Bang voor vriend - wat nu?
woensdag 3 september 2025 om 17:55
Hallo allemaal,
Ik weet even niet meer wat ik nu moet doen en advies zou erg welkom zijn. Ik heb daarnet ruzie gehad om iets onbenulligs met mijn vriend, maar het is volledig uit de hand gelopen.
Even wat achtergrondinformatie: ik ben mishandeld in mijn jeugd en heb de diagnose ptss. Mijn vriend weet hiervan af en weet ook dat ik kan worden getriggerd als iemand erg agressief is. We zijn al zes jaar samen, waarvan we zo'n vier jaar samenwonen. Alles is altijd goed gegaan en tot februari dit jaar heb ik ook nauwelijks last gehad van ptss-gerelateerde klachten sinds ik samen ben met mijn vriend. Ik heb afgelopen februari een situatie meegemaakt waarbij iemand die dicht bij mij en mijn vriend staat behoorlijk verbaal aggressief is geweest en heb daardoor een flinke terugval gehad. Dit nadat het overigens al járen goed ging. De maanden erna ging het steeds weer wat beter en ik dacht dat alles weer goed ging sinds afgelopen juni/juli.
Begin augustus hebben mijn vriend en ik discussie gehad, waarna mijn vriend meerdere keren heel hard een deur heeft dicht gegooit. Ik ben huilend naar hem toe gegaan en heb gevraagd of hij hiermee wilde stoppen omdat ik er ontzettend bang van werd. Hij negeerde mij en heeft toen nog een paar keer hard een deur dichtgegooit. Hij heeft hiervoor later wel zijn excuses aangeboden en aangegeven zelf ook geschrokken te zijn geweest van zijn gedrag. Hij beloofde dat hij dit niet meer zou doen. Ik heb toen uiteindelijk een paar dagen flink last gehad van angstklachten, waaronder een nacht niet geslapen te hebben, omdat ik niet naast hem durfde te slapen.
Afgelopen middag was er een soortgelijke situatie. Terwijl we een discussie hadden heeft mijn vriend iets in mijn gezicht gegooit. Ik ben daar ontzettend van geschrokken en gelijk naar de slaapkamer gevlucht. Mijn vriend kwam achter mij aan en wilde het persé uitpraten terwijl ik aangaf dat ik onzettend bang was. Mijn vriend is vanmiddag nog een aantal keer in onze slaapkamer geweest, twee keer om te roken en twee keer om met mij te willen praten. Ik ben nog steeds heel bang. Ik kruip nu iedere keer onder het dekbed en geef aan niet nu te willen praten, maar mijn vriend probeert de hele tijd het dekbed weg te trekken.
Ik realiseer me goed dat mijn reactie op de situatie niet gezond is en dat het verstandig is om naar de huisarts te gaan. Maar mijn grootste vraag voor nu is hoe ik hier verder mee om kan gaan voor vanavond/vannacht. We hebben wel een beetje geappt en we zijn het er beiden over eens dat ik sowieso een goede nacht slaap nodig heb, ook omdat ik vorige week ben begonnen met een nieuwe baan, maar dat is het dan ook. Mijn vriend wil het persé vanavond nog uitpraten, terwijl ik doodsbang in bed zit. Ik wil het liefste nu even rust aan m'n hoofd, maar dat kan alleen als óf m'n vriend óf ik in ieder geval voor vannacht even ergens anders slaapt. Mijn vriend wilt absoluut niet bij familie of vrienden slapen. Ik heb zelf door omstandigheden geen sociaal netwerk om op terug te vallen. Daarnaast geeft m'n vriend ook aan dat als ik naar een hotel ga de relatie gelijk voorbij is.
Ik weet oprecht echt niet meer wat ik met deze situatie nu aan moet. Ik merk overigens dat nu even m'n hart luchten wel iets helpt gelukkig.
Ik weet even niet meer wat ik nu moet doen en advies zou erg welkom zijn. Ik heb daarnet ruzie gehad om iets onbenulligs met mijn vriend, maar het is volledig uit de hand gelopen.
Even wat achtergrondinformatie: ik ben mishandeld in mijn jeugd en heb de diagnose ptss. Mijn vriend weet hiervan af en weet ook dat ik kan worden getriggerd als iemand erg agressief is. We zijn al zes jaar samen, waarvan we zo'n vier jaar samenwonen. Alles is altijd goed gegaan en tot februari dit jaar heb ik ook nauwelijks last gehad van ptss-gerelateerde klachten sinds ik samen ben met mijn vriend. Ik heb afgelopen februari een situatie meegemaakt waarbij iemand die dicht bij mij en mijn vriend staat behoorlijk verbaal aggressief is geweest en heb daardoor een flinke terugval gehad. Dit nadat het overigens al járen goed ging. De maanden erna ging het steeds weer wat beter en ik dacht dat alles weer goed ging sinds afgelopen juni/juli.
Begin augustus hebben mijn vriend en ik discussie gehad, waarna mijn vriend meerdere keren heel hard een deur heeft dicht gegooit. Ik ben huilend naar hem toe gegaan en heb gevraagd of hij hiermee wilde stoppen omdat ik er ontzettend bang van werd. Hij negeerde mij en heeft toen nog een paar keer hard een deur dichtgegooit. Hij heeft hiervoor later wel zijn excuses aangeboden en aangegeven zelf ook geschrokken te zijn geweest van zijn gedrag. Hij beloofde dat hij dit niet meer zou doen. Ik heb toen uiteindelijk een paar dagen flink last gehad van angstklachten, waaronder een nacht niet geslapen te hebben, omdat ik niet naast hem durfde te slapen.
Afgelopen middag was er een soortgelijke situatie. Terwijl we een discussie hadden heeft mijn vriend iets in mijn gezicht gegooit. Ik ben daar ontzettend van geschrokken en gelijk naar de slaapkamer gevlucht. Mijn vriend kwam achter mij aan en wilde het persé uitpraten terwijl ik aangaf dat ik onzettend bang was. Mijn vriend is vanmiddag nog een aantal keer in onze slaapkamer geweest, twee keer om te roken en twee keer om met mij te willen praten. Ik ben nog steeds heel bang. Ik kruip nu iedere keer onder het dekbed en geef aan niet nu te willen praten, maar mijn vriend probeert de hele tijd het dekbed weg te trekken.
Ik realiseer me goed dat mijn reactie op de situatie niet gezond is en dat het verstandig is om naar de huisarts te gaan. Maar mijn grootste vraag voor nu is hoe ik hier verder mee om kan gaan voor vanavond/vannacht. We hebben wel een beetje geappt en we zijn het er beiden over eens dat ik sowieso een goede nacht slaap nodig heb, ook omdat ik vorige week ben begonnen met een nieuwe baan, maar dat is het dan ook. Mijn vriend wil het persé vanavond nog uitpraten, terwijl ik doodsbang in bed zit. Ik wil het liefste nu even rust aan m'n hoofd, maar dat kan alleen als óf m'n vriend óf ik in ieder geval voor vannacht even ergens anders slaapt. Mijn vriend wilt absoluut niet bij familie of vrienden slapen. Ik heb zelf door omstandigheden geen sociaal netwerk om op terug te vallen. Daarnaast geeft m'n vriend ook aan dat als ik naar een hotel ga de relatie gelijk voorbij is.
Ik weet oprecht echt niet meer wat ik met deze situatie nu aan moet. Ik merk overigens dat nu even m'n hart luchten wel iets helpt gelukkig.
donderdag 4 september 2025 om 00:39
Persoonlijk vind ik de reactie van je vriend in een ruzie niet normaal. Ook niet dat hij in een discussie iets naar je gooit. Juist met de kennis van wat je hebt meegemaakt zou hij beter moeten weten.
Zelfs zonder die kennis ga je heen spullen naar je partner gooien
Ook dat hij je dekbed van je aftrekt om je te dwingen tot een gesprek.
Gevoelsmatig vind ik je vriend niet een partner waar ik mij prettig bij zou voelen.
En dan ook nog dreigen met het uitmaken als je naar een hotel gaat.
Hij weet wat je hebt meegemaakt maar empathie is ver te zoeken. Het is niet normaal in een relatie dat iemand je onder druk zet met de opmerking 'als je X doet is het uit.
Ik hoop persoonlijk dat je een lievere man tegen komt...
Sterkte!
Zelfs zonder die kennis ga je heen spullen naar je partner gooien
Ook dat hij je dekbed van je aftrekt om je te dwingen tot een gesprek.
Gevoelsmatig vind ik je vriend niet een partner waar ik mij prettig bij zou voelen.
En dan ook nog dreigen met het uitmaken als je naar een hotel gaat.
Hij weet wat je hebt meegemaakt maar empathie is ver te zoeken. Het is niet normaal in een relatie dat iemand je onder druk zet met de opmerking 'als je X doet is het uit.
Ik hoop persoonlijk dat je een lievere man tegen komt...
Sterkte!
donderdag 4 september 2025 om 00:59
Jeetje, dat moet een moeilijke situatie voor je zijn meid. Ik kan me je angst goed voorstellen, en je voelt eigenlijk heel duidelijk aan dat je even rust nodig hebt. Ik vind het ook echt niet oké van je vriend dat hij nu zo dwingend is (per se willen uitpraten, dekbed wegtrekken, relatie verbreken als jij naar een hotel wil). Ik kan me voorstellen dat je je machteloos voelt en weinig controle ervaart nu, wat de angst misschien nog versterkt.
Is het mogelijk dat een van jullie op de bank slaapt? Heb je een voorwerp waarbij je je veilig voelt, een knuffeltje ofzo? Of lukt het om een podcast op te zetten om je aandacht wat af te leiden of een ontspanningsoefening te doen voor nu?en Je doet niks verkeerd dat je je grens aangeeft naar je vriend, dat is heel knap na zo'n verleden. Het is niet oké dat hij die niet respecteert juist ook na het moment van ruzie zelf.
Ik denk wel dat jullie op een later moment echt moeten praten over wat er op dit soort momenten nodig is voor jouw veiligheid (allereerst dat hij jouw grenzen respecteert en je de ruimte geeft die je nodig hebt) en als dit vaker gebeurt moet je je misschien toch afvragen of deze relatie goed is voor je. Het is echt niet oké om iemand met trauma ook nog te verbieden naar een hotel te gaan als dat nodig is.
Je bent niet alleen hierin. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht. Het is niet jouw schuld.
Is het mogelijk dat een van jullie op de bank slaapt? Heb je een voorwerp waarbij je je veilig voelt, een knuffeltje ofzo? Of lukt het om een podcast op te zetten om je aandacht wat af te leiden of een ontspanningsoefening te doen voor nu?en Je doet niks verkeerd dat je je grens aangeeft naar je vriend, dat is heel knap na zo'n verleden. Het is niet oké dat hij die niet respecteert juist ook na het moment van ruzie zelf.
Ik denk wel dat jullie op een later moment echt moeten praten over wat er op dit soort momenten nodig is voor jouw veiligheid (allereerst dat hij jouw grenzen respecteert en je de ruimte geeft die je nodig hebt) en als dit vaker gebeurt moet je je misschien toch afvragen of deze relatie goed is voor je. Het is echt niet oké om iemand met trauma ook nog te verbieden naar een hotel te gaan als dat nodig is.
Je bent niet alleen hierin. Ik hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht. Het is niet jouw schuld.
donderdag 4 september 2025 om 01:44
Iets in je gezicht gooien is mishandeling. Wat jouw vriend heeft gedaan is niet oké en het is heel logisch dat je je onveilig voelt.
Dat hij direct begint te dreigen met uitmaken als je naar een hotel gaat vind ik ook een rode vlag.
Kies voor je veiligheid. Is er iemand met wie je hierover kunt praten en die jou zou kunnen steunen?
Dat hij direct begint te dreigen met uitmaken als je naar een hotel gaat vind ik ook een rode vlag.
Kies voor je veiligheid. Is er iemand met wie je hierover kunt praten en die jou zou kunnen steunen?
donderdag 4 september 2025 om 03:32
donderdag 4 september 2025 om 03:57
Dit is niet ok.
Ik hoop dat je even rust hebt gehad afgelopen nacht.
Je vriend gaat over je grenzen en pusht ook op momenten dat jij ruimte nodig hebt bijvoorbeeld als je het dekbed over je heen wil hebben.
Jij hoeft hiervoor niet naar de huisarts. Want het is logisch dat je reakties erg angstig zijn naar aanleiding van een onveilig verleden.
En jij hebt juist een stabiel veilige plek nodig.
Het gedrag van je vriend is niet oke.
Kies voor je veiligheid meid.
Als dat betekent om te besluiten om alleen verder te gaan dan is dat het.
Heb je een vertrouwenspersoon in je omgeving?
Ik hoop dat je even rust hebt gehad afgelopen nacht.
Je vriend gaat over je grenzen en pusht ook op momenten dat jij ruimte nodig hebt bijvoorbeeld als je het dekbed over je heen wil hebben.
Jij hoeft hiervoor niet naar de huisarts. Want het is logisch dat je reakties erg angstig zijn naar aanleiding van een onveilig verleden.
En jij hebt juist een stabiel veilige plek nodig.
Het gedrag van je vriend is niet oke.
Kies voor je veiligheid meid.
Als dat betekent om te besluiten om alleen verder te gaan dan is dat het.
Heb je een vertrouwenspersoon in je omgeving?
donderdag 4 september 2025 om 04:29
Hebben jullie weleens samen gepraat met een psycholoog? Het hebben van ptss is ontzettend moeilijk maar er als partner mee omgaan is ook niet altijd gemakkelijk. En zo te lezen gaat hij er totaal niet goed mee om. Ook het per se gelijk willen uitpraten en je niet even de ruimte geven die je nodig hebt. Dat is echt fout. Misschien kan een psycholoog hier een rol in spelen.
Verder klinkt de relatie niet heel erg gezond. Zijn jullie nog jong? Dat iemand een keer met een deur slaat vind ik op zich niet zo gek (ook al is dat voor jou een heel groot ding natuurlijk) maar iemand iets in haar gezicht gooien gaat wel een grens over.
Kan je een paar dagen elders logeren om even bij te komen en na te denken over hoe dit verder moet? Ik denk namelijk wel dat wanneer je verder wil met deze relatie er structureel dingen moeten veranderen. Zowel voor jullie afzonderlijk maar ook zeker watbetreft de wisselwerking tussen jullie. Op deze manier doorgaan is niet gezond.
Verder klinkt de relatie niet heel erg gezond. Zijn jullie nog jong? Dat iemand een keer met een deur slaat vind ik op zich niet zo gek (ook al is dat voor jou een heel groot ding natuurlijk) maar iemand iets in haar gezicht gooien gaat wel een grens over.
Kan je een paar dagen elders logeren om even bij te komen en na te denken over hoe dit verder moet? Ik denk namelijk wel dat wanneer je verder wil met deze relatie er structureel dingen moeten veranderen. Zowel voor jullie afzonderlijk maar ook zeker watbetreft de wisselwerking tussen jullie. Op deze manier doorgaan is niet gezond.
donderdag 4 september 2025 om 06:03
Precies dat.BassVick schreef: ↑04-09-2025 01:44Iets in je gezicht gooien is mishandeling. Wat jouw vriend heeft gedaan is niet oké en het is heel logisch dat je je onveilig voelt.
En niet relevant nu maar; hij komt naar de slaapkamer om te roken??! Serieus?! Gadverdamme. Kan ie dat niet buiten doen?
donderdag 4 september 2025 om 06:53
Als iemand wat in mijn gezicht gooit, is het sowieso uit en ik heb niet eens PTST.
Als iemand iets verkeerds doet en hij staat er op het uit te praten terwijl ik dat (nog) niet wil, ben ik weg.
Als iemand me bedreigd het uit te maken als ik dit of dat doe, weet ik dat hij niet om me geeft maar alleen om zichzelf. En kan het inderdaad maar beter voorbij zijn.
Als iemand iets verkeerds doet en hij staat er op het uit te praten terwijl ik dat (nog) niet wil, ben ik weg.
Als iemand me bedreigd het uit te maken als ik dit of dat doe, weet ik dat hij niet om me geeft maar alleen om zichzelf. En kan het inderdaad maar beter voorbij zijn.
donderdag 4 september 2025 om 06:58
Hmm true, maar ik snap de drang om een ruzie uit te praten eerlijk gezegd ook wel. Ik wil een ruzie ook het liefste zsm uitpraten terwijl mijn man in 1e instantie rust wil, wat mij juist weer triggert, doordat ik vroeger de silent treatment van mijn moeder kreeg. Maar goed dit topic klinkt sowieso niet best, want wij gooien geen dingen in elkaars gezicht en zijn niet bang van elkaar.Mariejan schreef: ↑04-09-2025 06:53Als iemand wat in mijn gezicht gooit, is het sowieso uit en ik heb niet eens PTST.
donderdag 4 september 2025 om 07:08
Heel normaal dat je je onveilig voelt. Ik vind het verontrustend dat het eerst jaren goed ging en dat hij nu 2x op korte tijd zo hard over je grens gaat. Dit komt niet vanzelf goed, als je nog verder wil, moet hij begeleiding zoeken om je niet verder te beschadigen.
Ik hoop dat hij door de slaapkamer naar het balkon moet om te roken en niet op de kamer. Maar dan nog, hij kan op straat gaan roken.
Ik hoop dat hij door de slaapkamer naar het balkon moet om te roken en niet op de kamer. Maar dan nog, hij kan op straat gaan roken.
donderdag 4 september 2025 om 07:35
Naar de huisarts gaan is een goed idee, maar hopelijk besef je ook wel dat "de situatie" niet normaal is. Het is niet normaal dat iemand iets in je gezicht gooit.
donderdag 4 september 2025 om 07:49
Of iemand een tissue richting je gezicht gooit, of iets wat beslist schade aan gaat richten, dat maakt nogal verschil.
Het zou mooi zijn als je therapie gaat zoeken voor de ptss. Daar valt heel veel te winnen, omdat goede therapie je ook meer inzichten gaat bieden over de keuzes die je maakt in je leven, zoals je partnerkeuze.
Als je graag samen met je huidige partner wilt blijven, is het belangrijk dat hij leert omgaan met zichzelf in combinatie met jou (met deze problematiek).
Het zou mooi zijn als je therapie gaat zoeken voor de ptss. Daar valt heel veel te winnen, omdat goede therapie je ook meer inzichten gaat bieden over de keuzes die je maakt in je leven, zoals je partnerkeuze.
Als je graag samen met je huidige partner wilt blijven, is het belangrijk dat hij leert omgaan met zichzelf in combinatie met jou (met deze problematiek).
donderdag 4 september 2025 om 07:50
De enige persoon met wie ik hier over zou kunnen praten is zijn moeder. Dat heb ik ook de vorige keer gedaan, we hebben namelijk een hele goede band. Ze is nu echter op vakantie, dus ik wil haar hier liever niet mee belasten nu. Verder heb ik niemand in mijn omgeving met wie ik hierover zou kunnen praten.BassVick schreef: ↑04-09-2025 01:44Iets in je gezicht gooien is mishandeling. Wat jouw vriend heeft gedaan is niet oké en het is heel logisch dat je je onveilig voelt.
donderdag 4 september 2025 om 07:55
Dat maakt helemaal geen verschil.
@TO: bega niet de vergissing om te denken dat jouw reactie het probleem is.
Nee, zijn actie is het probleem.
Dat jij daar heftiger op reageert dan een ander, dat is iets om aan te werken, maar wat deze man doet is niet oké.
Hij zal wel weer excuses aanbieden, maar gaat dan over een poosje weer de fout in.
En dat ligt niet aan jou.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 4 september 2025 om 08:00
Toen we net samenwoonden kwam ik er achter dat hij tijdens het gamen best aggressief kon zijn (bijv. zijn controller op de grond gooien als hij verloor), maar dat gedrag is gelukkig na twee of drie keer gestopt. Nu houdt hij zich al jarenlang rustig tijdens het gamen. Sinds een aantal maanden gokt hij wel ontzettend veel, waarbij hij ook aggressief kan reageren. Ik heb hem begin augustus daarover ook aangesproken en mijn zorgen geuit, waarop hij na ons gesprek dus deuren hard heeft dicht gegooit. Gelukkig zag hij een aantal dagen later in dat z'n gokgedrag echt niet okay was en is hij sindsdien gestopt voor nu.PickingUpThePieces schreef: ↑04-09-2025 03:32Jeetje wat heftig voor je..
Je vriend heeft duidelijk zichzelf niet onder controle. Heeft hij in het verleden ( voor je terugval van februari) vaker dit gedrag vertoond?
Ik denk dat je een duidelijk signaal moet afgeven. Tot hier en niet verder. Hoe gaat het nu met je?
Hij is een ontzettend rustige, lieve man verder. Zijn aggressie bij het gamen en het gokken was ook niet naar mij toe gericht, maar ik realiseer mij nu wel dat hij toch een aggresieve kant heeft.
donderdag 4 september 2025 om 08:11
We zijn beiden in de dertig. Ik heb hem weleens aangeboden om samen naar een psycholoog te gaan, maar dat vond hij niet nodig. Ik merk nu echter wel steeds duidelijker dat hij mijn ptss-klachten niet begrijpt, maar er daarnaast ook weinig begrip voor toont. Hij vind het ook moeilijk om om te gaan met emotie en is zelf echt een binnenvetter. Ik heb echter wel al heel vaak aangegeven dat ik eventjes met rust wil worden gelaten als ik heel boos, verdrietig of bang ben en dat ik dan uit mezelf (met hooguit een half uurtje) naar hem toe kom om er over te praten. Maar hij geeft steeds weer aan dat hij het zo ontzettend moeilijk vind om mij dan met rust te laten en dat hij het direct uit wilt praten dan. Ik heb hem ook weleens een lijstje gegeven met concrete zaken en voorbeelden die hij kan doen als ik boos/bang/verdrietig/whatever ben, maar hij vind het moeilijk om dat in te schatten.ikbenhetzozat schreef: ↑04-09-2025 04:29Hebben jullie weleens samen gepraat met een psycholoog? Het hebben van ptss is ontzettend moeilijk maar er als partner mee omgaan is ook niet altijd gemakkelijk. En zo te lezen gaat hij er totaal niet goed mee om. Ook het per se gelijk willen uitpraten en je niet even de ruimte geven die je nodig hebt. Dat is echt fout. Misschien kan een psycholoog hier een rol in spelen.
Ik had al aan mijn vriend voorgesteld dat hij dan een paar dagen in het huis van zijn moeder slaapt, maar daar ging hij niet mee akkoord. Zelf blijf ik nu liever in ons huis omdat ik mij daar toch het snelste weer veilig kan voelen.
donderdag 4 september 2025 om 08:12
Hij moet door de slaapkamer om bij het balkon te komen.Purplepeanut schreef: ↑04-09-2025 06:03Precies dat.
En niet relevant nu maar; hij komt naar de slaapkamer om te roken??! Serieus?! Gadverdamme. Kan ie dat niet buiten doen?
donderdag 4 september 2025 om 08:16
Oei, een gokverslaving is bloedlink, pas wel echt op.Lamaatjee schreef: ↑04-09-2025 08:00Toen we net samenwoonden kwam ik er achter dat hij tijdens het gamen best aggressief kon zijn (bijv. zijn controller op de grond gooien als hij verloor), maar dat gedrag is gelukkig na twee of drie keer gestopt. Nu houdt hij zich al jarenlang rustig tijdens het gamen. Sinds een aantal maanden gokt hij wel ontzettend veel, waarbij hij ook aggressief kan reageren. Ik heb hem begin augustus daarover ook aangesproken en mijn zorgen geuit, waarop hij na ons gesprek dus deuren hard heeft dicht gegooit. Gelukkig zag hij een aantal dagen later in dat z'n gokgedrag echt niet okay was en is hij sindsdien gestopt voor nu.
Hij is een ontzettend rustige, lieve man verder. Zijn aggressie bij het gamen en het gokken was ook niet naar mij toe gericht, maar ik realiseer mij nu wel dat hij toch een aggresieve kant heeft.
donderdag 4 september 2025 om 08:27
Bedankt overigens voor alle reacties!
Gisteravond heeft hij uitzichzelf voorgesteld om even uit huis te gaan. Ik heb toen even gedouchet, onze huisdieren geknuffeld en gewoon even een rondje door het huis gelopen om mijzelf te laten zien dat het heus wel veilig is in huis. Dat heeft me al veel goeds gedaan. Nadat hij terug kwam hebben we even gepraat. Hij heeft zijn excuses aangeboden en zat er flink mee dat ik zo ontzettend bang voor hem was. Ik heb toen ook aangekaart dat ik het zorgelijk vind dat het jarenlang goed is gegaan en nu twee keer vlak achter elkaar zo verkeerd. Ik gaf aan dat er wel echt iets moet veranderen om een volgende keer te kunnen voorkomen. Hij gaf steeds maar aan dat het niet nodig is om verder te kijken, aangezien hij dit nooit meer zal doen, maar dat zei hij in augustus ook. Hij wilde ook steeds een knuffel en m'n hand vasthouden terwijl ik dat niet durfde en ging hierbij ook steeds m'n grens over. Gelukkig vond hij het wel okay om op de bank te slapen, zodat ik in alleen in de slaapkamer kon slapen.
We hebben afgesproken dat hij, mocht het nog een keer gebeuren, bij zijn moeder een paar nachten gaat slapen. Ik ga nog even nadenken over welke verdere stappen ik nu wil/kan ondernemen.
Om overigens heel eerlijk te zijn kan ik nu wel zeggen dat ik bij hem weg ga als het nog eens gebeurd, maar ik blijf waarschijnlijk toch bij hem. Deels uit liefde en vertrouwheid, maar ook uit praktische overwegingen aangezien ik te weinig verdien voor particuliere huir of een koopwoning, maar een sociale huurwoning zeker nog wel een paar jaar kan duren (sta wel in twee regio's ingeschreven). Mocht het overigens zo erg uit de hand lopen dat ik een terugval krijg van mijn ptss, dan verbreek ik de relatie sowieso, want dat verdien ik absoluut niet. Al is het natuurlijk ook absoluut niet okay wat er in augustus en gister gebeurd is.
Gisteravond heeft hij uitzichzelf voorgesteld om even uit huis te gaan. Ik heb toen even gedouchet, onze huisdieren geknuffeld en gewoon even een rondje door het huis gelopen om mijzelf te laten zien dat het heus wel veilig is in huis. Dat heeft me al veel goeds gedaan. Nadat hij terug kwam hebben we even gepraat. Hij heeft zijn excuses aangeboden en zat er flink mee dat ik zo ontzettend bang voor hem was. Ik heb toen ook aangekaart dat ik het zorgelijk vind dat het jarenlang goed is gegaan en nu twee keer vlak achter elkaar zo verkeerd. Ik gaf aan dat er wel echt iets moet veranderen om een volgende keer te kunnen voorkomen. Hij gaf steeds maar aan dat het niet nodig is om verder te kijken, aangezien hij dit nooit meer zal doen, maar dat zei hij in augustus ook. Hij wilde ook steeds een knuffel en m'n hand vasthouden terwijl ik dat niet durfde en ging hierbij ook steeds m'n grens over. Gelukkig vond hij het wel okay om op de bank te slapen, zodat ik in alleen in de slaapkamer kon slapen.
We hebben afgesproken dat hij, mocht het nog een keer gebeuren, bij zijn moeder een paar nachten gaat slapen. Ik ga nog even nadenken over welke verdere stappen ik nu wil/kan ondernemen.
Om overigens heel eerlijk te zijn kan ik nu wel zeggen dat ik bij hem weg ga als het nog eens gebeurd, maar ik blijf waarschijnlijk toch bij hem. Deels uit liefde en vertrouwheid, maar ook uit praktische overwegingen aangezien ik te weinig verdien voor particuliere huir of een koopwoning, maar een sociale huurwoning zeker nog wel een paar jaar kan duren (sta wel in twee regio's ingeschreven). Mocht het overigens zo erg uit de hand lopen dat ik een terugval krijg van mijn ptss, dan verbreek ik de relatie sowieso, want dat verdien ik absoluut niet. Al is het natuurlijk ook absoluut niet okay wat er in augustus en gister gebeurd is.
donderdag 4 september 2025 om 08:30
Als iemand een deur hard dicht gooit schrik ik daar nog geen halve seconde van, maar is er verder niets aan de hand. Maar dit ging over zeker minstens tien minuten constant en express deuren ontzettend hard dicht gooien. En als ik hem laten weten dat ik ontzettend bang ben, gewoon ermee doorgaan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-09-2025 08:37
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
30.50% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in