Tips voor hotel Londen

09-09-2025 17:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo!
Ik wil in november met een vriendin naar Londen. Doordeweeks, 3 nachten. We gaan met de trein.
Ik ben een hotel aan het zoeken en zie door de bomen het bos niet meer 🙈
Welke wijk is het leukst? We houden van beetje shoppen, cultuur snuiven, wellicht nog een musical bezoeken.
Vriendin is wel prikkelgevoelig dus het is wel fijn als de hotelkamer een beetje leuk is omdat we daar wellicht overdag nog wel terugkomen voor haar.
Budget is max €350,- per persoon. Of ga ik het daar nooit mee redden?
The Rembrandt ? Is wel duurder afhankelijk van wanneer. Ik ga eind november en het is dan rond de 300 pp voor 4 nachten (incl ontbijt ). Rechtstreeks geboekt bij hotel zelf krijg je korting
Ik ga gelijk even kijken, dank je!
Wij zaten in het Tavistock hotel. Geboekt via Booking inclusief ontbijt. Op loopafstand van het treinstation. Wij vonden het een prima hotel met zeer uitgebreid ontbijt. Tussen verschillende metrostations in. En tegenover leuk parkje met eekhoorns (maar misschien niet in november haha).
Oehh ik volg even.. ik ga 5 december voor 2 nachten.. moet ook nog een hotel boeken :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij zaten de laatste keer in White Hart in Kingston. Half uurtje met de trein naar Waterloo, vond ik helemaal prima.

Heb me ook vermaakt in Kingston en het hotel had een hele gezellige bar ook. Maar als je in het centrum wil zitten is het geen goede keuze.
Wij zaten in Wilde Aparthotel Paddington, maar ze hebben meerdere locaties. Wij hebben via de site aangemeld als membrr wat best wel wat op de prijs scheelde.
Verschillende hotels in Londen gehad, maar vond Eden Plaza Kensington echt super fijn gelegen. Vlak bij de grote musea, leuke buurt. Kamers gewoon netjes, niet groot. Maar die buurt dus vooral een aanrader :)
Ik vind Paddington en Bayswater een erg leuke wijk. Lekker centraal en ik had de metro en trein station zo'n beetje om de hoek. Ik zat in Paddington in een typisch brits oud hotelletje incl. ontbijt. Klein en schoon maar ik kies zowiezo meestal low budget hotels omdat ik er toch alleen ben om te slapen of om tussendoor spullen te droppen en dan weer door.
Dit was het hotel: Grand Hotel Bellevue London (Zie nu dat ze de prijzen flink omhoog gegooid hebben, toen ik er zat was het nog low budget.)
Wij waren wel weg van the Columbia vlakbij Hyde Park in een rustige straat maar heel dichtbij meerdere metrostations...
Zit op 10 minuten wandelen van Paddington treinstation.
Live long and prosper
Gaat het om aparte kamers?

Mijn werk heeft mij de laatste keer in The Z Hotel Covent Garden ondergebracht. Dat vond ik voor Londonse begrippen echt een fijn hotel, zeker voor die prijs (€115 per nacht). Locatie was echt perfect, midden in West End, maar in een hofje bij een kerk. Ontbijt was prima en ik kreeg zelfs wijn en een kaasplankje.
Kamers zijn alleen niet geschikt om te delen vanwege de glazen badkamer.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Bedankt dames! In principe is samen op de kamer geen probleem, maar met een glazen douche niet echt de bedoeling haha!
Ik heb een appartement geboekt in Camden.
Goede locatie en keuken, bank en losse slaapkamer.
Nog iets, ik las wat over een metrokaart voor een paar dagen en dat dat voordeliger is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ikhoudvandezon schreef:
10-09-2025 17:57
Nog iets, ik las wat over een metrokaart voor een paar dagen en dat dat voordeliger is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ohh Camden is ook een hele leuke wijk, ik ga daar ook altijd even heen als ik in Londen ben. Vind de markt daar erg leuk en de kunst op gebouwen enzo.

Zo'n meerdere dagen kaart met de metro kan inderdaad goedkoper zijn maar ik had de laatste keer dat ik in Londen was zo'n Visit London oystercard. Kreeg je wat korting op bepaalde bezienswaardigheden, kon je online bestellen met saldo er al op zodat je hem meteen kan gebruiken. Voor mij was dat destijds goedkoper omdat ik ook van plan was om veel van A naar B te wandelen omdat bepaalde bezienswaardigheden best op loop afstand van elkaar zijn. En ik weet niet of zo'n meerdere dagen kaart nog steeds zo'n irritant papieren kaartje is. De laatste keer dat ik die gebruikte was ik steeds bang die kwijt te raken of dat het teveel zou kreuken ofzo.

Let bij een dagen kaart wel op de zones. Mocht je met het vliegtuig gaan en op Heathrow landen, dat is zone 6. De meeste bezienswaardigheden zijn zone 1 en 2.
Ikhoudvandezon schreef:

Nee, niet handig. Je kunt tegenwoordig gemakkelijk in- en uitchecken met je pinpas, creditcard of applepay / googlepay. Dan wordt ook automatisch de daily cao toegepast. (Alleen niet schrikken als je in eerste instantie een te hoog bedrag gereserveerd ziet, dat wordt automatisch bijgewerkt na het einde van de dag.
En lees wat topics terug, er staat al een hoop over Londen, oa:

reizen/wel-of-geen-oyster-card-in-londe ... ges/512027
Ikhoudvandezon schreef:
Mag ik vragen welke appartement je hebt geboekt? Appartement vind ik zelf ook fijner dan een hotel. Alhoewel "mijn" (Wilde in Paddington) hotel van bijna 2 jaar geleden ook een keukentje had; goed hotel overigens.
Ben altijd in voor tips in Londen.
Ravintola schreef:
10-09-2025 22:53
Nee, niet handig. Je kunt tegenwoordig gemakkelijk in- en uitchecken met je pinpas, creditcard of applepay / googlepay. Dan wordt ook automatisch de daily cao toegepast. (Alleen niet schrikken als je in eerste instantie een te hoog bedrag gereserveerd ziet, dat wordt automatisch bijgewerkt na het einde van de dag.
Je moet ook zorgen dat je altijd met dezelfde pas en hetzelfde medium in- en uitcheckt, dus ook altijd òf horloge/telefoon òf pas gebruiken, anders wordt het gezien als twee verschillende dingen en wordt de cap op die twee toegepast en ben je duurder uit.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Graze schreef:
10-09-2025 22:39
Ohh Camden is ook een hele leuke wijk, ik ga daar ook altijd even heen als ik in Londen ben. Vind de markt daar erg leuk en de kunst op gebouwen enzo.

Zo'n meerdere dagen kaart met de metro kan inderdaad goedkoper zijn maar ik had de laatste keer dat ik in Londen was zo'n Visit London oystercard. Kreeg je wat korting op bepaalde bezienswaardigheden, kon je online bestellen met saldo er al op zodat je hem meteen kan gebruiken. Voor mij was dat destijds goedkoper omdat ik ook van plan was om veel van A naar B te wandelen omdat bepaalde bezienswaardigheden best op loop afstand van elkaar zijn. En ik weet niet of zo'n meerdere dagen kaart nog steeds zo'n irritant papieren kaartje is. De laatste keer dat ik die gebruikte was ik steeds bang die kwijt te raken of dat het teveel zou kreuken ofzo.

Let bij een dagen kaart wel op de zones. Mocht je met het vliegtuig gaan en op Heathrow landen, dat is zone 6. De meeste bezienswaardigheden zijn zone 1 en 2.
Dank je! We gaan met de trein dus dat zal meevallen dan.
Ik raad trouwens ook aan om niet alleen de metro te nemen maar ook de bus. Zo had ik in Paddington zo'n beetje aan het eind van de straat een bushalte met een directe verbinding met Camden. Ben toen bovenin voor gaan zitten en kwam ik dus ook langs dingen waarvan ik dacht hey daar kan ik misschien ook nog eens gaan kijken.
sallie68 schreef:
10-09-2025 23:29
Mag ik vragen welke appartement je hebt geboekt? Appartement vind ik zelf ook fijner dan een hotel. Alhoewel "mijn" (Wilde in Paddington) hotel van bijna 2 jaar geleden ook een keukentje had; goed hotel overigens.
Ben altijd in voor tips in Londen.
Ik heb je een pb gestuurd 😊
1 x is genoeg
Ravintola schreef:
10-09-2025 23:02
En lees wat topics terug, er staat al een hoop over Londen, oa:

reizen/wel-of-geen-oyster-card-in-londe ... ges/512027
Top dank je wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn