Koffie drinken (ofzo) in de buurt van Toverland
vrijdag 23 mei 2025 om 17:49
Hoi!
Mijn dochter gaat binnenkort op schoolreisje naar Toverland. Hartstikke leuk, maar ook ingewikkeld want ze is stevig autistisch.
Ik kan (doordat dat de situatie alleen maar ingewikkelder zou maken, niet omdat ik geen tijd heb ofzo) helaas niet mee als begeleider. Het plan is nu dat ik achter de bus aanrijd (het is niet bepaald in de buurt) en daar in de omgeving mezelf ergens installeer zodat ik beschikbaar ben indien nodig, haar eerder kan ophalen en ze niet mee terug hoeft in de bus. (Dat laatste is sowieso niet haalbaar)
Weet iemand hier misschien een fijne plek met toilet en graag ook stopcontact) in de buurt van Toverland om een hele dag te zijn?
Ik heb Toverland trouwens ook gebeld (met uitleg) om te vragen of ik misschien op het terrein mag verblijven (dat zou de voorkeur hebben) maar dat mag alleen als ik een volledig ticket koop. Dat kan natuurlijk, maar liever niet...
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn dochter gaat binnenkort op schoolreisje naar Toverland. Hartstikke leuk, maar ook ingewikkeld want ze is stevig autistisch.
Ik kan (doordat dat de situatie alleen maar ingewikkelder zou maken, niet omdat ik geen tijd heb ofzo) helaas niet mee als begeleider. Het plan is nu dat ik achter de bus aanrijd (het is niet bepaald in de buurt) en daar in de omgeving mezelf ergens installeer zodat ik beschikbaar ben indien nodig, haar eerder kan ophalen en ze niet mee terug hoeft in de bus. (Dat laatste is sowieso niet haalbaar)
Weet iemand hier misschien een fijne plek met toilet en graag ook stopcontact) in de buurt van Toverland om een hele dag te zijn?
Ik heb Toverland trouwens ook gebeld (met uitleg) om te vragen of ik misschien op het terrein mag verblijven (dat zou de voorkeur hebben) maar dat mag alleen als ik een volledig ticket koop. Dat kan natuurlijk, maar liever niet...
Alvast bedankt voor het meedenken!
vrijdag 23 mei 2025 om 18:12
Ik zit het liefst zo dichtbij mogelijk. Kan namelijk ook best zo zijn dat ik een paar keer heen en weer moet om brandjes te blussen. En hoe sneller ik er ben hoe minder groot de brand wordt. Dat is voor iedereen fijn.
De schatberg klinkt goed en ga ik verder uitzoeken! Van der Valk hou ik achter de hand.
De schatberg klinkt goed en ga ik verder uitzoeken! Van der Valk hou ik achter de hand.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:25
Dat is voor ons momenteel echt heel veel extra geld. Zeker gezien ik ook nog heen en weer moet rijden.DronkenAardbei schreef: ↑23-05-2025 18:18Maar als je het liefst op Toverland bent, waarom doe je dat dan niet? Je krijgt ook nog een vroegboekkorting van 7 euro. Incl. parkeerticket ben je dan 48 euro kwijt.
Ik bespaar jullie verder alle details, maar het kost sowieso alles bij elkaar een hoop geld om ons kind door de periode waar we nu inzitten heen te trekken. Als ik iedere keer de makkelijkste of fijnste optie kies dan zijn we straks helaas failliet.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:36
Maar mag je wel het terrein op dan??Krootje schreef: ↑23-05-2025 18:12Ik zit het liefst zo dichtbij mogelijk. Kan namelijk ook best zo zijn dat ik een paar keer heen en weer moet om brandjes te blussen. En hoe sneller ik er ben hoe minder groot de brand wordt. Dat is voor iedereen fijn.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:41
Nee, maar zij en de juf mogen er wel uit en dan weer in. Dat is op zich ook niet verkeerd want dan loopt ze een stukje en is ze even uit de situatie.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:46
Fijn dat ze mee gaat/kan, ik hoop dat ze het fijn heeft.Krootje schreef: ↑23-05-2025 18:25Dat is voor ons momenteel echt heel veel extra geld. Zeker gezien ik ook nog heen en weer moet rijden.
Ik bespaar jullie verder alle details, maar het kost sowieso alles bij elkaar een hoop geld om ons kind door de periode waar we nu inzitten heen te trekken. Als ik iedere keer de makkelijkste of fijnste optie kies dan zijn we straks helaas failliet.
vrijdag 23 mei 2025 om 19:00
Aan de andere kant van de weg ligt een restaurant De Turfhoeve. Huiselijke sfeer. Kun je best een paar uur verblijven denk ik.
En anders in de dorpen in de buurt kun je ook even een rondje lopen en wat drinken (Sevenum, Maasbree, Horst).
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
vrijdag 23 mei 2025 om 19:34
Heeft je dochter een autipas? Bij de meeste pretparken kunnen begeleiders van bezoekers met een beperking namelijk tegen flink gereduceerd tarief naar binnen. Wellicht is het toch dan mogelijk om wel op het terrein te zijn.
En, als je er meerdere malen misschien wel heen moet, moet je dan niet elke keer weer een nieuwe uitrijkaart kopen om van het parkeerterrein te komen? Dan gaat het qua kosten ook behoorlijk in de papieren lopen denk ik. Misschien dat ook nog even uitzoeken.
Verder is de Schatberg een goede tip. Lekker dichtbij, kun je leuk zitten in de horeca of aan het meertje. Maar ook lekker een rondje wandelen bv.
En, als je er meerdere malen misschien wel heen moet, moet je dan niet elke keer weer een nieuwe uitrijkaart kopen om van het parkeerterrein te komen? Dan gaat het qua kosten ook behoorlijk in de papieren lopen denk ik. Misschien dat ook nog even uitzoeken.
Verder is de Schatberg een goede tip. Lekker dichtbij, kun je leuk zitten in de horeca of aan het meertje. Maar ook lekker een rondje wandelen bv.
vrijdag 23 mei 2025 om 20:17
Je kunt je auto bij de ophaalplek zetten, daar kan je een kwartier gratis staan.GebruikerOnbekend123 schreef: ↑23-05-2025 19:34Heeft je dochter een autipas? Bij de meeste pretparken kunnen begeleiders van bezoekers met een beperking namelijk tegen flink gereduceerd tarief naar binnen. Wellicht is het toch dan mogelijk om wel op het terrein te zijn.
vrijdag 23 mei 2025 om 20:27
Er zit een LaPlace, McDonald's, de Schatberg, 2 bungalowparken met horeca op 5 minuten rijden. Horst, Sevenum, Panningen hebben ook horeca maar dat ligt toch al weer wat verder weg.
Kun je je kind een mobiel meegeven? Misschien helpt het als je elkaar even kunt spreken zonder dat je er bent? Want je kunt niet mee om de situatie niet ingewikkeld te maken maar wordt het dat niet als je opduikt en weer weggaat? Als het echt niet gaat dan zou ik gewoon naar huis gaan ipv 3x proberen en steeds weer terug. Of toch gewoon als begeleider mee het park in, dan ga je mee op het schoolreisje en dan kost je kaartje maar 20 euro. Je kan dan op een vaste plek zitten (tassen bewaken, loslopende kinderen opvangen) of het park weer verlaten om er makkelijk weer in te kunnen.
Kun je je kind een mobiel meegeven? Misschien helpt het als je elkaar even kunt spreken zonder dat je er bent? Want je kunt niet mee om de situatie niet ingewikkeld te maken maar wordt het dat niet als je opduikt en weer weggaat? Als het echt niet gaat dan zou ik gewoon naar huis gaan ipv 3x proberen en steeds weer terug. Of toch gewoon als begeleider mee het park in, dan ga je mee op het schoolreisje en dan kost je kaartje maar 20 euro. Je kan dan op een vaste plek zitten (tassen bewaken, loslopende kinderen opvangen) of het park weer verlaten om er makkelijk weer in te kunnen.
vrijdag 23 mei 2025 om 20:32
Wat fijn dat je er op deze manier kunt zijn. Zorg ervoor dat dit goed is afgesproken, want heeft de juf inderdaad tijd om meerdere keren per dag met kind naar buiten het park te gaan? Is er genieg andere begeleiding voor de andere kinderen? Ligt natuurlijk ook aan de leeftijd van de kinderen groep 5 is weer anders dan groep 8.
vrijdag 23 mei 2025 om 20:34
Kan er via school niet een extra begeleider mee qua kaartjes? Die zijn vaak gereduceerd tarief ivm groepskorting en dat jij die dan aan school vergoed?Krootje schreef: ↑23-05-2025 18:25Dat is voor ons momenteel echt heel veel extra geld. Zeker gezien ik ook nog heen en weer moet rijden.
vrijdag 23 mei 2025 om 20:59
vrijdag 23 mei 2025 om 21:42
En vooral, wil dochter echt graag mee? Als zij heel erg graag mee wil dan vind ik het echt super lief dat je het op deze manier wil doen maar ik vraag me af hoe leuk een pretpark, in deze setting voor haar is. Mijn kinderen zouden liever thuis blijven.
vrijdag 23 mei 2025 om 21:47
Bedankt voor alle tips en vragen! Zijn goede dingen om over na te denken.
Ik heb net nog even een mail gestuurd naar school om te vragen of ik misschien wel nog een kaartje met groepskorting kan kopen.
Dochter heeft inderdaad een autipas, maar Toverland doet niks met begeleiders van autipashouders.
Verder wil dochter héél erg graag mee. Ze heeft naast autisme ook adhd (en dan nog wat stickers) dus haar prikkelverwerking is misschien niet helemaal wat je je meteen voorstelt bij een autistisch kind. Ze vindt zo'n dag naast heel moeilijk ook heel geweldig. Daarom doe ik ook zo mijn best om het te laten slagen.
De juf heeft gelukkig gedurende de dag haar handen vrij voor kinderen die extra aandacht nodig hebben. En ze is echt fantastisch met mijn kind, maar in dit geval en op zo'n dag is dat nog niet toereikend genoeg. Maar ze kan haar dus wel even naar de ingang of een plek in het park brengen.
Begeleiden van het groepje waar ze in zit of even opduiken maakt voor dochter een enorm verschil. Maar ik snap dat dat misschien lastig te begrijpen is als je het kind niet kent. En voor mij is het moeilijk uit te leggen hoe het precies zit zonder een enorm epistel te schrijven dus zonder de vraagsteller af te willen kappen: het is gewoon zo.
Ik heb net nog even een mail gestuurd naar school om te vragen of ik misschien wel nog een kaartje met groepskorting kan kopen.
Dochter heeft inderdaad een autipas, maar Toverland doet niks met begeleiders van autipashouders.
Verder wil dochter héél erg graag mee. Ze heeft naast autisme ook adhd (en dan nog wat stickers) dus haar prikkelverwerking is misschien niet helemaal wat je je meteen voorstelt bij een autistisch kind. Ze vindt zo'n dag naast heel moeilijk ook heel geweldig. Daarom doe ik ook zo mijn best om het te laten slagen.
De juf heeft gelukkig gedurende de dag haar handen vrij voor kinderen die extra aandacht nodig hebben. En ze is echt fantastisch met mijn kind, maar in dit geval en op zo'n dag is dat nog niet toereikend genoeg. Maar ze kan haar dus wel even naar de ingang of een plek in het park brengen.
Begeleiden van het groepje waar ze in zit of even opduiken maakt voor dochter een enorm verschil. Maar ik snap dat dat misschien lastig te begrijpen is als je het kind niet kent. En voor mij is het moeilijk uit te leggen hoe het precies zit zonder een enorm epistel te schrijven dus zonder de vraagsteller af te willen kappen: het is gewoon zo.
vrijdag 23 mei 2025 om 22:55
vrijdag 23 mei 2025 om 23:02
Kun je je fiets meenemen in of achter op de auto, dan kun je daar wat rond fietsen en evt op en neer naar Toverland vanaf waar je auto staat.
Of denk je dat je dan niet snel genoeg bij haar kan zijn als het nodig is? En verwacht je echt dat je er meerdere keren heen moet? Ik hoop dat het meevalt en dat het voor je dochter een hele fijne dag wordt.
Lief ook dat school / juf zo meedenkt.
Overigens meen ik iets te lezen waardoor ik vermoed dat wij elkaar een keer ontmoet hebben, week of wat geleden, op een camping, kan dat?
Of denk je dat je dan niet snel genoeg bij haar kan zijn als het nodig is? En verwacht je echt dat je er meerdere keren heen moet? Ik hoop dat het meevalt en dat het voor je dochter een hele fijne dag wordt.
Lief ook dat school / juf zo meedenkt.
Overigens meen ik iets te lezen waardoor ik vermoed dat wij elkaar een keer ontmoet hebben, week of wat geleden, op een camping, kan dat?
vrijdag 23 mei 2025 om 23:14
Je schrijft dat het geen probleem is als je af en toe opduikt gedurende de dag.
Kun je dan niet via school een goedkoper ticket scoren en dan zelf met de auto gaan? En dan ergens lekker met een boek gaan zitten in Toverland?
Lief dat jij, maar ook school en de juf(fen) zo hun best doen om je meisje een heerlijke dag te bezorgen.
Kun je dan niet via school een goedkoper ticket scoren en dan zelf met de auto gaan? En dan ergens lekker met een boek gaan zitten in Toverland?
Lief dat jij, maar ook school en de juf(fen) zo hun best doen om je meisje een heerlijke dag te bezorgen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in