De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media
zaterdag 26 april 2025 om 20:00
Vreselijk.
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??
Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.

Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??
Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
donderdag 1 mei 2025 om 14:01
Ik heb juist het gevoel dat best wel veel mensen ook wel nadelen zien: kost veel geld, is niet zo democratisch, geeft soms wat gedoe. Maar alles afwegend valt het kwartje (voor mij) dan toch in het voordeel uit. Ik leef liever in onze monarchie, dan in een republiek. Heeft voor mij met saamhorigheidsgevoel te maken enzo. Wat ik bij het Nederlands elftal toch minder heb.
Maar dat betekent niet dat ik alles geweldig vind.
donderdag 1 mei 2025 om 14:22
Arme ik, ik heb niets met voetbal én niks met het koningshuisTavistock schreef: ↑01-05-2025 14:01Ik heb juist het gevoel dat best wel veel mensen ook wel nadelen zien: kost veel geld, is niet zo democratisch, geeft soms wat gedoe. Maar alles afwegend valt het kwartje (voor mij) dan toch in het voordeel uit. Ik leef liever in onze monarchie, dan in een republiek. Heeft voor mij met saamhorigheidsgevoel te maken enzo. Wat ik bij het Nederlands elftal toch minder heb.

donderdag 1 mei 2025 om 15:38
Er is een groot verschil tussen lekker voor de buis met een tompouce en een rondje vrijmarkt en daarvan genieten en de hele dag in extase verkeren natuurlijk.Draaideurforummer schreef: ↑01-05-2025 13:52Maar als dan blijkbaar niemand ervoer juicht, en niemand het geweldig vindt, waarom is het er dan?
donderdag 1 mei 2025 om 16:04
Geen kritiek kunnen verdragen? Het is gewoon niet zo boeiend om te discussiëren over een zwart-wit onderwerp: monarchie/Koning of republiek/President? Voor allebei valt iets te zeggen, op allebei valt genoeg af te dingen, en uiteindelijk hebben de meeste mensen een voorkeur voor de bestaande situatie omdat het allemaal redelijk goed verloopt en het vertrouwd is. Maar heel fanatiek ben ik niet over dit onderwerp (niemand hier, volgens mij), en de Enorme Voordelen van een republiek zijn mij ook niet helder. Ja, het kost wat minder en het systeem is meer op gelijkheid gebaseerd, maar er gaat een lange traditie verloren en ik houd van tradities. Maar ik kan me best voorstellen dat anderen daar totaal anders over denken en dat is ook prima hoor.Draaideurforummer schreef: ↑01-05-2025 13:49Het is niet aan mij gericht, maar ik kreeg wel hetzelfde verwijt. Als ik zeg dat ik het een poppenkast vindt, wil ik helemaal niet suggereren dat de liefhebbers ervan in een sprookjeswereld leven, of niet weten hoe het werkt. Dat is echt een aanname. Wel verwonder ik me erover dat mensen die poppenkast blijkbaar zo waardevol vinden dat ze kritiek erop nauwelijks lijken te kunnen verdragen.
donderdag 1 mei 2025 om 22:26
Dat zal, maar vooral ook onderdaan van een social media algoritme vermoed ik. Ik ben het in elk geval op NOS en in De Volkskrant nauwelijks tegen gekomen. Even een liveblogje op NOS op de dag zelf, maar die kun je prima niet openen. Social media doe ik niet meer aan dus dat ook niet gezien.
Kan het zijn dat je in je irritatie veel op koningshuis-berichten klikt? Dan krijg je er van het algoritme meer voorgeschoteld
donderdag 1 mei 2025 om 23:14
Nee hoor, op mijn socials krijg ik dat allemaal niet. De NOS heeft het wel degelijk in het journaal opgenomen. En radio 1, wat ik de hele dag aan heb, ook.Tavistock schreef: ↑01-05-2025 22:26Dat zal, maar vooral ook onderdaan van een social media algoritme vermoed ik. Ik ben het in elk geval op NOS en in De Volkskrant nauwelijks tegen gekomen. Even een liveblogje op NOS op de dag zelf, maar die kun je prima niet openen. Social media doe ik niet meer aan dus dat ook niet gezien.
Kan het zijn dat je in je irritatie veel op koningshuis-berichten klikt? Dan krijg je er van het algoritme meer voorgeschoteld
donderdag 1 mei 2025 om 23:15
Het is pittig. Maar goed, nog even dat 5 mei Amstelconcert en dan varen ze lekker weg, fijn op vakantie. We’ll meet again! [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2025 07:48
Reden: Onnodig
Reden: Onnodig
23.39% gewijzigd
donderdag 1 mei 2025 om 23:20
Tja, nogal wiedes. Dat de Paus doodging was ook in het nieuws, en een heel stuk uitvoeriger dagenlang. Terwijl je ook daarvan kunt zeggen: oude mensen van 88 gaan dood, niks nieuwswaardigs aan. Maar het journaal moet toch gevuld worden.
Jij suggereert dat je ermee doodgegooid werd, en dat viel volgens mij wel mee. Wel een item in het journaal gedurende de dag, maar dat is het dan ook wel.
donderdag 1 mei 2025 om 23:35
Hoe in de wereld laat je de kwaliteit van je leven afhangen van de aanwezigheid van royals bij een concert.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2025 07:48
Reden: Quote aangepast
Reden: Quote aangepast
3.02% gewijzigd
vrijdag 2 mei 2025 om 00:36
vrijdag 2 mei 2025 om 00:39
Ja, verslag van de paus was ook zeker teveel. Maar dat is met alle doden. Ze gaan dood, en dan gaat het er weken over. Of dat nu Dieuwertje Blok, of Rob de Nijs is, of de paus, of Jonnie Boer.Tavistock schreef: ↑01-05-2025 23:20Tja, nogal wiedes. Dat de Paus doodging was ook in het nieuws, en een heel stuk uitvoeriger dagenlang. Terwijl je ook daarvan kunt zeggen: oude mensen van 88 gaan dood, niks nieuwswaardigs aan. Maar het journaal moet toch gevuld worden.
Jij suggereert dat je ermee doodgegooid werd, en dat viel volgens mij wel mee. Wel een item in het journaal gedurende de dag, maar dat is het dan ook wel.
En dan gaan we nu weer wachten tot er een nieuwe paus is en al het ceremonieel gedoe daaromtrent. Zo vullen we het nieuws wel.
vrijdag 2 mei 2025 om 01:03
vrijdag 2 mei 2025 om 01:07
Ik meen dat radio 1 er ook een uitzending met live verslag aan heeft besteed. Ik wilde het op de achtergrond laten keuvelen, maar werd in beslag genomen door de uitvaart van de pausTavistock schreef: ↑01-05-2025 23:20Tja, nogal wiedes. Dat de Paus doodging was ook in het nieuws, en een heel stuk uitvoeriger dagenlang. Terwijl je ook daarvan kunt zeggen: oude mensen van 88 gaan dood, niks nieuwswaardigs aan. Maar het journaal moet toch gevuld worden.

Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
vrijdag 2 mei 2025 om 06:26
pina schreef: ↑02-05-2025 00:39Ja, verslag van de paus was ook zeker teveel. Maar dat is met alle doden. Ze gaan dood, en dan gaat het er weken over. Of dat nu Dieuwertje Blok, of Rob de Nijs is, of de paus, of Jonnie Boer.
En dan gaan we nu weer wachten tot er een nieuwe paus is en al het ceremonieel gedoe daaromtrent. Zo vullen we het nieuws wel.
Precies, en zo gaat het ook met Koningsdag. Maar jij lijkt er buitensporig veel last van te hebben. Dat verbaast me.
vrijdag 2 mei 2025 om 06:45
vrijdag 2 mei 2025 om 20:15
vrijdag 2 mei 2025 om 20:19
Welnee. Die arme zielen hebben geen keus.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in