Wat bespreek je met fysio?
dinsdag 19 augustus 2025 om 17:18
Bijzonder...apiejapie schreef: ↑19-08-2025 12:01Eigenlijk weet hij in al die jaren al zoveel van mij. Mijn man komt er ook. Ondertussen kennen we elkaar best goed. Zo heeft man de fysio ook wel eens geholpen met een technisch probleem aan zijn auto bijv. Misschien wat dorps; elkaar kennen, elkaar leren kennen en wat voor elkaar doen?
dinsdag 19 augustus 2025 om 19:20
dinsdag 19 augustus 2025 om 19:22
Het is onprofessioneel (onethisch), dorps of niet.ladadieladieda schreef: ↑19-08-2025 19:20Ook wel de manier waarop het hier op het dorp gaat. Elk dorp met een oude kern wel, denk ik?
Wat vind je er bijzonder aan? Het ons kent ons of het zoeken naar hulp binnen je eigen netwerk, wat de fysio doet?
Buiten de behandelpraktijk contacten onderhouden met patiënten is niet toegestaan voor zorgverleners.
Zijn patiënten behoren niet tot zijn eigen (privé) netwerk. En nee, dat gebeurt niet in elk dorp.
lila01 wijzigde dit bericht op 19-08-2025 19:33
25.23% gewijzigd
dinsdag 19 augustus 2025 om 19:28
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt waar die regel voor bedoeld is.
dinsdag 19 augustus 2025 om 19:54
Dat deed ze bij mijn laatste behandelingen ook omdat het zo'n pijn deed. Echt veel kletsen en vragen over van alles en nog wat.Hannelore_ schreef: ↑19-08-2025 18:51Mijn fysio stelt veel vragen om het gesprek gaande te houden. Sommige massages zijn best wat gevoelig en ik heb het idee dat ze mij probeert af te leiden met een gesprek.
dinsdag 19 augustus 2025 om 20:02
Ik vind het grappig om te lezen dat iedereen er zo anders in staat. Ook echt dat mensen zo snel mogelijk weg willen.
Een fysio komt erg in je persoonlijke zone en jij in die van de fysio als zij/hij weer over je heen hangt/achter je staat etc.
Zelf sta ik er virj open in, mooie gesprekken die me weer aan t denken zetteb door middel van vragen. Maar ook de gesprekjes over werk/privé van mij of fysio.
@ladadieladadie ik begrijp je wel! Bij sommige beroepen loopt het wat door elkaar in verhoudingen. Moet kunnen toch?!
Ik vond t knap dat bepaalde dingen zo onthouden worden, maar dat wordt dus soort in dossier genoteerd...
Een fysio komt erg in je persoonlijke zone en jij in die van de fysio als zij/hij weer over je heen hangt/achter je staat etc.
Zelf sta ik er virj open in, mooie gesprekken die me weer aan t denken zetteb door middel van vragen. Maar ook de gesprekjes over werk/privé van mij of fysio.
@ladadieladadie ik begrijp je wel! Bij sommige beroepen loopt het wat door elkaar in verhoudingen. Moet kunnen toch?!
Ik vond t knap dat bepaalde dingen zo onthouden worden, maar dat wordt dus soort in dossier genoteerd...
dinsdag 19 augustus 2025 om 20:05
Dat ze er voorzichtig mee (moeten) zijn, dat geloof ik. Maar kom eens met een link waar uit blijkt dat het verboden is ?
https://mijn.bsl.nl/afstand-en-intimite ... %20bewaren.
Kijk 3.2.3 en 3.2.4
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 19 augustus 2025 om 20:13
Ik kom alleen bij een fysio als er ergens iets stevig pijn doet.
Bij voorkeur zo weinig mogelijk dus.
Het is niet dat het een wekelijks weerkerende afspraak is.
Bespaar me dus koeien- en kalveren-gesprekken, want daar ben ik sowieso al een ramp in.
Laat het ons maar hebben over de pijn, mijn kapotte rug en hoe je die weer zo snel mogelijk aan de praat gaat krijgen.
En voor de rest vind ik zwijgen geen misdaad.
Bij voorkeur zo weinig mogelijk dus.
Het is niet dat het een wekelijks weerkerende afspraak is.
Bespaar me dus koeien- en kalveren-gesprekken, want daar ben ik sowieso al een ramp in.
Laat het ons maar hebben over de pijn, mijn kapotte rug en hoe je die weer zo snel mogelijk aan de praat gaat krijgen.
En voor de rest vind ik zwijgen geen misdaad.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 19 augustus 2025 om 20:19
Kapperspraatjes inderdaad. Vakantie, mijn werk, mijn kinderen en voetbal.
Alleen heeft degene waarmee ik over voetbal praatte pas de praktijk verlaten, dus dat is geen onderwerp meer. Het was een praktijk met drie fysiotherapeuten. Bij alledrie merk ik dat zij juist het gesprek op gang willen houden. Voor mijn gevoel voor de afleiding, de meeste behandelingen zijn best pittig, dus dan helpt afleiding wel.
Alleen heeft degene waarmee ik over voetbal praatte pas de praktijk verlaten, dus dat is geen onderwerp meer. Het was een praktijk met drie fysiotherapeuten. Bij alledrie merk ik dat zij juist het gesprek op gang willen houden. Voor mijn gevoel voor de afleiding, de meeste behandelingen zijn best pittig, dus dan helpt afleiding wel.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in