Lijf & Lijn alle pijlers

Verticaal scheurtje in nagel wil maar niet goed uitgroeien

06-09-2025 17:41 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Titel zegt het al.

Al een aantal jaren heb ik een verticaal scheurtje, bijna permanent lijkt het wel ondertussen, in de nagel van mijn linkerduim. Geen idee hoe het is ontstaan. Ik ben ook nog eens linkshandig en het scheurtje krijg ik er ook niet heel makkelijk (meer) uitgegroeid omdat ik telkens wel weer ergens tegenaan stoot met iets pakken, al doe ik nog zo voorzichtig.

Nagellijm al geprobeerd, ook met behulp van een deel van een theezakje. Het werkt/helpt niet voldoende.

Wie heeft tips/de ultieme tip om dit op te lossen?

Alvast erg bedankt.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
06-09-2025 20:24
Gek toch, dat het bij 1 vinger is. Heb jij er iets aan/mee gedaan of zo gelaten?
Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het een overblijfsel is van chemo die mijn nagels hebben aangetast. Althans, het zit er sindsdien. Alle nagels waren daarna ook wel weer in orde, behalve deze dus. In het begin dacht ik dat het eruit zou groeien maar het scheurtje blijft gewoon meegroeien zeg maar.
Heb er verder niks mee gedaan.
There is always something happening, and it's usually right now
Hier al jaren hetzelfde probleem, middelvinger rechts. Mijn nagels zijn niet te lang, ik lak die wel altijd. Zoals hier eerder gezegd repareer ik het scheurtje met nagellijm en een klein stukje van een theezakje. Twee laagjes en dat blijft ongeveer een week zitten. Ik heb er wel eens een gel overheen laten zetten. Dat werkt wel maar los het probleem niet op. Ik zou er ook wel eens vanaf willen.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
iceteapeach schreef:
06-09-2025 20:50
Ik ken het niet en mijn eerste gedachte is' oeh, kunstmatig, is dat wel goed om over een nagel heen te laten zetten'? Heb net zitten googlen en vind het toch wel een optie idd. Dank!
Ik wil zelf ook geen nepnagels oid, maar biab vind ik zelf heel fijn. Ik heb dunne nagels en wil alleen iets wat er voor zorgt dat ze niet steeds scheuren en het er een beetje verzorgd uit laat zien.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven