Hoe zwaar is jouw leven vandaag

28-06-2025 11:47 319 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms is zeiken om het zeiken gewoon pure therapie. Niet omdat je leven echt vreselijk is, maar omdat het tussen de kattenkots en puberstress door gewoon even fijn is om ongegeneerd dramatisch te doen over een ingescheurde teennagel, een man die stervende is aan een niesbui, of een banaan in ontbinding uit je lievelingstas peuteren.

Hoe zwaar is jouw leven vandaag op de schaal van ' gat in je sok' tot ' ongemerkt met nutella op je wang door de winkel gelopen'?
vgm1980 wijzigde dit bericht op 28-06-2025 13:55
0.32% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dolfje schreef:
06-07-2025 09:46
Vandaag een hele zware dag want we waren gezellig bij vrienden, veel te veel gedronken, pas om 2 uur in bed en ik was om 7 uur alweer klaar wakker :|
Dat wordt een bank/netflix/uitbrakdag.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
yasmijn schreef:
06-07-2025 09:53
Dat wordt een bank/netflix/uitbrakdag.
Precies. Ik zit nu op de bank, man kijkt in bed zijn series. Eind van de middag ruilen we waarschijnlijk.
Gelukkig hebben we morgen toevallig een vrije dag dus niet het hele weekend is verloren :P
dolfje schreef:
06-07-2025 10:05
Precies. Ik zit nu op de bank, man kijkt in bed zijn series. Eind van de middag ruilen we waarschijnlijk.
Gelukkig hebben we morgen toevallig een vrije dag dus niet het hele weekend is verloren :P
:hihi:
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Ik herken de ervaringen van moeilijke moeder. Het neveneffect van therapie dat ik heb gehad is dat ik het wat laat gaan, stel makkelijker contact uit of bedenk wat ik wil en onder welke voorwaarden/omstandigheden zodat het voor mij goed te pruimen is (en ook voor haar). Het schuurde zeker in het begin gevoelsmatig soms aan alle kanten met grenzen stellen maar het geeft me ook rust. Soms klaag ik even op het forum bij ‘wat je niet hardop wil zeggen’ of ‘waar erger je je vandaag aan’. Dan kan ik het weer loslaten en dan nog zijn er weleens momenten dat ik er onrustig van word. Balen.

Dit weekend slaap ik overal doorheen. Gisteren op de bank begin van de avond in slaap gevallen en meer dan 12 uur geslapen. Lekker maar een weekend gaat dan snel.
MissNuada schreef:
05-07-2025 16:45
Zwaar.

...

Vrees dat de eerste week vakantie ik in bed lig met heel veel pijn en nul capaciteit tot echt zorgen voor mij of mijn kinderen. We eten friet.
Sterkte! Maar wat een fantastische oplossing/conclusie, 'we eten friet'. Daar heb je mijn ergernismode weer een beetje lager mee gesteld, waarvoor dank ;-)

Ik had een kleine ergernis. Mijn zoon zou om half 11 bij mij komen werken vandaag. Om kwart over 10 was hij in elk geval al uit bed. Om 5 over 11 kwam hij echter pas aankakken. Ooooooo wat haat ik dat toch. Eind deze maand begint hij in een vakantiebaan, als hij dat daar twee keer doet wordt hij natuurlijk zo buitengeflikkerd. Voor straf heb ik hem laten starten met het schoonvegen van de stoep.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Avocadeau schreef:
05-07-2025 17:56
Sterkte missnuada.
Dat relativeert mijn kleine rugpijn en dat ik denk dat iedereen me stom vindt.
Dus bij deze heb ik eigenlijk niet zoveel te klagen meer. :$
Nee, joh, lekker klagen.
Dat helpt heel vaak gewoon goed, kleine en grote klachten even uiten.
Niet leuk, want ik wissel over een maand van baan, dit ivm teamleider. En vandaag kreeg ik te horen dat huidge teamleider, locatiemanager gaat worden bij mijn nieuwe baan. Dit is totaal langs elkaar heen gegaan. Baal als een stekker uiteraard.
O no Sunnyflower, dat is wel heel zwaar klote!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zit al lekker bij de ortho omdat er een draad in mijn wang prikt, ik heb keelpijn en slecht geslapen.
Ik heb een vrije dag, gelukkig want ongesteld, koppijn en wakker geworden door stomme irritante dromen.
Ik heb een klein foutje gemaakt op mijn werk. Gelijk tig mensen die met de gekste oplossingen komen. Middelen zijn in alle gevallen tig keer erger dan de kwaal.

Geen flauw benul van onder welke druk dit elke week moet gebeuren. En ook beseft niemand dat ik er niet eens voor betaald word. De mensen die het zouden moeten doen, zitten 2 schalen hoger dan ik.

Echt, opzouten met al je commentaar en zogenaamde oplossingen.
Ik baal dat mijn zondagen steeds gekaapt worden door allerlei gelegenheidtjes en ongezond eten en praten met mensen. Ik wil zondag het liefst geen verplichtingen zodat ik de week kan voorbereiden en vroeg naar bed kan. Je wordt dan zo weggehouden van je eigen flow. Ik raak al snel overprikkelt en ik ben ook snel uit mijn concentratie. Dan is mijn energie dus opgebruikt aan verjaardagen en nu ben ik niet uitgerust en de keuken is niet opgeruimd.
M'n boterham met pindakaas viel net en het was het laatste brood. Een cracker is net niet helemaal het nu.
Echt zin om een glitterplaatje te plakken
Wat een ellende van die boterham met pindakaas! Ik had net mn nagels gelakt toen ik ineens heel nodig moest plassen. Ik koos voor opnieuw lakken ipv een natte broek.
Behoorlijk gedoe met mijn moeder, ze kan er niet tegen als ze ergens op aangesproken wordt en gaat dan om zich heen schoppen en er zaken bij halen die er niet toe doen. Ze wil of kan gewoon niet dingen normaal horen. Maakt er een compleet uit de stront getrokken verhaal van. Heb er genoeg van. Ik wil ook gewoon een lieve moeder om gezellig mee te kletsen. Kan me niet heugen wanneer dat voor het laatst was.
Dolfje, herkenbaar helaas.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Voor veel mensen helaas, had het er met collega's over en zoveel herkenbaarheid.
Ik vind dat ik de leukste baan ter wereld heb, maar baal vandaag even dat een vrij intensieve werkdag maakt dat ik eigenlijk de energie niet meer heb voor een hele leuke pubquiz die ik gepland heb staan. Ik geef al mijn energie aan mijn patiënten en als introvert laad ik vervolgens liever in mijn eentje op. Vandaag vind ik dat even stom.
zuursnoepje wijzigde dit bericht op 12-07-2025 08:23
2.16% gewijzigd
ik heb dikke spierpijn :'( alles doet pijn behalve mijn hoofd en voeten.

had woensdag pilates en gister was ik heel stijfjes dus beetje rekken en strekken ging het wel weer.

daarna ben ik met een vriendin een eind gaan fietsen en kwam met tintelende benen thuis :-?
Relax we're all crazy, it's not a competition
dolfje schreef:
10-07-2025 18:29
Behoorlijk gedoe met mijn moeder, ze kan er niet tegen als ze ergens op aangesproken wordt en gaat dan om zich heen schoppen en er zaken bij halen die er niet toe doen. Ze wil of kan gewoon niet dingen normaal horen. Maakt er een compleet uit de stront getrokken verhaal van. Heb er genoeg van. Ik wil ook gewoon een lieve moeder om gezellig mee te kletsen. Kan me niet heugen wanneer dat voor het laatst was.
:hug:
Ook een moeder ergernis. Zag van die tuinvlonders op marktplaats die ze wilde, 1km uit de buurt. Stuurde de link door.
Eerste wat ze zegt is 'Goed idee, dacht er laatst nog aan. Kan je vriend misschien helpen?'
Niets mis met de vraag maar waarom moet mijn vriend nou weer moeite doen voor iets wat zij wil. Het is 1 km verderop en ze heeft gewoon een fiets? En ook niet aan mij vragen maar aan/over vriend, die man heeft al z'n handen vol aan z'n eigen leven/moeder. Zo schaamteloos altijd, doet ze met heel veel dingen. Ik zei laatst ga een nieuwe bank zoeken, zij vraagt mag ik jouwe hebben. Sure. Zegt ze oh wat fijn, laat maar weten wanneer je hem komt brengen. Sorry??

Nouja. En verder voel ik me meh vandaag, anders zou dit me ook niet zo ergeren.
Lang wachten bij de Efteling attracties …zucht
Voor iedereen een groene tuin
Bij jou wordt het nog netjes gevraagd. Hier koopt ze via marktplaats een hoekbank en belt dan op of mijn man vanavond ' even' die bank voor haar kan ophalen en 3 hoog sjouwen. En als je dan zegt dat je niet kan, heel teleurgesteld doen en zeggen dat ze de mensen wel weer gaat afzeggen.
VGM1980 schreef:
11-07-2025 14:51
Bij jou wordt het nog netjes gevraagd. Hier koopt ze via marktplaats een hoekbank en belt dan op of mijn man vanavond ' even' die bank voor haar kan ophalen en 3 hoog sjouwen. En als je dan zegt dat je niet kan, heel teleurgesteld doen en zeggen dat ze de mensen wel weer gaat afzeggen.
Pff, hoe verzinnen ze het he!
Koettie schreef:
11-07-2025 14:45

Nouja. En verder voel ik me meh vandaag, anders zou dit me ook niet zo ergeren.
Ik zit letterlijk met buikpijn en een zware steen op mijn borst. Ik heb mijn ontslag ingediend. Na maanden van twijfelen heb ik de knoop doorgehakt.
Het valt me zwaarder dan ik had verwacht omdat ik ook veel leuke, lieve mensen achterlaat. Fysiek en vooral mentaal is het beter voor me. Teveel stress, druk, opgejaagd voelen, steeds het gevoel hebben onder de maat te presteren. Ik wil het niet meer! Dat weet ik met mijn verstand, maar mijn gevoel is daar nog niet helemaal. Of beter gezegd: nog helemaal niet!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven