Schaamte voor mensen uit de straat ivm meerdere relaties

12-08-2025 14:56 72 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik zit ergens mee en zou graag wat tips krijgen hoe ik hier mee om kan gaan.
Ik woon nu zo'n 13 jaar in de straat waar ik nu woon. Helaas is mijn liefdesleven tot nu toe niet zo best geweest. Ik heb de afgelopen 13 jaar drie relaties gehad en nog wel een aantal keer wat weken gedate. Dus sinds ik hier woon zijn er best wat mannen over de vloer gekomen bij mij.

Mijn laatste relatie is nu twee maanden voorbij. (Zie mijn andere topic). Ik schaam me een beetje voor de buren en mensen uit mijn straat. Ik ben dan bang dat ze denken dat ik een vrouw ben die geen man kan houden, dat ik één of ander kreng ben.
Ik wil eigenlijk best wel weer gaan daten maar zie er tegenop om dan weer iemand hier thuis uit te nodigen op den duur.

En dat mijn relaties over zijn ligt echt niet alleen aan mij. De eerste relatie die ik had toen ik hier kwam wonen was met iemand die regelmatig enorme woede aanvallen had tegen random personen en ook weleens tegen mij. Ik heb dat toen uitgemaakt. Paar jaar daarna had ik een half jaar met iemand en die maakte het uit omdat hij zijn vrijheid miste (hij vond me ontzettend lief maar miste het leven van uitgaan en vrouwen versieren en alles). Nou en de laatste die was zoals jullie in mijn andere topic konden zien gewoon echt niet gek op mij, terwijl ik met zekerheid durf te zeggen dat ik enorm goed voor hem was.
Tussen de twee en derde relatie heb ik twee keer een paar weken gedate maar één bleek nog getrouwd en de ander dronk enorm veel dus dat heb ik beiden afgekapt.

En natuurlijk heb ik absoluut ook mijn fouten maar ik heb ook wel een paar keer pech gehad.

Hebben jullie wat tips om me wat minder aan te trekken van wat mensen eventueel van mij zouden denken? Ik hoop nu steeds als ik door de straat loopt dat maar niemand me naar mijn relatie vraagt (die dus weer uit is).

En ik weet wel, ik ben natuurlijk onbelangrijk in het leven van deze mensen en ze hebben wel wat anders aan hun hoofd maar toch maak ik me er druk om.

Oja, ik woon in een klein dorpje, dus wel een beetje ons kent ons helaas.
mandine45 wijzigde dit bericht op 12-08-2025 16:22
1.88% gewijzigd
Oja, verder ben ik gewoon een aardig mens tegen iedereen in de straat. Ik hou m'n tuintje netjes bij en zeg tegen iedereen gedag. Veroorzaak nooit overlast. Dus niemand heeft verder last van mij gelukkig.
Maak jij je ook zo druk over je buren? Weet je wie er al vier keer een nieuwe auto heeft gekocht, hoe iedereen met z'n huisdieren omgaat, wie waar de fiets parkeert en hoe vaak ze boodschappen doen, en wat ze dan halen?
Wat eten we vanavond?
Ik woon hier nu 5 jaar en heb nog nooit een relatie gehad. Zullen er vast zijn die daar iets van vinden of denken. Sja. Wat doe je er aan?

Oh ja, en ik heb wel 2 kinderen gekregen in die tijd :hyper: (BAM)
Ik ben bang dat dit een gevalletje projectie is.
Nee ik maak me niet druk om mijn buren. Ik ben echt iemand van leven en laten leven en ik gun iedereen het beste.
makreel schreef:
12-08-2025 15:07
Maak jij je ook zo druk over je buren? Weet je wie er al vier keer een nieuwe auto heeft gekocht, hoe iedereen met z'n huisdieren omgaat, wie waar de fiets parkeert en hoe vaak ze boodschappen doen, en wat ze dan halen?
Nou inderdaad, en houd jij ook van de rest in de straat bij hoeveel verschillende dates ze hebben? Ik zou geen idee hebben hoor.
Shala91 wat bedoel je met gevalletje projectie?
Yinna schreef:
12-08-2025 15:08
Ik woon hier nu 5 jaar en heb nog nooit een relatie gehad. Zullen er vast zijn die daar iets van vinden of denken. Sja. Wat doe je er aan?

Oh ja, en ik heb wel 2 kinderen gekregen in die tijd :hyper: (BAM)
Hier hetzelfde, al had ik die kinderen al toen ik hier ging wonen. Veel oudere mensen die alles maar menen te kunnen zeggen, maar nog nooit iets gehoord over mijn gebrek aan relatie(s) 😂
Mandine45 schreef:
12-08-2025 15:11
Shala91 wat bedoel je met gevalletje projectie?
Jij vindt dat waarschijnlijk diep van binnen zelf
Ik vraag me af of ze wel door hebben dat je zoveel mannen gedate hebt?
koekies zijn lekker
Mandine45 schreef:
12-08-2025 14:56
Ik ben dan bang dat ze denken dat ik een vrouw ben die geen man kan houden, dat ik één of ander kreng ben.

Ik pik dit er even uit. Wat maakt dat jij denkt dat de buren zo over jou zouden denken. Stel dat jij mijn aardige, beleefde buurvrouw was, dan zou dit niet in mij opkomen. Heb je een idee waar dit idee vandaan komt? Praatten jouw ouders vroeger zo over single vrouwen?

Het enige wat jouw buren misschien opgevallen is, is dat jouw eerste partner gemeen ruzie kon maken. (Dat hoorde ik namelijk vroeger wel door de muur: de buurman had een harde stem.) Groot gelijk dus dat dat overging.

Wat me verder in jouw rijtje opvalt, is dat je niet te selectief (een kreng) bent, maar juist niet selectief genoeg.
Die getrouwde man, de schreeuwende man, de feestvierder en de alcoholist: was er iets in hen dat jou aantrok? (Als dit Tiktok was, zou ik roepen dat je picker stuk is.)

Ik zou zeggen: voorlopig lief zijn voor jezelf. En als je de mening van de buren zo belangrijk vindt: vooral buiten de deur daten. (Dat had in het geval van de getrouwde man vast eerder duidelijkheid gegeven. Want die wilde vast niet in het lokale eetcafé met jou zitten.)
Ik hou echt niet bij wat voor relaties mijn buren hebben. 1x vond ik het voor een buurvrouw niet leuk, omdat haar vriend regelmatig dronken in de tuin stond te schreeuwen. Was blij toen die vent weg was, maar het viel ook alleen maar op door zijn gedrag, waar hij zich best voor mocht schamen. De buurvrouw niet, was een hele aardige dame.
shala91 schreef:
12-08-2025 15:12
Jij vindt dat waarschijnlijk diep van binnen zelf
Eens
Of je hoort in je achterhoofd het gezanik van je ouders
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel en wanneer een vrijgezelle buurvrouw een relatie heeft. Totaal niet mee bezig. En ik gok dat jouw buren hier ook totaal niet mee bezig zijn.
zoetjerminder schreef:
Mijn buur had een tijdje wel erg veel gestoorde types, veel ruzie en geschreeuw
Maar ik wist nooit zeker of dat dan steeds dezelfde was
Kipzonderkop schreef:
12-08-2025 15:17
Ik pik dit er even uit. Wat maakt dat jij denkt dat de buren zo over jou zouden denken. Stel dat jij mijn aardige, beleefde buurvrouw was, dan zou dit niet in mij opkomen. Heb je een idee waar dit idee vandaan komt? Praatten jouw ouders vroeger zo over single vrouwen?

Het enige wat jouw buren misschien opgevallen is, is dat jouw eerste partner gemeen ruzie kon maken. (Dat hoorde ik namelijk vroeger wel door de muur: de buurman had een harde stem.) Groot gelijk dus dat dat overging.

Wat me verder in jouw rijtje opvalt, is dat je niet te selectief (een kreng) bent, maar juist niet selectief genoeg.
Die getrouwde man, de schreeuwende man, de feestvierder en de alcoholist: was er iets in hen dat jou aantrok? (Als dit Tiktok was, zou ik roepen dat je picker stuk is.)

Ik zou zeggen: voorlopig lief zijn voor jezelf. En als je de mening van de buren zo belangrijk vindt: vooral buiten de deur daten. (Dat had in het geval van de getrouwde man vast eerder duidelijkheid gegeven. Want die wilde vast niet in het lokale eetcafé met jou zitten.)
Eh dat maakt de hele maatschappij je al van kleins af aan duidelijk, als meisje ben je al snel een slet of een kreng. (hij zit onder de plak/ ze heeft de broek aan/ ze houdt hem bij zijn vrienden weg)
En als je vrijgezel bent, word je op den duur een kattenvrouwtje.
Vrouwen worden meer beoordeeld als het om relaties gaat, zie je ook bij bekende vrouwen, altijd die berichten als 'ze kan geen man aan zich binden' (Sylvie Meis, Taylor Swift, Jennifer Aniston) mannen die geen vrouw kunnen houden hebben gewoon lekker veel veroveringen.
Daarom vind ik dat TO gewoon lekker moet doen waar ze zin in heeft.
Yakuzakiko schreef:
12-08-2025 15:45
Eh dat maakt de hele maatschappij je al van kleins af aan duidelijk, als meisje ben je al snel een slet of een kreng. (hij zit onder de plak/ ze heeft de broek aan/ ze houdt hem bij zijn vrienden weg)
En als je vrijgezel bent, word je op den duur een kattenvrouwtje.
Vrouwen worden meer beoordeeld als het om relaties gaat, zie je ook bij bekende vrouwen, altijd die berichten als 'ze kan geen man aan zich binden' (Sylvie Meis, Taylor Swift, Jennifer Aniston) mannen die geen vrouw kunnen houden hebben gewoon lekker veel veroveringen.
Daarom vind ik dat TO gewoon lekker moet doen waar ze zin in heeft.
Meestal ben ik dat vreselijk met je eens, maar TO kiest hele nare mannen. Die moet je niet willen veroveren
Ik veroordeel mezelf eigenlijk. Terwijl ik weet dat in bijna alle gevallen het een samenloop van dingen/omstandigheden was en niet aan mij lag.

Maar omdat ik mezelf veroordeel denk ik automatisch dat een ander dat ook doet. Terwijl ikzelf juist nooit oordeel over een ander. Ik laat iedereen in zijn of haar waarde. Geaardheid, afkomst, religie het maakt me allemaal niks uit. Ik respecteer iedereen en ben voor iedereen aardig.
Wat voor mensen wonen er bij jou in de straat dan dat je je daar druk om maakt? Echt hoor, nobody cares. Doorgaans dan :P
De realiteit is dat niemand het interesseert.
zoetjerminder schreef:
Even aangepast.
Behalve dan voor jezelf?

Ik vind je niet echt aardig voor jezelf. Verontschuldigend misschien maar niet aardig. Je hoeft niks uit te leggen hoor. Al had je in 10 jaar 13 harten gebroken.
Lorem Ipsum
Star⁴ schreef:
12-08-2025 15:56
Even aangepast.
Zij vindt het veel toch?
koekies zijn lekker
Star⁴ schreef:
12-08-2025 15:54
Wat voor mensen wonen er bij jou in de straat dan dat je je daar druk om maakt? Echt hoor, nobody cares. Doorgaans dan :P
Ik woon in een klein dorp, echt wel dat men het daarover heeft. Niet dat dat je iets zou moeten boeien.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven