Ik schaam mij voor mijn aambeien bij nieuwe date
maandag 9 juni 2025 om 13:59
Hoi!
Ik ben sinds kort aan het daten met een iemand wat allemaal heel goed gaat. Nou hebben we al eens seks gehad, maar toen had ik hier nog niet zichtbaar last van.
Zoals de titel aangeeft heb ik dus last van aambeien en inmiddels is dat ook zichtbaar aan de buitenkant. Ik vind dit dus echt vreselijk ongemakkelijk en ik ben bang dat wanneer ik weer seks met hem zal hebben het nog niet over is. Ik schaam mij hier ontzettend voor en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet naar hem toe. Het is gewoon lelijk en het maakt mij onzeker.
Heeft iemand ervaring hiermee en hoe reageerde je partner hier op?
Ik ben sinds kort aan het daten met een iemand wat allemaal heel goed gaat. Nou hebben we al eens seks gehad, maar toen had ik hier nog niet zichtbaar last van.
Zoals de titel aangeeft heb ik dus last van aambeien en inmiddels is dat ook zichtbaar aan de buitenkant. Ik vind dit dus echt vreselijk ongemakkelijk en ik ben bang dat wanneer ik weer seks met hem zal hebben het nog niet over is. Ik schaam mij hier ontzettend voor en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet naar hem toe. Het is gewoon lelijk en het maakt mij onzeker.
Heeft iemand ervaring hiermee en hoe reageerde je partner hier op?
dinsdag 19 augustus 2025 om 17:00
De ene operatie of ingreep is de andere niet. En de enige persoon die je goed kan adviseren is de arts.
Eerder werd gezegd dat het een hoog-risico-ingreep/operatie is, maar volgens mij klopt dat niet. Wel lees je overal dat het herstel meestal pijnlijk is, maar dat is iets anders dan risicovol.
Ik heb nu een maand geleden de operatie gehad. Mijn aambei en skin tag kon niet poliklinisch, dus echt niet 'met 10 minuten buiten'. Een dagopname, dus 's avonds thuis.
De ingreep was duidelijk routine voor de MLD-chirurg van het ziekenhuis. Nu na 4 weken ben ik zo goed als hersteld en kan ik zeggen dat het goed gelukt is. De pijn en ongemak was zéker niet fijn, maar ik heb het wel kunnen redden op paracetamols en ibuprofen.
Ik denk dat het voor iedereen anders is; mijn lijf reageerde in zijn geheel. Dus niet alleen bij de anus. Pijn in mijn onderrug, stuitje, benen. 5 keer per dag naar de wc om te poepen (wel redelijk pijnloos!), want hele systeem was van slag. En dus je elke keer daarna voorzichtig weer wassen en verschonen. Ik ben 2 weken de deur niet uit geweest.
Maar ben nu wel blij dat ik het heb gedaan. Want mijn probleem was vooral dat de aambei regelmatig flink ging bloeden op de meest onvoorspelbare momenten. Dus zonder menstruatieondergoed kon ik de deur niet meer uit. Allemaal erg ongemakkelijk. Heel fijn dat allemaal weer normaal is zo meteen. Het voelt nu nog een beetje als een schaafwondje, maar denk dat dat over een paar dagen ook over is en dan kan ik weer zwemmen etc.
Eerder werd gezegd dat het een hoog-risico-ingreep/operatie is, maar volgens mij klopt dat niet. Wel lees je overal dat het herstel meestal pijnlijk is, maar dat is iets anders dan risicovol.
Ik heb nu een maand geleden de operatie gehad. Mijn aambei en skin tag kon niet poliklinisch, dus echt niet 'met 10 minuten buiten'. Een dagopname, dus 's avonds thuis.
De ingreep was duidelijk routine voor de MLD-chirurg van het ziekenhuis. Nu na 4 weken ben ik zo goed als hersteld en kan ik zeggen dat het goed gelukt is. De pijn en ongemak was zéker niet fijn, maar ik heb het wel kunnen redden op paracetamols en ibuprofen.
Ik denk dat het voor iedereen anders is; mijn lijf reageerde in zijn geheel. Dus niet alleen bij de anus. Pijn in mijn onderrug, stuitje, benen. 5 keer per dag naar de wc om te poepen (wel redelijk pijnloos!), want hele systeem was van slag. En dus je elke keer daarna voorzichtig weer wassen en verschonen. Ik ben 2 weken de deur niet uit geweest.
Maar ben nu wel blij dat ik het heb gedaan. Want mijn probleem was vooral dat de aambei regelmatig flink ging bloeden op de meest onvoorspelbare momenten. Dus zonder menstruatieondergoed kon ik de deur niet meer uit. Allemaal erg ongemakkelijk. Heel fijn dat allemaal weer normaal is zo meteen. Het voelt nu nog een beetje als een schaafwondje, maar denk dat dat over een paar dagen ook over is en dan kan ik weer zwemmen etc.
woensdag 20 augustus 2025 om 07:57
Geen idee, ik weet alleen dat het werkt. Ik gebruikte het op aanraden van een vriendin bij wie het ook hielp. Blij toe!
Such fun!1
woensdag 20 augustus 2025 om 08:31
Ah, ik zie het.
Grappig, hoe ver "we" verwijderd zijn van natuurgeneeskunde. Als er niks chemisch in zit vinden "we" het niks terwijl vele mensen er wel degelijk baat bij lijken te hebben.
woensdag 20 augustus 2025 om 08:40
Kijk, dat wist ik dus niet eens. Ik hoor al jaren mensen sperti adviseren bij aambeien, dus ik dacht dat het hét gangbare middel hiervoor was. Toen ik last (pijn) kreeg en het bij een vriendin gewerkt had, ben ik het ook gaan gebruiken.
Such fun!1
woensdag 20 augustus 2025 om 08:42
Wat doet haaienlever in gezichtscrème en aambeienzalf? https://kro-ncrv.nl/programmas/keurings ... n-squalaan Over Sperti
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 20 augustus 2025 om 08:43
woensdag 20 augustus 2025 om 11:37
Nee. Het werkt gewoon.
Waarom zou iets uit de natuur niet werken en iets chemisch wel?
dinsdag 26 augustus 2025 om 23:07
margreetder schreef: ↑19-08-2025 12:37De klassieke aambei operatie, met wegsnijden dus, is pijnlijk en kent een langere herstelperiode.
je hebt verschillende verschillende behandelingen. Pijnloos via inwendige injecties, en wegbranden, behandeling is pijnloos op een verdovingsprikje na, alleen wel twee weken kun je last hebben met stoelgang. Maar daarna is hij wel weg. Met aambeizalf gaat een bestaande aambei of huidflapje echt niet weg.
woensdag 27 augustus 2025 om 10:28
TO reageert nergens op........EnigeEchte schreef: ↑27-08-2025 10:18mss fijner voor TO als er op haar vraag verder wordt geborduurd..
woensdag 27 augustus 2025 om 12:30
oops, zie nu pas dat topic van 9 juni is...
woensdag 27 augustus 2025 om 14:39
Bovendien is het wel degelijk relevant. De vraag is onder andere of en zoja hoe TO zich aan dit vervelende probleem kan laten behandelen. In plaats van zich enkel te schamen.
zondag 31 augustus 2025 om 22:57
Werkt dat echt? Ik moet vrijdag naar een gynaecoloog en heb ook een aambei. Denk tenminste dat ik het een aambei is maar lees hier ook skintags en marisken? Ga eens googlen. Vind het alleen mega gênant dus zoek even naar snelle manieren om het ding minder zichtbaar te maken. Heb er overigens geen last van en ga ervanuit dat het uiteindelijk vanzelf wel goedkomt.Courage schreef: ↑17-06-2025 01:28Nou... even terugkomen op de opmerking van KamilleT die ik nog heb kunnen lezen:
Copy/paste van thuisarts.nl*, halverwege de pagina:
"Duw aambeien voorzichtig naar binnen als dat lukt. Dan doen ze soms minder pijn."
https://www.thuisarts.nl/aambeien/ik-heb-aambeien
Dus zó gek was haar opmerking niet.
* de site waar huisartsen zelf naar verwijzen en die ook is geschreven door huisartsen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in