vaak vragen ze zichzelf af of ze zichzelf met de ander over enkele jaren samen zien wonen op de boerderij.
maandag 28 april 2025 om 08:34
De boeren gaan vaak zo praktisch te werk. Dan vragen ze: wil je hier wonen? Heb je ervaring met het boerenleven?
Je zoekt een relatie, geen collega. Dus kijk eerst wat je voelt, of je elkaar leuk vindt. Heel bijzonder dat ze daar niet bij stil lijken te (durven) staan.
Ik vind het apart hoe vaak de boeren (en de vrouwen soms ook) zeggen: ik durf niet te vragen wat hij/zij van mij vindt. Hoe ga je dan ontdekken of het wat kan worden?
Je zoekt een relatie, geen collega. Dus kijk eerst wat je voelt, of je elkaar leuk vindt. Heel bijzonder dat ze daar niet bij stil lijken te (durven) staan.
Ik vind het apart hoe vaak de boeren (en de vrouwen soms ook) zeggen: ik durf niet te vragen wat hij/zij van mij vindt. Hoe ga je dan ontdekken of het wat kan worden?
maandag 28 april 2025 om 08:40
Ja wat Karin zei: Kies de kandidaat die jij leuk vindt en niet die waarvan jij denkt dat zij jou leuk vindt.
joppie wijzigde dit bericht op 28-04-2025 08:56
0.38% gewijzigd
Maar mensen gaan voorbij
maandag 28 april 2025 om 08:42
meisje85 schreef: ↑28-04-2025 08:26Ik denk dat het ook vaak een manier is om het hoofd te bieden aan gevoelens die ze nu hebben. Dat vinden ze vaak zo ingewikkeld, lijkt het, dat ze makkelijk verzanden in piekeren. En dan ga je inderdaad van die eindeloze hersenweggetjes af als: goh, zie ik mezelf hier ooit wonen? Althans, ik zie betrekkelijk weinig mensen in dit programma die zich openstellen om te voelen wat ze nu voelen.
Het is natuurlijk ook wat Yvon altijd vraagt. Dus ook zijn (en de rest van de crew) zouden er iets aan kunnen doen om het voor de deelnemers makkelijker te maken, en voor de tv-kijkers leuker om naar te kijken.
Waarbij ik dan wel denk dat logees die zich helemaal niet kunnen vinden in de manier van boeren van de betreffende boer zich dat wel moeten afvragen. Ik denk namelijk dat je al vegetariër of veganist niet gelukkig gaat worden op een boerderij met slachtvee/melkvee/legbatterij.
maandag 28 april 2025 om 09:24
maandag 28 april 2025 om 09:29
Ik ben vegetariër geworden op een melkveebedrijf (maar goed, ik was een kind). En mijn stiefmoeder is ook een vegetariër. Zo zwartwit is dat niet.Speculaastaart schreef: ↑28-04-2025 08:42Het is natuurlijk ook wat Yvon altijd vraagt. Dus ook zijn (en de rest van de crew) zouden er iets aan kunnen doen om het voor de deelnemers makkelijker te maken, en voor de tv-kijkers leuker om naar te kijken.
Waarbij ik dan wel denk dat logees die zich helemaal niet kunnen vinden in de manier van boeren van de betreffende boer zich dat wel moeten afvragen. Ik denk namelijk dat je al vegetariër of veganist niet gelukkig gaat worden op een boerderij met slachtvee/melkvee/legbatterij.
maandag 28 april 2025 om 09:38
Dat kan natuurlijk ook, maar als je die hele manier van produceren van voedsel afkeurt, dan valt het niet mee om daar te leven. Ik zou, indien nodig voor inkomen, in elke winkel willen werken, behalve in een tabacspeciaalzaak. En dus ook niet kunnen samenleven met de eigenaar.
maandag 28 april 2025 om 09:44
Zou het niet zo zijn dat boeren vaak er tegenaan zijn gelopen dat relaties niet werken vanwege hun bedrijf? Dus dat ze willen voorkomen dat dat nu ook weer gebeurt?SunShine35 schreef: ↑28-04-2025 08:34De boeren gaan vaak zo praktisch te werk. Dan vragen ze: wil je hier wonen? Heb je ervaring met het boerenleven?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in