Roze tegeltjes op wc?

23-08-2025 10:02 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil roze tegels op de wc muren.
Jaren 30 huis met granito vloer.
Ik ga woensdag naar de wal in Utrecht voor eettafel. Zit daar een winkel waar ik de tegels kan vinden? Of hebben jullie andere tips? Of plaatjes van tegels?
Ik denk iig aan matte tegels. Fijn als jullie willen meedenken. Ik ben zo slecht in kiezen en bepalen wat ik mooi vind als het om het huis gaat… maat wil nu echt doorpakken
Leuk, een roze wc. Wil ik ook graag, besloten toen we op zoek waren naar badkamertegels. In the Wall zit meen ik Maxaro, die hebben best mooie tegels. Het is alleen niet heel uitgebreid, wij zijn denk ik wel naar 15 winkels geweest uiteindelijk. Wel goed dat je ze live gaat zien, want op een foto is het echt heel anders.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
https://www.apartmenttherapy.com/image/ ... d6d32b4a5f

Heb je zoiets in gedachte?
Vind ik altijd zo mooi, ook in turquoise.
Ik heb overal foto’s gemaakt als ik iets moois zag, voor later, maar die staan niet online. Zal wat foto’s toevoegen van wat ik wel online vind.
Ik had een heel mooie hexagon tegel gezien, wat donkerder roze, maar die kan ik online niet vinden. Zal nog even zoeken. Zelf denk ik dat ik glimmend mooi vind, omdat het er schoon uitziet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lebow schreef:
23-08-2025 11:10
Ik heb overal foto’s gemaakt als ik iets moois zag, voor later, maar die staan niet online. Zal wat foto’s toevoegen van wat ik wel online vind.
Ik had een heel mooie hexagon tegel gezien, wat donkerder roze, maar die kan ik online niet vinden. Zal nog even zoeken. Zelf denk ik dat ik glimmend mooi vind, omdat het er schoon uitziet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel mooi! Juist de iets donkerder kleur vind ik prachtig. Eventueel afgewisseld met iets lichtere. Felroze vind ik persoonlijk té.
Designtegels in Utrecht heeft op zeker roze tegeltjes. Veel Zeliges ook.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Lebow schreef:
23-08-2025 11:10
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Al bij designtegel gekeken? Hexagon hebben ze op zeker, of ze deze kleur roze hebben weet ik niet.
Ruin it yourself.
Kruisbes schreef:
23-08-2025 11:01
https://www.apartmenttherapy.com/image/ ... d6d32b4a5f

Heb je zoiets in gedachte?
Vind ik altijd zo mooi, ook in turquoise.
Heel lief van je maar ik vind dit te… liever wat zachter / lichter
En kan wel in combinatie met granito vloer hè? Schoonus zei dan zou ik voor ouder ogende kleine tegeltjes gaan… maar vind ik toch iets minder. En mat mooier dan glans hè?
Dank julie wel!
Ik ga naar beide winkels kijken
[url][url][url][url][/url][/url][/url][/url]
Laura schreef:
23-08-2025 12:30
En kan wel in combinatie met granito vloer hè? Schoonus zei dan zou ik voor ouder ogende kleine tegeltjes gaan… maar vind ik toch iets minder. En mat mooier dan glans hè?
Het grappige is dat ik uiteindelijk iets totaal anders gekozen heb na tegels in het echt te gaan bekijken (en achteraf zo blij dat ik die andere keuze heb gemaakt).
Ruin it yourself.
Laura schreef:
23-08-2025 12:30
Kan dit? Alles kan, het is jouw wc.

Ik vind die ouderwetse stijl mooi, dus zoals iemand anders postte met een afwerkrandje erboven. Maar als jij de hele muur wil betegelen: lekker doen.

Mijn tip zou zijn: kijk op marktplaats. Zeker voor een klein oppervlak zoals een wc, mensen houden altijd dozen vol tegels over en dan wordt het een stuk goedkoper.

Wat ik niet zou doen is een metrotegel, zoooo saai. Maar opnieuw: jouw wc. Als jij dat mooi vindt, lekker doen.
Mooi! Zeker doen!
Maar bij een ouderwetse granito vloer zou ik niet gaan voor een glad gebakken,strakke tegel, maar meer voor een beetje gebobbeld, met ouderwetse look of die afbeelding met verschillende kleurtinten. Het type regel dat hierboven bij die blauwe keuken staat vind ik mooi!
Moiren schreef:
23-08-2025 11:17
Al bij designtegel gekeken? Hexagon hebben ze op zeker, of ze deze kleur roze hebben weet ik niet.
Daar zie ik ze idd niet in roze. Ze zijn donkerder dan ik me herinnerde, meer zoiets Afbeelding
Ik twijfel nog, of we licht of donker gaan, maar hebben twee wc’s dus kunnen allebei doen :P
Ik kan je MAWI tegels in Maarssen aanbevelen. Enorm ruime keuze, goede kwaliteit en je wordt ook nog eens heel goed geholpen. Zit op 7 minuten rijden van the wall.
Afbeelding

Met zo’n zwarte streep wordt het weer jaren 30.

https://www.tegelsinhuis.nl/handvorm-wa ... oft-glans/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://mozaiek.com/tegels-voor-in-het-toilet/

Kun je hier nog inspiratie uit halen ? (In de stijl van de jaren 30 )
Ja maar toilet zelf is modern… hoe kan ik een foto toevoegen hier uit album? Het is niet een ouderwets jaren 30 toilet nu zeg maar.. alleen een nieuwe granito vloer
https://www.tegelsinhuis.nl/vloertegel- ... gIiUPD_BwE

https://www.tegelsinhuis.nl/wandtegel-o ... gJ50PD_BwE

En zoiets ?
Lebow schreef:
23-08-2025 19:18
Daar zie ik ze idd niet in roze. Ze zijn donkerder dan ik me herinnerde, meer zoiets Afbeelding
Ik twijfel nog, of we licht of donker gaan, maar hebben twee wc’s dus kunnen allebei doen :P
Ik vind een roze wc niks, maar deze vind ik leuk!
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

https://baldosastegels.nl/tegelshop/kleur/rood-en-roze/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er staan echt - vind ik -heel veel hele mooie , zeker geen standaard, tegels tussen.

Afbeelding

Je kunt samples bestellen.
merano schreef:
23-08-2025 22:31
Ik vind een roze wc niks, maar deze vind ik leuk!
Nou, dan ben je van harte uitgenodigd eens te komen plassen als ie af is :P
Boven doen we dezelfde groene tegels als de badkamer, maar beneden wil ik graag roze. Mooie tegelvloer in de gang erbij :flirting:
Het maakt ook zó veel verschil wat voor voeg er wordt gebruikt, zelfde kleur, wit of zwart.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven