Koffie drinken (ofzo) in de buurt van Toverland
vrijdag 23 mei 2025 om 17:49
Hoi!
Mijn dochter gaat binnenkort op schoolreisje naar Toverland. Hartstikke leuk, maar ook ingewikkeld want ze is stevig autistisch.
Ik kan (doordat dat de situatie alleen maar ingewikkelder zou maken, niet omdat ik geen tijd heb ofzo) helaas niet mee als begeleider. Het plan is nu dat ik achter de bus aanrijd (het is niet bepaald in de buurt) en daar in de omgeving mezelf ergens installeer zodat ik beschikbaar ben indien nodig, haar eerder kan ophalen en ze niet mee terug hoeft in de bus. (Dat laatste is sowieso niet haalbaar)
Weet iemand hier misschien een fijne plek met toilet en graag ook stopcontact) in de buurt van Toverland om een hele dag te zijn?
Ik heb Toverland trouwens ook gebeld (met uitleg) om te vragen of ik misschien op het terrein mag verblijven (dat zou de voorkeur hebben) maar dat mag alleen als ik een volledig ticket koop. Dat kan natuurlijk, maar liever niet...
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn dochter gaat binnenkort op schoolreisje naar Toverland. Hartstikke leuk, maar ook ingewikkeld want ze is stevig autistisch.
Ik kan (doordat dat de situatie alleen maar ingewikkelder zou maken, niet omdat ik geen tijd heb ofzo) helaas niet mee als begeleider. Het plan is nu dat ik achter de bus aanrijd (het is niet bepaald in de buurt) en daar in de omgeving mezelf ergens installeer zodat ik beschikbaar ben indien nodig, haar eerder kan ophalen en ze niet mee terug hoeft in de bus. (Dat laatste is sowieso niet haalbaar)
Weet iemand hier misschien een fijne plek met toilet en graag ook stopcontact) in de buurt van Toverland om een hele dag te zijn?
Ik heb Toverland trouwens ook gebeld (met uitleg) om te vragen of ik misschien op het terrein mag verblijven (dat zou de voorkeur hebben) maar dat mag alleen als ik een volledig ticket koop. Dat kan natuurlijk, maar liever niet...
Alvast bedankt voor het meedenken!
zaterdag 24 mei 2025 om 00:05
Als je mogelijk meerdere keren per dag moet opduiken, zou ik echt zelf in het park gaan zitten. Anders is dat geen doen met parkeren en is de juf (+kind!) echt veel tijd kwijt aan heen en weer lopen. Ook al doet ze het met liefde, handig is het niet.
Ik begrijp dat school welwillend is, maar ze lijken niet heel erg creatief qua meedenken. School zou prima een extra begeleider moeten kunnen regelen. Je zou ook daadwerkelijk nuttig kunnen zijn voor school, door op een vaste plek te zitten en spullen te bewaken oid, of een soort vliegende keep te zijn en inspringen waar nodig. Zij betalen echt veel minder dan jij individueel zou doen.
Alvast veel plezier gewenst voor je dochter, lief dat jullie er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ook zij 'gewoon' kan meedoen en een leuke dag kan hebben.
Ik begrijp dat school welwillend is, maar ze lijken niet heel erg creatief qua meedenken. School zou prima een extra begeleider moeten kunnen regelen. Je zou ook daadwerkelijk nuttig kunnen zijn voor school, door op een vaste plek te zitten en spullen te bewaken oid, of een soort vliegende keep te zijn en inspringen waar nodig. Zij betalen echt veel minder dan jij individueel zou doen.
Alvast veel plezier gewenst voor je dochter, lief dat jullie er alles aan doen om ervoor te zorgen dat ook zij 'gewoon' kan meedoen en een leuke dag kan hebben.
zaterdag 24 mei 2025 om 07:22
zaterdag 24 mei 2025 om 07:24
Ik zou het idd via school proberen en dan verder voor je dochter onzichtbaar blijven. Dat moet echt wel te regelen zijn. Als dat niet lukt, kun je misschien via Marktplaats een kaartje of kortingscode zoeken. Dat lijkt me toch makkelijker dan misschien meerdere keren je boeltje inpakken, in de auto stappen en e.e.a. voor de ingang moeten afhandelen. Bij een Vd Valk oid ga je ook kosten maken, althans, je kan daar moeilijk een hele meegebrachte lunch voor jezelf uitstallen, dan zit je alles opgeteld waarschijnlijk goedkoper in het pretpark waar je gewoon je eigen lunch en drinken eventueel mee kunt nemen.
zaterdag 24 mei 2025 om 07:27
Had eerder een tip gegeven, maar wel eens met notebook.
School vindt het zelf ook van belang dat je in de buurt bent. Zij kunnen goedkoper een kaartje regelen en dit geeft waarschijnlijk aan alle partijen het meeste rust. Het feit dat je direct beschikbaar bent, er niet gewacht hoeft te worden op je komst en als het echt niet mocht gaan met dochter je er meteen voor haar bent
School vindt het zelf ook van belang dat je in de buurt bent. Zij kunnen goedkoper een kaartje regelen en dit geeft waarschijnlijk aan alle partijen het meeste rust. Het feit dat je direct beschikbaar bent, er niet gewacht hoeft te worden op je komst en als het echt niet mocht gaan met dochter je er meteen voor haar bent
zaterdag 24 mei 2025 om 07:34
Ja dit lijkt mij eerlijk gezegd ook het handigste. En dan zelf die kosten, die via school voor jou gemaakt worden voor de begeleider, op je nemen als het school qua budget er om gaat dat je geen groepje kunt begeleiden.nootboek schreef: ↑24-05-2025 00:05Als je mogelijk meerdere keren per dag moet opduiken, zou ik echt zelf in het park gaan zitten. Anders is dat geen doen met parkeren en is de juf (+kind!) echt veel tijd kwijt aan heen en weer lopen. Ook al doet ze het met liefde, handig is het niet.
zaterdag 24 mei 2025 om 09:53
zaterdag 24 mei 2025 om 10:32
Wat een herkenbaar verhaal dus ik begrijp het volledig. Mijn dochter heeft ook zo haar dingen en binnenkort gaat ze met haar werk waar ze 2 uurtjes per week is ook zoiets spannends doen. Wij hebben dus een huisje geboekt in de buurt omdat het op 3 uur rijden is zodat ze al in de buurt is 1 dag eerder en zodat we in de buurt zijn op de dag zelf.
Ik gun haar ook zo het plezier, maar het kan inderdaad ook helemaal misgaan.
Ik hoop voor je dat school en kaartje regelt, wel zo logisch en dat je ergens onzichtbaar in het park kan zitten.
Ik gun haar ook zo het plezier, maar het kan inderdaad ook helemaal misgaan.
Ik hoop voor je dat school en kaartje regelt, wel zo logisch en dat je ergens onzichtbaar in het park kan zitten.
zaterdag 24 mei 2025 om 11:51
Ik ben voor dezelfde reden met school naar (o.a.) Toverland gegaan. Ik kréég van school de toegang, ging mee in de hele groep. School vond het belangrijk dat iedereen mee kon gaan. Ik weet niet eens meer of ik mijn eigen parkeren heb moeten betalen.
Op die dag was het heerlijk weer, dus ik heb een beetje in de zon gezeten. Kind vond de dag geweldig en het is allemaal goed gegaan.
Mocht je toch niet mee naar binnen mogen, of rustig willen werken, de eerder genoemde locaties (McDonalds, Schatberg, Turfhoeve) zijn prima. Dichtbij, dus als je een telefoontje krijgt dat het helaas niet gaat ben jij eerder bij het park dan zij bij de uitgang.
Op die dag was het heerlijk weer, dus ik heb een beetje in de zon gezeten. Kind vond de dag geweldig en het is allemaal goed gegaan.
Mocht je toch niet mee naar binnen mogen, of rustig willen werken, de eerder genoemde locaties (McDonalds, Schatberg, Turfhoeve) zijn prima. Dichtbij, dus als je een telefoontje krijgt dat het helaas niet gaat ben jij eerder bij het park dan zij bij de uitgang.
maandag 26 mei 2025 om 13:37
Een positieve update: school heeft geregeld dat ik mee naar binnen mag!
Bedankt voor alle kritische vragen, tips, knuffels, complimenten en inzichten.
Iemand vroeg zich nog af of ze me laatst op een camping gesproken heeft, maar ik ben volgens mij niet onlangs op een camping geweest dus ik denk ik het niet!
Iemand vroeg zich nog af of ze me laatst op een camping gesproken heeft, maar ik ben volgens mij niet onlangs op een camping geweest dus ik denk ik het niet!
maandag 26 mei 2025 om 16:09
Wat fijn, maar ik vind het ook niet meer dan logischKrootje schreef: ↑26-05-2025 13:37Een positieve update: school heeft geregeld dat ik mee naar binnen mag!
Is voor alle partijen toch het beste dat jij ergens lekker op een terras/bankje zit en kan inspringen indien nodig.
Ik hoor graag hoe het gegaan is
Frankly my dear, I don"t give a damn

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in