Smeer jij je handen/ellebogen in voor of in bed?
vrijdag 22 augustus 2025 om 19:51
zaterdag 23 augustus 2025 om 10:06
Zolang ik me kan herinneren heb ik grijze ellebogen (en een witte huid). Al van alles aan geprobeerd, zelfs als kleuter al. Sinds een jaar of 15 smeer ik ‘s morgens na het douchen met Bepanthen. De rest van mijn armen is dus babyzacht, maar de ellebogen zijn nog steeds ruw (wel iets minder donkergrijs). Handcrème doe ik alleen in de winter, als er echt scheuren in komen. Twee keer smeren met de crème uit de blauwe pot en het is weer over. Misschien moet ik dat eens op mijn ellebogen smeren, bedenk ik nu.
Ik smeer overigens ook mijn scheenbenen, onderrug en schouders. Heel specifiek maar dat zijn de plekken waar ik anders jeuk krijg.
Ik smeer overigens ook mijn scheenbenen, onderrug en schouders. Heel specifiek maar dat zijn de plekken waar ik anders jeuk krijg.
zaterdag 23 augustus 2025 om 11:38
zaterdag 23 augustus 2025 om 11:50
Als ik niet smeer wel. Heel droog en soms ontsteekt mijn huid ook nog.
Dagelijks moet ik handen, ellebogen en voeten insmeren, de rest 3/4 per week.
Mijn gezicht smeer ik 2x per dag in, anders jeuk en rode droge plekken.
zaterdag 23 augustus 2025 om 12:41
Een film/tv-fenomeen waar wij het met vrienden vaak over hebben is het type Angry Black Nurse.
Het hoeft niet persé een verpleegkundige te zijn, maar het is iemand in een supporting role, met een don’t-give-me-shit-attitude, vaak aan een desk of balie, of een assistent van iemand, die dan iemand stoïcijns/bozig met luide stem vertelt dat ze eerst een formulier moeten invullen, of daar moeten gaan wachten, of iets anders dat niet overdreven behulpzaam is. Een beetje rollen met de ogen en een paar uh-huhs erbij om het af te maken. Vaak een wat vollere vrouw.
Wij noemden het altijd angry black nurse, maar we kwamen er laatst achter dat er zelfs een wiki pagina is voor dit fenomeen, maar dan Angry Black Woman. Misschien hadden we de term toch al ergens opgevangen. Het is vaak een beetje bedoeld als komische noot in het verhaal, maar ze nemen er zelden een witte vrouw voor.
Het hoeft niet persé een verpleegkundige te zijn, maar het is iemand in een supporting role, met een don’t-give-me-shit-attitude, vaak aan een desk of balie, of een assistent van iemand, die dan iemand stoïcijns/bozig met luide stem vertelt dat ze eerst een formulier moeten invullen, of daar moeten gaan wachten, of iets anders dat niet overdreven behulpzaam is. Een beetje rollen met de ogen en een paar uh-huhs erbij om het af te maken. Vaak een wat vollere vrouw.
Wij noemden het altijd angry black nurse, maar we kwamen er laatst achter dat er zelfs een wiki pagina is voor dit fenomeen, maar dan Angry Black Woman. Misschien hadden we de term toch al ergens opgevangen. Het is vaak een beetje bedoeld als komische noot in het verhaal, maar ze nemen er zelden een witte vrouw voor.
zaterdag 23 augustus 2025 om 12:59
Fijn dat er forumonderwerppolitie bestaat.loulou39 schreef: ↑22-08-2025 22:35Misschien de topic titel aanpassen? Of kan iemand een nieuw topic openen?
Ik dacht dat dit topic over handen (en ellebogen) insmeren voordat je naar bed gaat zoals in films vaak gebeurd.
Maar in de reacties van dit topic gaat het over toiletpotten omarmen, en andere vergelijkingen uit Amerikaanse films…. Dus misschien begrijpen deze forummers de titel of de vraag niet.
OT: ik smeer nooit in bed, maar ik vind het wel een goed idee.
zaterdag 23 augustus 2025 om 13:47
Mijn Surinaamse cliënt smeert zich altijd in met Zwitsal olie, hij ruikt dan zo lekker!!
Wij moeten smeren waar hij niet bij kan.
zaterdag 23 augustus 2025 om 15:46
Ja, klopt! Streng doch rechtvaardig, goede mensenkennis en met haar valt niet te sollen.pina schreef: ↑23-08-2025 12:41Een film/tv-fenomeen waar wij het met vrienden vaak over hebben is het type Angry Black Nurse.
Een ander type is (of was, komt misschien minder vaak voor nu) is de wijze native American. Een wat oudere man die als een soort orakel fungeert. Kan ook uit Azie komen trouwens, dan spreekt hij de taal niet goed maar aan een paar woorden heeft hij genoeg.
zaterdag 23 augustus 2025 om 16:25
(Off topic, maar dat mag van TO)
Mannen hoor ik nu helemaal nooit over smeren. Laat staan over routines, exfoliëren, scrubben, dieptereiniging, hydraterende maskers en noem maar op. Hebben mannen dan zo'n andere huid die zelf herstellend is of laten vrouwen zich toch teveel aanpraten door de cosmetische industrie? Ik vind het zo oneerlijk!
Mannen hoor ik nu helemaal nooit over smeren. Laat staan over routines, exfoliëren, scrubben, dieptereiniging, hydraterende maskers en noem maar op. Hebben mannen dan zo'n andere huid die zelf herstellend is of laten vrouwen zich toch teveel aanpraten door de cosmetische industrie? Ik vind het zo oneerlijk!
Ik vind hier dingen van.
zaterdag 23 augustus 2025 om 16:53
Nou ik slaap nooit in mijn nakie ( want je weet maar nooitHenk-und-Roelie schreef: ↑22-08-2025 23:17Hahahaha
Misschien iets voor de vrouwelijke bewoners in het epicentrum van Groningen?

Maar mensen gaan voorbij
zaterdag 23 augustus 2025 om 16:58
Mijn man smeert af en toe een of andere mannencreme na het scheren. Maar geloof niet dat hij het er ooit met zijn vrienden over heeft.Sabeltandcavia schreef: ↑23-08-2025 16:25(Off topic, maar dat mag van TO)
zaterdag 23 augustus 2025 om 16:58
Mannen hebben doorgaans wel een vettere huid.Sabeltandcavia schreef: ↑23-08-2025 16:25(Off topic, maar dat mag van TO)
Maar mensen gaan voorbij
zaterdag 23 augustus 2025 om 17:01
Oneerlijk? Jij bent toch ook volledig vrij om dat wel of niet te doen?Sabeltandcavia schreef: ↑23-08-2025 16:25(Off topic, maar dat mag van TO)
zaterdag 23 augustus 2025 om 19:19
Sabeltandcavia schreef: ↑23-08-2025 16:25(Off topic, maar dat mag van TO)
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Mijn man smeert heel af en toe, als het nodig is, iets op z'n gezicht.
Ik smeer eigenlijk alleen serum en dagcreme en 's avonds een serum, beetje jojoba-olie op armen en benen na het douchen als nodig (ik gebruik geen douchegel dus mijn huid droogt niet zo uit). Scheelt een hoop hoor!
Such fun!1
zaterdag 23 augustus 2025 om 21:12
Ik smeer nooit iets en mijn huid is prima. Volgens mij creëer je er ook een soort afhankelijkheid mee, net als met labello. Dus ja, ik denk dat veel vrouwen zich dingen laten aanpraten.Sabeltandcavia schreef: ↑23-08-2025 16:25(Off topic, maar dat mag van TO)
zaterdag 23 augustus 2025 om 21:32
Ze hoeven ook niet te smeren, want alles wat op de lakens in bed belandt, belandt ook op henSabeltandcavia schreef: ↑23-08-2025 16:25(Off topic, maar dat mag van TO)

Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 23 augustus 2025 om 21:45
Ik smeer vrij weinig geloof ik. Het enige dat ik insmeer zijn mijn voeten. Maar daarna wil ik altijd heel graag mijn handen wassen!
Anders zijn mijn handen helemaal vet en dat voelt ‘vies’ en daarmee wil ik geen dingen aanraken….
Hoe dóen mensen dit?
Ik bedoel: als je dan in bed je voeten insmeert, dan wil je toch daarna je handen weer wassen en moet je weer uit bed?
Anders zijn mijn handen helemaal vet en dat voelt ‘vies’ en daarmee wil ik geen dingen aanraken….
Hoe dóen mensen dit?
Ik bedoel: als je dan in bed je voeten insmeert, dan wil je toch daarna je handen weer wassen en moet je weer uit bed?

zaterdag 23 augustus 2025 om 22:06
Ook geen dagcrème?
Dan heb ik echt een droge huid. Misschien kom je ermee weg als je alleen koud doucht zonder zeep of zo.
zaterdag 23 augustus 2025 om 22:09
Ik doe na het insmeren van mijn voeten dunne sneakersokjes aan. Stel voor dat ik in een noodgeval m’n bed uit moet springen dan glij ik niet op m’n kanis op het laminaat.smorre schreef: ↑23-08-2025 21:45Ik smeer vrij weinig geloof ik. Het enige dat ik insmeer zijn mijn voeten. Maar daarna wil ik altijd heel graag mijn handen wassen!
Hoe dóen mensen dit?
Ik bedoel: als je dan in bed je voeten insmeert, dan wil je toch daarna je handen weer wassen en moet je weer uit bed?![]()
zaterdag 23 augustus 2025 om 22:40
Intrekken duurt echt geen 10 minuten. Hooguit een minuut.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in